De prijs van batterijen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-05 08:36

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik heb CR2032 batterijen nodig. Die wilde ik zojuist bestellen. Had laatst een setje gehaald bij de Action, omdat mij verteld werd dat die net zo goed waren als de 'merkbatterijen'. Dat is namelijk ook zo met de Lidl batterijen, die komen uit dezelfde fabriek of zo.

Helaas zijn deze batterijen erg slecht. Bv. mijn fietscomputer is zo leeg en mijn hartslagmeter doet het er slecht op.

Dus toch maar 'merk' kopen. Philips kom ik tegen voor een mooie prijs bij Drogisterij.net: EUR. 0,89.

Even verder googlen en dan kom ik dezelfde batterij tegen bij de Blokker. Maar dan voor EUR. 10,95.

Dat er prijsverschillen zijn, dat geloof ik best. Dat het ene bedrijf genoegen kán nemen met minder marge, ook dat snap ik. Dat dit prijsverschil bestaat, dat snap ik niet. Wat gaat hier mis? Zijn dit niet dezelfde batterijen? Verkoopt Drogisterij.net B-keuze? Namaak?

Wat is hier aan de hand?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
Dit komt omdat die dingen bij de Blokker achter de kassa hangen en een argeloze klant er naar wijst zonder de prijs te weten en niet vol woede het product terugsmijt als de prijs op de kassa verschijnt.

Batterijen koop ik bij online batterijenwinkel ongeacht soort. De prijs uit de topicstart van 0,89 is niet zo vreemd: https://sk.nkon.nl/catalogsearch/result/?q=CR2032+

Let overigens op dat batterijen onder een premium merk verkocht worden (Duracel, Philips, ...), maar dat dezelfde batterijen ook onder een niet-merk aangeboden worden. Veel merken ontwikkelen of maken zelfs geen batterijen (meer), maar verkopen ze alleen nog maar. Dat wil echter niet zeggen dat alles goed is dus je moet wel goed uitzoeken welk (niet premium) merk je koopt. Noname zou ik sowieso laten liggen. Zelfs als je een keer goede ervaringen hebt dan kan de volgende batch al van een geheel andere leverancier komen.

[ Voor 16% gewijzigd door Rukapul op 04-02-2017 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:54

Onbekend

...

De batterijen variëren flink in prijs inderdaad.
Zie: https://www.google.nl/sho..._bRAhXEnBoKHWQTDbEQ6SQITw

Discountmagazijn.nl heeft ze zelfs voor € 18,95 staan. :)

Als de basiskosten voor het afhandelen van een order (verwerking, verpakken en verzenden) relatief hoog liggen, dan zullen goedkope producten relatief flink duur zijn dan bij de concurrent.
Het is niet zo dat een product van 1 euro veel minder tijd kost om te verwerken dan een product van 20 euro.
Naast de orderkosten zitten ook andere kosten verwerkt zoals kosten van de supportdesk en de uitgebreide mogelijkheden om binnen X dagen het "gratis" product terug te kunnen sturen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 17:31
Dat goedkope batterijen net zo goed zijn als merk batterijen is volgens mij een fabeltje. Dat sommige goedkope AA's of AAA's ongeveer net zo lang meegaan als duurdere merken klopt overigens wel (een beetje afhankelijk van de toepassing).

Echter gaat kwaliteit verder dan alleen batterijduur. Denk bijvoorbeeld aan zelfontlading; hoe lang kun je een batterij opslaan en hoe lang gaat een batterij mee in toepassingen die zeer weinig stroom verbruiken. Soms is de zelfontlaad stroom hoger dan de stroom die een apparaat verbruikt en dit geldt zeker voor CR2032 en aanverwante cellen.

Daarnaast (ook zeker van belang bij CR2032 cellen) bepaald de kwaliteit in zekere mate ook hoe groot de kans is dat een cell gaat lekken.

