[KPN] Beloofde snelheid wordt niet gehaald

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Ben van Ziggo naar KPN alles in een overgestapt-VDSL2 100 Mbit/s , tot nu toe gaat het niet goed, monteur 23-1-2017 alles aan gesloten, monteur zei: modem 2 dagen intrainen dan heb je 100mb, woensdag nog steeds 60mb, gebeld, antwoord: lijn is beschadig geduld hebben meer wist ze niet, vrijdag weer gebeld hoe ver ze zijn met de beschadigde lijn, kreeg nu als antwoord: je lijn is goed, je moet tot 22-2-2017 wachten voor je overgeschakeld wordt op100mb, waarom, wist ze niet ,vandaag weer gebeld, waarom ik zo lang moest wachten, antwoord: het kan tot max.?? 4 weken duren of eerder voor je over gezet wordt naar de 100mb en gevraag waarom kan het niet direct, dat wist ze niet, ze heeft nu een klacht in gediend, wordt terug gebeld 8)7 .

Vreemde is de monteur zei: er zijn genoeg aansluitingen in Voorschoten.

Technologie Internet Snelheid
ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s

[ Voor 10% gewijzigd door brommer1 op 28-01-2017 19:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indodraakje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:49
brommer1 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:42:
Ben van Ziggo naar KPN alles in een overgestapt-VDSL2 100 Mbit/s ......

Vreemde is de monteur zei: er zijn genoeg aansluitingen in Voorschoten.

ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s
kan je eens een screenshot maken van je status pagina / advanced / dsl

wat zijn je intrainwaardes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Indodraakje: kan je eens een screenshot maken van je status pagina / advanced / dsl

wat zijn je intrainwaardes

Deze pagina laat de status van DSL zien.
DSL link informatie
Link status Up
Showtime 104 h 39 min 49 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 5223/51998 kbps
Attainable rate (Up/Down) 9711/56782 kbps
Noise margin (Up/Down) 7.7/6.9 dB
Line attenuation (Up/Down) 9.1/6.9 dB
Output power (Up/Down) -14.5/11.9 dBm
Data path (Up/Down) Interleaved/Interleaved
Interleave depth (Up/Down) 8/8
Interleave delay (Up/Down) 0/0 ms
INP (Up/Down) 54/55 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 1341/4109

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-06 13:26
Is dit niet gewoon een DSLAM die nog geen Vectoring doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
RobinF schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:35:
Is dit niet gewoon een DSLAM die nog geen Vectoring doet?
Toen ik de vandaag belde vertelde ze, dat mijn aansluiting nog over moesten zetten naar een andere aansluiting/emigeren of kast, ik snapte er niks van, de mevrouw snapte het ook niet meer, ze zij dat ik een aansluiting had voor 100mb, ze heeft een klacht in gediend bij de KPN, wordt terug gebeld, ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

De monteur had gezegd tegen mij dat hij op een 100mb VDSL2 aansluiting had aangesloten.

Actuele Beschikbaarheid
Wat Koper
Beschikbaar Distributiepunt(en) Ledn-Vst, Vst-ABR2
Internet Snelheid 200 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s

[ Voor 5% gewijzigd door brommer1 op 28-01-2017 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
brommer1 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 20:49:
[...]

Toen ik de vandaag belde vertelde ze, dat mijn aansluiting nog over moesten zetten naar een andere aansluiting/emigeren of kast, ik snapte er niks van, de mevrouw snapte het ook niet meer, ze zij dat ik een aansluiting had voor 100mb, ze heeft een klacht in gediend bij de KPN, wordt terug gebeld, ben benieuwd hoelang dat gaat duren.

De monteur had gezegd tegen mij dat hij op een 100mb VDSL2 aansluiting had aangesloten.

Actuele Beschikbaarheid
Wat Koper
Beschikbaar Distributiepunt(en) Ledn-Vst, Vst-ABR2
Internet Snelheid 200 Mbit/s
iTV 2 HD

Technologie Internet Snelheid ADSL2+ 14 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 200 Mbit/s
Op ADSL zou je 14Mbps halen. Dit betekent dat je op +/- 2,5km van een hoofdcentrale zit. Vdsl wordt op deze afstand niet geleverd. Aangezien je wel VDSL binnen krijgt zit je dus al op een buitenring.

Waarschijnlijk is vectoring nog niet actief. Bij een nieuwe buitenring duurt het een aantal weken zodat alle providers tijd krijgen om modems om te ruilen. De klantenservice is hier vaak slecht van op de hoogte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
t mac:
Op ADSL zou je 14Mbps halen. Dit betekent dat je op +/- 2,5km van een hoofdcentrale zit. Vdsl wordt op deze afstand niet geleverd. Aangezien je wel VDSL binnen krijgt zit je dus al op een buitenring.

Waarschijnlijk is vectoring nog niet actief. Bij een nieuwe buitenring duurt het een aantal weken zodat alle providers tijd krijgen om modems om te ruilen. De klantenservice is hier vaak slecht van op de hoogte.

Quote:
Toen ik over stapte van Ziggo naar de KPN-alles in een had ik gebeld of ik werkelijk de 100mb snelheid kreeg, was geen probleem, de snelheid was leverbaar, de monteur van KPN die alles aansloot en controleerde of alles goed werkte, heeft mij gelijk op 60mb aangesloten en zei over 2 dagen na intrainen van de modem heb je 100mb, er was genoeg aansluiting en de snelheid was aanwezig.
Nu heb ik stabiel 60mb, maar dat was niet de afspraak.
Ik ga maar wachten, wat ze verder gaan doen en wanneer de vectoring actief wordt.
Lijkt wel NLE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
t mac zaterdag 28 januari 2017 23:17:

Quote:
De KPN-monteur is geweest, op mijn postcode 2253(Voorschoten), de vectoring kan nog niet geactiveerd worden voor 100mb, de kast moet nog worden aangepast, kan misschien 2 maanden duren,de monteur kon het niet precies zeggen en zegt je heb een perfecte verbinding voor 100mb, wat nu, wachten op de vectoring met 60mb verbinding(compensatie vragen) of contract te annuleren en terug naar Ziggo? (de monteur raden me aan om te wachten)

Aanvulling: de monteur had over dat er kaarten bij moesten worden bij geplaats, die kwamen van een andere firma, die moeten de kaarten plaatsen, weet niet of dit verhaal klopt.

[ Voor 11% gewijzigd door brommer1 op 02-02-2017 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:37
Ik zou er gewoon op wachten. (maar dit zegt iemand die maximaal 12Mbps haalt :p ) Misschien kunnen ze op het KPN forum een definitieve datum achterhalen.

Ziggo gebruikt ook andere kabels. Als je net overal UTP hebt liggen zou ik wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
t mac schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:16:
Ik zou er gewoon op wachten. (maar dit zegt iemand die maximaal 12Mbps haalt :p ) Misschien kunnen ze op het KPN forum een definitieve datum achterhalen.

