Afgeschermde audio kabel in auto?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-06 13:05
Even schaamteloos dit draadje kapen. Ik hoop dat het mag :)

Het mag duidelijk zijn dat afgeschermde speaker kabels geen zin hebben.

Hoe zit dat met een audio kabel richting een AUX ingang van een auto?

In mijn geval gaat het om audio (Spotify) die op mijn telefoon wordt afgespeeld. Dit audio signaal wordt via een 3,5mm jack kabel richting de AUX ingang van mijn auto wordt gedirigeerd, welke op zijn beurt in verbinding staat met mijn autoradio.

In dit geval is de kabel tussen de uitgang van mijn telefoon en de ingang van de AUX verbinding van de auto zeker niet de laatste in de keten van bron (telefoon) tot eindstation (speakers). Het signaal wordt ook nog versterkt door de autoradio. Is een (dubbel?) afgeschermde kabel dan wel zinvol?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zonder het diep uit te zoeken: Ik verwacht van niet. Je telefoon heeft al een behoorlijke lage uitgangsweerstand, dus koppelt er minder troep in. Misschien dat zijn koptelefoon uitgang naar een andere modus gaat voor een AUX verbinding (stop een splitter met een 8 Ohm weerstand net voor de autoradio, dan kan dat niet gebeuren :P), met een hogere uitgangsweerstand, maar het zal nog steeds niet vergelijkbaar zijn met (sommige) microfoons bijvoorbeeld. En het is ook geen heel zwak signaal.

En daarnaast laten we wel wezen, de ruisvloer in jouw auto is erg hoog. Met alle geluiden eromheen is het nou niet bepaald de perfecte luister kamer.

In zijn algemeenheid voor beste kwaliteit is het wel weer een geval waarbij het het beste is als je de telefoon redelijk hard zet, en je volumeregeling met de autoradio doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Aux kabel is onversterkt. Vergelijkbaar met de kabel tussen cd speler en versterker. Of platenspeler en versterker. Dus ja die kabel is altijd afgeschermd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-06 17:53

MikeVM

- Baloo -

Zware Unit schreef op zondag 25 september 2016 @ 00:56:
Kan je je uitspraak eens toelichten?

De elektra leidingen kruisen namelijk op een aantal punten de luidsprekerkabels in het plafond, dus dit kan mogelijk voor problemen zorgen. Alternatief is natuurlijk het afschermen van de elektra kabels. Iets wat misschien wel goedkoper is ;)
het kruisen van elektra is niet echt een probleem, als ze meterslang naast elkaar liggen dan kan het soms wel storing opleveren. maar vaak niet.|
Jag schreef op zondag 25 september 2016 @ 02:19:
[...]

Wat cyber zegt. Speaker signalen worden niet meer versterkt en zijn afgesloten met een lage impedantie, dus stoor signalen hebben geen enkele kans!
nja, je hebt wel gelijk, maar het is niet omdat het niet meer versterkt wordt dat storing niet meer kan optreden. het is omdat het voltage vrij hoog is en dat ruis veel minder volt bedraagt.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Afgesplitst van Afgeschermde audio kabels?

Wise enough to play the fool