Bij ons op het werk zijn we gestopt met het gebruik van goedkope 2032 cellen (toepassing: flash backup batterijen). De levensduur was erg wisselvallig en een paar batterijen lekte al binnen 2 jaar. Wij kopen nu altijd Varta. Dat gebruikte we voorheen ook en nooit problemen mee gehad. Verwachte levensduur werd ruim gehaald en nooit lekkages gehad.

Uit welke fabriek een batterij komt zegt niet alles (en zelfs het merk zegt niet alles) over de kwaliteit.
Ik geloof direct dat een hoop merken hun batterijen uit "unbranded" fabrieken in China halen. Maar het lijkt mij sterk dat de echt grote merken de exact zelfde cellen verkopen aan (oneerbiedig) de goedkope jongens verkopen en daarmee hunzelf sterk beconcurreren.

Daarnaast verkoopt een merk als GP super goede cellen, maar ook enorme prut.

[ Voor 17% gewijzigd door Grenco op 04-02-2017 14:50 ]

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Maar zo'n prijsverschil... ongelooflijk. Eigenlijk dus schandalig van de Blokker!

Maar mijn verbazing is sinds het openen van dit topic alleen maar toegenomen. Ik kom op Ebay terecht. Ik wil ongeveer 10 batterijen. Varta is een goed merk. Incl. bezorgen (vanuit Duitsland) voor iets meer dan 5 euro. Deze verkoper heeft vele positieve recensies, vele batterijen verkocht. Je zou dus aan kunnen nemen (??) dat ze echt zijn en goed. Maar dan hebben we een nóg grote prijsverschil... Ongelooflijk :)
(en je kunt ze nog goedkoper vinden)

En nu is 5 euro niet zo'n probleem om te 'proberen'. Als ze niet bevallen, ben ik 5 euro kwijt. Maar ik zit nu meer in de verbazing dat dit kan... en in dat ik wil begrijpen hoe, waarom? :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Ik heb niet goed gelezen, excuus.
spoiler:
Gewoon bij de Action halen, acht stuks voor maar €0,85. Werken echt prima!

Afbeeldingslocatie: https://www.voordeelmuis.nl/img/jpg/1771/1771479.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Puch-Maxi op 04-02-2017 14:50 ]

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06
Rukapul schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:42:
Dit komt omdat die dingen bij de Blokker achter de kassa hangen en een argeloze klant er naar wijst zonder de prijs te weten en niet vol woede het product terugsmijt als de prijs op de kassa verschijnt.

Batterijen koop ik bij online batterijenwinkel ongeacht soort. De prijs uit de topicstart van 0,89 is niet zo vreemd: https://sk.nkon.nl/catalogsearch/result/?q=CR2032+

Let overigens op dat batterijen onder een premium merk verkocht worden (Duracel, Philips, ...), maar dat dezelfde batterijen ook onder een niet-merk aangeboden worden. Veel merken ontwikkelen of maken zelfs geen batterijen (meer), maar verkopen ze alleen nog maar.
Dank je deze kon ik nog niet. Deze is duidelijk goedkoop en kwam laatst met google niet boven.

De batterijen blijft wel vreems overigens blokker verkoopt bijvoorbeeld 2 soorten Duracell 2032. één is gemerkt als profesional en ook de prijs is verschillend. Zit er dan verschil in de batterijen?

@hieboven. Wat ik zie bij de action batterijen is dat die veel minder lang houdbaar zijn dan duurdere batterijen. En die batterijen zijn ook echt leeg na de houdbaarheidsdatum. Ook al zitten ze nog in de verpakkin.

[ Voor 9% gewijzigd door pacificocean op 04-02-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:48:
Gewoon bij de Action halen, acht stuks voor maar €0,85. Werken echt prima!

