Muzieksysteem voor in heel het huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880521

Topicstarter
Beste

Ik zou graag een muzieksysteem in het plafond inbouwen. Er zouden liefst 2 speakers in de lounge moeten komen (naast de keuken niet gescheiden door muur of deur), in de badkamer ook 2 speakers (deze is wel gescheiden met een deur van de keuken en in de keuken zouden 6 speakers moeten komen. 2 van deze speakers zouden apart moeten kunnen bestuurd worden. Alle speakers moeten op hetzelfde moment dezelfde muziek (voor dance muziek) spelen maar het volume zou in elke kamer anders moeten zijn (ook 2 aparte speakers in de keuken moeten een ander volume hebben). De muziek mag toch wel vrij luid kunnen gaan (wij dachten aan ongeveer 1000 watt). We zouden deze muziekinstallatie willen koppelen aan onze cloud en besturen met onze smartphone bv: muziek uit onze cloud kiezen en muziek van youtube (of van andere diensten) afspelen. Wat is een goedkope oplossing? Zowel voor de speakers als de versterker(s)?

Groetjes
Vincent

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
Kijk eens naar Sonos. Niet goedkoop maar werkt wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Anoniem: 880521 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:01:
..(wij dachten aan ongeveer 1000 watt)...
... Wat is een goedkope oplossing? ...
Dat gaat nooit goedkoop zijn
.Maarten schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 20:29:
Kijk eens naar Sonos. Niet goedkoop maar werkt wel goed.
Sonos pikt je wifi in; 't is dan niet meer jouw wifi, zeg maar

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Je kunt natuurlijk naar een Raspberry Pi gaan met een van de beschikbare versterkerbordjes. Maar daar krijg je geen 1000W vermogen doorheen gedrukt...

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Plafond luidsprekers en hard gaan, is geen handige combinatie. Vanwege boven buren.

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:57

FeaR

In GoT we trust

Voor duizend echte Watts niet inderdaad. De beruchte PMPO-waardes bij 10% THD van een gemiddeld Philips setje moet misschien nog wel gaan :P

Maar inderdaad, laat de "eis" van vermogen varen. Dat zegt niets over kwaliteit en zonder te weten welke speakers er gekoppeld gaan worden zegt het ook niet of het luid is. Gemiddeld vermogen wat nodig is slechts een paar Watt, de rest is headroom. Maar wat is het budget, heb je al speakers op het oog, et cetera? Dit is nu nog wel erg gissen. Met een receiver ga je het denk ik niet redden zo veel zones apart aan te sturen, zeker als je al zes speakers in één ruimte wilt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 15:12
Brahiewahiewa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:35:
[...]

[...]

Wat bedoel je daar nu mee?
Sonos kan op je eigen WiFi werken en dan zal het bandbreedte gebruiken net als elk ander verbonden apparaat op je WiFi, of je maakt gebruik van het SonosNet wat een dedicated WiFi netwerk voor Sonos is.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

Damon schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:44:
[...]

Wat bedoel je daar nu mee?
Sonos kan op je eigen WiFi werken en dan zal het bandbreedte gebruiken net als elk ander verbonden apparaat op je WiFi...
Nou, dat doet-ie niet net als elk ander apparaat; hij bemoeit zich vele lagen diep met je netwerk en niet altijd even succesvol

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Kan je een voorbeeld geven, want als we de topicstarter willen helpen is het misschien wel leuk dat ie weet waar ie eventueel aan begint...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:46

Major_ton

Shoot!

Sonos is en blijft nog altijd de beste oplossing als je wilt dat heel het gezin het ook snapt en er gebruik van gaat maken. Eén mogelijke oplossing is om inbouwspeakers in de plafonds te plaatsen (met eventuele backbox) en alle kabels op 1 centraal punt uit te laten zoals de meterkast. Als daar ook de router geplaatst is kan je er voor elke kamer een Connect:Amp plaatsen en deze bedraad aansluiten. Zo sla je het WiFi of Sonos Net over.

Ik heb letterlijk 100en Sonos installaties verricht kan klein tot groot en nog nooit heeft het tot netwerkcomplicaties geleid.

