Zijn deze componenten compatibel met elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Zijn deze componenten compatibel met elkaar?

Beste Tweakers,

Zouden jullie even willen kijken of alle onderdelen compatibel zijn met elkaar. Ik heb natuurlijk alles gecontroleerd maar misschien dat ik iets over het hoofd heb gezien.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600K Boxed€ 258,80€ 258,80
1Asus ROG Strix Z270F Gaming€ 192,95€ 192,95
1Asus ROG STRIX-GTX1070-8G-GAMING€ 504,50€ 504,50
1Seagate Barracuda 7200.11 ST31000333AS, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master MasterCase Pro 5€ 136,-€ 136,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Corsair Hydro H110i€ 119,90€ 119,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 104,90€ 104,90
1Corsair RM650x€ 106,-€ 106,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.442,-

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil alles kunnen spelen. Ik heb een 4k scherm dus ik zal op sommige games 4k willen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De prijs mag rond de 1500

Welke onderdelen heb je al
Ik heb een ssd, muis,toetsenbord en monitor

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De asus 1070 strix is wel nodig denk ik om 4k te kunnnen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik weet niet precies waarom maar ik vind de producten van ASUS mooier en beter dan MSI en GIGABYTE

Ga je overklokken?
Ik zal gaan overklokken

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag willen dat iemand kan controlleren als check up als ik iets over het hooft heb gezien. Suggesties zijn altijd welkom.

Met vriendelijke groet,

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2017 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:36:
Ik heb geprobeerd om een tabel te maken maar lukte me niet sorry daarvoor.
Leuk om je in dit forumdeel te ontmoeten ;)
Uiteraard geen enkel probleem dat het niet lukt een mooi tabelletje te maken. Prikken we doorheen of we gaan helpen om het wel voor elkaar te krijgen.

Echter stonden er wel een een paar vragen klaar toen je dit topic opende.
Zoals ik in je andere topic al aangaf, gaat het ons wel erg helpen als je even de moeite neemt om deze voor ons in te vullen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Compatibel en een goed systeem is iig niet hetzelfde. Maar je slaat nu alles over doordat je niks hebt gelezen waardoor het voor ons onmogelijk is om wel een goed systeem voor jouw samen te stellen.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:43:
[...]

Leuk om je in dit forumdeel te ontmoeten ;)
Uiteraard geen enkel probleem dat het niet lukt een mooi tabelletje te maken. Prikken we doorheen of we gaan helpen om het wel voor elkaar te krijgen.

Echter stonden er wel een een paar vragen klaar toen je dit topic opende.
Zoals ik in je andere topic al aangaf, gaat het ons wel erg helpen als je even de moeite neemt om deze voor ons in te vullen.
Done :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 13-09 14:54
1 dingetje nog. Zou je heel even bij je wenslijst van deze producten op 'genereer RML' kunnen drukken en dat hele gedoe wat ie je dan geeft hier in het topic kunnen plakken. Wij krijgen dan een overzichtelijk tabelletje. Op die manier kunnen we je vlug helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 11:16:
1 dingetje nog. Zou je heel even bij je wenslijst van deze producten op 'genereer RML' kunnen drukken en dat hele gedoe wat ie je dan geeft hier in het topic kunnen plakken. Wij krijgen dan een overzichtelijk tabelletje. Op die manier kunnen we je vlug helpen
Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allovich
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-06 00:43
Compatibel: ja. Qua voeding zou je met deze componenten aan minder vermogen ook genoeg hebben. Dit is een goede: pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M

Of het een "goed" systeem is voor wat je er mee wilt doen weet ik niet. Het is wel erg een enthousiast systeem zo (niks mis mee uiteraard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
Alles lijkt mij toch compatibel, toch nog graag iemand die dit bevestigt want ben nog niet zo pro hier op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Je kan beter dit geheugen nemen, dat is sneller en maar een beetje duurder: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 15:59:
Je kan beter dit geheugen nemen, dat is sneller en maar een beetje duurder: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15
Maar werkt dit wel zonder te overclocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:13:
[...]

Maar werkt dit wel zonder te overclocken
Op een Z bord werkt dat prima. Ook als je je cpu niet overklokt. Je moet wel het goede XMP profiel instellen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T.Kreeftmeijer schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:30:
[...]

