Normaal staan die toch op een SD kaart, die wordt zoieso niet geresetMir64za schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 10:24:
[...]
Kan ik wel mijn fotos en videos terug halen dan van de backup?
en nougat is gearriveerd op t-mobile S7 vanmorgen. Heb via mobiel netwerk update gedaan. Alles werkt goed. Hele instellingen menu is aangepast ook. (oa blauwfilter )
[ Voor 54% gewijzigd door marcellux op 25-02-2017 22:55 ]
Whenever people agree with me I always feel I must be wrong
Ik heb een PHN S7, maar met een T-mobile simkaart. Zou deze niet automatisch moeten zijn omgegaan naar een branded T-mobile versie zodra de simkaart werd geplaatst (FOC update)? Hoe zou ik dit kunnen forceren zodat ik alsnog de 7.0 OTA kan binnenhalen?
Ik heb het toestel naar fabrieksinstellingen gezet en her geconfigureerd duurde een klein half uurtje laten we zien wat het oplevert gisteren verloor ik 80% batterij in 6 uur.henklbr schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 09:16:
[...]
Misschien dat het helpt, om je toestel eens terug te zetten naar de fabrieksinstellingen en dan alles opnieuw te installeren... (dus GEEN back-up!)...
Het is wat werk, maar zo begin je wel met een "schone lei"!
Idee?
De eerste beta build van 7.0 is al bijna een jaar oud inmiddels (begin maart 2016). Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed.Martinspire schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:11:
[...]
De update van Samsung zelf zal waarschijnlijk in November klaar zijn geweest met December als interne testfase en mogelijk release. Nou dat werd dus Januari, maar de update zelf was toen af. De zooi daarna is gekomen door providers en kun je onmogelijk op Samsung verhalen. Ik denk eerder dat je de schuld bij Google/Android mag leggen omdat er gewoonweg iets is veranderd wat blijkbaar bij Samsung wat meer werk vereist dan bij anderen (vooral ook omdat Samsung vrij veel native zaken vervangt of overschrijft).
En tuurlijk willen we snel updates maar het is niet alsof een S7 met Marshmellow een slecht toestel is of dat Nougat nou zo gigantisch veel toffe dingen toevoegt. Updates voor het willen van updates is wat mij betreft dan ook een slechte houding.
En ook klanten benadelen vanwege brakke updates is ook niet goed. Ja je krijgt hem later, maar wat voor sores krijg je als je update niet goed werkt? Hoeveel mensen stappen dan niet over? Dat zal geheid meer zijn dan enkele tweakers die niet kunnen wachten. Plus het geeft een slecht signaal voor toekomstige updates af.
Je krijgt beveiligingsupdates dus er is verder geen reden dat je Nougat MOET hebben.
Samsung is een dusdanig belangrijke speler voor Google dat ze echt wel op voorhand toegang hebben tot Android builds, tien maanden nodig hebben om je schil te updaten is daardoor echt bezopen.
Hoe je het went of keert het wordt hard tijd dat Samsung zijn update beleid eens serieus gaat nemen en ik snap dan ook echt niet dat dit hier zo goed gepraat wordt.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik woon in België G930FLUX1BPH1 hier nog altijd de update niet gekregen ben bij orange
Ik heb nog even contact gehad met Vodafone,maar hier rolt de update nog niet uit voor Vodafone klanten.nedius004 schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 15:52:
Ik woon in België G930FLUX1BPH1 hier nog altijd de update niet gekregen ben bij orange
Mijn vrouw (Samsung S7) heeft T-mobile maar zij heeft ook nog niet de update ontvangen.
Ik wil het zo natuurlijk mogelijk houden. Airwatch opnieuw installeren mail weer opnieuw instellen van het werk. (Good for enterprisepappaleone schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 05:23:
[...]
Wat let je? Je kunt gewoon updaten met een nougat roman van van een ander land. Alles werkt gewoon goed, er wordt zoveel ophef gemaakt over de nieuwe nougat versie. Maar het valt in de praktijk allemaal wel mee. Ga naar sammobile genoeg keus.
Gewoon updaten die hap via de OTA mechanismes
Dat is niet echt een eerlijke vergelijking. Met beta's kan het nog echt alle kanten op gaan en daar kun je dan ook weinig software voor compatible maken. Je kunt hoogstens kijken want niet werkt en achterhalen waarom niet.Donstil schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:22:
[...]
De eerste beta build van 7.0 is al bijna een jaar oud inmiddels (begin maart 2016). Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed.
Samsung is een dusdanig belangrijke speler voor Google dat ze echt wel op voorhand toegang hebben tot Android builds, tien maanden nodig hebben om je schil te updaten is daardoor echt bezopen.
Hoe je het went of keert het wordt hard tijd dat Samsung zijn update beleid eens serieus gaat nemen en ik snap dan ook echt niet dat dit hier zo goed gepraat wordt.
En ik praat nergens goed dat het zoveel maanden moet duren, ik zeg alleen dat ik het nu wel begrijp en vind dat sommigen echt zwaar overdrijven. Ik heb het idee dat hier toch aardig wat mensen boos zijn omdat zij een update willen voor het hebben van de update, niet om hetgeen het toepast. Want veel Nougat features zaten al langer in de Samsung versie en een aantal zaken kon je ook als apps krijgen.
