Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround/game computer maximaal 1200,-

Pagina: 1
Acties:

• Rejoen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-11 23:47
Nieuwe build-vraag met een twist, let op! Daar gaan we!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc moet een een all-rounder worden, ik wil hem voor mijn werk gebruiken (office en in de cloud werken), muziek luisteren , film kijken, voor games zoals skyrim, the witcher maar ook bf1 (focus ligt op beeldkwaliteit en niet op online gamen), verder zal de pc ook een beetje gebruikt worden voor Photoshop en videobewerking. Voor het gamen wil ik graag minimaal op 1080p ultra settings kunnen spelen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiteindelijk mag de build maximaal 1100/1200 gaan kosten, maar hier komt de twist: ik wil graag eerst met een aantal oude/antieke onderdelen starten om later als ik gespaard heb te investeren in de andere onderdelen (SSD,GPU HDD en evt RAM). Voor nu wil ik rond de 600,- blijven. Ik wil de pc zelf in elkaar zetten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, graag wil ik mijn HDD, SSD en GPU meenemen. Tevens heb ik al een monitor, muis en toetsenbord. Graag krijg ik advies of mijn oude componenten aangesloten kunnen worden/nut hebben.
HDD: Hitachi HDT725050VLA SCSI
SSD: OCZ-VERT EX2 SCSI
GPU: NVIDEA GeForce GT 220

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil uiteindelijk een redelijk game pc hebben. Belangrijk voor mij is dat de pc makkelijk tussen de 5 en 10 jaar mee kan gaan (vwb werken, internet, muziek en film kijken, gamen zal lastig zijn voor dit tijdsbestek) Ik kan nu niet in 1 keer het hele eindbedrag ophoesten. Mijn idee is om daarom nu in een goede CPU en moederboard te investeren. Later zou ik dan willen kijken welke GPU het daadwerkelijk wordt (minimaal bv een zoals bv de GPX 1060). Uitgangspunt is dus om te starten met een goede basis.

Dit is de basis setup
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,95€ 241,95
1MSI H270 Gaming M3€ 128,56€ 128,56
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 73,-€ 73,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Crucial CT2K4G4DFS8213€ 53,95€ 53,95
1be quiet! Dark Power Pro 11 550W€ 138,-€ 138,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 663,41

Dit wil er later bij (waarschijnlijk) aansluiten
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 280,72€ 280,72
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 68,99€ 68,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 491,66

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat uit naar Intel. Dit vanwege goede ervaringen en de mogelijkheden om in een wat hoger segment goede CPU te kunnen kiezen. Maar aangezien ik geen tot weinig ervaring heb sta ik open voor andere mogelijkheden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc komt in de huiskamer te staan dus ik wil het liefst een stille pc. Tevens mag hij niet teveel stroom snoepen tijdens bv werken in office of muziek afspelen.

Ga je overklokken?
Neen

Wat verwacht je van ons?
Aangezien ik geen ervaring heb en dit mijn 1e build wordt krijg ik graag hulp bij de volgende vragen:
1: Kan ik mijn oude GPU gebruiken/ of kan ik ook nog een tijdje werken zonder GPU (omdat mijn huidige te brak is)? Dit bepaalt voor nu of ik eerdaags aan de slag kan of nog een tijd door moet sparen. Ik heb nu nl een dell e521 8) die nog functioneert maar daar is ook alles mee gezegd. Als ik erop vooruit ga dan wil ik graag al starten met de build.
2: Ik vond het kiezen van de voeding lastig. Ik heb gekozen voor een kwaliteitsvoeding die stil is. Maar zijn er bv goedkopere die ook goed en stil zijn? En is het wattage en connecties goed?
3: Kan ik nog goedkopere/betere keuzes maken in mijn wenslijst?
4: Passen alle onderdelen goed bij elkaar?
5: Kan ik later nog ruim kiezen qua GPU bv tussen de GPX 1060 of de 1080?
6: Het is voor mij belangrijk dat ik mijn geluid goed aan kan sturen (naar mijn Pioneer VSX-924). Ik heb begrepen dat dit tegenwoordig altijd via HDMI gaat en niet meer via SP/DIF of Coax, klopt dit?
7: Ik wil graag mijn PS4 controller via bluetooth aan kunnen koppelen. Via het forum begreep ik dat een dongle kopen the way to go is?

