Toon posts:

Consumentenproducten duren niet zo lang meer - oplichterij?

Pagina: 1
Acties:
  • 716 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet in welk topic dit precies zou passen, voor zover ik weet, bestaat er geen topic in dit forum dat over dit onderwerp gaat, en zo ja, heb ik het overgeslagen, en daarvoor bied ik mijn excuses. Misschien is dan een topicverplaatsing op zijn plaats. Mijn onderwerp gaat over consumentenproducten en hoe wij, in ieder geval ik, constant belazerd worden/word door de zeer korte levensduur.

Het is mij in mijn persoonlijk leven met minstens 3 verschillende producten opgevallen die ik dagelijks gebruik en nodig heb.

1) Een elektrische kookplaat, ik kan mij geen reguliere kookfornuis permitteren, het product duurt hoogstens anderhalve maand en dan moet ik het opnieuw kopen. kosten: 10 euro

2) Mijn schoenen duren hoogstens een maand of 6, en dan mag ik ze de prullenbak in gooien. Enerzijds kun je zeggen, zes maanden, das toch al wat, en daarbovenop ben ik ook nog eens grote jongen die overal rondloopt, dus dat ze snel slijten kan zelfs ik enigszins begrijpen. Ware het niet dat het een premiummerk (Reebok) betreft, die je niet zomaar in een rommelmarkt of dergelijke treft. Maar zes maanden pas? Daarvan zou je redelijkerwijs kunnen zeggen dat ze minstens een jaar mee moeten gaan. kosten:40 euro

3) Mijn laptop-oplader duurt nooit meer dan een maand of 3-5. In dit geval betreft het wel goedkope rommel uit China, dat geef ik toe, maar ook dan kun je je afvragen wat hen bezielt om ervoor te zorgen dat het product niet lang duurt? Kan dat toch niet in deze tijd met al onze technologische ontwikkelingen, veel langer kunnen duren? kosten 15 euro

Dat zijn wat voorbeelden, er zijn vast ook zulke producten in jullie dagelijks leven zonder welke jullie niet of pas moeilijk kunnen leven, waarmee jullie de lijst aan kunnen dikken.

Ik vraag me af hoe dat zou komen, ik geloof echt niet in pure toeval, dat dingen zomaar gaan breken of slijten. Ik geloof dat er een zekere deel van onze producten dusdanig zijn gefabriceerd, bij sommige soorten elektronica, voorgeprogrammeerd zelfs, om na een bepaald levensduur het loodje te leggen waardoor wij als consument, opnieuw naar de winkel kunnen en ons zuurverdiend geld aan de fabrikant over kunnen maken.

Oftewel dat er een zekere mate van oplichterij aan de gang is.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 21:37
Je geeft allemaal voorbeelden van producten waarbij je niet bepaald voor kwaliteit bent gegaan (opladers van 15 euro...), dus volgens mij geef je zelf al een beetje het antwoord.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-09 13:32
Eerlijk gezegd ervaar ik deze problemen niet.
Allicht is goedkoop duurkoop met als voorbeeld de laptop oplader.

Mijn laptop is inmiddels al 6 jaar oud met een perfecte accu en lader. Schoenen doe ik gemiddeld een jaar mee. En toevallig is mijn fornuis deels defect waar dan wel weer 10 jaar garantie op zit.

Opzettelijk programmeren of ontwerpen op een korte levensduur lijkt mij niet. Bepaalde producten komen dan ook niet door controles heen van certificeringen of keurmerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
1: weet niet precies welk product je bedoelt, maar voor €10,- kan ik geen nieuwe kookplaat kopen
2: Schoenen zou je in principe moeten afwisselen. Daarnaast is Reebok niet echt premium (althans niet de schoenen van €40,- (koop eens wat duurdere stevigere schoenen.)
3. Geen commentaar.

Daarnaast loopt er hier al een recent topic met een "geprogrammeerde levensduur" Geprogrammeerde veroudering van spullen en apparatuur Maar daar gaat het over producten die echt 2 stappen duurder zijn dan wat je hier als voorbeelden geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Kwaliteit kopen, dan hoef je het niet zo vaak te vervangen. Als jij 40 euro uitgeeft aan schoenen moet je niet dezelfde levensduur verwachten als schoenen van 200 euro. Als jij een laptop oplader uit China koopt verwacht je toch ook geen lange levensduur? Zelfde geld voor een kookplaat, verwacht jij voor 10 euro kwaliteit te kopen die je dagelijks kan gebruiken? Dan kan je er op wachten dat je constant garantie nodig hebt.