Het mag van mij wel wat meer relativerend aan wat de update brengt. Er zit aardig wat onderhuids anders waar je als gebruiker eigenlijk geen erg in hebt, en dus ook niet zult opmerken in de meeste gevallen.
Heel erg simpel: Samsung doet het erg goed in de markt. Blijkbaar doen ze iets heel erg goed en tilt de gemiddelde consument er niet zwaar aan. Dat laatste weet ik overigens wel zeker uit ervaringen om me heen. Ze weten vaak niet eens welk OS ze hebben. Laat staan de versie.Donstil schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 13:22:
[...]
De eerste beta build van 7.0 is al bijna een jaar oud inmiddels (begin maart 2016). Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed.
Zelf vind ik het veeeel belangrijker dat Samsung nu regelmatig beveiligingsupdates heeft, dan dat ik beschik over de laatste versie. Ze updaten vaker dan Apple.
Precies! Kijkend om me heen, boeit het behoorlijk weinig mensen welke versie van Android ze hebben. Indien een nieuwere versie van Android er compleet anders uit ziet, klagen ze eerder dan dat ze blij zijn met de nieuwe versie.P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:15:
[...]
Heel erg simpel: Samsung doet het erg goed in de markt. Blijkbaar doen ze iets heel erg goed en tilt de gemiddelde consument er niet zwaar aan. Dat laatste weet ik overigens wel zeker uit ervaringen om me heen. Ze weten vaak niet eens welk OS ze hebben. Laat staan de versie.
Zelf vind ik het veeeel belangrijker dat Samsung nu regelmatig beveiligingsupdates heeft, dan dat ik beschik over de laatste versie. Ze updaten vaker dan Apple.
Daarnaast is Android sinds Marshmallow gewoon erg goed en is de drang voor de nieuwste Android versie (vanwege vele nieuwe functies) stukken minder dan voorheen. Toen was het echt uitkijken naar de nieuwste versie omdat Android dan eindelijk weer bruikbaarder werd en functionaliteit toevoegde die je eigenlijk wel mocht verwachten van een telefoon. Gelukkig ligt dit al weer een tijdje achter ons...
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Idd, dit groepje nerds hier en op XDA is geen doorsnede van de gemiddelde consument
Ik hoor om me heen juist het tegenovergestelde eigenlijk. Iemand zonder verstand van zaken zei zelfs "Die draaien altijd een hele oude software versie toch"? Nou dat is niet het imago wat je wilt hebben als fabrikant lijkt me (al is dit net als jou ervaring maar een enkele natuurlijk).P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 09:15:
[...]
Heel erg simpel: Samsung doet het erg goed in de markt. Blijkbaar doen ze iets heel erg goed en tilt de gemiddelde consument er niet zwaar aan. Dat laatste weet ik overigens wel zeker uit ervaringen om me heen. Ze weten vaak niet eens welk OS ze hebben. Laat staan de versie.
Verder zijn beveiligingsupdates natuurlijk niet de updates die hier bedoeld worden. Dat is gewoon noodzakelijk kwaad op Android en daardoor lastig te vergelijken met andere os'en.
Je ergens maar bij neer leggen omdat het toch wel verkoopt vind ik trouwens een erg zwakke instelling. Daar komt de markt niet mee vooruit. Als iedereen dat had gedaan reden we nu nog op paard en wagen. "Die gemotoriseerde koets? Nee joh iedereen koopt een paard en wagen dus dat zal wel goed zijn"
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 26-02-2017 10:46 ]
Put your money where your mouth is en begin een eigen smartphonemerkDonstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Ik hoor om me heen juist het tegenovergestelde eigenlijk. Iemand zonder verstand van zaken zei zelfs "Die draaien altijd een hele oude software versie toch"? Nou dat is niet het imago wat je wilt hebben als fabrikant lijkt me (al is dit net als jou ervaring maar een enkele natuurlijk).
Verder zijn beveiligingsupdates natuurlijk niet de updates die hier bedoeld worden. Dat is gewoon noodzakelijk kwaad op Android en daardoor lastig te vergelijken met andere os'en.
Je ergens maar bij neer leggen omdat het toch wel verkoopt vind ik trouwens een erg zwakke instelling. Daar komt de markt niet mee vooruit. Als iedereen dat had gedaan reden we nu nog op paard en wagen. "Die gemotoriseerde koets? Nee joh iedereen koopt een paard en wagen dus dat zal wel goed zijn"
Haha nou gelukkig beweer ik nergens dat ik het persoonlijk beter kan. Ik verwacht alleen van een bedrijf als Samsung beter.Rio schreef op zondag 26 februari 2017 @ 11:23:
[...]
Put your money where your mouth is en begin een eigen smartphonemerk
Inmiddels heb ik een Pixel XL trouwens en dat is tot nu toe echt een verademing.
https://samsung-firmware.org/model/SM-G935F/region/PHN/
Schiet niet echt op samsung..
Misschien toch maar weer rooten.
Schiet niet echt op samsung..
Misschien toch maar weer rooten.
Be nice, You Assholes :)
Ik reageer enkel op deze opmerking van je: "Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed."Donstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 10:44:
[...]
Ik hoor om me heen juist het tegenovergestelde eigenlijk. Iemand zonder verstand van zaken zei zelfs "Die draaien altijd een hele oude software versie toch"? Nou dat is niet het imago wat je wilt hebben als fabrikant lijkt me (al is dit net als jou ervaring maar een enkele natuurlijk).
