I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Welke Android versie heb je? Want vanaf Android 6 (Marshmallow) is het mogelijk om app permissies terug te trekken en te blokkeren. Dat kan gewoon in instellingen > apps > machtigingen (althans, zo is het bij mijn OnePlus 2 die draait op Android Marshmallow).wcduck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 19:10:
Ik ga van een Windows Phone overstappen naar Android. Ik vroeg me af waar ik op moet letten ivm privacy. Ik heb al opgemerkt dat persmissions standaard niet per app aan te passen zijn, iets wat wel mogelijk is met WP. Is de enige oplossing rooten van het Android apparaat en vervolgens X Privacy installeren voordat ik begin met het installeren van de apps?
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Ik draai 5.01.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:05:
[...]
Welke Android versie heb je? Want vanaf Android 6 (Marshmallow) is het mogelijk om app permissies terug te trekken en te blokkeren. Dat kan gewoon in instellingen > apps > machtigingen (althans, zo is het bij mijn OnePlus 2 die draait op Android Marshmallow).
Ah, ja dan kan dat inderdaad niet. Welke telefoon heb je? Want die functie zit er pas vanaf Android 6 in. Welke telefoon heb je/heb je op het oog?wcduck schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:19:
Ik draai 5.01.
Verwijderd
Op oudere telefoons is vaak met wat handmatig getweak dezelfde functionaliteit toe te voegen. Ik heb dit toentertijd op Android 4.4.4 gedaan en dat werkte best prima. Voor zover ik begrepen heb was Google bezig met die functie, maar was het nog niet officieel toegevoegd.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:23:
Ah, ja dan kan dat inderdaad niet. Welke telefoon heb je? Want die functie zit er pas vanaf Android 6 in. Welke telefoon heb je/heb je op het oog?
Het kan, maar met een omweg. Voor de gebruiker die geen zin heeft om te klooien is het dus niet erg praktisch. Het zou natuurlijk gewoon fijn zijn als het standaard is geïntegreerd.Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:24:
Op oudere telefoons is vaak met wat handmatig getweak dezelfde functionaliteit toe te voegen. Ik heb dit toentertijd op Android 4.4.4 gedaan en dat werkte best prima. Voor zover ik begrepen heb was Google bezig met die functie, maar was het nog niet officieel toegevoegd.
Verwijderd
Het is zo eenvoudig als het installeren van een app. Dat mag nauwelijks een omweg heten.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:28:
Het kan, maar met een omweg. Voor de gebruiker die geen zin heeft om te klooien is het dus niet erg praktisch. Het zou natuurlijk gewoon fijn zijn als het standaard is geïntegreerd.
Dat vind ik nogal vreemd. Je zou namelijk zeggen dat je echt diepgaande rechten nodig hebt, om zomaar een app te installeren die ook toegang heeft tot de rechten.Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:18:
Het is zo eenvoudig als het installeren van een app. Dat mag nauwelijks een omweg heten.
Verwijderd
Root is mogelijk nodig, maar dat mag op Tweakers geen omweg heten.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:20:
Dat vind ik nogal vreemd. Je zou namelijk zeggen dat je echt diepgaande rechten nodig hebt, om zomaar een app te installeren die ook toegang heeft tot de rechten.
Je vergeet misschien dat er ook mensen zitten op Tweakers die geen technische achtergrond hebben, en puur voor de community op Tweakers zitten. Voor deze mensen is het dus wel degelijk een omweg..Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:22:
Root is mogelijk nodig, maar dat mag op Tweakers geen omweg heten.
Verwijderd
Voor sommige mensen is een SIM-kaart juist installeren in een telefoon ook een hele krachttoerAnonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 21:24:
Je vergeet misschien dat er ook mensen zitten op Tweakers die geen technische achtergrond hebben, en puur voor de community op Tweakers zitten. Voor deze mensen is het dus wel degelijk een omweg..
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ook, met risico op afgebrand worden hier in Android: bij twijfels aan de goede bedoelingen van Google's verdienmodel (en ook Apple niet vertrouwt) kan je ook kijken naar bijv. Tizen of Firefox OS.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Een Samsung Galaxy S4. Verderop wordt aangehaald dat het installeren van een app voldoende zou zijn. Dit is met Android 5 helaas niet het geval. Eerst rooten en supersu installeren, vervolgens XPosed Framework installeren, en daarna XPrivacy. Jammer dat er een dergelijke omweg benodigd is.Anonymoussaurus schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:23:
[...]
Ah, ja dan kan dat inderdaad niet. Welke telefoon heb je? Want die functie zit er pas vanaf Android 6 in. Welke telefoon heb je/heb je op het oog?
Merci! Eens kijken wat de mogelijkheden zijn met een S4.F_J_K schreef op zondag 5 februari 2017 @ 22:07:
En nu met alias in B&V.
Ook, met risico op afgebrand worden hier in Android: bij twijfels aan de goede bedoelingen van Google's verdienmodel (en ook Apple niet vertrouwt) kan je ook kijken naar bijv. Tizen of Firefox OS.
[ Voor 26% gewijzigd door wcduck op 05-02-2017 22:23 ]