IDE hardeschijf probleem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dillon250
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-11-2025
Mijn vraag
Hoi,
Ik heb een oude ide hardeschijf en werkt gewoon
Alleen ziet de bios de schijf en windows zelf.
Maar windows heeft geen locatie aangemaakt.

Is er mischien een programma of tooltje om toch een locatie aan te maken zodat ik mijn oude data eraf kan krijgen ?

Groetjes
Dillon

Alle reacties

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Ik snap niet echt wat je nu eigenlijk bedoelt te zeggen ? :?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Als ik het goed begrijp, wat erg veel moeite kost zoals je het nu geschreven hebt... Heb je een 'nieuwe' IDE schrijf waar geen partitie op staat?
In dat geval kan je met schrijfbeheer dat instellen, zit standaard in Windows...

Fixing things to the breaking point...

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Twarp

just grin...

Kan je de schijf in schijfbeheer zien? Zo ja dan kan je hem daar ook een driveletter geven. (tenzij hij niet ingedeeld is)

Meh ...

• Dillon250
Twarp schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:54:
Kan je de schijf in schijfbeheer zien? Zo ja dan kan je hem daar ook een driveletter geven. (tenzij hij niet ingedeeld is)
En als ik m een schijf nummer geef kan ik dan nog gewoon de oude data die erop staat eraf halen ?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:22

Cyphax

Moderator LNX
Dillon250 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:01:
[...]

En als ik m een schijf nummer geef kan ik dan nog gewoon de oude data die erop staat eraf halen ?
Ja, zolang je 'm maar niet formatteert, en het bestandssysteem dat erop staat door Windows gelezen kan worden (maar die aanname doen we voor het gemak maar even).

Saved by the buoyancy of citrus

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Twarp

just grin...

Cyphax schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Ja, zolang je 'm maar niet formatteert, en het bestandssysteem dat erop staat door Windows gelezen kan worden (maar die aanname doen we voor het gemak maar even).
Thx, wilde ik ook zeggen ;-)

Maar inderdaad wat hierboven staat.

Meh ...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Cyphax schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Ja, zolang je 'm maar niet formatteert*, en het bestandssysteem dat erop staat door Windows gelezen kan worden (maar die aanname doen we voor het gemak maar even).
*of "initieert", als Schijfbeheer daarom vraagt.

Maar dat ie geen schijfletter krijgt doet mij vermoeden dat het geen bestandssysteem is dat Windows herkent.

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 03-02-2017 13:08 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Dillon250 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:01:
[...]

Ik zou zeggen, kleine kans, maar ik kan het mis hebben. Meestal gebeurd dit als er helemaal geen partitie op de schijf staat. Dus dan wordt er ook geen schijfletter toegewezen. Dan kan je het nog met zoiets als Partition Doctor proberen om je spullen terug te halen. Zolang je inderdaad maar niets formatteert of andere data naar de schijf stuurt.

Ik ben eerst wel benieuwd wat schijfbeheer aangeeft.

Si vis pacem, para bellum

• Dillon250
Ex Nunc schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:10:
[...]

Ik zou zeggen, kleine kans, maar ik kan het mis hebben. Meestal gebeurd dit als er helemaal geen partitie op de schijf staat. Dus dan wordt er ook geen schijfletter toegewezen. Dan kan je het nog met zoiets als Partition Doctor proberen om je spullen terug te halen. Zolang je inderdaad maar niets formatteert of andere data naar de schijf stuurt.

Ik ben eerst wel benieuwd wat schijfbeheer aangeeft.
Schijfbeheer zegt unlocated

Ik zal vanavond is gaan kijken of ik de schijf een letter kan geven

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:36
Dillon250 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:25:
[...]

Schijfbeheer zegt unlocated

Ik zal vanavond is gaan kijken of ik de schijf een letter kan geven
Unallocated geeft al aan dat Windows vindt dat de schijfindeling dusdanig is dat Windows er niets mee kan.

Waar komt die schijf vandaan/Waarin is deze schijf gebruikt?

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-12-2025
Wellicht even proberen met een ubuntu live cd

• Dillon250
White Feather schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:29:
[...]

Unallocated geeft al aan dat Windows vindt dat de schijfindeling dusdanig is dat Windows er niets mee kan.

Waar komt die schijf vandaan/Waarin is deze schijf gebruikt?
ik heb deze schijf al zo'n 8 jaar ofzo hele oude schijf, er zit allemaal nostalgie data op haha
Waarschijnlijk heeft er een windows erop gezeten ofzo

• Room42
  • Niet online
Dillon250 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:56:
[...]
ik heb deze schijf al zo'n 8 jaar ofzo hele oude schijf, er zit allemaal nostalgie data op haha
Waarschijnlijk heeft er een windows erop gezeten ofzo
Ik vrees dat je het met je herinneringen moet doen. :P Je kunt nog een data-recovery proberen te draaien, maar vooralsnog is je disk leeg.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dillon250
Room42 schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 14:06:
[...]

Ik vrees dat je het met je herinneringen moet doen. :P Je kunt nog een data-recovery proberen te draaien, maar vooralsnog is je disk leeg.
Wat is een data recovery ?

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:02
Thematopic: Datarecovery :)

[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 03-02-2017 14:50 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Room42
  • Niet online
Gewoon met een data recovery-tool, zoals Recuva of Get Data Back.
Maar dat is verder een Google-opdracht ;)

• Ex Nunc
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Ex Nunc

Concedo nulli

Ik heb goede ervaringen met Partition Doctor. Die zorgt ervoor dat allerlei dingen, zoals bestanden, mappen, partities ed. weer hersteld worden en ook het herstellen van het bestandssysteem zoals FAT(32) of NTFS. Zolang er niets overheen is geschreven in de tussentijd is het meeste nog te herstellen.

Over een tijdsduur van 8 jaren kan ik niet zeggen of alles nog goed te herstellen is, gezien de tand des tijds en zo. Het is in ieder geval het proberen waard!

Si vis pacem, para bellum

• Dillon250
Ik heb partition doctor gebruikt en er zaten alleen maar bestanden die kapot waren.
Helaas maar ja ik zal het moeten doen met herinneringen.

Bedankt allen voor de hulp
Pagina: 1