Ziggo gebruikt ook andere kabels. Als je net overal UTP hebt liggen zou ik wachten.
Ik hoef niks aan te passen, de tv staat naast de Ziggo aansluiting, hoef alleen maar een internetkabel aan te sluiten.

Heb net weer gebeld, niemand weet wat, de orderbon voor aanpassing ligt in een bak en wacht op uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vraag, als het te lang gaat duren voor de vectoring geactiveerd wordt, kan ik dan naar een ander VDSL2 provider(kan het contract annuleren).
Ik ga geen 69,- EUR betalen voor 60mb, wil ook niet terug naar Ziggo, wat is een goed alternatief Vodafone/TMobil, Tele2 usw.

[ Voor 3% gewijzigd door brommer1 op 02-02-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
Tegenwoordig is volgens mij alle infrastructuur van KPN en is een andere provider alleen een ander labeltje omdat ze allemaal via hetzelfde netwerk opereren. Vroeger had je nog dat providers eigen apparatuur in de wijkkasten/centrales hadden, maar hier wil KPN juist vanaf.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ is leidend, die geeft aan wat er technisch mogelijk is op jouw aansluiting.

[Energiebedrijf NLE] Ervaringen & Vragen Topic - Deel 1 is op dit moment de prijskiller in de markt, alleen over de klantenservice lees je vrij veel slechte verhalen. Ik zeg niet dat je het daarom niet moet doen, je moet je alleen afvragen of je daar het geduld voor hebt ;) Als het werkt, dan werkt het wel goed wat ik zo zie in dat topic.

[ Voor 32% gewijzigd door ThinkPad op 02-02-2017 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
brommer1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:58:
Vraag, als het te lang gaat duren voor de vectoring geactiveerd wordt, kan ik dan naar een ander VDSL2 provider(kan het contract annuleren).
Ik ga geen 69,- EUR betalen voor 60mb, wil ook niet terug naar Ziggo, wat is een goed alternatief Vodofone/TMobil, Tele2 usw.
Is het niet mogelijk om bij je huidige provider dan tijdelijk een goedkoper pakket af te nemen? Even wachten tot de vectoring aangezet wordt en vervolgens weer upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
krakendmodem schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:03:
[...]

Is het niet mogelijk om bij je huidige provider dan tijdelijk een goedkoper pakket af te nemen? Even wachten tot de vectoring aangezet wordt en vervolgens weer upgraden.
Nee, scheelt maar 2.50 EUR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 12:15
brommer1 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 20:58:
Ik ga geen 69,- EUR betalen voor 60mb, wil ook niet terug naar Ziggo, wat is een goed alternatief Vodofone/TMobil, Tele2 usw.
Tja, waarschijnlijk heeft jouw straatkast net een upgrade gehad (heel veel kasten in Voorschoten in januari) en dan duurt het inderdaad een maand of 2 voordat vectoring wordt geactiveerd.

Snap niet helemaal waarom je er zo'n punt van maakt, de oorzaak lijkt me duidelijk en ik kan me bijna niet voorstellen dat je er last van hebt als je op 60Mb zit te internetten (t.o.v. 100Mb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
DiedB schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:39:
[...]

Tja, waarschijnlijk heeft jouw straatkast net een upgrade gehad (heel veel kasten in Voorschoten in januari) en dan duurt het inderdaad een maand of 2 voordat vectoring wordt geactiveerd.

Snap niet helemaal waarom je er zo'n punt van maakt, de oorzaak lijkt me duidelijk en ik kan me bijna niet voorstellen dat je er last van hebt als je op 60Mb zit te internetten (t.o.v. 100Mb).
Download veel Youtube films-1080p60 van 3gb tot 12gb, dat merk je met 60mb, blijf wel wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Ach ik heb hier maar 50Mb. :+. Daar red ik me prima mee.

En dat zal de komende tijd niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
KPN VDSL storing vanaf 12u vandaag, op mijn modem v10 brand rood lampje van Services, geen tv en telefoon, power en internet zijn groen, Line2 geen Link alles op 0, gebeld, ze weten het niet meer, ze konden het niet oplossen, heb een storing code en een telefoonnumer gekregen van de technische dienst, morgen op zaterdag komt de monteur, ben benieuwd wat nu aan de hand is, het zit niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vandaag is da KPN monteur geweest, zegt dat ik niet meer kan halen dan 60mb, en dat in de wijkkast de vectoring is geactiveerd, de storing is opgelost.

De KPN gebeld, die wilde dat niet geloven, dat ik max. maar 60 mb kan halen, stuurt vanmiddag een andere monteur om de testen, als het blijkt dan het niet mogelijk is kan ik het contract annuleren.
Wat nu terug naar Ziggo? of Vodafoon vragen of ze 80mb kunnen leveren, deze hebben tv paketten van 3,75 EUR.

postcode 2253 Voorschoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:32
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 13:26:
Vandaag is da KPN monteur geweest, zegt dat ik niet meer kan halen dan 60mb, en dat in de wijkkast de vectoring is geactiveerd, de storing is opgelost.

De KPN gebeld, die wilde dat niet geloven, dat ik max. maar 60 mb kan halen, stuurt vanmiddag een andere monteur om de testen, als het blijkt dan het niet mogelijk is kan ik het contract annuleren.
Wat nu terug naar Ziggo? of Vodafoon vragen of ze 80mb kunnen leveren, deze hebben tv paketten van 3,75 EUR.

postcode 2253 Voorschoten
Kijk even op de Fourstack website wat er bij jouw adres staat, dat is redelijk correct.
Mocht je geen glasvezel kunnen krijgen blijft Ziggo over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Kan geen 100mb krijgen op mijn lijn, wou het contract annuleren, dat gaat niet omdat ik eenklacht had ingediend, deze moet ik eerst af wachten, gevraag wanneer ze terug bellen over de klacht minimaal 5 werkdagen tot ?? zeggen 2 weken maar zeker weten ze niet, wat nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
? als jij wilt opzeggen zeg je toch lekker op. 14 dagen bedenktijd en per maand op te zeggen. of je moet een contract hebben getekend, dat is andere koek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
sugarlee89 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:32:
? als jij wilt opzeggen zeg je toch lekker op. 14 dagen bedenktijd en per maand op te zeggen. of je moet een contract hebben getekend, dat is andere koek.
Ben op 23-1-2017 van Ziggo naar KPN, gegaan, vandaag zijn 2 monteurs geweest, 11u en 14u, de 2 monteurs zeggen dat het niet kan 100mb, de max. snelheid is 60mb, hoe kan ik het beste het contract annuleren, KPN werkt niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door brommer1 op 04-02-2017 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DiedB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 12:15
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:26:
[...]

Ben op 23-1-2017 van Ziggo naar KPN, gegaan, vandaag zijn 2 monteurs geweest, 11u en 14u, de 2 monteurs zeggen dat het niet kan 100mb, de max. snelheid is 60mb, hoe kan ik het beste het contract annuleren, KPN werkt niet mee.
*knip*. Ranten en op de man spelen doe je maar ergens anders.