Ik geef vervolgens met argumenten aan dat het de gemiddelde consument niets boeit. Toevallig was ik op reis afgelopen weken met een groep. Er werd veel gebruik gemaakt van diverse merken telefoons. Soms ging het gesprek daar ook over. Meer dan de helft wist niet eens hun Samsung op Android draaide. Android was de reactie. He, is dat van Google? Ook dat weten ze niet. Apple heeft toch bijna de hele markt in handen hoorde ik ook vaak. Nee, dat is Android met 85%, Apple heeft ongeveer 15%. De gemiddelde consument boeit het helemaal niets. Ze willen wat appen, maps, mailen en googlen. Thats it. Het zit vooral in je eigen hoofd wat jij belangrijk vindt. De verkoopcijfers van Samsung geven aan dat ze een strategie volgen die tot goede verkopen leidt. Dat jij het vervelend vindt is een ander verhaal. Dan koop je gewoon een ander merk. Maar jij bent een hele hele kleine minderheid. en je moet jezelf niet zien als voorbeeld.
Als we de mening van de gemiddelde gebruiker laten prevaleren dan komen we niet verder...P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Ik reageer enkel op deze opmerking van je: "Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed."
Ik geef vervolgens met argumenten aan dat het de gemiddelde consument niets boeit. Toevallig was ik op reis afgelopen weken met een groep. Er werd veel gebruik gemaakt van diverse merken telefoons. Soms ging het gesprek daar ook over. Meer dan de helft wist niet eens hun Samsung op Android draaide. Android was de reactie. He, is dat van Google? Ook dat weten ze niet. Apple heeft toch bijna de hele markt in handen hoorde ik ook vaak. Nee, dat is Android met 85%, Apple heeft ongeveer 15%. De gemiddelde consument boeit het helemaal niets. Ze willen wat appen, maps, mailen en googlen. Thats it. Het zit vooral in je eigen hoofd wat jij belangrijk vindt. De verkoopcijfers van Samsung geven aan dat ze een strategie volgen die tot goede verkopen leidt. Dat jij het vervelend vindt is een ander verhaal. Dan koop je gewoon een ander merk. Maar jij bent een hele hele kleine minderheid. en je moet jezelf niet zien als voorbeeld.
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Nou zegt een paar random mensen ook niet anders. Bovendien vergeten veel dat op de high-end markt Apple nog steeds rond de 58% marktaandeel heeft. En dat is toch wel wat in Nederland het meest verkocht wordt. Dat in Zambia en India veel Android verkocht wordt, heeft weinig te maken met hoe het in Nederland ervoor staat. Daar krijg je zoiets uit:P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:06:
[...]
Ik reageer enkel op deze opmerking van je: "Dat je als Samsung dan pas in november je update klaar zou hebben voor testen is natuurlijk belachelijk, dat praat je niet goed."

Of iets specifieker:

(let op, 2 verschillende onderzoeken met wat verschillende resultaten)
Dat wil dus zeggen dat Apple het elders slechter doet, wat niet zo verwonderlijk is gezien de prijzen. Feit blijft in ieder geval dat Samsung het erg goed doet en dat er, net als Apple, veel verschillende versies in omloop zijn. De laatste paar modellen doen het goed, maar ook niet geweldig. Dat bij zowel de iPhone als de Galaxy de toestellen behoorlijk op elkaar zijn gaan lijken elke generatie, zorgt er in ieder geval voor dat het mensen minder uit maakt welk toestel ze hebben. En welke versie daarop draait ook niet omdat er tegenwoordig weinig te missen meer is. Doorsnee consument maakt het niet uit als performance 10% omhoog gaat. Het maakt uit als apps daardoor merkbaar sneller zijn (of juist andersom, dat nieuwe apps niet goed draaien op huidig toestel).
Ik zit zelf bij een groepje mobile developers en daar zijn momenteel meer iPhone eigenaren dan Android eigenaren. Sowieso valt het aandeel Samsung me wel wat tegen, maar anderzijds heeft wel elk bedrijf waar ze werken bakken met Samsung toestellen liggen om op te testen. Vraag naar iPhone ontwikkelaars is nu wel groter dan Android, maar dat wisselt al een tijdje.
Trek niet te zwaar op meningen en situaties uit je persoonlijke omgeving. Dat is lang niet altijd relevant of reflecterend van de gehele situatie in NL of zelfs de hele wereld.
Ik had vanochtend de melding dat er een update was, echter is die nu wegDe waarden schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 17:35:
[...]
Ik heb nog even contact gehad met Vodafone,maar hier rolt de update nog niet uit voor Vodafone klanten.
Mijn vrouw (Samsung S7) heeft T-mobile maar zij heeft ook nog niet de update ontvangen.

Niet
Ik haal juist de wereldwijde cijfers aan, en ondersteun ze met mijn eigen ervaring. De laatste cijfers die tweakers publiceerde geven een wereldwijd aandeel van Android van 85% aan en dat is nog steeds stijgende. De overige 15% mag gedeeld worden door de rest. Zie ook een recente analyse van Tweakers. Ook hieruit blijkt dat op een site als Tweakers twee maal zoveel mensen van een Android toestel dan met een iphone.Martinspire schreef op zondag 26 februari 2017 @ 12:29:
[...]
Nou zegt een paar random mensen ook niet anders. Bovendien vergeten veel dat op de high-end markt Apple nog steeds rond de 58% marktaandeel heeft.....