[afbeelding]
Die had ik dus gekocht, maar bevallen echt niet.
Ik had ze in mijn hartslagmeter (HRM van Garmin) en mijn hartslag werd af en toe slecht gemeten. Ik was rustig aan het hardlopen en de hartslagmeter gaf 170 aan. Dat kon niet kloppen, want het zou 140 moeten zijn. En dit is een paar keer gebeurd. Ik dacht dat mijn HRM band dus stuk was. Toch voor de zekerheid een Duracell batterij ingedaan (die had ik nog liggen) en de band doet het weer perfect. Sindsdien geen meetfouten meer gehad. Denk dus dat het wel aan de Action-batterijen lag...

Ook de fietscomputer van mijn MTB was na een half jaar leeg...
Grenco schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:45:

Bij ons op het werk zijn we gestopt met het gebruik van goedkope 2032 cellen (toepassing: flash backup batterijen). De levensduur was erg wisselvallig en een paar batterijen lekte al binnen 2 jaar. Wij kopen nu altijd Varta. Dat gebruikte we voorheen ook en nooit problemen mee gehad. Verwachte levensduur werd ruim gehaald en nooit lekkages gehad.
Maar welke kopen jullie dan? De Varta's van 5 euro per stuk, of de Varta's van 10 stuks voor 5 euro? Want dat is waar het om gaat hier... Echt een ongelooflijk prijsverschil. Zijn die van 10 stuks voor 5 euro net zo goed? Lijkt mij aan de ene kant wel, maar aan de andere kant twijfel ik wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
pacificocean schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:49:
[...]

Dank je deze kon ik nog niet. Deze is duidelijk goedkoop en kwam laatst met google niet boven.

De batterijen blijft wel vreems overigens blokker verkoopt bijvoorbeeld 2 soorten Duracell 2032. één is gemerkt als profesional en ook de prijs is verschillend. Zit er dan verschil in de batterijen?

@hieboven. Wat ik zie bij de action batterijen is dat die veel minder lang houdbaar zijn dan duurdere batterijen. En die batterijen zijn ook echt leeg na de houdbaarheidsdatum. Ook al zitten ze nog in de verpakkin.
Bij Duracell (dit geldt in ieder geval voor de AA's en AAA's) hebben de pro's (oranje verpakking) wat minder capaciteit en presteren beter bij toepassingen met een laag stroomverbruik. Ze claimen ook dat deze niet/ minder snel zullen lekken doordat ze o.a. dikker materiaal gebruiken (en daardoor minder capaciteit hebben)

Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
Galois schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:52:
[...]
Maar welke kopen jullie dan? De Varta's van 5 euro per stuk, of de Varta's van 10 stuks voor 5 euro? Want dat is waar het om gaat hier... Echt een ongelooflijk prijsverschil. Zijn die van 10 stuks voor 5 euro net zo goed? Lijkt mij aan de ene kant wel, maar aan de andere kant twijfel ik wel...
Deze en hier

Echter i.v.m. afspraken en door staffel wel iets goedkoper dan wat hier staat.

Aanvulling:
Ongeveer €2,60 ex btw

[ Voor 3% gewijzigd door Grenco op 04-02-2017 14:58 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-05 21:59
Die laatste. Maar dan wel bij een betrouwbare winkel, anders heb ik alsnog het vermoeden dat er af-en-toe gesjoemeld wordt.

nkon is een prima winkel, Amazon.de heeft ook erg betaalbare multipacks (~6.70 per 10 of 10.50 per 20) - let op, dan wel 'verkocht & verzonden' door Amazon, en niet een van de vele third parties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Grenco schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 14:56:
[...]

Deze en hier

Echter i.v.m. afspraken en door staffel wel iets goedkoper dan wat hier staat.

Aanvulling:
Ongeveer €2,60 ex btw
De vraag is dan zijn dat andere dan deze?
https://sk.nkon.nl/varta-cr2032.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Tja, geen idee. Ik denk wel dat het de zelfde zijn. Nkon koopt waarschijnlijk heel groot in een accepteert wat minder marge denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gop1
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-12-2024
10,95 voor één CR2032 batterij???? _O- _O- _O- _O- _O-
Bij de action heb je er twee voor 7,95, en daar krijg je dan een digitale keukenweegschaal bij!