Nou brand maar los!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Volgens mij heb je al ergens een post, want ik kan me deze GPU herinneren. Nog steeds compleet waardeloos helaas.

De voeding die je gekozen hebt is ongetwijfeld van kwaliteit, maar natuurlijk veel te duur. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M is een stuk beter te betalen en ook erg goede kwaliteit.

H270 borden zijn vooral voor RAID toepassingen, die jij niet wilt gebruiken. Kun je dus net zo goed een pricewatch: MSI B250 PC Mate pakken. (Of eigenlijk beter, want een killer netwerk controller wil je niet hebben)

Je geeft niets aan dat specifiek een hoog CPU gebruik heeft. Je kunt dus ook kiezen voor pricewatch: Intel Core i5-7400 Boxed. Het bespaarde geld kun je dan stoppen in 16 gb ram, 8 gb is wat magertjes tegenwoordig.

Kiezen qua GPU kan altijd, in het geval dat je een GTX1080 wilt en waarschijnlijk dus 4k wilt gamen, is een i7 ook wel gangbaar. Zeker in BF1 zul je dit wel willen.

Een dongle is waarschijnlijk een goedkopere optie, al zit ik nog niet heel erg in de x2xx moederborden. Vaak zijn moederborden met bluetooth toch flink duurder, waardoor een dongle een betere optie is.

Ik zie geen reden om geen HDMI te gebruiken, maar misschien dat audiofielen dat wel zien, geen idee.

• Rejoen
Hoi Lactaxative bedankt voor je reactie.

Ik had idd al een topic geopend met dezelfde GPU, Dit ging per ongeluk en heb een moderator het topic laten sluiten want hij was nog niet af, Ik heb jou reactie op het eerdere topic dan ook meegenomen in mijn nieuwe topic met de vraag of het nut heeft om de oude te gebruiken.
Vraag blijft dan wel of ik al kan beginnen met een build. Ik begreep nl ook dat ik voorlopig gebruik kon maken van de videomogelijkheden van de CPU?

Vwb de voeding; deze ziet er goed uit ik ga er vanuit dat hij ook lekker stil is? Ik zag maar 1 review staan en niks in de specs.

Ik begrijp van jou reactie op het mobo dat de MSI B250 (ik weet niet hoe ik een linkje moet plaatsen) beter bij mijn wensen past. ik zag dat deze echter geen optische geluidsuitgang heeft dus ik wacht even af wat de audiofielen te zeggen hebben over het geluid. Wel zal ik sowieso een andere uitzoeken vanwege de netwerkopties. Moet ik btw een andere mobo uitzoeken als ik voor een i7 processor ga?

Vwb de hoge cpu, mijn denkwijze was: meer Ghz is de pc blijft langer futureproof?

De dongle vind ik en schrale oplossing maar ik had idd gezien dat de mobo met ingebouwde bluetooth aanzienlijk duurder waren. Aangezien ik noob ben op dit gebied wou ik mijn bevindingen even dubbelchecken.