In goedkope producten worden zeker goedkope onderdelen gebruikt en dat boet je in op levensduur. Die producten zijn gemaakt om zeer snel weer te vervangen. Ik koop enkel kwaliteitsproducten waarvan ik weet dat er kwalitatief goede onderdelen gebruikt zijn en waar de nodige garanties op gegeven worden.
Het kost in aanschaf wel meer maar je zit niet constant je producten te vervangen omdat ze defect zijn geraakt en op lange termijn ben je dus goedkoper uit met duurdere producten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Kookplaat van 10 euro? en je verwacht dat je enige vorm van degelijke materialen/kwaliteit kan verwachten voor zoiets? + verpakkingskosten en retailerwinst.
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:52:
......bij sommige soorten elektronica, voorgeprogrammeerd zelfs, om na een bepaald levensduur het loodje te leggen....
Kom maar eens met concrete voorbeelden en niet "mijn oom , daarvan de nicht en een kennis daarvan had blablbalbalbla..."

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahn schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:55:
Je geeft allemaal voorbeelden van producten waarbij je niet bepaald voor kwaliteit bent gegaan (opladers van 15 euro...), dus volgens mij geef je zelf al een beetje het antwoord.
Reebok schoenen noem ik nou niet bepaald lage kwaliteit hoor, en toastmaster elektrische kookplaten ook niet. Maar dat terzijde, je geeft hiermee aan dat je bij ieder winkelbezoek, heel erg selectief en zorgvuldig om moet gaan, en een soort van vooronderzoek/kwaliteitscontrole uit moet voeren? Oftewel dat de winkelschappen voor een groot deel uit waardeloze meuk bestaan, die je sowieso nooit moet kopen, en daardoor is winkelen op goed geluk, of ervan uit gaan dat je de winkel of de fabrikant blindelings kan vertrouwen, helemaal not done.

Toch?

In dat geval, zeg je in iets andere termen,precies wat ik nou als probleem aankaart. Dat we genaaid worden door de industrie waar we ook bij staan in de vorm van waardeloze producten die niet lang duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Kwaliteitsproducten zijn nog gewoon te koop, maar die zijn inderdaad wat duurder. Altijd al geweest, alleen de keus in goedkope producten die is een stuk groter geworden.
Fietsbel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:58:

Kom maar eens met concrete voorbeelden en niet "mijn oom , daarvan de nicht en een kennis daarvan had blablbalbalbla..."
Ik weet niet of het een broodje aap is, maar ik heb dat ook wel eens gehoord van printers. Die liepen dan opeens vast wat met een softwareupdate weer was op te lossen (dus niet hardwarematig stuk).

Het is een beetje een raar verhaal eigenlijk want als een printer snel stuk gaat dan koop ik als volgende liever een ander merk. Ik heb het gehad met een magnetron, 3e keer in een jaar dat ik terug stond in de winkel binnen garantie omgeruild voor een ander merk (goede service, was bij BCC :p )

[ Voor 68% gewijzigd door Marzman op 05-02-2017 18:09 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:00:
[...]

Reebok schoenen noem ik nou niet bepaald lage kwaliteit hoor, en toastmaster elektrische kookplaten ook niet. Maar dat terzijde, je geeft hiermee aan dat je bij ieder winkelbezoek, heel erg selectief en zorgvuldig om moet gaan, en een soort van vooronderzoek/kwaliteitscontrole uit moet voeren? Oftewel dat de winkelschappen voor een groot deel uit waardeloze meuk bestaan, die je sowieso nooit moet kopen, en daardoor is winkelen op goed geluk, of ervan uit gaan dat je de winkel of de fabrikant blindelings kan vertrouwen, helemaal not done.

Toch?

In dat geval, zeg je in iets andere termen,precies wat ik nou als probleem aankaart. Dat we genaaid worden door de industrie waar we ook bij staan in de vorm van waardeloze producten die niet lang duren.
Nope, dat zeg ik helemaal niet.

Wat ik zeg is dat jij blijkbaar voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, en in de praktijk werkt dat gewoon niet. Probeer het eens voor twee dubbeltjes en kijk dan eens wat er gebeurt :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 05-02-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:52:
Ik weet niet in welk topic dit precies zou passen, voor zover ik weet, bestaat er geen topic in dit forum dat over dit onderwerp gaat, en zo ja, heb ik het overgeslagen, en daarvoor bied ik mijn excuses. Misschien is dan een topicverplaatsing op zijn plaats. Mijn onderwerp gaat over consumentenproducten en hoe wij, in ieder geval ik, constant belazerd worden/word door de zeer korte levensduur.

