Apart dat je de telefoon terug moest sturen om een administratieve fout te corrigeren.Marc H schreef op donderdag 20 april 2017 @ 21:26:
Vandaag mijn tweede P10 Lite ontvangen. De eerste heb ik terug moeten sturen naar Vodafone, vanwege een probleem met de factuur. Voordat ik hem terug stuurde heb ik met Hisuite, die standaard tool van Huawei twee backups gemaakt op twee verschillende computers.
Dus ik laat alle data weer terugzetten uit de backup, geen foto's. Ik probeer de andere computer, ook geen foto's.
Een nieuwe backup gemaakt, en foto's backuppen komt als optie niet eens tevoorschijn, terwijl ze toch echt wel op de telefoon staan.
De Huawei helpdesk kon het ook niet verklaren, en ging het uitzoeken.
Dus ik ben vrijwel al mijn telefoon foto's kwijt. Gelukkig heb ik ook nog foto's gemaakt met een echte camera, dus ben niet alles kwijt.
Backup programma's van telefoon-leveranciers heb je geen reet aan, is anno 2017 ook niet meer nodig.
Foto's en filmpjes kan je meteen de Google-cloud inschieten, heb je een mager 4G abonnement kan je instellen dat dit alleen via wifi mag.
Zelfs Whatsapp kan berichten en media restoren vanaf je Google account.
Stel nieuwe telefoons dan ook altijd in als nieuw toestel zonder backup restoren, oude meuk hoef ik niet terug.
Edit
Minpunten die ik tot op heden gevonden heb:
- BT geluid streamen werkt niet goed (systeemgeluiden gaan wel naar de BT speakers, audiostream niet)
Connectie met ChromeCast is wel dik in orde.
[ Voor 7% gewijzigd door Aapmansz op 22-04-2017 19:08 ]