Verschil in prijs toestel abonnement

Pagina: 1
Acties:
  • 1.030 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Mijn vraag:

Waar zit het in het verschil kosten toestel bij een tele2 of t-mobile?

Bij t-mobile kost een toestel bij een abonnement s7 576 euro en bij tele2 432 euro, waar zit het hem in dat het bij tele2 bijna 150 euro goedkoper is?

[ Voor 7% gewijzigd door dutchnltweaker op 05-02-2017 20:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 21:42

kevin33

Welkom in Utopia.

Misschien in de inkoopprijs?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Had het nagevraagd op de t-mobile chat, ene meneer ali.

maar kreeg geen zinnig antwoord... extra service maar wat dat inhoud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tele2 heeft geen eigen shops en doet alles via internet en telefoonwinkels. T-Mobile heeft een heel eigen netwerk van winkels, wat ook (veel) geld kost. Dat geld moet ergens vandaan komen.

[ Voor 3% gewijzigd door sypie op 05-02-2017 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
sypie schreef op zondag 5 februari 2017 @ 20:28:
Tele2 heeft geen eigen shops en doet alles via internet en telefoonwinkels. T-Mobile heeft een heel eigen netwerk van winkels, wat ook (veel) geld kost. Dat geld moet ergens vandaan komen.
Tegenwoordig heeft tele2 wel eigen fysieke shops, dus daar zou het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dat is dan nieuw voor mij...

Nou ja, het kan natuurlijk ook zijn dat Tele2 een stuk minder overhead heeft dan T-Mobile, wat ook betaald moet worden. Of dat ze met minder winst per klant genoegen nemen. Of misschien hebben ze betere inkoopvoorwaarden dan T-Mobile.

Soms kom je er gewoonweg niet achter waarom de prijzen van aanbieders verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat kost het abbonement maandelijks? Wat krijg je ervoor?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AquaSheep
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Totaal over 24 maanden:
Tmobile: €1080
Tele2: €1032
Oftewel 4,44% korting bij Tele2 tov Tmobile. Dus het lijkt dat Tele2 veel goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:54
Tele2 gaat extra verdienen aan mensen die over hun 100 belminuten heengaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:13
Schopje van Android naar Telecomproviders en Leveringen

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Tele2 is ook agressief bezig om hun marktaandeel op de Nederlandse markt uit te breiden. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat ze op dit moment simpelweg genoegen nemen met minder winst of zelfs wat verlies om klanten te binden.

Daarnaast kijk ik nu op de Tele2 website en die toestelprijs geldt ook alleen bij de duurdere abonnementen. Ga je voor een goedkoper abonnement, met minder data, dan stijgt de toestelprijs ook.
Het zal Tele2 er dus vooral om gaan dat mensen voor een duurder abonnement kiezen.

Bij T-Mobile kan je maandelijks je abonnement aanpassen dus wat dat betreft kunnen zij niet hetzelfde doen als Tele2 (namelijk: duurder abonnement, lagere toestel prijs... aangezien je bij T-Mobile dus elke maand je abonnement kan aanpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Uniciteit schreef op zondag 5 februari 2017 @ 23:04:
Tele2 is ook agressief bezig om hun marktaandeel op de Nederlandse markt uit te breiden. Het zou dus ook zo kunnen zijn dat ze op dit moment simpelweg genoegen nemen met minder winst of zelfs wat verlies om klanten te binden.

Daarnaast kijk ik nu op de Tele2 website en die toestelprijs geldt ook alleen bij de duurdere abonnementen. Ga je voor een goedkoper abonnement, met minder data, dan stijgt de toestelprijs ook.
Het zal Tele2 er dus vooral om gaan dat mensen voor een duurder abonnement kiezen.

Bij T-Mobile kan je maandelijks je abonnement aanpassen dus wat dat betreft kunnen zij niet hetzelfde doen als Tele2 (namelijk: duurder abonnement, lagere toestel prijs... aangezien je bij T-Mobile dus elke maand je abonnement kan aanpassen).
Ah oke duidelijk, nu heb ik eens op mobiel.nl gekeken (studentenmobiel) en daar zijn de toestellen goedkoper meet hetzelfde abonnement, hoe kan dat?

En ben nu voor een toestel aan het kijken, want mijn lg g3 kreeg gister kuren... Wifi wou het niet doen daarna 4g nniet en nu start hij soms helemaal niet meer, jammer genoeg nu al 2 maanden uit de garantie.