Het is mij in mijn persoonlijk leven met minstens 3 verschillende producten opgevallen die ik dagelijks gebruik en nodig heb.

1) Een elektrische kookplaat, ik kan mij geen reguliere kookfornuis permitteren, het product duurt hoogstens anderhalve maand en dan moet ik het opnieuw kopen. kosten: 10 euro

2) Mijn schoenen duren hoogstens een maand of 6, en dan mag ik ze de prullenbak in gooien. Enerzijds kun je zeggen, zes maanden, das toch al wat, en daarbovenop ben ik ook nog eens grote jongen die overal rondloopt, dus dat ze snel slijten kan zelfs ik enigszins begrijpen. Ware het niet dat het een premiummerk (Reebok) betreft, die je niet zomaar in een rommelmarkt of dergelijke treft. Maar zes maanden pas? Daarvan zou je redelijkerwijs kunnen zeggen dat ze minstens een jaar mee moeten gaan. kosten:40 euro

3) Mijn laptop-oplader duurt nooit meer dan een maand of 3-5. In dit geval betreft het wel goedkope rommel uit China, dat geef ik toe, maar ook dan kun je je afvragen wat hen bezielt om ervoor te zorgen dat het product niet lang duurt? Kan dat toch niet in deze tijd met al onze technologische ontwikkelingen, veel langer kunnen duren? kosten 15 euro

Dat zijn wat voorbeelden, er zijn vast ook zulke producten in jullie dagelijks leven zonder welke jullie niet of pas moeilijk kunnen leven, waarmee jullie de lijst aan kunnen dikken.

Ik vraag me af hoe dat zou komen, ik geloof echt niet in pure toeval, dat dingen zomaar gaan breken of slijten. Ik geloof dat er een zekere deel van onze producten dusdanig zijn gefabriceerd, bij sommige soorten elektronica, voorgeprogrammeerd zelfs, om na een bepaald levensduur het loodje te leggen waardoor wij als consument, opnieuw naar de winkel kunnen en ons zuurverdiend geld aan de fabrikant over kunnen maken.

Oftewel dat er een zekere mate van oplichterij aan de gang is.

Wat vinden jullie?
Wat verwacht je van Fake/Imitatie spul.. Goedkoop is duurkoop :)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Oplichterij, genaaid worden. Dat suggereert een kwade intentie en maakt dit meer een aluhoedjetopic, zeker gezien de voorbeelden die je geeft. Je krijgt waarvoor je betaalt, omdat je goedkope meuk koopt.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:58

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Los van het merk, van schoenen voor vier tientjes hoef je gewoon niet veel te verwachten. Ik vind het al bijzonder dat ze überhaupt een half jaar lekker lopen. Andere voorbeelden idem. Voor een dubbeltje op de eerste rang gaat nu eenmaal niet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:48
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:00:
[...]

Reebok schoenen noem ik nou niet bepaald lage kwaliteit hoor, [..]
Je zegt zelf dat je aan de forse kant bent, en dat je er voortdurend op loopt..

Reebokschoenen in deze prijscategorie zijn echt niet gemaakt voor een dergelijke belasting.
Voor af en toe (lees Normaal) gebruik prima schoenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kwaliteit van producten heeft direct te maken met wat de consument ervoor over heeft. Dat producten steeds goedkoper weggezet moeten worden is geen snood plannetje van de fabrikanten, maar puur een functie van wat de markt (lees: de consument) dicteert. Men wil blijkbaar goedkope troep, dus verkoopt men goedkope troep. Merken die desondanks kwaliteit proberen te bieden voor een hogere prijs gaan steevast over de kop, op wat niches na.

De gegeven voorbeelden laten dat al wel een beetje zien: bij een kookplaat van 10 euro kan de fabrikant hooguit 3-4 euro uitgeven aan het product zelf. Waarschijnlijk is dat nog wat minder ook, want hij moet wel wat verdienen natuurlijk. De rest gaat op aan verpakking, transport en de marge van de tussenhandel en eindverkoper. Je kunt je voorstellen dat voor misschien 3 euro geen kwaliteit te maken valt. Het mag al een heus wonder heten dat iemand überhaupt iets bij de consument kan krijgen voor dat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

In plaats van sportschoenen, koop eens fatsoenlijke leder schoenen en poets ze regelmatig.
Sportschoenen gaan nagenoeg altijd sneller stuk. Zeker als je veel loopt en/of wat forser gebouwd bent.
Ook als je lichtgewicht bent kan je de meeste sportschoenen met een jaar al in de afvalbak smijten.