Op een Z bord werkt dat prima. Ook als je je cpu niet overklokt. Je moet wel het goede XMP profiel instellen.
Werk xmp wel met 2 ram geheuges. Ik had gehoord dat je minimaal vier nodig had. Zijn er nog dingen die kunnen gebeuren als je het sneller maakt. Weet niet zoveel over XMP enzo en ben bang dat het me build ruïneert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het aantal reepjes geheugen heeft er niks mee nodig, XMP is niet meer dan een automatische manier om het geheugen automatisch op de juiste waarde in te stellen. Zonder XMP zou je de frequentie en tientallen latencies handmatig in moeten stellen voor de meest optimale instelling en dat is knap lastig, nu is het niet meer dan een XMP profiel kiezen en daarin staan dan de juiste instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 04-02-2017 16:48 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:47:
Het aantal reepjes geheugen heeft er niks mee nodig, XMP is niet meer dan een automatische manier om het geheugen automatisch op de juiste waarde in te stellen. Zonder XMP zou je de frequentie en tientallen latencies handmatig in moeten stellen voor de meest optimale instelling en dat is knap lastig, nu is het niet meer dan een XMP profiel kiezen en daarin staan dan de juiste instellingen.
Maar het is niet ''gevaarlijk'' toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 09-09 00:09
Tip: Misschien zinvol om voor jezelf duidelijk te maken of je wil gaan overklokken en je erin te verdiepen wat overklokken in houdt en wat je wil gaan overklokken (CPU, RAM, GPU)

Het maakt niet uit of je verstand hebt van dingen of niet. Daarom maak je ook zo'n setup. Om er van te leren en het maximale uit je systeem te halen.

Overklokken kan ook namelijk inhouden dat je systeem instabieler wordt. Een juiste combi vinden tussen snelheid en stabiliteit is ook niet iets wat je in een middagje doet.

Als je niet gaat overklokken kun je zo rond de 200 euro besparen op je build namelijk

2e. Als je echt op 4k gaat gamen zul je met een gtx 1070 wel je settings lager moeten zetten.. met een GTX1080 heb je meer ruimte voor betere instelingen.
linkie van iemand die op 4k gamed: Richh in "game pc voor 4K?"

of je kiest voor een niet-overclock en een B moederbord waardoor je geld over houdt voor een 1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:49:
[...]

XMP is een chipje op de geheugenmodule waarin de fabrikant een set instellingen heeft gezet die gegarandeerd goed werken met dat geheugen.
En die zijn in de regel beter dan de industriestandaard snelheden. (ookwel bekend als de JEDEC standaard)

Dus nee, het is niet gevaarlijk. Het is juist een functie om de geadverteerde snelheid te kunnen gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door McKaamos op 04-02-2017 16:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:49:
[...]

Nee, een Corsair RM650x kiezen in plaats van een BitFenix Whisper Gold 450W voeding is nog "gevaarlijker".

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 16:56:
[...]

Nee, een Corsair RM650x kiezen in plaats van een BitFenix Whisper Gold 450W voeding is nog "gevaarlijker".
Ben je serieus. Waarom kan je dat even willen uileggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:05:
[...]

Ben je serieus. Waarom kan je dat even willen uileggen.
Ja dat is serieus, omdat de Corsair RM650x een single rail voeding is en de BitFenix Whisper een multirail voeding en daarmee een betere kortsluitbeveiliging heeft op de 12V rail. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Laatst online: 13:02
De whisper is veel beter je het aantal watt zegt lang niet alles een Corsair CX450M is ook voldoende neem idd een b250 moederbord en bv een artic freezer i32 ipv een water koeler leg dat geld uit voor een i7 of een gpu 1080 daar heb jij veel meer baat bij. ik denk dat OC niet voor jou het beste is

[ Voor 29% gewijzigd door guyver3636 op 04-02-2017 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee de Corsair RM650x en BitFenix Whisper Gold 450W zijn vrij vergelijkbaar.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guyver3636
  • Laatst online: 13:02
Ja idd maar laat ik het dat zo zeggen hij is duurder en twee honderd watt te veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 17:35:
[...]

Ja dat is serieus, omdat de Corsair RM650x een single rail voeding is en de BitFenix Whisper een multirail voeding en daarmee een betere kortsluitbeveiliging heeft op de 12V rail. Zie ook Voeding advies en informatie topic - Deel 33
Ik heb een beetje onderzocht en ik kwam be quiet! Straight Power 10 CM 500W tegen het is quad rail en 500watt maar denk je dat het slim is om 500watt te nemen want op de videokaart staat minimaal 500watt pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 18:29:
[...]

Ik heb een beetje onderzocht en ik kwam be quiet! Straight Power 10 CM 500W tegen het is quad rail en 500watt maar denk je dat het slim is om 500watt te nemen want op de videokaart staat minimaal 500watt pricewatch: be quiet! Straight Power 10 CM 500W
Nee die is minder dan de BitFenix Whisper Gold 450W. Daarnaast maakt het niks uit wat er bij de videokaart staat. Of denk je dat ze weten waar de rest van de onderdelen uit bestaan en dat iedereen automagisch een ander advies krijgt? :p Dat is natuurlijk beide onmogelijk, dus het is dan ook onzin wat daar staat. Er kan simpelweg geen advies gegeven worden over de voeding als de rest van de componenten niet bekend zijn. Die zijn nu wel bekend en als je een echte high-end 300W voeding zou kunnen vinden had die ook voldaan, alleen is die nergens in Nederland te koop van daar de overdreven BitFenix Whisper Gold 450W welke in principe gewoon prima twee GTX 1070's in SLI van stroom kan voorzien samen met een i7 7600K en de andere componenten.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1