Wat het vermogen betreft is al terecht aangegeven dat je je daar niet blind op moet staren. Je moet de juiste apparatuur bij je wensen uitzoeken en daar mogelijk je budget of je wensen op aanpassen. Als je een discotheek in je huis wilt starten heb je uiteraard wat heftiger spul nodig dan wanneer je 'gewoon' lekker muziek in de kamers wilt luisteren. De grootte van de kamers spelen uiteraard ook een rol. Als je hebt goed wilt doen en het maximale uit je budget wilt halen, raad ik je aan met een bedrijf in zee te gaan die komt inventariseren en een gedegen advies uit kan brengen.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Welkom Vincent, Wat heb je zelf al onderzocht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Brahiewahiewa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:48:
[...]

Nou, dat doet-ie niet net als elk ander apparaat; hij bemoeit zich vele lagen diep met je netwerk en niet altijd even succesvol
Geen fabeltjes of hear-say aub. Daar heeft de TS helemaal niets aan. Graag een concreet voorbeeld van wat je bedoelt of waar de TS op moet letten. Sonos kan niet 'zomaar' je netwerk overnemen en dit aan gort helpen of alle controle overnemen.

Voor de TS: als het goed en makkelijk bestuurder moet zijn zal het sowieso niet goedkoop worden. Je kunt het 1 en ander zelf gaan knutselen met Raspberry Pi's en dergelijk, maar ik raad aan om een bestaand ecosysteem zoals Sonos te nemen. De genoemde Connect:Amp is een goede keuze. Verder kun je ook nog naar Bluesound PowerNode's kijken, maar dit is weer een stukje duurder.

Overigens moet je je niet blind staren op vermogens. Dit zegt niet veel over het uiteindelijk volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:44
Raspberry's en Squuezecenter werk goed, is stukken goedkoper dan Sonos en kan alles wat er in je verlanglijst staat. Behalve 1000+ watt door het plafond sturen maar dat is eigenlijk een andere discussie.

Raspberry's kun je gewoon op een versterker aansluiten en vandaar uit verder gaan.

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

En daar wordt nergens gezegd/bewezen/getest/anderzins aangetoond dat:
Brahiewahiewa schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 21:35:
Dus geen idee wat je nu wilt beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damon
Slecht voorbeeld, dit is duidelijk geen "standaard" thuis netwerk.
Weinig mensen die zulke switches thuis hebben staan en gebruik maken van VLAN's.
Bovendien genereert het Sonos systeem niet zoveel broadcast verkeer waardoor netwerken vastlopen, behalve als het netwerk niet goed geconfigureerd is.
Sonos is niet voor niks de grootste producent van multiroom audioproducten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Damon schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:19:
[...]

Slecht voorbeeld, dit is duidelijk geen "standaard" thuis netwerk.
Weinig mensen die zulke switches thuis hebben staan en gebruik maken van VLAN's.
Zelfs dat is niet van belang, Sonos maakt gewoon gebruik van standaard IP functionaliteiten. Het probleem in dit geval was een niet goed geconfigureerd netwerk omdat er enkele specifieke eisen aan het netwerk werden gesteld en het netwerk last had van standaard multicasts en was de bestaande STP configuratie niet toereikend.

De claim dat Sonos 'het netwerk overneemt' slaat als een tang op een varken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa

Brahiewahiewa

boelkloedig

EddoH schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 13:47:
[...]
De claim dat Sonos 'het netwerk overneemt' slaat als een tang op een varken.
Sonos definieert path-costs volgens 802.1D terwijl 802.1D in 2004 is afgeschaft en opgevolgd door 802.1t
Als jij dat geen probleem vindt: prima

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Brahiewahiewa schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:38:
[...]

Sonos definieert path-costs volgens 802.1D terwijl 802.1D in 2004 is afgeschaft en opgevolgd door 802.1t
Als jij dat geen probleem vindt: prima
Dat hoeft absoluut geen probleem te zijn en daarnaast betekent dat nog steeds niet dat 'Sonos je netwerk overneemt'. Overigens denk ik dat je het verschil tussen 802.1D-1998 en 802.1D-2004 bedoeld.