10 euro voor een kookplaat is echt bottom-of-the-barrel. Je kan er redelijkerwijs vanuit gaan dat die prijs nauwelijks de kostprijs van de materialen dekt, laat staan arbeid. Dat moet gewoon iets zijn waarvan de kwaliteit ronduit laag is.

Laptop opladers uit china... sja breek me de bek niet open. Er zijn genoeg youtube kanalen te vinden die perfect illustreren waarom het rotzooi is. Alleen al op de elektrische veiligheid, het gebrek aan onderdelen die voor goede werking zorgen en de beroerde kwaliteit van de onderdelen (slecht afgeschermde transformators bijvoorbeeld. Letterlijk kosten sparen door een paar laagjes isolerende tape minder te plakken. wtf?)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Fietsbel schreef op zondag 5 februari 2017 @ 17:58:
Kookplaat van 10 euro? en je verwacht dat je enige vorm van degelijke materialen/kwaliteit kan verwachten voor zoiets? + verpakkingskosten en retailerwinst.

[...]

Zoek maar eens op 'planned obsolescence' en 'light bulb conspiracy'. Daar is al genoeg voor onderzocht. Geen eigen onderzoek voor nodig.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
TS, Waarom heb je geen gebruik gemaakt van je recht op garantie als ik vragen mag?

Bij mij gaat er zelden iets stuk, het laatste wat ik me herinner zijn micro-sd kaartjes.
Ik zit zelfs zo lang met mijn spullen die blijven werken dat ik niet eens ooit iets nieuws kan kopen, kan wel maar ja de oude werkt nog dus...

[ Voor 59% gewijzigd door Soldaatje op 05-02-2017 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pro-tip wat betreft USB-laders: ga voor de laders van Ikea. Door hun enorme schaalvoordeel kunnen ze voor een klein bedrag (7 euro) toch een bijzonder goede lader neerzetten. De diverse teardowns laten zien dat hun spul gewoon goed in elkaar zit.

Je kunt er overigens ook daar vanuit gaan dat de marge minimaal is en je het spul dus praktisch tegen kostprijs koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Soldaatje schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:09:
TS, Waarom heb je geen gebruik gemaakt van je recht op garantie als ik vragen mag?
Omdat garantie niet van toepassing is op slijtage door gebruik?
Garantie is iets wat jou een nieuw/gerepareerd product levert als blijkt dat het item in kwestie defect was bij aanschaf of een afwijking bevat waardoor het product voortijdig defect raakt.

In het geval van schoenen is de slijtage afhankelijk van hoeveel je loopt, hoe je loopt (rennen geeft meer slijtage) en wat je gewicht is.
Dus als ze doorgesleten zijn, is dat in princiepe geen garantiekwestie.

Met producten uit China kan je garantie sowieso wel vergeten.

Het enige wat overblijft is de kookplaat. Maargoed een klein elektrisch ding is er uberhaupt niet voor bedoeld om dagelijks te gebruiken. Dat is echt iets wat voor incidenteel gebruik is, wanneer je b.v. een kookpit tekort komt of iets warm moet houden.
Dus ook daar is het gewoon een slijtagekwestie.
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:09:
Pro-tip wat betreft USB-laders: ga voor de laders van Ikea. Door hun enorme schaalvoordeel kunnen ze voor een klein bedrag (7 euro) toch een bijzonder goede lader neerzetten. De diverse teardowns laten zien dat hun spul gewoon goed in elkaar zit.

Je kunt er overigens ook daar vanuit gaan dat de marge minimaal is en je het spul dus praktisch tegen kostprijs koopt.
8 euro ;) De Ikea Koppla 3-port 3,4A (2,4A max per poort) oplader bedoel je toch?
Maar dat is inderdaad een geniaal goed ding, zeker voor het geld.
Alle nodige veiligheden zitten er in, de onderdelen zijn van goede kwaliteit en het ding accepteert veel snel-laad protocollen.

