Onze wasdroger heeft na 6 jaar de geest gegeven (aan/uit knop deed het niet meer) ondanks volgens ons juist consumentenonderhoud. Ongeveer 5x-7x per jaar de warmtewisselaar schoonspoelen en na elk gebruik de pluizenfilter leegmaken en de zichtbare delen bij de deur en in de trommel verder ontpluizen. Ik heb daarom de bovenplaat losgemaakt en was benieuwd of er misschien een draadje los zat en tot mijn verbazing bleek de gehele binnenkant verpluist te zijn waardoor vermoedelijk kortsluiting is ontstaan. We mogen eigenlijk nog van geluk spreken dat er geen brand is uitgebroken!
Via de Samsung support konden ze ons niet verder helpen, de machine valt buiten de garantietermijn en als dit gebeurd moet dit bijna altijd aan slecht onderhoud van de gebruiker liggen, eventueel onderzoek om aan te tonen of dit niet zo is zijn kosten voor de gebruiker.
Mijn vraag
Zijn er meerdere mensen die dit wel eens ervaren hebben, ik kan er zowel bij jullie op tweakers als ook ergens anders op internet weinig over vinden?
Mijn tip
Kijk naast het reguliere onderhoud ook eens per jaar of pluizen zich niet in de machine ophopen
Via de Samsung support konden ze ons niet verder helpen, de machine valt buiten de garantietermijn en als dit gebeurd moet dit bijna altijd aan slecht onderhoud van de gebruiker liggen, eventueel onderzoek om aan te tonen of dit niet zo is zijn kosten voor de gebruiker.
Mijn vraag
Zijn er meerdere mensen die dit wel eens ervaren hebben, ik kan er zowel bij jullie op tweakers als ook ergens anders op internet weinig over vinden?
Mijn tip
Kijk naast het reguliere onderhoud ook eens per jaar of pluizen zich niet in de machine ophopen