• NLMaca
  • Laatst online: 30-11 10:42
update:
6: Het is voor mij belangrijk dat ik mijn geluid goed aan kan sturen (naar mijn Pioneer VSX-924). Ik heb begrepen dat dit tegenwoordig altijd via HDMI gaat en niet meer via SP/DIF of Coax, klopt dit?
7: Ik wil graag mijn PS4 controller via bluetooth aan kunnen koppelen. Via het forum begreep ik dat een dongle kopen the way to go is?
m.b.t deze vragen hoop ik dat andere mensen hier kennis van hebben. ik kan je hier geen advies in geven
-- eind update

moet 5 - 10 jaar mee gaan?
ik moet eerlijk zeggen. mijn pc is nu 9 jaar oud en toch echt wel aan het eind van zijn kunnen. Ik heb de mazzel gehad dat er weinig stuk is gegaan. De dingen die ik vervangen/uitgebreid heb is een 2-tal nieuwe GPU's, aantal SSD schijven en dat is het. een nieuwe GPU heeft met dit systeem ook geen nut meer. Voor mijn nieuwe build hou ik rekening met een "leeftijd" van 5 - 6 jaar. Dan houdt het echt wel op. voor mijn nieuwe build zit ik dan op 1500 euro en dan moet ik ook nog een nieuw scherm.

voor het gebruik van jou zal een i7 niks uitmaken. Dat is flinke overkill. Future proof is in mijn ogen zonde van je geld als je het misschien over een aantal jaar pas nodig zou zijn. (Dat zou hetzelfde zijn als je een GTX1080 koopt en je op 1080p blijft gamen)

Tenzij je nu 100,- extra wilt uitgeven. Je geeft namelijk aan nu max op 600,- uit te komen. Een i7 is dan een behoorlijke klap op je budget. In de meeste setups is meestal je GPU de bottleneck bij future proof.

voor een i7 heb je geen ander moederbord nodig. Het gaat om de socket van je moederbord en de cpu
moederbord is socket 1151, net zoals de i5 en de i7. voor simpel videobewerking is een i5 ook prima, maar dat ligt eraan wat je onder videobewerking verstaat en welk pakket je denkt te gaan gebruiken.

Dus des te specifieker de informatie, des te bester advies je kan verwachten.

Zoals lactaxative ook aan gaf, ga voor een goede voeding en schaf mogelijk 16GB ram aan. Daar heb je meer aan dan een i7

Wil je nu op 1080p blijven gamen, dan kun je voor een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC gaan of een pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil

4k gamen is wel een hele andere range, dan kom je echt uit op een GTX1080 en zelfs dan wordt het lastig. het lijkt mij dat dit compleet buiten scope valt hier.

je hebt btw 2133 Mhz geheugen geselecteerd. het B250 moederbord ondersteunt ook 2400 mhz geheugen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFS824A

ik kan niet achterhalen hoe groot die ssd is. anders zou je voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB kunnen gaan.

ik zag ook nog geen windows versie in je build staan pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM

wil je wat meer informatie m.b.t voedingen, dan hier wat leesvoer: Voeding advies en informatie topic - Deel 33

Build rond de 600euro, maar. je kan hier wel je office werk mee doen, films kijken etc. maar gamen niet.
zoals je zelf aan gaf wil je de GPU later kopen. let wel, hier zit nu dus al 16GB ram bij in. de 450W voeding is ook ruim voldoende voor de GPU die je er dan later bij wilt zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7400 Boxed€ 193,95€ 193,95
1MSI B250 PC Mate€ 98,95€ 98,95
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 71,-€ 71,-
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM€ 18,95€ 18,95
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 114,-€ 114,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 76,30€ 76,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 601,10

de accessoire lijst. De amd heeft langere driver support dan de 1060, waardoor de kaart op langere termijn juist beter gaat presteren dan de 1060 (is momenteel al beter in aantal games).

