Wij hebben 2 access points staan, met verschillende SSID's. Wanneer ik internet gebruik aan de kabel heb ik nergens last van en haal ik een snelheid van 180 Mbps, en valt het internet niet weg. Ook speedtesten zijn continu stabiel. Maar zodra ik gebruik maak van WiFi, valt het internet steeds weg. Na een seconde of 15 werkt het weer. Soms langer. Allebei de access points blijven verbonden.
Het uitvallen gebeurd onregelmatig. De ene avond gebeurd het 1x, de andere avond 5x.
De access points en de kabel naar de computer zitten allemaal rechtstreeks op de modem.
Het gaat om een tp-link TL-WA801ND en een Asus EA-N66. Alle instellingen zijn default. De asus is een 5ghz access point die boven staat.
Verder is het probleem niet apparaat gerelateerd. Wanneer internet weg valt, valt het uit op alle apparaten.
Ik heb het kanaal aangepast, maar dit leverde geen resultaat op.
Wie o wie kan mij helpen?
Het uitvallen gebeurd onregelmatig. De ene avond gebeurd het 1x, de andere avond 5x.
De access points en de kabel naar de computer zitten allemaal rechtstreeks op de modem.
Het gaat om een tp-link TL-WA801ND en een Asus EA-N66. Alle instellingen zijn default. De asus is een 5ghz access point die boven staat.
Verder is het probleem niet apparaat gerelateerd. Wanneer internet weg valt, valt het uit op alle apparaten.
Ik heb het kanaal aangepast, maar dit leverde geen resultaat op.
Wie o wie kan mij helpen?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2017 11:05 ]