Eerste google hit op CR2032 geeft een interessante website over dit type batterij:

http://www.cr2032-knoopcel.nl/

[ Voor 27% gewijzigd door gop1 op 04-02-2017 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23:15
gop1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 19:37:
Bij de action heb je er twee voor 7,95, en daar krijg je dan een digitale keukenweegschaal bij!

Eerste google hit op CR2032 geeft een interessante website over dit type batterij:

Dit inderdaad. Ik koop meestal gewoon het/een product incl batterijen ipv losse batterijen bij de action :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean

Deze test zegt helemaal niks. Je weet namelijk niet hoe oud de verschillende batterijen waren en bij welke temperatuur ze bewaard zijn geweest. Een probleem bij goedkope batterijen is juist de wissellende kwaliteit van verschillende batches.

Daarbij komt ook nog dat de test gedaan is door een verkopende partij en ik weet niet op welke batterijen hij de meeste marges heeft. Ook is er niet getest hoe lekbestedig de batterijen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Het heeft mij ook altijd verbaast, ik kocht ze altijd bij een lokale elektronicazaak. Iets van €2,95 per stuk. Toen eens gaan rondkijken en op eBay gekocht.
[...]

Ik heb ze besteld in Duitsland, via eBay. Is misschien de zelfde winkel geweest, in ieder geval het zelfde idee. Je krijgt ze in bulkverpakking een niet los per stuk. Dat zal al uitmaken. Verder zijn het prima dingen, gaan hier lang mee in hartslagband en andere sensoren. Zeker iets om gewoon voor te gaan.

De meeste winkels zullen dit gewoon in het assortiment hebben zitten om het te hebben, niet echt om te verkopen. In ieder geval niet hun hoofdinkomen, net zoals bloemen bij een tankstation. Sommige mensen moeten snel wat hebben.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
In wezen is de batterijen handel vrij simpel.

Het begon vroeger ooit eens met een paar merken die fabrieken gingen neerzetten. Toen had je echt onderscheid in kwaliteit.
Daarna gingen de merken de fabrieken verkopen (het was best duur) en die fabrieken werden redelijk zelfstandig. En toen kwamen er ook andere private labels etc die ook batterijen wilden.
Daarna begonnen de "merken" kwaliteitseisen te stellen aan de fabrieken en dan wordt het ingewikkelder.
Want opeens heb je geproduceerde batterijen die wel aan de merk-standaard voldoen en die niet aan de merk-standaard voldoen, als private label kan je zelf je eigen standaard bedenken en je krijgt dan in theorie de misbaksels van de "merken"... Alleen de praktijk leert dat merken minder hard lopen als niet-merken, oftewel er is meer vraag naar niet-merken, oftewel er wordt geproduceerd volgens merk-standaarden en het wordt in niet-merk doosjes gedaan.

Als je dus een niet-merk batterij koopt dan kan het volledig volgens merk-standaard zijn, maar het kan ook een misbaksel volgens de merk-standaard zijn maar nog wel goed volgens de eigen standaard.
En dan heb je nog het rioolputje van de markt, die alle misbaksels volgens welke standaard dan ook opkopen en onder 50 namen verspreiden.

Het prijsverschil zit hem voornamelijk in niet-nader genoemde specificaties en of die batterij dat gegarandeerd haalt, hij kan beter presteren, maar hij moet minimaal die onbekende specificatie halen.