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 280,72€ 280,72
1Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil€ 271,-€ 271,-
1Toshiba DT01ACA200, 2TB€ 68,99€ 68,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 141,95€ 141,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 762,66

[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 01-02-2017 22:41 . Reden: 6,7 update ]

• Rejoen
Hoi NLMaca jij ook bedankt voor je reactie.
Dankzij jou reactie krijg ik beter grip op de keuzes die ik moet/wil maken. Zoals gezegd, ik heb weinig ervaring (wil wel graag leren) maar ik ben ook net een kind in een snoepwinkel die steeds betere snoepjes tegenkomt :9 Met jullie hulp lukt het om een goed beeld te krijgen waar ik straks het beste mee uit ga komen.
NLMaca schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 22:34::

moet 5 - 10 jaar mee gaan?
ik moet eerlijk zeggen. mijn pc is nu 9 jaar oud en toch echt wel aan het eind van zijn kunnen. Ik heb de mazzel gehad dat er weinig stuk is gegaan. De dingen die ik vervangen/uitgebreid heb is een 2-tal nieuwe GPU's, aantal SSD schijven en dat is het. een nieuwe GPU heeft met dit systeem ook geen nut meer. Voor mijn nieuwe build hou ik rekening met een "leeftijd" van 5 - 6 jaar. Dan houdt het echt wel op. voor mijn nieuwe build zit ik dan op 1500 euro en dan moet ik ook nog een nieuw scherm.
Mijn huidige desktop heeft mij 13 jaar gediend (met wat upgrades). Ik bekijk het vanuit het oogpunt dat de desktop basis dingen aan kan (internet en office). Vanuit gaming oogpunt snap ik dat 10 jaar zeer onrealistisch is. Kennelijk heb ik dus ook mazzel gehad dat ik zolang heb kunnen doen met mijn pc.
voor het gebruik van jou zal een i7 niks uitmaken. Dat is flinke overkill. Future proof is in mijn ogen zonde van je geld als je het misschien over een aantal jaar pas nodig zou zijn. (Dat zou hetzelfde zijn als je een GTX1080 koopt en je op 1080p blijft gamen)

Tenzij je nu 100,- extra wilt uitgeven. Je geeft namelijk aan nu max op 600,- uit te komen. Een i7 is dan een behoorlijke klap op je budget. In de meeste setups is meestal je GPU de bottleneck bij future proof.
Ik heb idd besloten dat de i7 overkill is. Het past idd niet bij mijn budget en heb ondertussen geleerd dat een extra zware cpu geen nut heeft. #kindinsnoepwinkel
voor een i7 heb je geen ander moederbord nodig. Het gaat om de socket van je moederbord en de cpu
moederbord is socket 1151, net zoals de i5 en de i7. voor simpel videobewerking is een i5 ook prima, maar dat ligt eraan wat je onder videobewerking verstaat en welk pakket je denkt te gaan gebruiken.

Dus des te specifieker de informatie, des te bester advies je kan verwachten.
Wat betreft het moederbord heb ik idd weer wat geleerd. Heb ook nog even onderzoek gedaan naar wat al die sockets nu inhouden en snap nu dat de socket 1151 de huidige standaard is. Ik heb dit mobo gezien https://tweakers.net/pric...si-b250-krait-gaming.html met optische uitgang dus heb deze voor nu in mijn wenslijst gezet. Mocht het niet nodig zijn dan ga ik voor de https://tweakers.net/pricewatch/704181/msi-b250-pc-mate.html Ik wacht nog even op een reactie van iemand die wat meer kan vertellen over mijn audio voorkeuren voordat ik mijn definitieve keuze maak.
Het gedeelte videobewerking is voor mij ook nog vaag. Mijn vriendin heeft interesse hierin maar is ook pas begonnen met deze interesse. De vraag is dus hoe fanatiek en uitgebreid ze dit wil gaan op pakken. Voor nu laat ik het even bij matig gebruik en hoeft er dus ook hier geen keuze voor een i7 te zijn.
Zoals lactaxative ook aan gaf, ga voor een goede voeding en schaf mogelijk 16GB ram aan. Daar heb je meer aan dan een i7 .
Ik heb mijn lijstje aangepast (zie onderaan) en ga voor de 16GB, tevens heb ik de voeding aangepast. Je geeft verderop in je reactie aan om het topic over voedingen te kijken. Heb ik gedaan maar vond ik wel erg lastig. Ben van mening dat in de "Geschikte onderdelen guide"(https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1531704) beter vermeld mag worden dat een zware voeding niet meer nodig is voor de meeste pc's. Het was echt een oerwoud aan informatie (wel hulde voor de hoeveelheid gedetailleerde uitleg ) maar pfoe dat is wel lastig voor een leek hoor.
Wil je nu op 1080p blijven gamen, dan kun je voor een pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC gaan of een pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil

4k gamen is wel een hele andere range, dan kom je echt uit op een GTX1080 en zelfs dan wordt het lastig. het lijkt mij dat dit compleet buiten scope valt hier.
Willen: ja, maar zoals ik heb opgemaakt uit de reacties van jou en Lacaxactive is dit niet echt realistisch gezien mijn budget. Dus ik focus mij op 1080.
je hebt btw 2133 Mhz geheugen geselecteerd. het B250 moederbord ondersteunt ook 2400 mhz geheugen: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFS824A
Dit had ik niet gezien, neem ik mee in mijn nieuwe lijstje
ik kan niet achterhalen hoe groot die ssd is. anders zou je voor de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB kunnen gaan.
Dit is mijn huidige SSD, deze is slechts 111 GB. Ik wil deze nog even meenemen naar de nieuwe build.
Ik heb al een windows 10 liggen dus dat komt goed.
Build rond de 600euro, maar. je kan hier wel je office werk mee doen, films kijken etc. maar gamen niet.
zoals je zelf aan gaf wil je de GPU later kopen. let wel, hier zit nu dus al 16GB ram bij in. de 450W voeding is ook ruim voldoende voor de GPU die je er dan later bij wilt zetten.
Fijn dat je aangeeft dat dit kan. Deze "halve" build zal voor veel mensen een beetje gek zijn denk ik maar op deze manier ga ik er wel op vooruit. Gamen kan nu ook niet maar kan ik straks wel genieten van een youtube filmpje/film kijken zonder haperingen 8) .
de accessoire lijst. De amd heeft langere driver support dan de 1060, waardoor de kaart op langere termijn juist beter gaat presteren dan de 1060 (is momenteel al beter in aantal games).
Dit advies neem ik mee voor de toekomst. Waarschijnlijk kan ik over een half jaar verder met de build en zal de driver support nog beter zijn.

Na jou aanvullingen is dit de nieuwe lijst die ik heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 Krait Gaming€ 114,-€ 114,-
1Crucial CT2K8G4DFS824A€ 114,-€ 114,-
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 598,40

Ik hoor graag of er nog opmerkingen zijn op deze lijst (vooral het Mobo). Tevens voreg ik mij nog af alle aansluitingen goed uit gaan komen?

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
Die laatste buil dis prima. Later een R9 480 of een GTX 1060/1070 bijprikken en heb je een prima game-pc voor de komende jaren op 1080p. Die GT 220 kan je weggooien (of probere nte verkopen voor +- 5 euro) aangezien de iGPU van de Kaby Lake een slordige 200% sneller gaat zijn ;) (zie http://gpu.userbenchmark....-Kaby-Lake/m7737vsm178724)

Gamen zal wel pas lekker gaan als de GPU er bij geprikt is. Een iGPU is nou eenmaal niet geschikt om AAA titels op Full-HD met fatsoenlijke framerates te draaien.

• Rejoen
He Kgd92 bedankt voor je reactie.

Ik ben allang blij als ik simpele zaken weer normaal uit kan voeren, gamen komt idd later wel als de nieuwe GPU moneys er zijn. Gelukkig heb ik nog een ps4 pro staan dus ik vermaak mij nog wel even. Fijn dat je nog even bevestigt dat ik wel de basis dingen kan doen.

Vwb mijn oude pc mag ik niet klagen. Ik draai windows 10 op mijn dell e521. Dit zou volgens veel reacties op de interwebs niet eens kunnen ivm drivers die niet gemaakt zijn. Ik laat de oude GT 220 in mijn dell zitten en misschien gebruik ik die straks als downloadstation. Hij gaat in ieder geval niet mee naar de nieuwe build want dat zal het geheel alleen maar vertragen begrijp ik.

