Is deze componenten compatible met elkaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zouden jullie even willen kijken of alle onderdelen compatibel zijn met elkaar. Ik heb natuurlijk alles gecontroleerd maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien. Ik heb geprobeerd om een tabel te maken maar lukte me niet sorry daarvoor.

pricewatch: Intel Core i5-7600K Boxed

productreview: Asus ROG Strix Z270F Gaming review door Foritain

pricewatch: Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING

pricewatch: Corsair Hydro H110i

pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM"

pricewatch: Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB

pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13

pricewatch: Corsair RM650x

pricewatch: Cooler Master MasterCase Pro 5

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:57
Voeding is aan de zware kant. En je gaat overklokken begrijp ik?
Geen SSD? Of heb je die al?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nat-Water schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:18:
Voeding is aan de zware kant. En je gaat overklokken begrijp ik?
Geen SSD? Of heb je die al?
Wat bedoel je precies aan de zware kant. Na een paar jaar levert hij toch minder watt op daarom heb ik die gekozen. Heb al een ssd en ik ga sws overklokken. Maar passen alle onderdelen met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:21:
[...]Maar passen alle onderdelen met elkaar?
Jeps, dat doet het.
Of je hiermee het perfecte systeem hebt staan durf ik ernstig te betwijfelen.
Maar om hier zinnig antwoord op te kunnen geven had je jouw topic moeten plaatsen in Desktop aankoopadvies ipv Componenten. Laatstgenoemde is louter bedoelt voor net die nieuwe videokaart in een bestaand systeem b.v.
Wat bedoel je precies aan de zware kant. Na een paar jaar levert hij toch minder watt op daarom heb ik die gekozen.
CPU max 100w
GPU max 150w
Overige meuk max 50w
Maakt 300 watt. Laten we gek doen en er 350w van maken...
Als jij dermate veel vertrouwen hebt in een voeding dat deze binnen enkele jaren bijna de helft van zijn capaciteit kan verliezen, zou ik toch ernstig een ander moddeletje overwegen ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Switchie op 04-02-2017 00:28 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:00
Je hebt een voeding gekozen die 10 jaar mee zou moeten kunnen gaan, het verminderen van het wattage is vooral een probleem bij slechtere kwaliteits voedingen waar de RMx serie niet onder valt.
Er zijn ook genoeg andere voedingen van een lager wattage van dergelijke kwaliteit. Je huidige setup zal met gemak onder de 250watt blijven dus met een overclock op de cpu en gpu zou zelfs een 450 watt voeding moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flamesz schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:26:
Je hebt een voeding gekozen die 10 jaar mee zou moeten kunnen gaan, het verminderen van het wattage is vooral een probleem bij slechtere kwaliteits voedingen waar de RMx serie niet onder valt.
Er zijn ook genoeg andere voedingen van een lager wattage van dergelijke kwaliteit. Je huidige setup zal met gemak onder de 250watt blijven dus met een overclock op de cpu en gpu zou zelfs een 450 watt voeding moeten voldoen.
Zal ik dan voor de rm550watt gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:28:
[...]

Zal ik dan voor de rm550watt gaan
Zelfs een 450w modelletje gaat ruimschoots volstaan.
Maar zoals ik hierboven al aangaf. Wil je advies over je totale build, laat je topic dan even verplaatsen naar de juiste plek op het forum.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:29:
[...]

Zelfs een 450w modelletje gaat ruimschoots volstaan.
Maar zoals ik hierboven al aangaf. Wil je advies over je totale build, laat je topic dan even verplaatsen naar de juiste plek op het forum.
Kan ik dat via hier of moet ik dan een nieuwe topic starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:30:
[...]

Kan ik dat via hier of moet ik dan een nieuwe topic starten
Heb het "verzoek" reeds voor je ingediend. Nieuw topic zal niet nodig zijn (levert alleen maar vervuiling op)
Wel een tip om je topicstart aan te vullen met wat informatie over bij voorbeeld je beschikbare budget, het gewenste gebruik en andere wensen/eisen.

Uiteindelijk sta je op het punt om een grote uitgave te doen. Uiteraard voor ons een grote eer dat je ons -als wildvreemden- vraagt om hierin te adviseren. Dit 'vertrouwen' willen we graag waarmaken door jou daadwerkelijk van het best mogelijke advies te voorzien. Jouw huidige 'case' geeft ons echter weiniggeen aanknopingspunten om daadwerkelijk tot een passend advies te komen.
Stel je wilt deze PC puur gebruiken om een potje Patience te spelen. Dan kunnen we urenlang discussieren over een videokaart, bottom line zal zijn dat je voor veel minder geld een systeem kunt hebben dat ook past bij jouw wensen.

Ps. Hoewel ik zeer dankbaar ben voor je 'beste antwoord' benoeming, zou ik je adviseren deze nog even weg te halen. Grote kans dat er 99 Tweakers zijn met meer kennis dan ik, die het topic overslaan omdat ze denken dat jij toch al antwoord op je vraag hebt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Switchie op 04-02-2017 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.