Trek niet te zwaar op meningen en situaties uit je persoonlijke omgeving. Dat is lang niet altijd relevant of reflecterend van de gehele situatie in NL of zelfs de hele wereld.
Er is veel op de grafiek die je aanhaalt af te geven:
- hij is afkomstig van anonieme bron. Juistheid valt niet te controleren.
- de lijst stamt uit de 1e helft 2016. Voor telecombegrippen oud en derhalve niet acueel.
- ik heb ernstige bedenkingen bij de lijst, omdat de iphone er op staat, die al niet meer werd verkocht in de eerste helft van 2016. Toch heeft deze volgens de lijst een marktaandeel van 1,5%. Dat zou betekenen dat van iedere 66 verkochte telefoons er eentje een iphone 4 zou zijn geweest. Ik geloof dit niet.
- het betreft een lijst over Nederland. Het zegt mij dus uberhaupt niets, slechts 17 miljoen klanten van de ruim 7 miljard wereldwijd. Zelf geef je dat ook overigens aan.
Dus alles bij elkaar een niet betrouwbare, gedateerde en onbruikbare lijst. Ik hanteer liever de cijfers die Tweakers regelmatog publiceert en welke uit betrouwbare bron komen.
Verder: wat is high-end? Welke definitie wordt hiervoor gehanteerd? Waar komt het percentage van 58% vandaan? Ik betwijfel dit percentage. Een telefoon van 200 van vandaag is beter dan een telefoon van 3 jaar geleden van 700 euro. Omdat goedkope telefoons tegenwoordig zo goed zijn geworden geloof ik niet dat meer dan de helft een high-end toestel is dat wordt gekocht. Zeker nu niet meer. nu elk toestel dat in een abonnement wordt gekocht als krediet moet worden aangemerkt en geregistreerd bij BKR.
[ Voor 14% gewijzigd door P. vd Loo op 26-02-2017 16:18 ]
S7 edge hier van t mobile met tmobile simkaart. Hoewel hij volgens mij niet tmobile branded is omdat ik geen logo zie bij het opstarten e.d. maar in elk geval ook nog geen update gezien. Benieuwd wanneer ik die ga krijgen.
Always look on the bright side of life.
Staat gewoon gelinked waar het vandaan komt en hoe ze meten.P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:11:
[...]
Er is veel op de grafiek die je aanhaalt af te geven:
- hij is afkomstig van anonieme bron. Juistheid valt niet te controleren.
De 2e bron wel, maar cijfers van 2017 zijn nog niet bekend. En het is niet alsof er ineens een miljard iPhones verkocht zijn dus het zal om minimale verschuivingen gaan.- de lijst stamt uit de 1e helft 2016. Voor telecombegrippen oud en derhalve niet acueel.
Nee dit gaat om marktaandeel. Niet om verkochte toestellen.- ik heb ernstige bedenkingen bij de lijst, omdat de iphone er op staat, die al niet meer werd verkocht in de eerste helft van 2016. Toch heeft deze volgens de lijst een marktaandeel van 1,5%. Dat zou betekenen dat van iedere 66 verkochte telefoons er eentje een iphone 4 zou zijn geweest. Ik geloof dit niet.
Maar het ging toch ook niet om wereldwijd? Ik toon juist aan dat het in Nederland anders werkt en daardoor de persoonlijke ervaringen verschillen van die 85% cijfers. Maar dat op zich Android het ook niet verkeerd doet hier.- het betreft een lijst over Nederland. Het zegt mij dus uberhaupt niets, slechts 17 miljoen klanten van de ruim 7 miljard wereldwijd. Zelf geef je dat ook overigens aan.
Kijk je echter naar de 2e lijst dan zie je dat men vrij lang blijft doen met huidige toestellen en ze niet meer zo snel inwisselt. Dus heb je ook weinig aan alleen verkoopcijfers. Iemand kan elk jaar een nieuw Android toestel kopen en iemand met een iPhone elke 2 of 3 jaar. Dat doet echter niks af aan het marktaandeel, dat blijft dan 1-1.
Tweakers publiceert alleen cijfers uit bezoekersstatistieken. Dat zegt werkelijk waar niks over Nederland zelf. Serieus, die relatie kun je niet eens leggen.Dus alles bij elkaar een niet betrouwbare, gedateerde en onbruikbare lijst. Ik hanteer liever de cijfers die Tweakers regelmatog publiceert en welke uit betrouwbare bron komen.
Nee hoor bron is echt anoniem, en ze geven meerdere malen in het artikel aan dat het verkoopaantallen betreft. Ik citeer nu uit het artikel: De Nederlandse verkoopcijfers van smartphone fabrikanten is een van de best bewaarde geheimen van ons kikkerlandje. Zo af en toe duiken ze op in presentaties, waar niet gefotografeerd of genoteerd mag worden, maar meestal blijven ze schier onzichtbaar. Ik was dan ook redelijk verrast toen ik enkele dagen geleden, van een zeer betrouwbare bron die verder uiteraard niet met naam genoemd zal worden, uitgebreide verkoop informatie van smartphone fabrikanten in Nederland in mijn mailbox vond. Het betreft de verkoopcijfers, in aantallen, van de tien grootste smartphone en mobiele telefoon fabrikanten over de eerste helft van 2016 (januari t/m juni).Martinspire schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:15:
[...]
Staat gewoon gelinked waar het vandaan komt en hoe ze meten.
