Onterecht negatieve feedback

Pagina: 1
Acties:
  • 845 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Is het mogelijk om de negatieve feedback die ik heb gekregen van Tempestus te verwijderen?
In mijn ogen is deze feedback onterecht en is Tempestus vooral boos omdat ik hem negatieve feedback heb gegeven. Hieronder het log van onze communicatie:

2016-11-30: Advertentie geplaats
V&A aangeboden: ZyXEL VDSL2 VMG8324-B10A

2017-01-16: Eerste bericht van Tempestus en afspraak plannen.
2017-01-17: Afspraak gemaakt voor ophalen in Groningen op 23ste om 13:30
2017-01-23: 8:30 Bericht gestuurd ter herinnering dat alles klaar ligt.
2017-01-23: 13:30 Tempestus is niet komen opdagen en geen bericht.

2017-01-25: Advertentie weer geactiveerd op Tweakers en zelfde dag nog de router verkocht.

2017-02-03: Lang genoeg de kans gegeven om te reageren en geen bericht gehad. Dus negatieve feedback achtergelaten
gallery: Tempestus
Router verkocht aan Matthijs, maar is niet komen opdagen. En laat ook niets meer van zich horen. Niet zo netjes van deze tweaker.

2017-02-03: Zelfde dag nog negatieve feedback terug van Tempestus
gallery: Starck
Negatieve verkoper, schrijft onzin review terwijl hij degene is die niet meer reageert op mailtjes. Heb meerdere keren laten weten dat het niet meer mogelijk was en wanneer dan wel. Vervolgens verkoopt deze Tweaker de router aan een andere koper. Enorm triest de gang van zaken tijdens deze transactie. Zaken doen met deze Tweaker is een NO-GO

2017-02-04: Tempestus geeft aan dat hij mij geprobeerd heeft te mailen. Maar ik heb nooit een mail adres gegeven. Dus ik vraag hem om uitleg.
2017-02-06: Nog steeds geen bericht dus ik open een topic op het forum.
2017-02-06: Tempestus laten weten dat dit topic aangemaakt is. En hij stuurt meteen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:08

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Beide reviews zijn overbodig, reviews plaats je pas als de overeenkomst is gesloten ;) Geen overeenkomst => geen review.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Outerspace schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:23:
Beide reviews zijn overbodig, reviews plaats je pas als de overeenkomst is gesloten ;) Geen overeenkomst => geen review.
We hadden een overeenkomst. Alleen hij is niet op komen dagen.
Mij maakt het niet uit of beide reviews verwijderd worden.

Alleen het lijkt mij wel prettig voor toekomstige tweakers die spullen willen verkopen aan Tempestus, dat ze dit weten. Zelf zou ik namelijk nooit meer een afspraak maken met zo'n persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-08 23:46

Redneckerz

A place to be.

Kan het niet laten:
Starck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 10:07:
Is het mogelijk om de negatieve feedback die ik heb gekregen van Tempestus te verwijderen?
In mijn ogen is deze feedback onterecht en is Tempestus vooral boos omdat ik hem negatieve feedback heb gegeven. Hieronder het log van onze communicatie:
2 dingen:
1: Heb je Tempestus ook ingelicht voor dit topic? Zo niet: How to - Feedback laten aanpassen
2: Gemaakte overeenkomsten zijn BINDEND. Als er schriftelijk een akkoord is gegeven op welke manier dan ook (Varierende van ''Ik ben akkoord'' tot ''Ik ben het met de prijs eens, het is geregeld'') dan kan je niet zomaar het product aan een ander verkopen. De negatieve feedback van Tempestus is dan een logische reactie,

Verder valt mij het volgende op: Je noemt 13.30 als tijd, vervolgens is Tempestus er niet, maar pas 2 dagen later heractiveer je je advertentie en verkoop je de router nog diezelfde dag. Heb je in de tussentijd nog een herinnering gestuurd? (Dus tussen 23-1 13.30 en 25-1 tot aan het moment dat je de router verkocht)?

[ Voor 3% gewijzigd door Redneckerz op 06-02-2017 11:55 ]

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Redneckerz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 11:54:
Kan het niet laten:

[...]

2 dingen:
1: Heb je Tempestus ook ingelicht voor dit topic? Zo niet: How to - Feedback laten aanpassen
2: Gemaakte overeenkomsten zijn BINDEND. Als er schriftelijk een akkoord is gegeven op welke manier dan ook (Varierende van ''Ik ben akkoord'' tot ''Ik ben het met de prijs eens, het is geregeld'') dan kan je niet zomaar het product aan een ander verkopen. De negatieve feedback van Tempestus is dan een logische reactie,

Verder valt mij het volgende op: Je noemt 13.30 als tijd, vervolgens is Tempestus er niet, maar pas 2 dagen later heractiveer je je advertentie en verkoop je de router nog diezelfde dag. Heb je in de tussentijd nog een herinnering gestuurd? (Dus tussen 23-1 13.30 en 25-1 tot aan het moment dat je de router verkocht)?
Punt 1: Zal ik nog even doen inderdaad. (DONE)

Punt 2: In mijn optiek is de overeenkomst ontbonden als je niet komt opdagen op de afspraak. Daarnaast heb ik niets meer van hem vernomen. Ik heb hem dus 2 dagen de kans gegeven om te reageren.