En wat ik koop, tja dat hangt heel erg van de toepassing af. Is het een batterijtje in een klok of een rookmelder oid dan ben ik een sucker en douw ik er het liefste duracell oid in, de extra kosten interesseren me niet zoveel als je die uitspreid over de levensduur van zo'n batterijtje.
Maar afstandsbedieningen etc daar douw ik rustig de batterij-aanbieding van vorige maand in, is het een slechte batch oid dan mag ik ze na een week weer vervangen. Maar echte merk-batterijen zijn me voor dat soort toepassingen ietwat te duur vanwege te vaak vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:28

Yucon

*broem*

Ik vind de action batterijen ook wel een interessant voorbeeld. Daar staat zelfs keihard 2000mAh op terwijl ze in werkelijkheid eerder in de richting van een kwart daarvan komen. Of is het onder heel specifieke omstandigheden toch mogelijk die 2000mAh eruit te persen terwijl je in dat in de werkelijkheid nooit haalt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grenco
Yucon schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 21:37:
Ik vind de action batterijen ook wel een interessant voorbeeld. Daar staat zelfs keihard 2000mAh op terwijl ze in werkelijkheid eerder in de richting van een kwart daarvan komen. Of is het onder heel specifieke omstandigheden toch mogelijk die 2000mAh eruit te persen terwijl je in dat in de werkelijkheid nooit haalt?
De term (m)Ah bij batterijen is ook altijd een lastige waarmee leveranciers soms creatief omgaan bij het specificeren van hun batterijen. (m)Wh is een betere notatie om aan te geven hoeveel energie er in een batterij zit. Aangezien hierbij met zowel de amperage als het voltage rekening wordt gehouden.
*Het voltage van een batterij daalt naargelang deze leeg raakt. Dus bij electronische apparaten zal het amperage toenemen. Bij resistive belasting (bijvoorbeeld ouderwetse zaklamp) zal deze steeds dimmer worden omdat met het afnemen van het voltage ook het amperage afneemt (en dus ook het afgenomen vermogen )

Dit neemt echter niet weg dat je als leverancier wel heel creatief moet zijn om 4x zoveel mAh te vermelden dan dat je redelijkerwijze bruikbaar uit een batterij kan halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Grenco op 04-02-2017 22:14 . Reden: * ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter

Leuk testje idd!

Misschien heb ik dus met m'n Action N=1 ervaring wel 'pech' gehad...
Ik heb er nog één, wel leuk om die Ebay-Varta's te kopen en dan een soortgelijke test te doen...

Maar wat ook zou kunnen is dat de spanning van die Action batterijen net te laag is? Waardoor de hartslgmeter niet goed werkt?

Schimmige wereld in ieder geval...
(zag dat de Keuringsdienst van Waarde (tv-programma) paar jaar geleden ook een batterijen aflevering hebben gemaakt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Galois, ik denk dat je deze bedoelt, van de Rekenkamer: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-04-2014/KN_1656833

Mijn ervaring met actionbatterijen, geen idee welke ik precies had, is al even geleden, is erg slecht. Ze zijn voldoende voor de afstandsbediening van de tv, maar zodra je meer vermogen gaat vragen (Lego) zijn ze in no-time klaar.

Volgens de Rekenkamer zijn de Lidl-batterijen (onder de merknaam 'AeroCell') identiek aan die van Varta (3x zo duur), al zal Varta dat natuurlijk niet toegeven. Ze werken bij mij in elk geval prima.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Galois schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
[...]
Maar wat ook zou kunnen is dat de spanning van die Action batterijen net te laag is? Waardoor de hartslgmeter niet goed werkt?
Dit zou kunnen.

De initiële spanning (onbelast) zal min of meer gelijk zijn bij action batterijen of een willekeurige andere. Dit wordt namelijk grotenseels bepaald door de chemische samenstelling van de cel. Echter de ontlaadcurve kan wel totaal anders zijn (wordt vooral bepaald door verontreinigingen en de kwaliteit van gebruikte materialen). Dit houdt bijvoorbeeld in dat bij een Action cel de voltage bij 20% ontladen al onder de dropout voltage van je hartslagmeter duikt en bij een kwalitatief betere cel deze voltage bij 80% nog geleverd kan worden.
Galois schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:24:
[...]