[ Voor 26% gewijzigd door McKaamos op 05-02-2017 18:18 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:04:
Oplichterij, genaaid worden. Dat suggereert een kwade intentie en maakt dit meer een aluhoedjetopic, zeker gezien de voorbeelden die je geeft. Je krijgt waarvoor je betaalt, omdat je goedkope meuk koopt.
Maar als we dan gedwongen worden als consument enkel de dure producten te kopen, want anders kunnen we verwachten dat het spul snel kapot gaat of slijt, is dat ook niet een vorm van oplichterij? Want dan moeten we duur kopen, en de fabrikant/de winkel worden daar weer rijker van, en dan kun je je afvragen of hetzelfde product toch niet goedkoper geproduceerd kon worden. Zou je in dat geval geen zakkenvullerij vermoeden? Want ons geld moet toch ergens heen? Vooral als het goedkoper kan?

Of wilde je juist zeggen dat het niet goedkoper kan, en dat de fabrikanten helemaal eerlijk en gepast met ons geld om gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Een elektrische kookplaat voor 10 Euro, waar koop je dat ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:21:
[...]

Maar als we dan gedwongen worden als consument enkel de dure producten te kopen, want anders kunnen we verwachten dat het spul snel kapot gaat of slijt, is dat ook niet een vorm van oplichterij?
Nee.
Want dan moeten we duur kopen, en de fabrikant/de winkel worden daar weer rijker van, en dan kun je je afvragen of hetzelfde product toch niet goedkoper geproduceerd kon worden.
Nee.
Zou je in dat geval geen zakkenvullerij vermoeden? Want ons geld moet toch ergens heen? Vooral als het goedkoper kan?
Nee.
Of wilde je juist zeggen dat het niet goedkoper kan, en dat de fabrikanten helemaal eerlijk en gepast met ons geld om gaan?
Ja.

Jij stelt het nu heel zwart, ik stel het nu heel wit. De waarheid ligt in het midden. Maar betere producten kosten meer geld om te maken, punt. Pay peanuts, get monkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
GoT schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:21:
Een elektrische kookplaat voor 10 Euro, waar koop je dat ?
Ik heb er een gevonden voor 11 euro + 5,95 verzendkosten. ;)

Telefunken Elektrische kookplaat (1000W)

Automatische thermostaat en oververhittings-bescherming.
Aan/Uit controlelampje.
Kookplaat heeft een 5-traps temperatuurregeling.
Anti-aanbaklaag.
Diameter van de verwarmingsplaat: 15,5cm.
Afmeting kookplaat: 22x22xH7,5cm.
Vermogen: 1000W.
Spanning: 220-240W, 50Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ex Nunc schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:08:
Zoek maar eens op 'planned obsolescence' en 'light bulb conspiracy'. Daar is al genoeg voor onderzocht. Geen eigen onderzoek voor nodig.
Er zijn altijd gloeilampen te koop geweest waarvan bekend is dat ze langer meegaan: kooldraadgloeilampen. Die waren echter duurder. Drie keer raden welke gloeilampen de consument koos als hij voor het schap stond en de verschillende prijzen zag.
Verwijderd schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:21:
Maar als we dan gedwongen worden als consument enkel de dure producten te kopen, want anders kunnen we verwachten dat het spul snel kapot gaat of slijt, is dat ook niet een vorm van oplichterij? Want dan moeten we duur kopen, en de fabrikant/de winkel worden daar weer rijker van, en dan kun je je afvragen of hetzelfde product toch niet goedkoper geproduceerd kon worden. Zou je in dat geval geen zakkenvullerij vermoeden? Want ons geld moet toch ergens heen? Vooral als het goedkoper kan?
Je kunt het goedkoopste spul kopen. De fabrikant heeft dan echter concessies moeten doen om het zo goedkoop te maken. Je kunt het duurdere spul kopen en dan heeft men net dat beetje extra moeite kunnen doen om het spul beter te maken.

Waar zit de oplichterij? Moeten ze volgens jou het duurdere spul met verlies voor lage prijzen verkopen? Hoe kan je realistisch gezien verwachten dat voor een absolute bodemprijs geen minimaal product verkocht wordt?
McKaamos schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:14:
8 euro ;) De Ikea Koppla 3-port 3,4A (2,4A max per poort) oplader bedoel je toch?
Maar dat is inderdaad een geniaal goed ding, zeker voor het geld.
Hij is een euro duurder geworden dat kan alleen maar vuil spel zijn die oplichters vullen alleen maar hun eigen zakken!!oneone!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dit topic heeft in huidige vorm geen discussiewaarde dus gaat deze dicht.
Verder bestaat er al iets vergelijkbaars:
Geprogrammeerde veroudering van spullen en apparatuur

[ Voor 50% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-02-2017 18:29 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.