Thanks voor je reactie

• lactaxative
De Krait gaming is een mooiere uitvoering van het bord, met als enige relevante verschillen dat het meer audiouitgangen heeft en meer casefan aansluitingen. Gezien je een versterker hebt en dus van geluid houdt, vind ik dit geen rare investering van 15 euro. Zelfs als je de versterker nu via HDMI aansluit, weet je niet wat de komende 10 jaar gaan brengen. Al kunnen we natuurlijk niet zeker zeggen dat een CPU het niet volhoudt, maar we kunnen ook niet zeker zeggen dat dat niet zo is. Voor hetzelfde geld faalt het hele EUV dingetje van ASML, en zit Intel met de gebakken peren. (Nou ja, niet hetzelfde geld, dat is eigenlijk een hele dure grap) Maar dit is wel erg off-topic.

Het geheugen dat je kiest heeft een hoge CAS latency, waardoor de true latency (de relevante parameter) ook aan de hoge kant is. pricewatch: G.Skill Aegis F4-2400C15S-16GIS pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR is een goedkopere en snellere optie. Het goedkoopste geheugen om te kopen is over het algemeen elke paar dagen anders, dus mocht het nog een paar dagen duren voor je iets koopt, kun je het categorie: Geheugen intern hier uitzoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door lactaxative op 02-02-2017 14:16 ]

• nadim
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 15:44
lactaxative schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:11:
H270 borden zijn vooral voor RAID toepassingen, die jij niet wilt gebruiken. Kun je dus net zo goed een pricewatch: MSI B250 PC Mate pakken. (Of eigenlijk beter, want een killer netwerk controller wil je niet hebben)
Sorry dat ik je post een beetje kaap maar zijn er ook problemen met de nieuwe E2500 killer network controllers? Las veel problemen met E2200 maar van de laatste versie E2400 kon ik al minder problemen vinden. Overigens is voor hem een lager-kostende moederbord idd beter aangezien je de binnenkast van de kast toch niet kan zien omdat het is afgeschermd. Maar ik vind de b250 gaming M3/h270 gaming M3 toch zeer strak en mooi eruit zien voor een kast die wel open is.

• Rejoen
Hai Lactaxative

Misschien heb je idd wel gelijk om voor die 15 euro niet te besparen en gewoon de extra optie erbij te nemen. Dat kan niet heel veel kwaad. Ik wou eigenlijk een mobo met coax aansluiting (aangezien ik met mijn ps4 de optische uitgang van mijn versterker al gevuld heb) maar dat is ook niet meer van deze tijd begreep ik uit een aantal topics. Dus tja het blijft een beetje koffiedik kijken voor de toekomst maar er is hier veel expertise die je de goede richting in helpen. Of anders wat logisch denkwerk ;)

Het geheugen neem ik mee voor de nieuwe wenslijst want goedkoper en beter..... lijkt me helder!
Ik ben idd van plan om eerdaags te bestellen dus hopelijk blijft de prijs voor deze nog zo laag. Ik zal dit in de gaten houden. Wacht nog even of iemand wat aan te vullen heeft en anders ga ik hiervoor:

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI B250 Krait Gaming€ 114,-€ 114,-
1G.Skill Aegis F4-2400C15S-16GIS€ 95,95€ 95,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,35

• Rejoen
nadim schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:09:
[...]