Leuk testje idd!

Misschien heb ik dus met m'n Action N=1 ervaring wel 'pech' gehad...
Ik heb er nog één, wel leuk om die Ebay-Varta's te kopen en dan een soortgelijke test te doen...
Zeker leuk om dit eens te testen. Constante stroom belasting d'r aan en de voltage curve plotten tot een bepaald niveau. Of resistive belasting en het geleverde vermogen/energie bijhouden

[ Voor 23% gewijzigd door Grenco op 04-02-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-05 23:39
Leuke test met die ledjes, maar eigenlijk willen we weten hoeveel mAh er in de Action batterijen zit :)
Dat zou ongeveer 200mAh moeten zijn. Daarnaast is het gewicht ook interessant om te weten.
Ik kwam deze nog tegen, https://www.mikromarz.com/www-mikromarz-cz/0/0/2/41.

Verder heb je ook de BR2032, deze heeft wel een iets lagere spanning.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Grenco schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:51:
[...]

Dit zou kunnen.

De initiële spanning (onbelast) zal min of meer gelijk zijn bij action batterijen of een willekeurige andere. Dit wordt namelijk grotenseels bepaald door de chemische samenstelling van de cel. Echter de ontlaadcurve kan wel totaal anders zijn (wordt vooral bepaald door verontreinigingen en de kwaliteit van gebruikte materialen). Dit houdt bijvoorbeeld in dat bij een Action cel de voltage bij 20% ontladen al onder de dropout voltage van je hartslagmeter duikt en bij een kwalitatief betere cel deze voltage bij 80% nog geleverd kan worden.

[...]

Zeker leuk om dit eens te testen. Constante stroom belasting d'r aan en de voltage curve plotten tot een bepaald niveau. Of resistive belasting en het geleverde vermogen/energie bijhouden
Wat ook opviel is dat (2x) bij de Action batterij m'n horloge niet aangeeft dat de batterij bijna leeg is, maar dus 'raar' gaat doen. Met de Duracell en (volgens mij) GP gaf hij dat wel aan.
Maar aangezien zo'n batterij ook wel lang meegaat in een hartslagmeter, weet ik het ook niet meer heel zeker... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noodels
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zelfde discussie is hier ook te vinden:
Batterijen: bulk slechter dan kleinverpakking?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Egocentrix schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:39:
Volgens de Rekenkamer zijn de Lidl-batterijen (onder de merknaam 'AeroCell') identiek aan die van Varta (3x zo duur), al zal Varta dat natuurlijk niet toegeven. Ze werken bij mij in elk geval prima.
Het nadeel met dit soort weetjes is dat het mogelijk waar is, echter als het gemeengoed wordt dan kan een Varta wel eens zeggen : Ik produceer die Lidl-batterijen niet meer, zoek maar een andere fabriek Lidl.
En vanaf dat moment zijn ze niet meer identiek aan Varta, maar een Lidl zal ook niet de naam/verpakking gaan aanpassen om aan te geven dat ze een nieuwe fabrikant hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grenco
Gomez12 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 00:26:
[...]

Het nadeel met dit soort weetjes is dat het mogelijk waar is, echter als het gemeengoed wordt dan kan een Varta wel eens zeggen : Ik produceer die Lidl-batterijen niet meer, zoek maar een andere fabriek Lidl.
En vanaf dat moment zijn ze niet meer identiek aan Varta, maar een Lidl zal ook niet de naam/verpakking gaan aanpassen om aan te geven dat ze een nieuwe fabrikant hebben.
Of wat nog voor de handliggender is; Lidl zoekt een veel goedkopere leverancier omdat de marge dan 2x zo groot is. Of zoals het meestal gaat met dit soort eigenmerk artikelen. We kopen groot in wat op dit moment goedkoop op de markt is en laten dit verpakken. (Hetzij met of zonder goede interne QA)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als ervaringsdeskundige met zowel de dure Konijnenbatterijen versus de Lidl variant kan ik het volgende melden:

Jarenlang geïndoctrineerd door de rondhuppelende konijntjes dacht ik ook altijd die batterijen wel ontzettend goed (en duur) moesten zijn. :F
Niet dus. :(
Het heeft me al twee zaklampen, een verroest batterijenvak van een multimeter en aangevreten fietslampjes gekost. :-(

Die D[censuur] batterijen hebben nogal de neiging te gaan lekken indien ze in een apparaat zitten wat naar verhouding weinig energie vraagt en waar ze langdurig inzitten.
Het batterijenvak van een multimeter heb ik een keertje helemaal moeten reinigen met schoonmaakazijn (neutraliseert het uitgetreden elektrolyt), nadat een setje D[censuur] was gaan lekken.

Zelfs de nog duurdere professional variant gaat lekken...
bewijs:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/322/31906809843_d560f213a6_n.jpgAfbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/607/31906809953_0c40912148_n.jpg
Dat heb ik gemeld bij Procter & Gamble (destijds de eigenaar van D[censuur]) en geclaimd dat door hun slechte kwaliteit batterijen mijn dure Fenix LED lamp defect geraakt was. Vervolgens vroegen ze of ik het bewijsmateriaal wilde opsturen en ze leverden me daarvoor zelfs een speciale chemische afvalverpakking om de zooi veilig (!) te kunnen versturen. En binnen enkele weken kreeg ik de volledige adviesprijs van m'n dure Fenix TK-45 vergoed. Toen ik er later nog een keer op terug kwam, ontkenden ze gewoon dat er iets mis was... :F

Later sneuvelde ook nog een wat goedkopere lamp waar die D[censuur] batterijen inzaten. En in een AB heb ik ook al eens het batterijvak moeten reinigen van lekkende D[censuur] batterijtjes...

Sinds een paar jaar gebruik ik de Lidl alkaline variant en die hebben nog nooit gelekt en/of een apparaat beschadigd. En qua capaciteit en uithoudingsvermogen heb ik zowel in LED zaklampen alsmede in fietslampjes en AB, multimeters e.d. geen significante verschillen bemerkt met de veel duurdere (!) D[censuur] types.

Terugkomend op die uitzending van de Rekenkamer: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-09-2015/KN_1673117. Vanaf ca. 07min30s krijg je de Varta fabriek te zien.
De enige fabriek in Duitsland (Lidl = 'Made in Germany') die alkalines maakt... :)

Groot verschil tussen Lidl en D[censuur]; Lidl hoeft geen konijntjes op TV te laten rondhuppelen in duur betaalde reclametijd.

Voor nog meer 'horror' D[censuur] lekkende batterij plaatjes/verhalen, google maar eens op "Duracell leak"

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 05-02-2017 11:23 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:29
Duracell heeft nogal last van kwaliteits schommelingen helaas, gebruik zelf het liefste Varta, die heb ik persoonlijk nog niet zien lekken. Lekken bij zaklampjes kan ook nog wel eens voorkomen doordat de ontlaad stroom te hoog is voor de cellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:39
Egocentrix schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 22:39:
Galois, ik denk dat je deze bedoelt, van de Rekenkamer: http://www.npo.nl/de-rekenkamer/17-04-2014/KN_1656833

Mijn ervaring met actionbatterijen, geen idee welke ik precies had, is al even geleden, is erg slecht. Ze zijn voldoende voor de afstandsbediening van de tv, maar zodra je meer vermogen gaat vragen (Lego) zijn ze in no-time klaar.

Made in Germany.. en in Duitsland staat maar een fabriek die batterijen maakt: Varta.

