Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game pc (900-1000 euro) + monitor

Pagina: 1
Acties:

• nYzEkE
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 29-11 23:12
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De bedoeling van het systeem is gamen voor mij.
Ik speel geen AAA titles. (WOT, LOL, factorio, space-engineers)

Mijn vrouw zal hem waarschijnlijk ook wel gebruiken voor schoolwerk, en simpel surfen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had graag toch onder de 1000euro gebleven zonder scherm
Voor men eigen gemak zou ik ook graag alles bestellen bij 1 of 2 webwinkels dus de prijzen in de pricewatch gaan toch iets optimistischer uitvallen dan de realiteit.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
#Product
1Samsung 850 EVO 500GB

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Eerst de pc zelf

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 218,95€ 218,95
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 98,-€ 98,-
1Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil€ 271,-€ 271,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 71,-€ 71,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 115,95€ 115,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 880,35

En ook een monitor
#ProductPrijsSubtotaal
1Iiyama ProLite XB2483HSU-B2DP Zwart€ 174,49€ 174,49
1LG 29UM68-P Zwart€ 229,-€ 229,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
neen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Aangezien deze pc in de woonkamer staat, is stilte wel een voorkeur, maar niet in die mate dat het de prijs extreem moet opdrijven.
vandaar dat de artic freezer i32 aanwezig is.

Voor de rest zoek ik eigenlijk best bang for the buck.

Ga je overklokken?
Ik wou het altijd doen, maar het komt er toch nooit van dus: neen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou willen weten als alles de beste bang for the buck is.

Qua monitor zou ik liefst de widescreen hebben. Ik speel nooit fullscreen games, maar vroeg me af moest ik het toch doen als de rx480 dan alles op mooie settings kan trekken.
aangezien de rx480 gesteld staat voor 1080 en niet voor 1440 en dit scherm ertussen ligt veronderstel ik wel dat dit zou moeten lukken maar misschien weet iemand hier als dit echt goed lukt.
Betere voorstellen van monitors mogen altijd :)

Ik weet ook dat de voeding die ik gekozen heb een goeie is maar misschien wel niet de meest leverbare, zijn hier vergelijkbare modelen die het even goed doen?
pricewatch: Corsair CX450M en pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zijn goedkoper maar is de BitFenix hier de beste bang for the buck? Of kunnen ze gelijk gezet worden?

Alvast bedankt voor de moeite

[ Voor 0% gewijzigd door nYzEkE op 03-02-2017 19:48 . Reden: swap https://tweakers.net/pricewatch/703893/msi-b250m-pro-vdh.html met https://tweakers.net/pricewatch/703893/msi-b250m-pro-vdh.html ]

• iBombs
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
nYzEkE schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:10:
Ik weet ook dat de voeding die ik gekozen heb een goeie is maar misschien wel niet de meest leverbare, zijn hier vergelijkbare modelen die het even goed doen?
pricewatch: Corsair CX450M en pricewatch: be quiet! Pure Power 10 400W zijn goedkoper maar is de BitFenix hier de beste bang for the buck? Of kunnen ze gelijk gezet worden?
Volgens mij zou je best kiezen tussen de CX450M en de BWG450M, aangezien be quiet maar 3 jaar garantie geeft, wil toch wel iets zeggen, ze hebben er zelf niet veel vertrouwen in voor op lange termijn te gebruiken. Met de CX450M zit je volgens mij ongeveer de volgende 7 jaar wel veilig maar met de BWG450M toch 10 jaar schat ik zo in. De BWG450M is 80 Plus Gold tegenover de CX450M die 80 Plus Bronze is.

• nYzEkE
iBombs schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 15:24:
[...]

Volgens mij zou je best kiezen tussen de CX450M en de BWG450M, aangezien be quiet maar 3 jaar garantie geeft, wil toch wel iets zeggen, ze hebben er zelf niet veel vertrouwen in voor op lange termijn te gebruiken. Met de CX450M zit je volgens mij ongeveer de volgende 7 jaar wel veilig maar met de BWG450M toch 10 jaar schat ik zo in. De BWG450M is 80 Plus Gold tegenover de CX450M die 80 Plus Bronze is.
Ik had inderdaad nog nooit naar de garantie gekeken, en wetende dat mijn pc nu van 2008 is (spelen moet ik nu wel doen op men laptop van het werk) zal deze ook zijn tijd moeten meegaan. Bedankt voor die tip :)

Verwijderd

be quiet! is niet zo scheutig met garantie. Op high-end voedingen als de Dark Power Pro 11 gaan ze ook niet verder dan 5 jaar waar bijvoorbeeld Corsair 10 jaar doet. Dat betekent niet dat het kwalitatief minder goede voedingen zijn.

Zoals het systeem nu in de OP staat ziet het er niet onaardig uit. Het enige wat ik zou wijzigen is het moederbord naar een pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P of pricewatch: MSI B250 PC Mate. Meer USB aansluitingen, betere netwerkcontroller en in geval van de Gigabyte een betere audiochip.

• nYzEkE
Zoals het systeem nu in de OP staat ziet het er niet onaardig uit. Het enige wat ik zou wijzigen is het moederbord naar een pricewatch: Gigabyte GA-B250-HD3P of pricewatch: MSI B250 PC Mate. Meer USB aansluitingen, betere netwerkcontroller en in geval van de Gigabyte een betere audiochip.
De netwerkcontroller kan ik inkomen, maar meer usb aansluitingen zijn niet echt een must :)
een muis toetsenbord en heel soms eens een usbstick en daar stopt het meestal voor mij qua usb aansluitingen.

die gigabyte heeft wel 4 4-pins fan aansluitingen die kunnen misschien handig zijn.

de audiochips voor men headset zal ik het verschil waarschijnlijk ook niet merken, maar daar zit er inderdaad wel een verschil.

bedankt voor de opmerkingen, ik zal er zeker rekening mee houden :)