[ Voor 107% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
De 1e monteur was voor de storing die ik had vanaf vrijdag 12.u, geen tv en telefoon, zegt gelijk je kan op dit adres geen 100mb halen, toen heb ik de KPN gebeld, die wou het niet geloven, toen hebben ze een 2e monteur gestuurd of het waar was, de 2e monteur is 1½ uur bezig geweest; zegt ook je kan hier geen 100mb halen, dat heeft hij gemeld aan de KPN.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 10-02-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:42:
[...]

De 1e monteur was voor de storing die ik had vanaf vrijdag 12.u, geen tv en telefoon, zegt gelijk je kan op dit adres geen 100mb halen, toen heb ik de KPN gebeld, die wou het niet geloven, toen hebben ze een 2e monteur gestuurd of het waar was, de 2e monteur is 1½ uur bezig geweest; zegt ook je kan hier geen 100mb halen, dat heeft hij gemeld aan de KPN.
Heb ik ook gehad, na paar dagen past fourstack zich weer aan. Doe je niks aan, jammer maar zeker geen reden tot opzeggen als je hiervoor 'gewoon' 60Mbit had.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
True schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:44:
[...]

Heb ik ook gehad, na paar dagen past fourstack zich weer aan. Doe je niks aan, jammer maar zeker geen reden tot opzeggen als je hiervoor 'gewoon' 60Mbit had.
Nee, ik kwam van Ziggo-150mb(23-1-2017), voor ik overstapte had ik gevraagd aan de KPN of het mogelijk was 100mb.
Bij Ziggo betaalde ik voor 150mb 68 EUR, dat zelfde bedrag betaald ik nu bij de KPN voor 60mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 20:50:
[...]

Nee, ik kwam van Ziggo-150mb(23-1-2017), voor ik overstapte had ik gevraagd aan de KPN of het mogelijk was 100mb.
Bij Ziggo betaalde ik voor 150mb 68 EUR, dat zelfde bedrag betaald ik nu bij de KPN voor 60mb.
Had je al gekeken wat fourstack aangeeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
akatar schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:34:
[...]

Had je al gekeken wat fourstack aangeeft?
Ja, staat nog steeds:
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 180 Mbit/s

Voorschoten heeft sind 15-12-2016 VDSL2, mijn wijkkast staat 400m van mijn huis, ze kunnen de vectoring niet activeren, ze zijn al bijna 2 maanden mee bezig, wat ik van de monteur begrepen heb, wachten ze ergens op/mee bezig, het lukt ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:13
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:49:
[...]

Ja, staat nog steeds:
ADSL2+ 13 Mbit/s
VDSL2* 100 Mbit/s
Bonding* 180 Mbit/s

Voorschoten heeft sind 15-12-2016 VDSL2, mijn wijkkast staat 1400m van mijn huis, ze kunnen de vectoring niet activeren, ze zijn al bijna 2 maanden mee bezig, wat ik van de monteur begrepen heb, wachten ze ergens op/mee bezig, het lukt ze niet.
Dan lijkt het me zinniger om bonding te eisen. Dat is simpeler en vereist geen extra technieken of zo.
Dan wordt het in jouw geval 2x60 max.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:57:
[...]

Dan lijkt het me zinniger om bonding te eisen. Dat is simpeler en vereist geen extra technieken of zo.
Dan wordt het in jouw geval 2x60 max.
Dat heeft de 2e monteur gevraag, maar dat kon niet, dito op een andere poort aangesloten worden, ze zijn al 2 maanden in de wijkkast bezig, het lukt ze niet, ze wachten al 2 maanden op iets wat niet komt/of gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Op 1400 meter met 1 lijn 100 Mbit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
er kloppen een paar dingen niet.
1) op VDSL zonder Vectoring haal je geen 60 maar max 50. Voor meer is Vectoring nodig.
2)Op 1400 meter haal je nooit 100 Mbit met VVDSL.

Het lijkt er sterk op dat je Vectoring al wel aan staat.
Heb je een screenshot van de DSL waardes uit je Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Barre73 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:37:
er kloppen een paar dingen niet.
1) op VDSL zonder Vectoring haal je geen 60 maar max 50. Voor meer is Vectoring nodig.
2)Op 1400 meter haal je nooit 100 Mbit met VVDSL.

Het lijkt er sterk op dat je Vectoring al wel aan staat.
Heb je een screenshot van de DSL waardes uit je Experiabox?
Wijkcentrale: 1.718meter, straatkast: 247 meter.
Tot de storing van vrijdag 12u had ik 2 link status, de 2e link toen de storing begon om 12u ging alles op link 2 naar 0. Toen de 1e monteur op zaterdag de storing verhielp(geen tv/telefoon) was Link 2 verdwenen toen alles weer deed.
Link status Up
Showtime 7 h 41 min 57 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 3115/51998 kbps
Attainable rate (Up/Down) 3191/56809 kbps
Noise margin (Up/Down) 8/6.9 dB
Line attenuation (Up/Down) 9.2/7 dB
Output power (Up/Down) -16.2/11.9 dBm
Interleave depth (Up/Down) 2/8
INP (Up/Down) 50/55 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 14/207

Connectie naam ptm_route
TypePPPoE
DSL transfer modusPTM
NATAan
IPv4 adresxxxxxxx
IPv4 Modemxxxxxxxx
IPv4 DNSxxxxxxx
IPv4 connectie statusVerbonden
IPv4 online tijdsduur7 h 47 min 8 s
Reden niet verbondenGeen
LLAfe80::24a:77ff:fe4b:aff3
GUA2a02:xxxxxxx
IPv6 Modemxxxxx
IPv6 DNS2xxxxx
IPv6 connectie statusVerbonden
IPv6 online tijdsduur7 h 47 min 9 s
WAN MAC00:4a:77:4b:af:f3

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 05-02-2017 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
50Mb down en 3Mbit up? Ziet er niet bepaald stabiel uit. Als je een speedtest doet, dan zal je nu uitkomen op 48mb down en 2,8 up ofzo.

Tik eens op breedbandwinkel.nl je postcode en huisnr in. Die geeft een betere indicatie van de afstand. Met je muis even over de snelheid wijzen, dan kun je het zien.

Edit: haal dan ook gelijk je ipv6 adres weg ;)

[ Voor 21% gewijzigd door krakendmodem op 05-02-2017 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2017 @ 09:08:
50Mb down en 3Mbit up? Ziet er niet bepaald stabiel uit. Als je een speedtest doet, dan zal je nu uitkomen op 48mb down en 2,8 up ofzo.

Tik eens op breedbandwinkel.nl je postcode en huisnr in. Die geeft een betere indicatie van de afstand. Met je muis even over de snelheid wijzen, dan kun je het zien.