Welk toestel is op dit moment aan te raden? Want wou dit jaar eerst voor de s8 gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-10 20:13
dutchnltweaker schreef op maandag 6 februari 2017 @ 07:33:
[...]

Ah oke duidelijk, nu heb ik eens op mobiel.nl gekeken (studentenmobiel) en daar zijn de toestellen goedkoper meet hetzelfde abonnement, hoe kan dat?
die aanbieder krijgt per verkocht abonnement een percentage, en om meer te verkopen stoppen ze een deel van hun fee in de prijs, om zo de goedkoopste te zijn en meer te kunnen verkopen
En ben nu voor een toestel aan het kijken, want mijn lg g3 kreeg gister kuren... Wifi wou het niet doen daarna 4g nniet en nu start hij soms helemaal niet meer, jammer genoeg nu al 2 maanden uit de garantie.

Welk toestel is op dit moment aan te raden? Want wou dit jaar eerst voor de s8 gaan.
voor aankoop advies over een toestel kan je het beste een topic in Mobile Aankoopadviesforum aanmaken, daar krijg je een mooie template. Als je die invult kan je beter geholpen worden, we hebben nu geen idee wat je zoekt in een toestel, het enige wat ik kan raden is dat je bereid bent 700 euro uit te geven, dus dan is alles mogelijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArwinV
  • Registratie: November 2013
  • Nu online
Ik heb toevallig afgelopen zaterdag bij tele 2 een Iphone SE gehaald voor 288 euro icm 10GB/100min per maand voor 21 euro per maand. De telefoon heb ik direct contant afgerekend maar bij maandelijks betalen zou die ook gewoon op 288 euro uitgekomen zijn.

Dit was voor mij omgerekend de interessantste optie, komend van Telfort met 1,5GB per maand voor 15 Euro per maand zou ik over twee jaar gerekend bij verlenging icm dezelfde telefoon ongeveer op hetzelfde bedrag uitgekomen zijn, echter nu veel meer data (wel minder belminuten maar die 100 kreeg ik de afgelopen twee jaar ook nooit op).

Ik hoop alleen dat het netwerk van Tele2 me net zo goed gaat bevallen als het netwerk van KPN, maar dat zien we dan vanzelf wel weer..

[ Voor 10% gewijzigd door ArwinV op 06-02-2017 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 28-08 18:51
De overheid wilde meer concurrentie dus heeft een 4G frequentie apart gehouden voor nieuwkomers. Want die kunnen door bouwkosten ook slecht concurreren enzo. Die bracht iets van 160 miljoen op. De andere frequenties voor 2G/3G/4G nog eens 3.6 miljard betaald door de grote 3.
4g kan op hun eigen net en dat willen ze natuurlijk lekker vol krijgen om de investering eruit te kunnen halen op termijn. 3G/2G hebben ze niet en moeten ze elders inhuren. Daar vragen de concurrenten natuurlijk goed centjes voor, ook om hun dure frequenties af te betalen. Nu huren ze bij T-Mobile. Op 4G kunnen de meeste toestellen niet bellen, dan schakelt hij naar 3G of 2G. Bovendien moeten toestelle voor 4G de juiste banden hebben, 800 en 2600. Alleen een stel vrij nieuwe telefoons kan goed bellen via 4G.
Nou dat zijn precies de toestellen waar T-mobile flink korting op geeft.
Met die toestellen kan alles via t eigen al betaalde netwerk en hoeven ze niet belminuten te huren bij de concurrent.

Het net van Tele 2 is anders dan van KPN. KPN heeeft nog wat meer masten in zeer onbewoond gebied en dus grotere dekking. Maar het KPN net zit ook erg vol, met wel de helf van de bellers. De snelheden zijn er daarom snel veel lager dan bij Tele2.
Het Tele2 net heeft op veel plekken meer masten dan KPN en Vodafone in de bebouwde kom. Dat zit dan goed. Ze hebben bijgeprikt op T-Mobilemasten. Wel hebben ze in sommige gebieden rare gaten, in monumentale steden als Utrecht kunnen ze niet zomaar bijplaatsen op masten en kan de dekking juist minder zijn. Dan val je terug op ingehuurde 3G van T-Mobile. Tot ze dat contract op kunnen zeggen. En daarvoor moeten dus ook vooral van die bellen via 4G (VOLTE) telefoons op hun net komen. Die ze dus erg aantrekkelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
En we gaan hier verder: S7 edge mobiel.nl tmobile of tele2

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 07-02-2017 09:15 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.