Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:21
Mede-auteur:
  • Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:53

Gait

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/1dh4r4vtw2am7vp/header.png?dl=0
Beste Tweakers,

Zoals eerder aangekondigd in onze Discord Chat en via het forum zijn er al langere tijd voorbereidingen gaande voor een vervolg van het Age of Tweakers Tournament.
Wederom willen we een breed toegankelijk toernooi en zodoende is de inschrijving open voor elk niveau.
Daarnaast is de spelersbasis onder de Tweakers sinds de laatste uitbreiding van AoEII:HD Rise of the Rajas ook weer flink gegroeid met als gevolg vele leuke vriendschappelijke potjes en hebben we vele nieuwe mensen leren kennen. Om ook dit een boost te geven is er gekozen om een nieuw concept toe te passen.
In tegenstelling tot het vorige toernooi gaan we geen 1v1's spelen, maar 2v2's, en wordt het geen knock-out toernooi, maar een competitie à la de Eredivisie.
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/e66rkyspyz13wkf/rules.png?dl=0
  • Alle deelnemers worden individueel ingedeeld per niveau:
    <1450 | 1451-1500 | 1501-1550 | 1561-1600 | 1601-1650 | 1651-1700 | 1701-1750 | >1751-1800 | 1801 - 1850 | 1851 - 1900 | 1900 >
    Vervolgens worden de laagste niveau's aan de hoogste gekoppeld waardoor dus redelijke evenwichtige teams zouden moeten ontstaan in theorie. Je inschrijven als team heeft dus geen zin! Je wordt random gekoppeld.
    Voorbeeld: Speler A heeft een rating van 1444, Speler B heeft een rating van 1563, Speler C heeft een rating van 1792 en Speler D heeft een rating van 1892. In dit geval zullen Speler A en D een team vormen en spelen tegen een team samengesteld uit B en C.
  • Per ronde worden er twee games gespeeld en en ronde bestaat uit een game met een map naar keuze van het 'Thuis' spelende team en een random map uit het WiC map-pack. Te downloaden op steam via de volgende link als deze nog niet in je bezit is: Steam Workshop WiC Map Pack
  • Wanneer in een ronde beide games gewonnen worden, krijgt het winnende team 3 punten. Bij het winnen van een map en het verliezen van de ander krijgt het team 1 punt en zoals je waarschijnlijk wel kunt raden krijg je bij het verliezen van beide games 0 punten.
  • Vanaf 27 februari wordt elke week een ronde gespeeld en op elke maandag zal de ranglijst bijgewerkt worden met de laaste gegevens. Het is mogelijk dat er een oneven aantal teams is, in dat geval heeft elk team een keer een week extra rust
  • De competitie bestaat uit twee helften met twee rustweken tussendoor. In deze twee rustweken kunnen eventueel nog niet gespeelde games ingehaald worden.
  • Games worden gespeeld met Random Mirrored Civilizatons. Dit houdt in dat Team 1 kiest voor de optie random en Team 2 Mirror.
  • Games worden gespeeld met expensions (AoE:FE, AoE:AK & AoE:RotR) op Steam. Het is niet verplicht de expensions in bezit te hebben, maar houdt rekening met gemaakte Balance Changes.
  • Geen Restarts
  • Bij een desync wint de partij die een duidelijk bovenliggende hand had, mocht deze onduidelijk zijn wordt de game opnieuw gespeeld.
Game settings:
Game : Random Map
Mapstyle: Random/Custom
Size : 4 Player map
Difficulty : Standard
Resources : Standard
Population : 200
Game Speed : Normal
Reveal Map : Normal (Tenzij anders vermeld wordt bij BF e.g.)
Starting Age : Standard
Victory Condition : Conquest

Team Together : [X] Yes
All techs : [ ] No
Allow Cheats : [ ] No
Lock Teams : [X] Yes
Lock Speed : [X] Yes
Record Game : [X] Yes

Als extraatje (en natuurlijk ter promotie van onze Gathering of Tweakers) gaan we proberen een groot aantal games ook nog te casten! Via onze nieuwe eigen 'Age of Tweakers' kanalen op Twitch & YouTube zullen op een E-Sport wijze de rondes verslagen worden. Natuurlijk zal er rekening mee gehouden worden dat het geen Pro-games zijn en zal er verder dus niet negatief getrash talked worden mocht iemand daar bang voor zijn.
Mocht iemand met verdere casting ervaring zich geroepen voelen om ook te streamen voor dit toernooi, stuur mij een PM!

Tijdlijn:
Registratie is vanaf het moment van posten open en zal open zijn tot 14 februari. Hierna zal cupido op eerlijke wijze koppels gaan maken en zal op 15 februari de koppels bekend maken. Hierna hebben de teams tot 27 februari de tijd om te oefenen samen en op elkaar ingespeeld te raken. Op maandag 27 februari gaat dan ook de competitie van start. Elke week zal dan een game gespeeld tot elk team elkaar twee keer getroffen heeft.