Edit: haal dan ook gelijk je ipv6 adres weg ;)
Denk je niet dat dit het gevolg is van een DSLAM die (nog) geen vectoring doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
RobinF schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Dan nog zijn het abominabel slechte waarden voor 450 meter.
Hier is mijn attainable upload 20 Mbps (per lijn) op +/- 700 meter, zonder vectoring.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Zaterdag 4-2-2017:
1e monteur(11u) heeft een klacht ingediend in over de snelheid en de straatkast.
2e monteur(14u) heeft een klacht ingediend in over de snelheid en de straatkast.
Alle 2 kunnen ze me niet helpen bij het probleem, ligt bij de KPN die niet mee werkt.
Alle 2 hebben de order terug gegeven, met de status niet op te lossen.
De order staat open.

Wat moet ik nou doen? contract annuleren of wachten, ik heb een bericht op mijn mobil gehad dat ik de technische dienst moet bellen met een code, die ik moet in tikken.

Voorschoten heeft sind 15-12-2016 VDSL2, Wijkcentrale: 1.718meter, straatkast: 247 meter van mijn huis, ze kunnen de vectoring niet activeren, ze zijn al bijna 2 maanden mee bezig, wat ik van de 2e monteur begrepen heb, wachten ze ergens op/mee bezig, het lukt ze niet.

FEC errors (Up/Down) 37/573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:15:
[...]
Dat heeft de 2e monteur gevraag, maar dat kon niet, dito op een andere poort aangesloten worden, ze zijn al 2 maanden in de wijkkast bezig, het lukt ze niet, ze wachten al 2 maanden op iets wat niet komt/of gaat.
brommer1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:47:
[...]
Wijkcentrale: 1.718meter, straatkast: 247 meter.
Tot de storing van vrijdag 12u had ik 2 link status, de 2e link toen de storing begon om 12u ging alles op link 2 naar 0. Toen de 1e monteur op zaterdag de storing verhielp(geen tv/telefoon) was Link 2 verdwenen toen alles weer deed.
Wat ik even niet begrijp: Op een vraag van Barre73 m.b.t. de mogelijkheid tot bonding geef je aan dat dit niet mogelijk is (volgens de monteur).

Maar in quote 2 geef je aan, dat je tot aan de storing van vrijdag 'twee link status' had, wat wil zeggen dat je wel bonding hebt gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
RobinF schreef op zondag 5 februari 2017 @ 10:55:
[...]

Nee. Ik heb geen vectoring en mijn verbinding doet al minimaal 10Mb up.

Voor zo'n kleine afstand zijn de waarden gewoon slecht. Op 600 meter trek ik al meer uit mijn verbinding dan brommer1.

Ook omdat bonding niet meer werkt, lijkt me er meer aan de hand.

[ Voor 7% gewijzigd door krakendmodem op 05-02-2017 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
HammerNL schreef op zondag 5 februari 2017 @ 11:56:
[...]

[...]

Wat ik even niet begrijp: Op een vraag van Barre73 m.b.t. de mogelijkheid tot bonding geef je aan dat dit niet mogelijk is (volgens de monteur).

Maar in quote 2 geef je aan, dat je tot aan de storing van vrijdag 'twee link status' had, wat wil zeggen dat je wel bonding hebt gehad?
Ja tot de storing, had ik Link 1 en Link 2, nu heb ik Link status up.
De 1e monteur zegt tegen mij, dat Link 2 niet meer nodig is, dat Link status up voldoende is.

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 05-02-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
brommer1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:01:
[...]

Ja tot de storing, had ik Link 1 en Link 2, nu heb ik Link status up.
Maar op de 28e (voor de storing) poste je lijn waardes van 1 lijn, terwijl je er volgens jou op dat moment 2 had? Ben wel benieuwd wat de waardes van die 2e lijn dan waren, als je met 1 lijn al rond de 50Mbit haalde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Net de KPN gebeld, ik heb een nieuwe straatkast met Fall Back profil, externe leverancier moet de knop om zetten, daar wachten ze al 2 maanden op, de medewerker is nu aan het bellen waarom het zo lang duurt wat er aan de hand is, de medewerker komt het niet te weten, het kan 1 week duren of maanden, hij komt niet te weten waar ze op wachten.

[ Voor 25% gewijzigd door brommer1 op 05-02-2017 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
HammerNL schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:22:
[...]

Maar op de 28e (voor de storing) poste je lijn waardes van 1 lijn, terwijl je er volgens jou op dat moment 2 had? Ben wel benieuwd wat de waardes van die 2e lijn dan waren, als je met 1 lijn al rond de 50Mbit haalde.
Het zelfde als Link 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
brommer1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 12:35:
Net de KPN gebeld, ik heb een nieuwe straatkast met Fall Back profil, externe leverancier moet de knop om zetten, daar wachten ze al 2 maanden op, de medewerker is nu aan het bellen waarom het zo lang duurt wat er aan de hand is, de medewerker komt het niet te weten, het kan 1 week duren of maanden, hij komt niet te weten waar ze op wachten.
Mat los van het fallback profie, je zit op 1400 meter afstand? Dan ga je toch nooit 100mbit halen over een enkele lijn vanwege de lengte? 100mbit neemt toch gelijkelijk af boven de 300 meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Nee, dat is zijn wijkcentrale. Paar posts naar boven staat dat hij 247 meter van de straatkast zit. Met 1 aderpaar zal hij die snelheid wel moeten kunnen halen. Dat was dus niet zo, toen kreeg ie bonding (denk ik?), maar dat werkte ook niet goed. Ik volg het niet meer helemaal..

Op 250 meter van de wijkkast is 100Mb makkelijk te doen. Boven de 300 meter ook wel.

[ Voor 32% gewijzigd door krakendmodem op 05-02-2017 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Wat kan ik nu het beste doen? blijven wachten, korting vragen, contract ontbinden.

Vraag uit nieuwsgierigheid, heeft een budget provider de zelfde problemen met 100mb wat ik nu heb met KPN met de wijkkast.

[ Voor 3% gewijzigd door brommer1 op 05-02-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Klopt ik verwar twee zaken. Wilde net gaan corrigeren maar de post is al gelezen :)

Ja elke provider komt over dat ene draadje wat blijkbaar bij jou niet werk. Dus Ziggo of glas is je enige uitzicht op snelheid.

Alhoewel ik wel denk dat ze het ooit fixen? Kom je echt tekort, een gezin kan wel draaien op 50mbit? Mooie korting uitslepen dan toch en geef ze een jaar om het te fixen.

[ Voor 64% gewijzigd door stormfly op 05-02-2017 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:11:
Klopt ik verwar twee zaken. Wilde net gaan corrigeren maar de post is al gelezen :)

Ja elke provider komt over dat ene draadje wat blijkbaar bij jou niet werk. Dus Ziggo of glas is je enige uitzicht op snelheid.