Sorry dat ik je post een beetje kaap maar zijn er ook problemen met de nieuwe E2500 killer network controllers? Las veel problemen met E2200 maar van de laatste versie E2400 kon ik al minder problemen vinden. Overigens is voor hem een lager-kostende moederbord idd beter aangezien je de binnenkast van de kast toch niet kan zien omdat het is afgeschermd. Maar ik vind de b250 gaming M3/h270 gaming M3 toch zeer strak en mooi eruit zien voor een kast die wel open is.
Geen probleem Nadim. jij wilt ook antwoorden ;). Maar ik kan je daar helaas niet bij helpen, klinkt of Lactaxative daar meer van weet.
Ik hoef idd geen mooie onderdelen, alles komt in een dichte kast. Eerst wou mijn vriendin wel een open case (me lucky bastard) maar ik denk dat je op den duur liever een dichte kast wilt in de huiskamer (zeker met film kijken). Anders hadden de 2 genoemde mobo's wel mooi geweest idd

• lactaxative
nadim schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:09:
[...]

De E2500 is pas 2 maanden oud, dus of hier ook memory leak problemen mee voorkomen is nog niet bekend. Zelf zou ik het er niet op gokken, aangezien dit toch al een langlopend probleem met Killer netwerkcontrollers is. Dit kwam bij E2200 en E2400 ook pas naderhand uit, dacht ik. Qua uiterlijk zijn het inderdaad mooie borden, voor degene die van zwart/rood houden en geen over-the-top gamer uiterlijk willen.

edit: Kom er net achter dat ik de verkeerde RAM oplossing had gekopieerd. Ik bedoelde deze pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR. 2 Staafjes is beter dan 1 aangezien je dan dual-channel kunt gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door lactaxative op 02-02-2017 14:14 ]

• nadim
lactaxative schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:10:
[...]

De E2500 is pas 2 maanden oud, dus of hier ook memory leak problemen mee voorkomen is nog niet bekend. Zelf zou ik het er niet op gokken, aangezien dit toch al een langlopend probleem met Killer netwerkcontrollers is. Dit kwam bij E2200 en E2400 ook pas naderhand uit, dacht ik. Qua uiterlijk zijn het inderdaad mooie borden, voor degene die van zwart/rood houden en geen over-the-top gamer uiterlijk willen.

edit: Kom er net achter dat ik de verkeerde RAM oplossing had gekopieerd. Ik bedoelde deze pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-2400C15D-16GVR. 2 Staafjes is beter dan 1 aangezien je dan dual-channel kunt gebruiken.
Weet je toevallig of de memory leaks onder de garantie vallen? als er dus op ten duur en probleem mee is zou ik hem dan kunnen terug sturen? deze borden zijn idd de mooiere opties, zag er ook één van Asrock maar die is wat té voor mij, ook matched deze niet met de MSI gpu.

• lactaxative
nadim schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:21:
[...]
Weet je toevallig of de memory leaks onder de garantie vallen? als er dus op ten duur en probleem mee is zou ik hem dan kunnen terug sturen? deze borden zijn idd de mooiere opties, zag er ook één van Asrock maar die is wat té voor mij, ook matched deze niet met de MSI gpu.
In principe wel, maar bewijzen dat dit door een netwerkchip komt zal niet makkelijk zijn, waardoor ik de kans niet groot schat dat je in de praktijk je geld terug krijgt.

Overigens lijkt het probleem wel te zijn opgelost met een driver update.

• Rejoen
He Lactaxative

Bedankt voor het melden dat de geheugenbanken niet goed waren. Die ripjaws zijn niet veel duurder dus dat komt goed. Ik begreep uit een topic ergens (weet helaas niet meer precies waar) wel dat geheugen met heatsinks een probleem kunnen geven met je 3rd party cooler. Nu lijken de ripjaws die te hebben (dat rode gedeelte) of heb ik het mis?

• nadim
Rejoen schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 16:28:
He Lactaxative

Bedankt voor het melden dat de geheugenbanken niet goed waren. Die ripjaws zijn niet veel duurder dus dat komt goed. Ik begreep uit een topic ergens (weet helaas niet meer precies waar) wel dat geheugen met heatsinks een probleem kunnen geven met je 3rd party cooler. Nu lijken de ripjaws die te hebben (dat rode gedeelte) of heb ik het mis?
wil graag ook antwoord op deze vraag, ik denk dat het niet in de weg zal zitten omdat je slot 2/4 gebruikt maar weet dit niet 100% zeker, iemand anders die het kan garanderen?