Tot nu toe heb ik sinds 2017-01-17 geen persoonlijk bericht meer gehad van Tempestus, behalve dan de negatieve feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Starck schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:02:
[...]

Punt 1: Zal ik nog even doen inderdaad. (DONE)
Top :)
[...]
Punt 2: In mijn optiek is de overeenkomst ontbonden als je niet komt opdagen op de afspraak.
Ik wil absoluut niet hard overkomen, maar jouw optiek is niet relevant als het om overeenkomsten gaat. Zodra je een akkoord geeft, is dat bindend.

Het is perfect dat je dit topic aan heb gemaakt, echter denk ik dat je hier beter in had kunnen voorzien door dit topic te maken voor dat je de router alsnog zou verkopen. Dan zou het een ander verhaal zijn geweest (En zou er ook nog geen feedback zijn geweest en had dit dus wellicht per DM opgelost kunnen worden)

Nu je de router alsnog hebt verkocht (Wat gezien de bindende overeenkomst op zijn zachts gezegd gewoonweg niet netjes is) is daar als reactie een negatieve feedback opgekomen. Dat is geen illogische reactie.

Let op: Ik benadruk alleen maar de feiten zoals ik die hier lees. Tempestus heeft een heel ander verhaal waar ik geen oordeel over kan vormen, dus dat doe ik dan ook niet uiteraard :)
Ik heb hem dus 2 dagen de kans gegeven om te reageren.
Maar heb je hem nog een herinnering gestuurd nadat hij niet was komen opdagen? Dat mis ik nog in je post.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33
Redneckerz schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:15:
Ik wil absoluut niet hard overkomen, maar jouw optiek is niet relevant als het om overeenkomsten gaat. Zodra je een akkoord geeft, is dat bindend.
Maar Tempestus is toch degene die zich allereerst niet aan de bindende overeenkomst houdt door niet op te komen dagen op de overeengekomen tijd? :?
Maar heb je hem nog een herinnering gestuurd nadat hij niet was komen opdagen? Dat mis ik nog in je post.
Dat lijkt me wel het minste ja, maar bij geen reactie een product niet onbeperkt vast blijven houden lijkt me een beetje zinloos.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tempestus
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-06 20:28
Beste medetweakers,
Ik was niet op de hoogte dat er een topic voor de negatieve reviews was geopend. Ik had een overeenkomst gesloten met Starck. Ik was niet in staat om het op dat moment op te halen dus wilde het de dag daarna ophalen. Ik had dit in mijn mening naar u toe verstuurd, kreeg hier nooit antwoord op. Vervolgens krijg ik een bericht dat de router al is verkocht en krijg ik zeer negatieve feedback. Ik vind dat geen gang van zaken. Ik had de router al beloofd aan vrienden van me. Al met al zat ik niet fout, maar Starck. Ik snap ook niet dat hij mij dan als allereerste een negatieve review gaf.

Ik vind dat ik terecht ben met mijn review en dat Starck fout is in deze. Echter ben ik sportief genoeg om akkoord te gaan als beide reviews verwijderd worden. Iedereen bedankt bij het helpen in dit dilemma.

Groeten,

Tempestus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben wel benieuwd, kan je aantonen dat je dat bericht hebt verzonden naar Starck over dat je niet meer kon komen die dag?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tempestus schreef op maandag 6 februari 2017 @ 13:32:
Beste medetweakers,
Ik was niet op de hoogte dat er een topic voor de negatieve reviews was geopend. Ik had een overeenkomst gesloten met Starck. Ik was niet in staat om het op dat moment op te halen dus wilde het de dag daarna ophalen. Ik had dit in mijn mening naar u toe verstuurd, kreeg hier nooit antwoord op. Vervolgens krijg ik een bericht dat de router al is verkocht en krijg ik zeer negatieve feedback. Ik vind dat geen gang van zaken. Ik had de router al beloofd aan vrienden van me. Al met al zat ik niet fout, maar Starck. Ik snap ook niet dat hij mij dan als allereerste een negatieve review gaf.

Ik vind dat ik terecht ben met mijn review en dat Starck fout is in deze. Echter ben ik sportief genoeg om akkoord te gaan als beide reviews verwijderd worden. Iedereen bedankt bij het helpen in dit dilemma.

Groeten,

Tempestus
Dan heb je toch ook vast wel de verstuurde mails?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz

Redneckerz

A place to be.