[...]
De 2e bron wel, maar cijfers van 2017 zijn nog niet bekend. En het is niet alsof er ineens een miljard iPhones verkocht zijn dus het zal om minimale verschuivingen gaan.
[...]
Nee dit gaat om marktaandeel. Niet om verkochte toestellen.
De lijst is onbetrouwbaar en onbruikbaar.
Edit: verkeerd begrepen.
[ Voor 97% gewijzigd door Donstil op 26-02-2017 17:28 ]
Het gaat nogal off-topic.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Ik probeer je begrijpen..lukt me helaas niet. Verder inderdaad zoals hierboven aangehaald inderdaad erg off-topic. Excuses.Donstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:37:
[...]
Dus nu moeten we jou op je blauwe ogen geloven? Want jij hebt "iets" gezien wat je niet gaat delen en daardoor is het bericht hierboven zogenaamd ontkracht.
Dus omdat zij een bron in hun mailbox krijgen die de cijfers aanlevert, zijn ze onbetrouwbaar? Die logica ontgaat mij even. Het is gewoon zo dat cijfers niet vaak gedeeld worden, maar als dat wel gebeurd is dat niet meteen "onbetrouwbaar" om vervolgens dan maar alleen te praten over wereldwijd of over fucking bezoekerscijfers van een enkele website in Nederland.P. vd Loo schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:20:
[...]
Nee hoor bron is echt anoniem, en ze geven meerdere malen in het artikel aan dat het verkoopaantallen betreft. Ik citeer nu uit het artikel: De Nederlandse verkoopcijfers van smartphone fabrikanten is een van de best bewaarde geheimen van ons kikkerlandje. Zo af en toe duiken ze op in presentaties, waar niet gefotografeerd of genoteerd mag worden, maar meestal blijven ze schier onzichtbaar. Ik was dan ook redelijk verrast toen ik enkele dagen geleden, van een zeer betrouwbare bron die verder uiteraard niet met naam genoemd zal worden, uitgebreide verkoop informatie van smartphone fabrikanten in Nederland in mijn mailbox vond. Het betreft de verkoopcijfers, in aantallen, van de tien grootste smartphone en mobiele telefoon fabrikanten over de eerste helft van 2016 (januari t/m juni).
De lijst is onbetrouwbaar en onbruikbaar.

Waar gaat de discussie eigenlijk over.
Samsung is de grootste en Apple is de tweede grootste ?
Updates zijn voor veel mensen niet zo belangrijk. Voor een tweaker misschien wel maar een tweaker kan ook flashen. Toch?
Updates zijn voor veel mensen niet zo belangrijk. Voor een tweaker misschien wel maar een tweaker kan ook flashen. Toch?
Nou daar hebben we het dus over. Of het wel echt zo is dat niemand het belangrijk vind.Garret1410 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 16:56:
Waar gaat de discussie eigenlijk over.
Nee niet belangrijk maar owee als ze gehackt worden met telebankieren of digidDonstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:29:
[...]
Nou daar hebben we het dus over. Of het wel echt zo is dat niemand het belangrijk vind.
https://nl.hardware.info/usersystemen/19802/maximus-vi-formula
Oké. Nou ik denk voor de meeste mensen niet tenzij ze bepaalde features missen. Ik ken ze in iedergeval niet.Donstil schreef op zondag 26 februari 2017 @ 17:29:
[...]
Nou daar hebben we het dus over. Of het wel echt zo is dat niemand het belangrijk vind.
Dan opeens wel en als er media aandacht aan besteed wordt.Jérôme schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:12:
[...]
Nee niet belangrijk maar owee als ze gehackt worden met telebankieren of digid
Maar ik dacht dat het over de Nougat oftewel OS updates ging en niet over security updates.
Security updates krijg je in de praktijk om de twee maand. Dit is bij Apple niet anders.
Persoonlijk heb ik liever het updatebeleid van Apple ook als is het maar voor het gevoel.
Het is maar net wat je belangrijk vind. Voor updates kun je beter een iPhone of Google Pixel kopen. Ik hoop dat Samsung dit ook op gaat pakken.
[ Voor 7% gewijzigd door Garret1410 op 26-02-2017 18:30 ]
En nu weer ontopic
7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)
Dan had ik vandaag wel een security update verwacht op mijn S7 en Tab S2. Die kreeg ik voor het laatst binnen op 1e kerst dag.Garret1410 schreef op zondag 26 februari 2017 @ 18:28:
Security updates krijg je in de praktijk om de twee maand. Dit is bij Apple niet anders.
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
T-Mobile Nederland, zojuist de update zien verschijnen op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F
Maar wat is de DNL-versie?
Komen een hoop updates uit vandaag
. Ik ben benieuwd.
Dit zagen we vorige keer ook, met de Marshmallow update voor de S6.quarintus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:43:
Komen een hoop updates uit vandaag. Ik ben benieuwd.
Uiteindelijk heeft het nog een tijdje geduurd.
Maar nog even geduld. Uiteindelijk komt hij wel.
Ik was zelf van plan om mn telefoon weer eens helemaal te legen en opnieuw te beginnen.
Maar wacht nu wel even tot de Nougat update.