Alhoewel ik wel denk dat ze het ooit fixen? Kom je echt tekort, een gezin kan wel draaien op 50mbit? Mooie korting uitslepen dan toch en geef ze een jaar om het te fixen.
Ik kom van Ziggo af(150mb), ik download regelmatig Youtube film 1080p60 3gb-20gb, dat dacht ik ook al aan een korting vragen voor 60gb voor een half jaar, 60 gb is krap, 2 computers+tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:01:
Nee, dat is zijn wijkcentrale. Paar posts naar boven staat dat hij 247 meter van de straatkast zit. Met 1 aderpaar zal hij die snelheid wel moeten kunnen halen. Dat was dus niet zo, toen kreeg ie bonding (denk ik?), maar dat werkte ook niet goed. Ik volg het niet meer helemaal..

Op 250 meter van de wijkkast is 100Mb makkelijk te doen. Boven de 300 meter ook wel.
In sommige gevallen op 700-800meter ook nog net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2017 @ 14:01:

Ik had tot de storing Bondig, na de storing was de Bonding weg, maar ik heb wel een stabile 59mb download en internet is ook stabiel, waarom op vrijdag 12u de tv+telefoon uit viel tot zaterdag weet ik niet, upload is voomij niet belangrijk.

Het grootste probleem is, de KPN wil niet zeggen wat er aan de hand is en ze doen geheimzinnig(niemand weet wat) in de nieuwe wijkkasten, dito Fallback profile, de monteurs zijn ook boos op de KPN, dat het niet mee gedeeld wordt, monteur zei ik krijg de volle laag als het niet werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door brommer1 op 05-02-2017 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
brommer1 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 15:34:
[...]

Ik had tot de storing Bondig, na de storing was de Bonding weg, maar ik heb wel een stabile 59mb download en internet is ook stabiel, waarom op vrijdag 12u de tv+telefoon uit viel tot zaterdag weet ik niet, upload is voomij niet belangrijk.

Het grootste probleem is, de KPN wil niet zeggen wat er aan de hand is en ze doen geheimzinnig(niemand weet wat) in de nieuwe wijkkasten, dito Fallback profile, de monteurs zijn ook boos op de KPN, dat het niet mee gedeeld wordt, monteur zei ik krijg de volle laag als het niet werkt.
Maak een klacht aan op een website zoals klachtenkompas.nl. KPN reageert daar ook op en die afdeling die die klachten behandelt hebben kunnen meer dan een standaard belmiep die een script voorleest. Die stuurt dan een externe partij en die trekt als het moet gewoon de straat voor je open.

Ik heb die methode helaas ook moeten gebruiken om een kabel te laten repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
krakendmodem schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:58:
[...]

Maak een klacht aan op een website zoals klachtenkompas.nl. KPN reageert daar ook op en die afdeling die die klachten behandelt hebben kunnen meer dan een standaard belmiep die een script voorleest. Die stuurt dan een externe partij en die trekt als het moet gewoon de straat voor je open.

Ik heb die methode helaas ook moeten gebruiken om een kabel te laten repareren.
Heb ik gedaan, kreeg van het KPN forum dit antwoord: Toch is dit inderdaad geen reden om op te zeggen. Je zult voor de tot 100 Mbit/s snelheid nog even af moeten wachten, maar het zal niet lang meer duren, een ander zegt weer wat anders, ik weet het niet/kan week of maanden duren, niemand zegt wat ze aan het doen zijn, ze doen geheimzinnig over wat er aan de hand is, ze al 2 maanden bezig met de nieuwe straatkast, lukt ze gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vraag over v10 modem-KPN na een storing(tv/telefoon uitgevallen), heb je Line 2(VDSL2 100mb) nodig voor bonding? voor de storing had ik Line 1 en Line 2, tijdens de storing ging Line 2 alles op 0, na de storing is Line 2 weg.
Nu heb ik alleen nog: Link status Up. Mijn straatkast kan nog steeds geen 100mb leveren, status: fallback profile 60mb.

FEC errors (Up/Down) 112/2493

[ Voor 57% gewijzigd door brommer1 op 07-02-2017 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
brommer1 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 10:39:
Vraag over v10 modem-KPN, voor de storing had ik bonding-Line 1 en Line 2, tijdens de storing ging Line 2 alles op 0, na de storing(tv/telefoon) is line 2 weg, zie voorbeeld: Indodraakje: donderdag 26 januari 2017 16:46
Nu heb ik alleen nog:
Link status Up, is dat goed? is Line 2 voor bonding en 100mb? mijn straatkast kan nog steeds geen 100mb leveren, status: fallback profile 60mb.
Showtime 67 h 27 min 15 s
Modulation type VDSL
Actual rate (Up/Down) 3115/51998 kbps
Attainable rate (Up/Down) 3274/56778 kbps
Noise margin (Up/Down) 8.1/6.9 dB
Line attenuation (Up/Down) 9.2/7 dB
Output power (Up/Down) -16.2/11.9 dBm
Interleave depth (Up/Down) 2/8
INP (Up/Down) 50/55 Symbolen
Profile 17a
CRC errors (Up/Down) 0/0
FEC errors (Up/Down) 97/1991
Maak een screenshot van je scherm, dat is overzichtelijker.

Line status up betekend gewoond dat je lijn online is. Dat heb je bij alle DSL lijnen, dus ook zonder bonding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
krakendmodem schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:52:
[...]

Maak een screenshot van je scherm, dat is overzichtelijker.

Line status up betekend gewoond dat je lijn online is. Dat heb je bij alle DSL lijnen, dus ook zonder bonding.
Sorry, ik heb had het verkeerd op gesteld.
Vraag over v10 modem-KPN na een storing(tv/telefoon uitgevallen), heb je Line 2(VDSL2 100mb) nodig voor bonding? voor de storing had ik Line 1 en Line 2, tijdens de storing ging Line 2 alles op 0, na de storing is Line 2 weg.
Nu heb ik alleen nog: Link status Up zonder bonding. Mijn straatkast kan nog steeds geen 100mb leveren, status: fallback profile 60mb.

FEC errors (Up/Down) 112/2493

Modem V10

[ Voor 18% gewijzigd door brommer1 op 07-02-2017 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
brommer1 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:07:
[...]
Ik heb geen mobieltje met camera, ik heb nog een oude mobieltje, bijna 10 jaar oud(kan geen jaar maar instellen(ging tot 2015)
Heel handig screenshot programma

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Update: KPN heeft gebeld na klacht via klachtenkompas.

Wat blijkt mijn straatkast had niet opgeleverd mogen worden op 14-12-2016.
Fourstack.nl had de datum van 14-12-2016 op moeten schuiven naar een latere datum, de postcode had niet mogen aangeven 100mb leverbaar.

Wat is er aan de hand, ze moeten wachten tot alle modems van de concurent omgewisseld zijn voor VDSL2,
dat moeten ze doen voor 2-3-2017, dan kunnen ze op 2-3-2017 de Vectoring activeren, garanderen kon de mederwerker niet, hij zegt als ze niet mee willen werken worden ze afgesloten van de VDSL2.

