Sinds bij de meeste fietsen tegenwoordig het achterlicht niet meer op dynamo is aangesloten maar alleen op batterij werkt vraag me eigenlijk af of het niet veel beter was geweest om een duale oplossing te maken. D.w.z. dat het achterlicht zowel op dynamo kan werken alsmede op batterij. Als de batterij op is heb je nu helemaal geen licht meer achter en moet je handelingen verrichten om deze te vervangen, wat toch veel mensen niet direct doen of soms gewoon niet door hebben.
Natuurlijk kan je zeggen dat er ook een stuk eigen verantwoordelijkheid bij zit, maar het lijkt me dat je veiligheid ook zoveel mogelijk zou willen moeten faciliteren door goede oplossingen te verzinnen.
Ik loop al een tijdje rond met deze gedachte, heb ik hier een punt en kon het ontwerp van het moderne achterlicht beter of juist niet ?
Natuurlijk kan je zeggen dat er ook een stuk eigen verantwoordelijkheid bij zit, maar het lijkt me dat je veiligheid ook zoveel mogelijk zou willen moeten faciliteren door goede oplossingen te verzinnen.
Ik loop al een tijdje rond met deze gedachte, heb ik hier een punt en kon het ontwerp van het moderne achterlicht beter of juist niet ?
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”