[ Voor 17% gewijzigd door WishmasterNL op 27-02-2017 07:46 ]
Erg lang kan het niet meer duren, ik denk dat voor het einde van de week de update voor de unbranded wel live gaat. /voorgevoel
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
T-mobile user hier met een T-mobile branded phone. Ik heb de update nu vanaf vrijdag 24-02 draaien. Ziet er best wel strak uit, vooral het drop-down menu is er echt op vooruit gegaan!
-
Loopt flink door inderdaadquarintus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:43:
Komen een hoop updates uit vandaag. Ik ben benieuwd.
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Wel bizar dat die providerspecfieke updates nu eerder uitrollen dan de unbranded updates. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat het nog lang gaat duren inderdaad.
Duits-Nederland. Wij noemen t Limburg.robbvdb schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:12:
DNL ????? Nederland, zojuist de update zien verschijnen op http://live.samsung-updates.com/index.php?device=SM-G935F
Maar wat is de DNL-versie?

Sorry....weer ontopic
DNL = Ben (NL)
PSN: Maichel
Hier een lijst met de regio codes. Ik weet niet in hoeverre deze juist is.
Die gedachte heb ik ook vanwege te weinig ruimte. Heb al heleboel rotzooi eraf gehaald maar Android vervuild zo enorm. Met Nougat update direct even volledig resetten, maar ik wacht nu al een tijd op die stomme updateWishmasterNL schreef op maandag 27 februari 2017 @ 07:45:
[...]
Ik was zelf van plan om mn telefoon weer eens helemaal te legen en opnieuw te beginnen.
Maar wacht nu wel even tot de Nougat update.
| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |
Het lijkt te zijn opgehouden voor vandaag *F5 F5 F5*
f5 heeft toch geen zin, op Samsung kun je jaren wachten.
Belgie unbranded -> niks
Luxemburg unbranded -> niks
Frankrijk unbranded -> niks
Duitsland unbranded -> niks
...
Het is dus zeker niet alleen de Nederlandse unbranded die nog moet worden uitgerold.
Luxemburg unbranded -> niks
Frankrijk unbranded -> niks
Duitsland unbranded -> niks
...
Het is dus zeker niet alleen de Nederlandse unbranded die nog moet worden uitgerold.
Ze hadden toch de update in februari voor Nederland beloofd? Zal dan wel mijn update op 28 februari om 23:59 krijgen.

februari 2018?Rickx10 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:13:
Ze hadden toch de update in februari voor Nederland beloofd? Zal dan wel mijn update op 28 februari om 23:59 krijgen.
Ik heb hem ook nog steeds niet:
G935FXXU1BPLB
G935FPHN1BPK1
G935FXXU1BPJJ
G935FXXU1BPLB
G935FPHN1BPK1
G935FXXU1BPJJ
Systeemupdate installeren.....
Geen idee welke versie ik heb, zal straks eens kijken.
G930FXXU1DPLT
Geen idee welke versie ik heb, zal straks eens kijken.
G930FXXU1DPLT
[ Voor 8% gewijzigd door xeoMe op 27-02-2017 16:00 ]
Klopt! Al 9h 46m 29s ago (as we typSMSfreakie schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:16:
inmiddels is de "branded" rom van Tmobile los te downloaden
Er is niets beloofd hoor. Verder dan 'we doen ons best om ...' zijn ze niet gegaanRickx10 schreef op maandag 27 februari 2017 @ 14:13:
Het wachten is wellicht spannender dan Nougat zelf hoor....Heb 'm nou een maandje ofzo (BTU), en het is niet alsof je telefoon ineens veel meer kan, of andere dingen beter kan....Het is nieuw ja en dus wellicht leuk....maar verwacht er geen super speciale dingen van

En ondertussen komt er op de note 4 van mijn vrouw de veiligheidsupdate binnen rollen. Weet niet of ik nu moet lachen of huilen om Samsung en updates 😅
ook bij Sammobile ( en daar heb je geen rapidgator / alfahost(oid) nodig :-)Maichel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 16:25:
[...]
Klopt! Al 9h 46m 29s ago (as we typ), en wel hier.
404 Signature not found
In 7 is splitscreen toegevoegd en vraag me af welke samsung dan gebruikt.
Vragen naar de bekende weg. Kijk naar de historie van updates van bijvoorbeeld de S6 en S7.Dj Neo Ziggy schreef op zondag 26 februari 2017 @ 20:11:
[...]
Dan had ik vandaag wel een security update verwacht op mijn S7 en Tab S2. Die kreeg ik voor het laatst binnen op 1e kerst dag.
Dat de security patch nu wat later is komt door de vertraagde uitrol van Nougat.
hoi
ik heb mijn telefoon terug willen zetten naar de nerdelandse software. alleen krijg ik elke keer een fail.
dus mijn telefoon doet nu niks meer. help
ik heb mijn telefoon terug willen zetten naar de nerdelandse software. alleen krijg ik elke keer een fail.
Als het niks meer doet als in hij start Android zelf niet meer op, eerst een factory reset doen als je bootloader nog wel werkt (ik geloof volume omhoog met home button en aan/uit knop tegelijkertijd. Of was het volume omlaag?) en dan met de juiste Odin versie op dezelfde methode hoe je je andere firmware heb geflashed de Nederlandse weer doen. Je geeft niet aan hoe je hebt geflashed en wat je precies hebt uitgespookt. Misschien niet zo verstandig geweest om je telefoon te gaan flashen als je niet wist wat je aan het doen was? Iets om aan te denken na deze drama. Liever een werkende toestel dan een toestel die het niet meer wilt doen!Goofyechtwel schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:27:
hoi
Sorry . Verkeerd topic.