Over 2 weken moet ik bellen of ze het halen de planning van 2-3-2017.

[ Voor 8% gewijzigd door brommer1 op 20-09-2018 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
brommer1 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:01:
Update: KPN heeft gebeld na klacht via klachtenkompas.

Wat blijkt mijn kast had niet opgeleverd mogen worden op 14-12-2017.
Fourstack.nl had de datum van 14-12-2016 op moeten schuiven naar een latere datum, de postcode had niet mogen aangeven 100mb leverbaar.

Wat is er aan de hand, ze moeten wachten tot alle modems van de concurent omgewisseld zijn voor VDSL2,
dat moeten ze doen voor 2-3-2017, dan kunnen ze op 2-3-2017 de Vectoring activeren, garanderen kon de mederwerker niet, hij zegt als ze niet mee willen werken worden ze afgesloten van de VDSL2.

Over 2 weken moet ik bellen of ze het halen de planning van 2-3-2017.
Jammer dat die klacht nodig was. Maar dit is tenminste wel duidelijke info met duidelijke data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 14:28:
[...]

Jammer dat die klacht nodig was. Maar dit is tenminste wel duidelijke info met duidelijke data.
Waarom geven ze dat niet door aan de KPN monteurs en de klanten service? had ik gevraag aan de medewerker, maar daar gaf hij een ontwijkend antwoord op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dat is het probleem wat bij vele organisaties speelt. Geen communicatie tussen de juiste afdelingen.

Ik kom het nu ook dagelijks tegen op m'n werk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 13:33

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien een beetje off-topic, maar dit is juist de reden waarom ik van KPN ben afgestapt. Nu heb ik juist Ziggo 300/30 en dik tevreden!

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:55
prutser001 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:40:
Misschien een beetje off-topic, maar dit is juist de reden waarom ik van KPN ben afgestapt. Nu heb ik juist Ziggo 300/30 en dik tevreden!
Ach ja, zo geniet ik van mijn 510/590mbit glasvezel via KPN :) (ja 500/500 officieel) probleem is volgens mij vooral dat *DSL een nog altijd kwetsbare techniek is. Coax en glas is doorgaans bedrijfszekerder/stabieler.

Overigens was ik Ziggo zat ivm de lage upload en terugkerende packetloss problemen. Ze zijn aan elkaar gewaagd qua grote-bedrijven-ziekte en miscommunicatie.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
prutser001 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 19:40:
In dit geval zou kpn ook gewoon stabiel internet kunnen leveren. Maar omdat andere partijen die van het kpn netwerk nog niet alles vervangen hebben, moet kpn wachten totdat die alles vervangen hebben. Vanaf maart zou brommer1 dus sneller en stabieler internet moeten hebben.

Communicatie is zowel bij Ziggo als kpn ruk.

Overigens, de stabiliteit van Ziggo internet vind ik nog tegenvallen. Ik werk nu dagelijks via een zakelijke coax lijn van Ziggo, maar heel stabiel is die niet. Veel packetloss, terwijl de 20mb backuplijn via DSL juist erg stabiel werkt. Op die DSL lijn staan de pagina's er sneller voor dan bij kabel. Alleen bij het downloaden van grote bestanden is kabel weer veel sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vraag mag de KPN dit doen: als ze niet mee willen werken worden ze afgesloten van de VDSL2?
Ik hoop dat ze het lukt, ik kom van Ziggo af, ik merk dat het internet sneller gaat, de site's worden sneller geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Dan worden die klanten op adsl gezet. Hebben ze nog wel internet, alleen niet de voordelen van vdsl.

De klanten ontvangen waarschijnlijk een brief waarin staat dat provider xx de verbindingen gaat verbeteren en dat ze daardoor een nieuwe modem krijgen. Als die niet worden aangesloten, dan is dat niet het probleem van kpn.

[ Voor 53% gewijzigd door krakendmodem op 10-02-2017 06:34 ]

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Kan het zijn dat we hier in Delft hetzelfde issue als in Voorschoten hebben?

Afstand postcode/huisnummer tot de kast: 219 meter (bron: breedbandwinkel.nl)
Activatie buitenring kast Dt-AGZ: 2016-12-13 (bron: https://vvdsl.diederik.it/details?id=4894)
De fourstack snelheid: VDSL2* 100 Mbit/s, Bonding* 200 Mbit/s
De KPN consument website: maximaal 60/6 leverbaar.

We hebben hier minimaal 12 aderparen binnen. Waarvan ik zelf 2 paren in gebruik heb. Met hetzelfde Draytek 2760 modem firmware 3.8.2.2_VT1 (=met vectoring support) krijg ik deze resultaten.

Dikader 7 - Telfort (verbinding actief sinds meerdere jaren, met dit modem getest: < 3 minuten, ping: 8ms)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  ---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
   Running Mode            :      17A       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          : 51998000 bps   US Actual Rate       :  5221000 bps
   DS Attainable Rate      : 54282436 bps   US Attainable Rate   : 20036000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave 
   DS Interleave Depth     :        1       US Interleave Depth  :       89 
   NE Current Attenuation  :       11 dB    Cur SNR Margin       :        7  dB
   DS actual PSD           :   -15.-4 dB    US actual PSD        :    13. 9  dB
   NE CRC Count            :        0       FE CRC Count         :       13
   NE ES Count             :        0       FE  ES Count         :        1
   Xdsl Reset Times        :        0       Xdsl Link  Times     :        2
   ITU Version[0]          : b5004946       ITU Version[1]       : 544e0000
   VDSL Firmware Version   : 05-06-07-05-01-07   [with Vectoring support] 
   Power Management Mode   : DSL_G997_PMS_L0 
   Test Mode               : DISABLE 
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :        0 dB    Far SNR Margin       :       17  dB
   CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434db0c7
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < BDCM >

Dikader 4 - Fieber (actief sinds ruim 1 dag, met dit modem aangesloten > 24 uur, ping: 11ms)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
  ---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
   Running Mode            :      17A       State                : SHOWTIME
   DS Actual Rate          : 51998000 bps   US Actual Rate       :  5221000 bps
   DS Attainable Rate      : 52430252 bps   US Attainable Rate   : 17220000 bps
   DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave 
   DS Interleave Depth     :        1       US Interleave Depth  :       89 
   NE Current Attenuation  :       11 dB    Cur SNR Margin       :        6  dB
   DS actual PSD           :   -15.-1 dB    US actual PSD        :    13. 6  dB
   NE CRC Count            :        0       FE CRC Count         :       27
   NE ES Count             :        0       FE  ES Count         :        3
   Xdsl Reset Times        :        0       Xdsl Link  Times     :        1
   ITU Version[0]          : b5004946       ITU Version[1]       : 544e0000
   VDSL Firmware Version   : 05-06-07-05-01-07   [with Vectoring support] 
   Power Management Mode   : DSL_G997_PMS_L0 
   Test Mode               : DISABLE 
  -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
   Far Current Attenuation :        0 dB    Far SNR Margin       :       15  dB
   CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434db0c7
   DSLAM CHIPSET VENDOR    : < BDCM >

[ Voor 1% gewijzigd door cj1 op 16-02-2017 03:28 . Reden: ping tijden ingevoegd ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13-06 15:30
kpn is erg duur. er zijn wel voordeligere providers voor 60 mbit.
maar ja misschien heb je bewust voor kpn gekozen wegens bereikbaarheid/goede prestaties.
ik zou zeggen kijk wat de mogelijkheden zijn. hun maken meerdere fouten.
en vervolgens ben jij de dupe.

