Toon posts:

Netwerk Hub of Switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb kabel internet via @Home en nu wil ik mijn broertje ook via mijn kabel modem internet verbinding geven.
Dus nu ben ik op zoek naar een goeie en niet al te dure Hub of Switch.

Kan iemand me nou vertellen wat beter is, een hub of switch? Wat het verschil is?

En graag ik simpel Nederlands, aangezien ik een }:O ben op Netwerk gebied.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-08 23:38

scorpionv

This space for rent

Is pas een topic over geweest, gebruik de search ff. Ook in de FAQ staat eea. Ik zou voor een switch gaan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Over wat een hub en een switch zijn en doen kun je met de Search een boel topics vinden.
Volg deze link eens,

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=hub%20of%20switch&data%5Border%5D=relevance#hitstart]http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword?data%5Bq%5D=hub%20of%20switch[/url]&data%5Border%5D=relevance#hitstart

En lees een FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/5#5

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-08 10:19
Bedenk wel dat een switch of hub alleen niet voldoende is om meerdere PC's aan te sluiten tenzij je provider je meerdere IP adressen gegeven heeft. Zie de FAQ voor meer info over het sharen van Internet.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

:)
Oei, al 3x naar de search en de FAQ verwezen :P

Maar het is echt niet als newB-bashing bedoeld hoor, alleen om je te bewegen tot zelfontplooiing (scrabble-woord).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jurri@n
  • Laatst online: 13:29
Een hub stuurt een datapakketje naar alle op de hub aangesloten pc's (en andere aparatuur). Een switch onthoud welke pc (of wat dan ook) het verzoek deed en stuurd alleen naar deze de data (correct me if i'm wrong)

Verder zou het volgende van toepasssing zijn: stel je vergelijkt een 10 MBit hub en een 10 Mbit switch. Een hub verwerk in z'n totaal 10 Mbit (stel je gebruikt 2 van de poorten dan is dat dus voor iedere poort 5 Mbit) en een switch kan op iedere poort 10 Mbit. Maar dit heb ik ook maar ergens horen zeggen en ik weet niet of dit 100% correct is...

Het enige wat ik zeker weet is dat:
- een switch duurder is dan een hub
- een switch "sneller" is
- siffer-programma's (waaarmee je het netwerk kunt afluisteren) niet via een switch werken (op misschien een enkeling na)

• Myrdhin
  • Laatst online: 22-08 10:19
Op maandag 02 juli 2001 22:19 schreef jurri@n het volgende:
Het enige wat ik zeker weet is dat:
- siffer-programma's (waaarmee je het netwerk kunt afluisteren) niet via een switch werken (op misschien een enkeling na)
Die werken wel. Is een truuk waardoor je de MAC tabel van de switch trashed en daardoor toch het verkeer kunt zien... weet ff de link niet meer.

[edit]
Kijk maar 's op de pagina van dsniff

• CORVETTE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 12:12

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik zou als je maar met z'n 2en bent gewoon een goedkoop hubje doen. Ik zit hier met 15man op 2 3com 24poorts hubs en werkt prima als je alleen gamed en internet doet. Is wel fuk als je films e.d. gaat over pompen. Zorg wel voor een 100Mbit b.t.w.

ennu:
sniffer is het .......... en wel eens gehoord van rmon ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Verwijderd

Met een hub of switch kun je nog geen internet delen.

Kan vanaf w98se met internet connection sharing (ben je geen aparte pc nodig) of met een aparte computer (met freesco, linux o.i.d. erop).

Je kan ook een router met ingebouwde switch kopen zoals de smc barricade (heb ik zelf), zie hiervoor de pricewatch.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 13:21 schreef Ransweijck het volgende:
Met een hub of switch kun je nog geen internet delen.

Kan vanaf w98se met internet connection sharing (ben je geen aparte pc nodig) of met een aparte computer (met freesco, linux o.i.d. erop).

Je kan ook een router met ingebouwde switch kopen zoals de smc barricade (heb ik zelf), zie hiervoor de pricewatch.
Hoezo kan ik nog geen internet delen?
Als ik die Switch of Hub op de kabel modem aansluit en dan bijde computers op die switch is er toch geen probleem? Of ben ik nou weer een groot }:O ?

• StratoFarmer
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op dinsdag 03 juli 2001 17:02 schreef MrBean het volgende:

[..]

Hoezo kan ik nog geen internet delen?
Als ik die Switch of Hub op de kabel modem aansluit en dan bijde computers op die switch is er toch geen probleem? Of ben ik nou weer een groot }:O ?
Wanneer je dat doet doe je net alsof internet een onderdeel is van jouw netwerk. Je bent dan ook allerlei rotzooi over het internet aan het blaten.
Nee, je moet een internet-server gebruiken;
een pc met 2 netwerkkaarten of een dedicated apparaatje. Er zijn ook switches met zo'n server ingebouwd.

edit: beter nederlands

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

ALs het 2 pc's zijn, waarom niet in 1 pc twee netwerk kaartjes steken en een crosslinked kabeltje... veel goedkoper

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 19:51 schreef X-terior het volgende:
ALs het 2 pc's zijn, waarom niet in 1 pc twee netwerk kaartjes steken en een crosslinked kabeltje... veel goedkoper
Omdat ik mijn computer niet heel de tijd aan wil hebben als mijn broertje het net op wil.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Heb net wat spul van Edimax aangeschaft (pricewatch goedkoopst?). 2x een 100mb minuscuul Pci kaartjes en een 8poort switchje.
Moet alleen nog uittesten, maar zal vast goed draaien (routertje).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Je kan beter 2 netwerkkaarten in de pc met het internet zetten (dus 1 netwerkkaart voor t kabelmodem , en 1 voor t interne netwerkje), en 1 in zijn pc, en dan een crosslink UTP kabel er tussen leggen.