[ Voor 22% gewijzigd door nadim op 02-02-2017 21:27 ]

• NLMaca
  • Laatst online: 30-11 10:42
als ik de arctic freezer 32 en je moederbord bekijk gaat dat prima passen. De cpu fan komt net voorbij je mount schroeven, maar dit gaat geen problemen geven. (rood is globaal je cpu koeler, groen is de cpu fan die erop zit).

Afbeeldingslocatie: https://vanmarion.nl/projects/tweakers/tweakers_1752437.png

neem je echt hoog geheugen, dan zal het eerder zijn dat je geheugen een klein beetje voor de fan zit (niet noemenswaardig). ik zie geen enkel probleem voor het G.Skill setje

je ziet dit probleem alleen bij extreem brede koelers (op een lage voet) en dan bijv dominitor geheugen. (mocht dat probleem uberhaupt nog voorkomen)

@nadim, het is een nederlands forum hier hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door NLMaca op 02-02-2017 21:08 ]

• nadim
NLMaca schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 21:07:
als ik de arctic freezer 32 en je moederbord bekijk gaat dat prima passen. De cpu fan komt net voorbij je mount schroeven, maar dit gaat geen problemen geven. (rood is globaal je cpu koeler, groen is de cpu fan die erop zit).

[afbeelding]

neem je echt hoog geheugen, dan zal het eerder zijn dat je geheugen een klein beetje voor de fan zit (niet noemenswaardig). ik zie geen enkel probleem voor het G.Skill setje

je ziet dit probleem alleen bij extreem brede koelers (op een lage voet) en dan bijv dominitor geheugen. (mocht dat probleem uberhaupt nog voorkomen)

@nadim, het is een nederlands forum hier hoor.
ja klopt, ben gewend engels te typen op forums dus ging automatisch haha

• Rejoen
Wow je bent echt goed op de hoogte lactaxative. En wat fijn dat je de tijd neemt om het zo goed uit te leggen.

Voor mij is het wel duidelijk wat ik ga nemen. Ik ga voor de ripjaws en de rest van mijn laatste lijst (zit op mijn mobiel dus kan het niet netjes in een lijst zetten). Morgen ga ik de spullen bestellen. Die cashback maakt het allemaal nog even mooier.

Heel erg bedankt voor alle tips en moeite. Reacties zoals die van jou maken het forum mooi!

Thanks

• Rejoen
Spullen zijn binnen en ik ben aan het bouwen geslagen.

Ik wil nog even terugkomen op het uitsteken van het RAM. Deze zitten nl wel in de weg voor je koeling als je alle poorten wil vullen (bv voor 32 of 64 GB). Omdat ik er slechts 2 gebruik en het moederbord eerst de 2e en 4e poort gevuld wil zien is dit geen probleem. Dus voor mensen die van plan zijn alles te willen vullen op dit mobo: dit kan dus niet vanwege de hoogte van het RAM geheugen (of de breedte van je koeling;)).

Verder heb ik nog een vraag over de (panel) 12v powerled aansluiting van de Phantek 400s (zie handleiding http://www.phanteks.com/assets/manuals/PH-EC416P_Western.pdf ) (pagina 10). Ik zie niet waar ik deze aan kan sluiten op het mobo. Kan dit überhaupt niet of zie ik iets over het hoofd?

En als dit niet kan is er dan een oplossing hiervoor?

Edit: ik heb ontdekt wat de 12v aansluiting is. Ik noem mijzelf bij deze ubernoob, het was nl gewoon een sata aansluiting. De computer is nu goed om te gaan!

[ Voor 8% gewijzigd door Rejoen op 05-02-2017 12:26 ]

Pagina: 1