[ Voor 80% gewijzigd door miciel op 16-02-2017 05:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vandaag(21-2-2017) gebeld, 2-3-2017 is nog steeds de planning, ze denken dat ze het gaan halen.

Als het het niet lukt doe ik verder geen poging meer, ik ga dan wachten tot een wijziging komt van abonnement(bv prijsverhoging), waarmee je contract kon opzeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
Vannacht(2-3-2017) is de Vectoring geactiverd, kom tot 120mb _/-\o_

Vectoring

[ Voor 17% gewijzigd door brommer1 op 02-03-2017 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Uiteindelijk dus nog goed gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brommer1
  • Niet online
15-3-2017 komt de monteur langs voor Bonding, ben benieuwd of het mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Topic even doorgelezen en kan wel iets meer uitleggen over waarom fallback op vectoring actief was.

Zodra de kast is geupgrade met de nieuwere apparatuur zodat vectoring gebruikt kan worden moeten zoveel mogelijk modems die aangesloten zijn op lijnen die vanaf die kast geleverd worden ook op vectoring kunnen werken. Het is namelijk of uit of aan voor de hele kast tegelijk. De reden daarvoor is dat vectoring pas goed kan werken als zoveel mogelijk lijnen de overspraak (interferentie) van andere lijnen kunnen rapporteren zodat deze weggefilterd kunnen worden. Deze andere lijnen zijn niet alleen van KPN maar ook van andere providers, en niet iedereen is altijd even snel met het vervangen van de modems. Zitten er nog oude modems aan die lijnen die geen vectoring ondersteunen, dan kunnen deze voor extra verstoring zorgen waardoor de gemiddelde snelheid voor alle lijnen naar beneden gaat.

De 'andere partij' die de vectoring dan aan kan zetten is ook wel KPN, maar dan de netbeheerder. De provider KPN mag slechts op exact dezelfde manier als alle andere providers contact hebben met de netbeheerder, elke vorm of vermoeden van 'voortrekken' of voordeel wordt onderzocht door de ACM en kunnen hoge boetes op staan. Dus ja, de andere partij is óók KPN, maar moet bijna gezien worden als losstaand bedrijf. Het is niet iets wat intern 'even snel' opgelost kan worden helaas.

En feli dat je nu 120mbit kunt halen :)

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

12.2MB is mooi, dan zit je +-op volle 100Mbit

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

brommer1 schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 08:36:
Vannacht(2-3-2017) is de Vectoring geactiverd, kom tot 120mb _/-\o_

[afbeelding]
Hier lijkt het 111/33 profiel actief. Blijkbaar is zo'n profiel gelinkt aan de actual rate aangezien er attainable nog meer mogelijk is.

Hier is de KPN monteur op bezoek geweest, maar die had minder goed nieuws. De kabel is goed (ik geloof iets van 59 milliohm, zou dit kunnen?). We zien inderdaad vaker veel lagere actual snelheiden bij huizen waar meerdere aderparen met VDSL binnenkomen. Uw lage snelheid wordt vermoedelijk veroorzaakt door verstoringen vanuit de andere VDSL verbindingen. Hij heeft nog nagekeken welk profiel er op mijn verbinding staat: 111/33.

Nah, 111/33 VVDSL wordt in de praktijk echt niet gehaald (en dat bij KPN's snelheidsschatting van : 100 Mbits/s down en 58 Mbit/s up op dit adres):
Afbeeldingslocatie: https://s8.postimg.org/wbk6zck8l/KPN_VVDSL_Internet_Internet_gratis_Vast_Bell.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
---------------------- ATU-R Info (hw: annex A, f/w: annex A/B/C) -----------
  Running Mode            :      17A       State                : SHOWTIME
  DS Actual Rate          : 65035000 bps   US Actual Rate       : 21933000 bps
  DS Attainable Rate      :120379736 bps   US Attainable Rate   : 45593000 bps
  DS Path Mode            :  Interleave    US Path Mode         :  Interleave
  DS Interleave Depth     :        1       US Interleave Depth  :      199
  NE Current Attenuation  :       11 dB    Cur SNR Margin       :       20  dB
  DS actual PSD           :    -2.-7 dB    US actual PSD        :    14. 4  dB
  NE CRC Count            :        0       FE CRC Count         :        0
  NE ES Count             :        0       FE  ES Count         :        0
  Xdsl Reset Times        :        0       Xdsl Link  Times     :        3
  ITU Version[0]          : b5004946       ITU Version[1]       : 544e0000
  VDSL Firmware Version   : 05-06-07-05-01-07   [with Vectoring support]
  Power Management Mode   : DSL_G997_PMS_L0
  Test Mode               : DISABLE
 -------------------------------- ATU-C Info ---------------------------------
  Far Current Attenuation :        0 dB    Far SNR Margin       :       12  dB
  CO ITU Version[0]       : b5004244       CO ITU Version[1]    : 434db0c7
  DSLAM CHIPSET VENDOR    : < BDCM >

Attainable Rate lijkt een soort theoretisch maximum zonder rekening te houden met externe verstoringen.

[ Voor 0% gewijzigd door cj1 op 13-03-2017 20:32 . Reden: milli doorgestreept ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Wildfire

Joy to the world!

cj1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:22:

[...]

Hier is de KPN monteur op bezoek geweest, maar die had minder goed nieuws. De kabel is goed (ik geloof iets van 59 milliohm, zou dit kunnen?)
Dat zou juist gruwelijk slecht zijn. Je bedoelt wellicht megaohm. Het gaat hier dan om de isolatieweerstand van het aderpaar. KPN Hanteert als ondergrens 3 megaohm en ja, 59 megaohm zit daar een stuk boven maar het geeft eigenlijk al aan dat de kabel niet helemaal 100% is. Normaal gesproken zou de isolatieweerstand namelijk dusdanig hoog moeten zijn dat het voor onze meetapparatuur onmeetbaar is.