Zo heb ik t ook en is voor kleine netwerkjes t goedkoopst .

netwerkkaartjes vind je o.a. op www.majic.nl ;) of in tweakers pricewatch

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:15

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Op dinsdag 03 juli 2001 21:48 schreef MrBean het volgende:
Omdat ik mijn computer niet heel de tijd aan wil hebben als mijn broertje het net op wil.
Dat moet toch wel. Je kan namelijk niet de netwerkkabel van @Home in je hub/switch proppen maar je moet het als volgt doen:
PC van broer: 1 netwerkkaart met een kabel naar de hub
Jouw pc: 2 netwerkkaarten: 1 met een kabel naar de hub en een met een kabel naar je kabelmodem (deze kaart heb je al).

Dan moet je op jouw pc een router-programma installeren dat ervoor zorgt dat de Internet-verzoeken van je broertje ook naar @home gaan en dat data van @home voor je broertje ook naar je broertje gaat.

Of je moet een dedicated router gebruiken, zoals de al gemelde SMC Barricade.

Gebruik de search maar ff voor meer info :)

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

• Bulldog
  • Niet online
Op dinsdag 03 juli 2001 22:01 schreef majic het volgende:
netwerkkaartjes vind je o.a. op www.majic.nl ;) of in tweakers pricewatch
Alsjeblieft geen spam /reclame voor eigen bedrijf ;)

• majic
  • Laatst online: 20-07 13:52
Is geen bedrijfje , is me zolder aan hardware rommel in html listing gezet !;-)

zal t anders formuleren dan maar :

"...en als je nog een netwerkkaartje nodig hebt dan heb ik die nog wel tegen sub-vraag&aanbod prijzen voor je liggen, 2dehands"
Op dinsdag 03 juli 2001 22:17 schreef Bulldog het volgende:

[..]

Alsjeblieft geen spam /reclame voor eigen bedrijf ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 03 juli 2001 22:08 schreef MrTinux het volgende:

[..]

Dat moet toch wel. Je kan namelijk niet de netwerkkabel van @Home in je hub/switch proppen...
Toch moet ik het volgens @Home zo aansluiten. Ik heb ook een tweede IP adres gekregen voor mijn broertjes computer. :?

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 21:06

MjB

dat kan wel.. zolang je maar een extra IP adres hebt.. en die heb je dus nu *D
Ik heb het zelf ook zo en het werkt perfect

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

je stouwt dus idd die COM21 in je switch??? en dat werkt ineens wel? kan dat alleen als je twee IP's hebt of ok met één?? Vind het maar een vaag verhaal nl..

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 04 juli 2001 00:22 schreef kamstra het volgende:
je stouwt dus idd die COM21 in je switch??? en dat werkt ineens wel? kan dat alleen als je twee IP's hebt of ok met één?? Vind het maar een vaag verhaal nl..
't zou moeten werken. Ik heb 2 IP adressen van @Home. Dus waarom zou het niet werken? }:O

Verwijderd

Op woensdag 04 juli 2001 00:39 schreef MrBean het volgende:

[..]

't zou moeten werken. Ik heb 2 IP adressen van @Home. Dus waarom zou het niet werken? }:O
Met 2 ip adressen zou het inderdaad gewoon via een hub of switch moeten lukken.

Verwijderd

Koop voor iets meer dan 150 gld een oude pckast. Alleen kast+toetsenbord en installeer daar op een software matige NAT router.
Zet 2 netwerkkaarten in die pc, ene verbind je met de kabelmodem en andere met een hub, zet deze pc bij de modem en dan sluit je je pcs op de hub aan. Evt met een remotepogramma kun je de pc bedienen die in de meterkast of waar dan ook het internet deelt.

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

trek ergens een 486 vandaan met 8MB intern gehuegen en een floppy drive

dan zoek je nog 2 netwerkkaarten op.

vervolgens installeer je bijvoorbeeld FreeSCO/BSD en je maakt op die manier een router, dan hoeft jouw pc niet altijd aan te staan. en het is niet zo heel duur.

het enige probleem wat je dan tegen kunt komen is hoe je je router in moet stellen maar dat is via GoT wel op te lossen.

snel/safe/simpel (ehh dat schoot me ff te binnen :) )

Verwijderd

mensen erg aardig dat jullie hem willen helpen maar hij heeft 2 ip adressen!!!!!!!!!!1 en dus geen router of niks nodig ga je het netwerk alleen gebruiken voor internet? 10 mbit hubje
ook voor gamen?
10 mbit switch
ook voor file transfers
100 mbit hub
gamen en file transfers
100 mbit switch (maar dit is wel prijzig
kijk verder of @home nog eisen steld aan het 10 of 100 mbit zijn van je netwerk.

MMMMh ik zie dat je maar 2 pc heb in je netwerk neem dan gewoon een hub is zat

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, gisteren nog dir topic over dichtgegooid. Dit topic is helaas (zeker op het einde) ook niet bijzonder levensvatbaar.

Voor meer informatie over het onderwerp: klik eens op de eerder in de draad gegeven linkjes richting FAQ en gebruik de search eens, massa's informatie daar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.