Ik gebruik gewoon de goedkope van de action overal voor. Kosten zo weinig dat het me echt niet boeit dat ik ze wat vaker moet vervangen. Zie ik ook gelijk tenminste of ze lekken of niet. Bij sommige batterijen is het dan maar beter om batterijen te hebben die wat sneller leeg zijn en goedkoop, dan batterijen die langer meegaan maar achteraf dus blijken te lekken.

En dus liever een batterijtje van 8 cent, dan eentje van 8 euro omdat er een merkje op staat.

[ Voor 23% gewijzigd door koektrommeltje op 05-02-2017 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 13:50
Voor penlites geldt dat alle alkaline varianten vrijwel even lang meegaan, dus die kun je net zo goed bij aldi/lidl/ikea kopen voor ca 25 cent per stuk. Je hebt ook zink- kool varianten en die gaan serieus minder lang mee.

Bij CR2032 cellen zit er wel veel kwaliteitsverschil tussen merk en merkloos. En bij merken is er veel prijsverschil tussen webshops en detailhandel. Van merkcellen is ook namaak in omloop, daar heb je bij ebay verkopers uit china grote kans op.

Er zijn maar een paar fabrikanten: duracell, varta, gp, energizer.
Philips en Grundig zijn tegenwoordig plakmerken dus dat kan vanalles zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:00

paQ

Ik heb eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke Philips AA batterij gehad :/
En de Varta AA van 1 euro bij blokker (voor 4!) zijn he-le-maal ruk.
Een muis doet het er ca 4 dagen op, 3 stuks in een kamersensor 11 dagen. echt absurd slecht! :(

kwartje... tis ook niks, maar je krijgt ook niks. Snap ook niet dat dat merk zichzelf zo ten grabbel gooit. Want naast die van 1 euro voor 4, hangen ook 4 varta's voor 6 euro. Sja.. ik durf ze niet te kopen.

De oranje/bruine 'bulk' Duracels (industrial) doen het vooralsnog meer dan prima. 39 cent per stuk, maar niet regulier verkrijgbaar.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
Die batterijen van de blokker zijn niet direct te koop bij de blokker maar via een reseller (beetje bol.com constructie). Daarbij biedt hij ze inclusief verzendkosten aan en moet er waarsch ook wat marge af voor het reseller gedeelte naar blokker.

Dezelfde batterij bij drogisterij.net is 4,95 inclusief verzendkosten. Dus wat maakt het enorme prijsverschil?
- Verkoop via reseller van blokker (Dobeno)
- Batterij kost direct bij Dobeno 4,95 (excl verzendkosten a 5,95 verzendkosten)
- Via blokker.com koop je de Dobeno batterij inclusief verzendkosten. Bij drogisterij komen er nog 3,95 bezorgkosten bij.
- Batterijen zijn lang houdbaar en worden vaak in bulk door bedrijfjes goedkoop opgekocht. Daarom kom je ze soms goedkoper/duurder tegen.

Ga je inclusief verzendkosten rekenen dat is het prijsverschil nog steeds groot, maar minder absurd (10,95 vs 4,95)

Samenvatting: In de huidige wildgroei van webshops kun je uiteindelijk altijd wel deze absurde prijsverschillen vinden. Kijk maar eens in de tweakers pricewatch :)

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 07-02-2017 21:11 ]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitano
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 13:50
paQ schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 20:59:
Ik heb eigenlijk nog nooit een fatsoenlijke Philips AA batterij gehad :/
En de Varta AA van 1 euro bij blokker (voor 4!) zijn he-le-maal ruk.
Dat zijn dan ws zink-kool batterijen. Action heeft bijv. zowel rood-witte panasonic zink kool voor 12 voor 1,60 euro en gouden panasonic alkaline voor 4 voor 1 euro. Die laatste moet je hebben.
Zie ook dit artikel
Philos Blog: Welke batterijen ik koop? Zit daar verschil in dan?

[ Voor 18% gewijzigd door Kitano op 07-02-2017 22:44 ]

Pagina: 1