Xander schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:25:
[...]
Maar Tempestus is toch degene die zich allereerst niet aan de bindende overeenkomst houdt door niet op te komen dagen op de overeengekomen tijd? :?
Een begrijpelijke vraag :) Maar de datum van ophalen + exacte tijd is weliswaar een logisch vervolg als je een overeenkomst sluit in V&A, maar is geen onderdeel van het akkoord. Beide partijen hebben wederzijds hun akkoord gegeven tot een overeenkomst. Deze ''handshake'', om het zo maar te noemen, is bindend.

Alles wat daarna gebeurt (Niet komen opdagen, verkoper die negatieve feedback achterlaat, of inkoper die negatieve feedback achterlaat) doet niets af aan de ''handshake'' die er is gemaakt, namelijk dat beide partijen akkoord zijn. Dat inkoper niet op de afgesproken datum is verschenen is een achterliggende reden die wij niet kunnen en hoeven te weten, evenals dat verkoper niet het recht had om de overeenkomst te verbreken bij geen respons en dan maar aan een ander gaat verkopen.

Dan had eerst, wederzijds, de voorgaande overeenkomst moeten worden geannuleerd. Tevens kunnen er verzachtende omstandigheden zijn. Inkoper kon een ongeluk gehad hebben en niet in staat zijn tot reageren, of een technisch mankement verhinderde dat de berichten van de verkoper binnenkwamen, of dat de berichten van de inkoper door een mankement nooit bij de verkoper zijn terechtgekomen (Zoals Tempestus dit onderschrijft in zijn reactie).

Feit is dat ''wij'' dit niet weten en dat deze taak de crew is toebedeeld. Zij zullen dit oplossen.

Tevens moet ik hierbij opmerken dat ik met het reageren in dit topic zelf ook aan een regel heb gezondigd, namelijk het ''bemoeien'' met een V&A topic waar ik, noch jij een partij in zijn. Voor mij persoonlijk is dat ook niet de eerste keer dat ik dit deed na een aantal dagen terug nog beloofd te hebben hier niet op terug te komen. Die stap betreur ik dan ook.

Echter, ter mijn verdediging, mocht een crewlid dit lezen, ik ben van mening dat ik ter goeder hulp ben geweest en de verkoper heb kunnen helpen zijn topic valide hebben kunnen maken door te wijzen naar de regelgeving. Tevens was dit een duidelijk topic waar een gebruiker, zoals ikzelf nu heb gedaan, op had kunnen reageren, omdat zeer duidelijk wordt weergegeven dat een artikel is doorverkocht na een overeenkomst. Wie een beetje V&A bijhoudt, zoals ikzelf (En dat is vooral zodat ik mij wegwijs kan maken in de wetgeving mocht ik zelf eens in een situatie als deze terecht komen) zal merken dat deze topics van alle dag zijn.

In dit geval wilde ik de crew slechts helpen daar ik sneller kon reageren dan zij. Ik erken dat dit niet volgens de regels en dat zij dit zelf kunnen afhandelen, daarom alvast mijn excuses voor mijn bemoeienis ondanks de goede intentie.
Xander schreef op maandag 6 februari 2017 @ 12:25:
[...]
[...]

Dat lijkt me wel het minste ja, maar bij geen reactie een product niet onbeperkt vast blijven houden lijkt me een beetje zinloos.
Klopt, maar dan had verkoper op zijn minst een poging kunnen doen om contact te leggen. En, mocht dat geen succes hebben, dan een topic te openen. De hele doorverkoop, en alle reacties die dat gevolg had, was in dat geval niet nodig geweest.

Ik trek mij nu terug uit dit topic (Ik had hier immers sowieso niet moeten wezen) en laat de crew zijn gang gaan. Zij kunnen in de communicatie tussen verkoper en inkoper inkijken en er achter komen of de feedback terecht is en of er verzachtende omstandigheden zijn om een product door te verkopen ondanks een bindende overeenkomst.

Tweakers crew: Nogmaals mijn excuses voor mijn bemoeienis. De redenatie vind u bovenin in deze reactie.

Starck, Tempestus, veel succes met de afhandeling van jullie geschil. Puur persoonlijk denk ik dat het een communicatie fout was, en wellicht kunnen nog iets voor elkaar betekenen :)

[ Voor 0% gewijzigd door Redneckerz op 06-02-2017 18:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Niet online
Bump: Zou een mod hier nog naar kunnen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Er was een duidelijke overeenkomst. Tempestus geeft aan gemaild te hebben, maar waarom gebruikt hij niet gewoon DM zoals alle voorgaande communicatie? Hij was tenslotte online. De beoordeling van Tempestus bij deze verwijderd.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Genoemde topics zijn alleen bedoeld om koper en verkoper bij elkaar te brengen. Het is dus niet toegestaan te reageren in topics waar je zelf geen partij bent. Dergelijke reacties worden verwijderd en indien nodig volgen er sancties in de vorm van een tijdelijke ban. Uitzondering hierop geldt voor juristen en advocaten indien zij een interpretatie van wetgeving willen loslaten op stellingen van gebruiker.