[ Voor 85% gewijzigd door Vanishd op 28-02-2017 08:34 ]
Nu PHN nogVanishd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:33:
Sorry . Verkeerd topic.
Ik geef ze tot dit weekend, daarna gaat de T-Mobile versie er op
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
[quote]Phntm schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 07:46:
[...]
Als het niks meer doet als in hij start Android zelf niet meer op, eerst een factory reset doen als je bootloader nog wel werkt (ik geloof volume omhoog met home button en aan/uit knop tegelijkertijd. Of was het volume omlaag?) en dan met de juiste Odin versie op dezelfde methode hoe je je andere firmware heb geflashed de Nederlandse weer doen. Je geeft niet aan hoe je hebt geflashed en wat je precies hebt uitgespookt. Misschien niet zo verstandig geweest om je telefoon te gaan flashen als je niet wist wat je aan het doen was? Iets om aan te denken na deze drama. Liever een werkende toestel dan een toestel die het niet meer wilt doen!
[/quot
Ik heb hem weer aan de gang heb de csc gebruikt in plaats van de home. En toen ging het wel goed
Bedankt
[...]
Als het niks meer doet als in hij start Android zelf niet meer op, eerst een factory reset doen als je bootloader nog wel werkt (ik geloof volume omhoog met home button en aan/uit knop tegelijkertijd. Of was het volume omlaag?) en dan met de juiste Odin versie op dezelfde methode hoe je je andere firmware heb geflashed de Nederlandse weer doen. Je geeft niet aan hoe je hebt geflashed en wat je precies hebt uitgespookt. Misschien niet zo verstandig geweest om je telefoon te gaan flashen als je niet wist wat je aan het doen was? Iets om aan te denken na deze drama. Liever een werkende toestel dan een toestel die het niet meer wilt doen!
[/quot
Ik heb hem weer aan de gang heb de csc gebruikt in plaats van de home. En toen ging het wel goed
Bedankt
Dat zal ze lerennetblade schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 08:46:
Ik geef ze tot dit weekend, daarna gaat de T-Mobile versie er op
Papoea nieuw guinea. Om de hoekoetgrunn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:24:
PNG is er wel!
waar staat png voor dan?oetgrunn schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:24:
PNG is er wel!
Zullen vodafone gebruikers ooit nog de update krijgen?
-
[ Voor 100% gewijzigd door markdevries53 op 28-02-2017 11:42 ]
De T-mobile firmware zit zeker vol met T-mobile apps en T-mobile opstartanimatie?
Iemand snelle downloadlink voor TNL 7.0 firmware?
[ Voor 24% gewijzigd door SuperVeloce op 28-02-2017 11:58 ]
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Zonet de update gekregen in België
Toestel van Proximus, maar zit op het Mobile vikings netwerk
Toestel van Proximus, maar zit op het Mobile vikings netwerk
Ik heb België unbranded. ( = Ook Luxemburg) daar nog niets.
Verwijderd
Omdat mensen met Tele2 bijvoorbeeld geen toegang hebben tot 4G (VOLTE). Als ik wil bellen moet ik m'n telefoon op 3g laten staan..cliors schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:01:
Ik heb de Engelse nu al geloof ik een maand. Waarom nemen jullie die niet voorlopig?
Ah ok.Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:04:
[...]
Omdat mensen met Tele2 bijvoorbeeld geen toegang hebben tot 4G (VOLTE). Als ik wil bellen moet ik m'n telefoon op 3g laten staan..
Als ik de reacties van sommige zo zie is het voor hun gezondheid beter dat ze een tijdje op 3G draaien dan op android 6.0 denk ik dan.
Ik heb de t-mobile firmware draaien met een KPN kaartje het enige wat ik merk is een app genaamd "Easymenu" verder niksSuperVeloce schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:46:
De T-mobile firmware zit zeker vol met T-mobile apps en T-mobile opstartanimatie?
https://www.sammobile.com...U1DQBQ_G935FDNX1DQB5_TNL/
Verwijderd
Fair point. Ik denk dat de frustratie wel gegrond is met Samsung, we zijn inmiddels al meer dan een maand verder sinds de start van de uitrol. Nu zelfs branded telefoons eerder worden geupdate dan de unbranded versies is het wel heel erg..cliors schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:08:
[...]
Ah ok.
Als ik de reacties van sommige zo zie is het voor hun gezondheid beter dat ze een tijdje op 3G draaien dan op android 6.0 denk ik dan.
Waarbij zelfs stuk kleinere spelers op de markt al lang en breed Nougat uitgerold hebben (OnePlus bijvoorbeeld). Zelfs directe concurrenten als HTC en LG zijn al klaar met roll-out naar hun high end segment en reeds begonnen mid range telefoons te voorzien van updates.
Samsung mag zich wel achter de oren krabben langzaam.
Ben vooral nieuwsgierig naar het verhaal (wat we wel nooit te horen zullen krijgen), ik kan er niets anders van maken dan dat er ergens na de eerste releases er iets mis is gegaan. Want tot aan deze update was Samsung best snel en bij met de maandelijkse updates.Razer schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:21:
Waarbij zelfs stuk kleinere spelers op de markt al lang en breed Nougat uitgerold hebben (OnePlus bijvoorbeeld). Zelfs directe concurrenten als HTC en LG zijn al klaar met roll-out naar hun high end segment en reeds begonnen mid range telefoons te voorzien van updates.