Laten we het verder ontopic houden voor de TS. Hier heeft hij niets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Een aantal Chromecast musics is ook een optie. Ondersteunt ook multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:08
Je zegt niks over je budget en je aansluitmogelijkheden / welke apparatuur je hebt (overal wifi beschikbaar bijvoorbeeld?. Als je iets specifieker bent..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilish
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-03 22:51
Major_ton schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:03:
Sonos is en blijft nog altijd de beste oplossing als je wilt dat heel het gezin het ook snapt en er gebruik van gaat maken. Eén mogelijke oplossing is om inbouwspeakers in de plafonds te plaatsen (met eventuele backbox) en alle kabels op 1 centraal punt uit te laten zoals de meterkast. Als daar ook de router geplaatst is kan je er voor elke kamer een Connect:Amp plaatsen en deze bedraad aansluiten. Zo sla je het WiFi of Sonos Net over.

Ik heb letterlijk 100en Sonos installaties verricht kan klein tot groot en nog nooit heeft het tot netwerkcomplicaties geleid.

Wat het vermogen betreft is al terecht aangegeven dat je je daar niet blind op moet staren. Je moet de juiste apparatuur bij je wensen uitzoeken en daar mogelijk je budget of je wensen op aanpassen. Als je een discotheek in je huis wilt starten heb je uiteraard wat heftiger spul nodig dan wanneer je 'gewoon' lekker muziek in de kamers wilt luisteren. De grootte van de kamers spelen uiteraard ook een rol. Als je hebt goed wilt doen en het maximale uit je budget wilt halen, raad ik je aan met een bedrijf in zee te gaan die komt inventariseren en een gedegen advies uit kan brengen.
Zoals jij het beschrijft heeft mijn zwager het geïnstalleerd in zijn woning. Hij heeft in de woonkamer diverse speakers, boven in de badkamer 2 stuks en ik geloof ergens anders ook nog. Hij heeft ergens in de hoek van de kamer 3 x Sonos Amp inclusief een Sonos Connect staan en bedient via de Sonos App alles via Wifi.

Prijzig grapje maar dit lijkt wel heel veel op waar TS naar op zoek is. Geluidskwaliteit van plafondspeakers valt over te discussiëren overigens.. :9 Diepe/volle bass mis ik toch wel echt bij hem thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 880521

Topicstarter
Beste
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties.
Mijn budget is rond de €1500. De aansluitingen die aanwezig zijn is ethernet waar de versterker(s) zou moeten komen en er is ook overal wifi. Alle smartphones en tablets zijn android en de pc's zijn allemaal windows. En ook alle kabels om speakers aan te sluiten liggen al klaar in het plafond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07 16:54
https://support.hifiberry...aspberry-Pi-and-Hifiberry

Raspberry pi's met hiberry/ losse dac + versterkers en Logitech media server is ook nog een optie.

Echter mis je dan wel de out of the box support voor spotify casts..

Dit lijkt ook nog een optie..
productreview: iEast SoundStream Pro M30 review door Foritain

Iig allemaal een stuk betaalbaarder dan sonos.

Ik ga ook eens kijken naar ervaringen met chromecast multiroom. Had hier geen idee van.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 03-07 11:34
Van iEast is er ook een M20 variant; stuk goedkoper.
Verder werkt het samen met de Stereoboomm MR-200 en MR300 (zelfde app). Deze zijn vaak in de aanbeding bij iBood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

coredalae schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 17:57:
https://support.hifiberry...aspberry-Pi-and-Hifiberry

Raspberry pi's met hiberry/ losse dac + versterkers en Logitech media server is ook nog een optie.

Echter mis je dan wel de out of the box support voor spotify casts..

Dit lijkt ook nog een optie..
productreview: iEast SoundStream Pro M30 review door Foritain

Iig allemaal een stuk betaalbaarder dan sonos.

Ik ga ook eens kijken naar ervaringen met chromecast multiroom. Had hier geen idee van.
Even een kick/reply.