Met zo'n isolatieweerstand zeg ik dat je op den duur (en dat kan vele jaren zijn hoor) wel problemen gaat krijgen op die lijn. Dat wordt echter pas verholpen als het dus zover is, KPN gaat niet proactief de grond in om de kabel te herstellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 13-03-2017 20:33 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Wildfire schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:28:
[...]
Dat zou juist gruwelijk slecht zijn. Je bedoelt wellicht megaohm.
Er werd gemeten ten opzichte van aarde. Dikader 1 had geen aardaansluiting. Kabelinvoer 2 wel.
Wat ik ook weet, is dat er in de straatkast tijdelijk 3 draden aan elkaar werden gedraaid om de weerstandsmeting uit te kunnen voeren.

Bij nader inzien denk ik dat hem om een afleeswaarde van 59 Ohm gaat (bij een kabellengte tot de straatkast van 219 meter: tot het einde van de straat, de brug over, en weer en stukkie terug naar Dt-AGZ)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:50

Wildfire

Joy to the world!

cj1 schreef op maandag 13 maart 2017 @ 20:49:
[...]

Er werd gemeten ten opzichte van aarde. Dikader 1 had geen aardaansluiting. Kabelinvoer 2 wel.
Wat ik ook weet, is dat er in de straatkast tijdelijk 3 draden aan elkaar werden gedraaid om de weerstandsmeting uit te kunnen voeren.

Bij nader inzien denk ik dat hem om een afleeswaarde van 59 Ohm gaat (bij een kabellengte tot de straatkast van 219 meter: tot het einde van de straat, de brug over, en weer en stukkie terug naar Dt-AGZ)
Dan is er een langsweerstand gemeten. Dat doen we bijna niet meer, die waarde is alleen voor de ondergrondse jongens van belang en die doen niets met die waarde als we ze doorgeven omdat ze die veel beter zelf kunnen meten :P

De langsweerstand is gewoonweg een alternatieve manier om de lengte van de lijn te meten. Over het algemeen volstaan dan gewoon het meten van de capaciteit in nanofarad, waarbij op een vrije lijn grofweg geldt dan 1km gelijk staat aan 35nF.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37
De reden dat alles boven de 3 mohm niet naar og mag is heel simpel. Boven de 3 mohm kan og niet of nauwlijks meten waar de fout zit.

Langweerstand wordt altijd in Ohm gemeten zonder spanning waarbij de a en b draad in sluiting liggen met aarde. Deze meting is ook belangrijk want die kan het verschil maken tussen wel of geen og als jouw andere meting meer dan 3 mohm meet. Ik heb daarmee al meerdere klanten ondergronds gekregen welke hierna wel degelijk kabel problemen bleken te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

De WireScope meet een kabellengte van 213 meter op het oude aderpaar van Telfort. Dat kan wel kloppen. Om de verstoring door de interne bekabeling uit te sluiten heb ik het modem direct naast de IS/RA geplaats en aangesloten op de RJ11 plug die uit de IS/RA komt.

Attainable down is van 122,8 naar 120,4 Mbps gegaan.
Attainable up is van 46,1 naar 25,7 Mbps gegaan.
Actual is ongeveer gelijk (een verschil van < 1%).
Ook is de demping op 11 dB gebleven.

Als ik hier KPN aanvraag, en die 100 Mbps niet haal met 1 aderpaar, hoeveel kans maak ik dan op bonded verbinding (zodat ik wel aan 100 Mbps kom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:37
Je hebt een atainable van 120mb dus waarom zou je geen 100 kunnen halen dan ? Das minder als wat je nu al kan halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Jan-man op 16-03-2017 21:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

@Jan-man
Het Draytek Vigor 2760n blijkt de belemmerende factor. Met een v10 modem schiet de snelheid omhoog naar 111/33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Omschakelen naar Draytek Vigor 2760n firmware versie 3.8.2.2 vectoring 3 (VT3) loopt binnen een minuut of 3 à 4 al een stuk beter als VT1. De "Path Mode" gaat ook direct van "Interleave" naar "Fast" en de ping tijd daalt van 11 naar 7 ms.

VT1: DS Actual Rate : 60194000 bps US Actual Rate : 20355000 bps
VT3: DS Actual Rate : 65449000 bps US Actual Rate : 22255000 bps (na 1 minuut)
VT3: DS Actual Rate :104826000 bps US Actual Rate : 22255000 bps (na circa 3-4 minuten)
VT3: DS Actual Rate :111094000 bps US Actual Rate : 22255000 bps (na circa 3-4 uur)

De werkelijke upload snelheid bij Fieber is echter nog veel lager: 8.96 Mbps (volgens speedtest.net)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 931423

Ook ik heb t probleem dat ik maar max aan de 60 Mb kom, meestal maar 52Mb .. hoe is dit uiteindelijk opgelost? Of gewoon niet?
KPN heeft ondertussen al 2 monteurs gestuurd.. aan de kabel lag het niet en de kast schijnt ook goed te zijn. Als ik naar fourstack ga staat er het volgende...

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): SDF, MDF
Technologie: Internet Snelheid
Koper/DSL: 103 Mbit/s

Wat: FttH
Beschikbaar: Small red cross

Iemand een advies wat ik nog kan doen? Van KPN wordt ik niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Het kan zijn dat de Vectoring nog niet actief is op jou kast, 52 mb lijkt wel de VDSL snelheid. Wat is je upload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:58

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Anoniem: 931423. Welkom op Tweakers. Maak even een nieuw topic aan, want topics kicken en kapen is niet toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Nu online
Anoniem: 931423 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 11:13:
Ook ik heb t probleem dat ik maar max aan de 60 Mb kom, meestal maar 52Mb .. hoe is dit uiteindelijk opgelost? Of gewoon niet?
KPN heeft ondertussen al 2 monteurs gestuurd.. aan de kabel lag het niet en de kast schijnt ook goed te zijn. Als ik naar fourstack ga staat er het volgende...

Wat: Koper
Beschikbaar: Small green check
Distributiepunt(en): SDF, MDF
Technologie: Internet Snelheid
Koper/DSL: 103 Mbit/s

Wat: FttH
Beschikbaar: Small red cross

Iemand een advies wat ik nog kan doen? Van KPN wordt ik niet veel wijzer.
Wachten. Het lijkt erop dat Vectoring nog niet actief is waardoor de lijn gecapped wordt op 50Mb. KPN moet namelijk andere providers de tijd geven om concurrenten hun apparatuur/modems om te laten wisselen. Pas daarna kunnen de snelheden naar 100Mb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

rens-br schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:10:
@Anoniem: 931423. Welkom op Tweakers. Maak even een nieuw topic aan, want topics kicken en kapen is niet toegestaan.
Dankjewel! En sorry, dacht dat dit handiger zou zijn. Staat alle informatie bij elkaar. Ik ga even een nieuw topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Racer89 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 12:03:
Het kan zijn dat de Vectoring nog niet actief is op jou kast, 52 mb lijkt wel de VDSL snelheid. Wat is je upload?
Moest een nieuw topic openen, zojuist gedaan en je vragen beantwoord

KPN haalt beloofde snelheid niet.
Pagina: 1