Nu zal de gemiddelde consument zich niets van dit soort dingen aantrekken, laat staan beseffen maar ik ben vast niet de enige tweaker bij wie samsung nu even een deukje heeft opgelopen maar aan de andere kant ontzettend nieuwsgierig is naar het hoe en waarom van deze manke uitrol.
Ik vermoed dat Samsung zich na het batterij-débâcle van de Galaxy Note 7 niet nog eens slechte reclame/kritiek op de hals wil halen door het te snel verspreiden van een mogelijk "buggy"update.martijnm71 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:36:
[...]
Ben vooral nieuwsgierig naar het verhaal (wat we wel nooit te horen zullen krijgen), ik kan er niets anders van maken dan dat er ergens na de eerste releases er iets mis is gegaan. Want tot aan deze update was Samsung best snel en bij met de maandelijkse updates.
Nu zal de gemiddelde consument zich niets van dit soort dingen aantrekken, laat staan beseffen maar ik ben vast niet de enige tweaker bij wie samsung nu even een deukje heeft opgelopen maar aan de andere kant ontzettend nieuwsgierig is naar het hoe en waarom van deze manke uitrol.
Ik heb hier alle begrip voor en wacht geduldig tot mijn toestel aan de beurt komt voor de originele upgrade hoewel ik intussen al wel nougat draai.
Hierin vond ik al een kleine bug/onvolmaaktheid wegens gemaakt voor de Engelse markt (dacht ik) maar niet zo ernstig.
Voor de rest ben ik zeer positief voor de nieuwe frisse look van Nougat.
Samsung Galaxy 10 Plus
ik zie er ook weinig "branding" aan..Mir64za schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 12:08:
[...]
Ik heb de t-mobile firmware draaien met een KPN kaartje het enige wat ik merk is een app genaamd "Easymenu" verder niks
https://www.sammobile.com...U1DQBQ_G935FDNX1DQB5_TNL/
had alleen eerst geen Internet via 2/3/4G omdat het APN niet goed ingesteld stond .. (Ben ipv Tmo)
alleen kan ik nou niet meer het "service mode" schermpje eerder was dat met *#0011# op te vragen voor de dag krijgen.. alleen als dat aan de TNL rom ligt.. of gewoon aan Nougat it self weet ik niet
[ Voor 4% gewijzigd door SMSfreakie op 28-02-2017 14:49 ]
404 Signature not found
Na een geslaagde update kom ik er nu achter dat ik geen apps kan downloaden of updaten tijdens roaming.
Het is een bekend probleem en oneplus heeft er al een update voor uit gedaan en wat tips maar die tips helpen bij mij niet.
Zijn jullie er misschien bekend mee of daar al een oplossing voor is?
Het is een bekend probleem en oneplus heeft er al een update voor uit gedaan en wat tips maar die tips helpen bij mij niet.
Zijn jullie er misschien bekend mee of daar al een oplossing voor is?
Na de laatste update op mijn S7 Edge schakelt mijn telefoon niet automatisch meer van 3G/4G naar WiFi en ook niet meer van het ene WiFi netwerk automatisch op het andere.
Ik moet het sinds de update allemaal met het handje doen.
Telefoon al opnieuw opgestart en al een keer de cache gewist, maar zonder gewenst resultaat.
Zit nu op Android 7.0 en Basebandverie G935FXXU1DQA3 Kernelversie 3.18.14-10273029
Buildnummer NRD90M.G935FXXU1DQAS.
Iemand soortgelijke problemen ?
Mogelijk al oplossingen hiervoor bekend ?
Ik moet het sinds de update allemaal met het handje doen.
Telefoon al opnieuw opgestart en al een keer de cache gewist, maar zonder gewenst resultaat.
Zit nu op Android 7.0 en Basebandverie G935FXXU1DQA3 Kernelversie 3.18.14-10273029
Buildnummer NRD90M.G935FXXU1DQAS.
Iemand soortgelijke problemen ?
Mogelijk al oplossingen hiervoor bekend ?
Ik heb nu al een paar weken de oxa draaien en nergens geen last van. Belgische Orange gebruiker.
Nou Vodafone/Samsung, schiet eens op met die update... Ik moet hem echt hebben als tweaker
Net de nieuwe firmware (7) binnen gehaald hier in België via Proximus. Is wel even zoeken bij de wijzigingen. We worden het wel weer gewoon. :-)
zit bij Orange Belgie en nog geen updateandrevano schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:11:
Net de nieuwe firmware (7) binnen gehaald hier in België via Proximus. Is wel even zoeken bij de wijzigingen. We worden het wel weer gewoon. :-)
Bij mij net zoals bij Trekhond hierboven : Toestel van Proximus, maar zit op het Mobile Vikings netwerk.nedius004 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 20:51:
[...]
zit bij Orange Belgie en nog geen update
Man man, PHN is zelfs later dan landen als Trinidad en Tobago en Papoea Nieuw Guinea
Geweldig, terug in ons hok. Misschien zijn we wel de laatste. En áls het dan komt zijn we allemaal blij!jip_86 schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:31:
Man man, PHN is zelfs later dan landen als Trinidad en Tobago en Papoea Nieuw Guinea
Phn is er!!
Jeps, rolt idd nu en 1227 mb grote update binnen, kan idd niets anders zijn