Met de HiBerry's heb je al gelijk een zeer compacte versterker in het geheel geintergreerd. Met de Soundstream M20 / M30 moet je per ruimte nog een aparte versterker plaatsen.

Ik ga over een paar maanden verhuizen en wil ook een multiroom-audio systeem, maar niet via bluetooth of wifi. Gewoon kabels. Kabels werken altijd :P En eigenlijk ook per ruimte een afstandsbediening, zodat je niet altijd naar de juiste app op je telefoon hoeft te gaan ofzo. Ik wil ook van onder de douche het volgende nummer lekker hard kunnen zetten.
Tegelijkertijd moeten mn vrouw en (later) de kinderen in hun ruimte ook eenvoudig hun eigen muziek op kunnen zetten.
Intergratie met Spotify en mn Synology NAS is een must.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:14
De denon Heos drive is ook nog een optie. Wel prijzig en boven het budget van TS, maar als andere mensen op zoek zijn naar een soortgelijk systeem.

https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornelisprul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:51
Airplay (2) zou ook een optie kunnen zijn. Je zou iets op kunnen bouwen rondom een aantal AirPorts expresses. Ik heb alleen wel mijn twijfels bij het budget van de TS. 1500 koop je net een paar leuke speakers voor

C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:55
@DropjesLover, dat is geen kick/reply, maar een topickaap. Je kunt dan beter een eigen topic aanmaken. De ts verwacht ik ook niet meer terug hier, die heeft zich geregistreerd voor dit topic en is daarna nog 1x actief geweest in een ander topic. In de 8 maanden die zijn verstreken zal er wel een keuze gemaakt zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

LA-384 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:31:
@DropjesLover, dat is geen kick/reply, maar een topickaap. Je kunt dan beter een eigen topic aanmaken. De ts verwacht ik ook niet meer terug hier, die heeft zich geregistreerd voor dit topic en is daarna nog 1x actief geweest in een ander topic. In de 8 maanden die zijn verstreken zal er wel een keuze gemaakt zijn lijkt me.
Nog een keer met een marginaal andere wensenlijst een topic openen leek mij wat onnodig...

Is hier geen algemeen lopend informatie/knutselaars draadje van?
Ik kon het niet vinden en dit topic sloot het beste aan bij wat ik voor ogen had.

[ Voor 6% gewijzigd door DropjesLover op 09-10-2017 10:00 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klein_Kipje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:44
Ik wil je best van advies dienen maar zonder budget wordt dat wat moeilijk (of heel makkelijk ;-) )

- Hoeveel heb je er voor over ?
- Hoeveel kamers ?
- Hoe belangrijk is de geluidskwaliteit ?
- Hoe handig ben je zelf ?

www.weitjerock.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
DropjesLover schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:59:
[...]

Nog een keer met een marginaal andere wensenlijst een topic openen leek mij wat onnodig...

Is hier geen algemeen lopend informatie/knutselaars draadje van?
Ik kon het niet vinden en dit topic sloot het beste aan bij wat ik voor ogen had.
Multi-room audio met sync goedkoop doen is in mijn ogen op dit moment Chromecast Audio. 30,- per device en voor zover ik reviews (+collega) mag geloven werkt het prima. Maar het is wederom geen Sonos/Denon, hangt dus ook beetje af van wat je eisen uiteindelijk zijn.

BTW: Als je afstandsbedieningen en draadjes wil, dan zul je de afstandsbediening voor je ruimte versterkers moeten regelen (of iets met home automation doen). Draadjes voor chrome cast kan via de power adaptor met ethernet aansluiting: https://support.google.com/chromecast/answer/6309565?hl=en

offtopic:
(+1 voor draadje over multi-room oplossingen in z'n algemeenheid. Voor mij is budget niet echt een factor op dit moment. Ik wil gewoon iets dat goed werkt na 6 jaar Squeezebox ecosysteem is dat nu gedateerd en zijn Chromecast of Sonos de twee candidates)

[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 10-10-2017 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:30

Theck88

If it's hard just KISS!

Bose soundtouch SA-5 zou ook nog een optie zijn.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Pagina: 1