Registratie:
Registreren is heel simpel. Stuur een reactie onder deze post met je Steam-naam en je huidige eerlijke* elo
*met eerlijk bedoelen we dat je niet express gaat proberen te verliezen om elo kwijt te raken en vice versa

Overig:
De recorded game moet opgestuurd worden naar AgeofTweakers@gmail.com. Hiervoor graag de games hernoemen naar een logische naam.
Voorbeeld: AoT1v1_Ronde2_Game1 PietjePuk vs Jaapie.mgz
De recorded games zijn te vinden via C:\Program Files (x86) -> \Steam ->\SteamApps \ ->common\ ->Age2HD\ -> savegame en dan onder de noemer MP Replay v... @ xxxx . xx .xxx

Voor verdere vragen kun je melden bij mij via Steam, AgeofTweakers@gmail.com of een berichtje via Tweakers. Ik zal optreden als Admin dit toernooi. Ik zal zelf niet meespelen behalve bij een oneven aantal inschrijvingen

Prijzenpot:
Zoals het er nu naar uitziet krijgen de winnaars de eeuwige eer om zich het nummer 1 team onder de Tweakers te mogen noemen, maar wie weet komt daar nog iets bij.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/5qfvaiacoeq0c3d/teams.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/buf92niiparlc2w/aot-standings.png?dl=0
De stand wordt na elke volledige ronde bijgewerkt. Klik hier voor een eventuele tussenstand.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/htd936ojsund6bm/aot-schedule.png?dl=00
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/4ajr5ite86izj8c/aot-tweakers.png?dl=0Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/us9edrzj81obza3/aot-steam.png?dl=0Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/m79mcjsldi1e61c/aot-discord.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/y2x72m1hgh9sc2b/aot-youtube.png?dl=0Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/s/6pdo5ev8cdm9wgu/aot-twitch.png?dl=0

[ Voor 11% gewijzigd door Gait op 04-04-2017 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-09 16:19
Ik zou mij graag inschrijven!
Steam: Levik7 http://steamcommunity.com/profiles/76561198068294685/

Mijn elo zit nu op 1696 maar zet mij maar in de 1700-1750 categorie. Als dat tenminste mag? Denk wel dat dat eerlijker is.

Ik heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15-08 14:28
Hee dat klinkt leuk :)

ik heb een elo van 1594. Dit komt omdat ik nog maar 1 potje gedaan heb.
Normaal speel ik altijd tegen de nieuwe AI op hard.

Dus doe mij maar in de 1501-1550 groep

Ik ben nu even niet thuis en laat dus later mijn steam account achter

Intel i7 13700k | RTX 3080 | 32GB Geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornA
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-08-2024
JornA - 1851-1900

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik wil me opgevennnnnn

Teddybearrrr
1550 elo
Mag ik met levi? 11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
Klinkt leuk! Speel alleen zo goed als nooit (ranked) online, dus geen idee hoe m'n elo hoort te zijn. Het tellertje in HD staat momenteel onderin de 1600.

SteamID: planepix

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
ppx17 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:43:
Klinkt leuk! Speel alleen zo goed als nooit (ranked) online, dus geen idee hoe m'n elo hoort te zijn. Het tellertje in HD staat momenteel onderin de 1600.
Dit heb ik ook. Hoe kunnen wij nou goed ingedeeld worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Dit heb ik ook. Hoe kunnen wij nou goed ingedeeld worden :/
ppx17 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:43:

SteamID: planepix
Daar hebben we het net over in onze discord groep, voel je vrij om die ook te joinen:
https://discord.gg/VrPtf
Wellicht dat we alle nieuwe spelers in <1450 zetten

[ Voor 11% gewijzigd door levik7 op 31-01-2017 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Natuurlijk doe ik ook mee!

Jelv - 1600-1650

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaberOne
@Pentium & @ppx17 hebben jullie binnenkort een keer tijd voor een potje?
Ik kan jullie beter indelen denk ik als ik jullie heb zien spelen en de replay heb bekeken.

Je begint namelijk standaard op 1600 dus dat zal geen goede indicator zijn haha. Na 10 potjes online heb je een beter idee hoe goed je werkelijk bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
FaberOne schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:24:
@Pentium & @ppx17 hebben jullie binnenkort een keer tijdje voor een potje?
Ik kan jullie beter indelen denk ik als ik jullie heb zien spelen en de replay heb bekeken.

Je begint namelijk standaard op 1600 dus dat zal geen goede indicator zijn haha. Na 10 potjes online heb je een beter idee hoe goed je werkelijk bent.
Ja is prima. Ik heb zaterdag wel tijd.

Ik heb (heel) misschien nog 2 vrienden die ook mee doen. Die hebben hetzelfde als ik. Wij spelen meestal met elkaar tegen hard AI bots. Dus ze hebben ook een ELO van +/- 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordOfBones
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 14:30
Steam: Tiwaz @ http://steamcommunity.com/id/unbenannt/
ELO op HD: 1601-1650 (alleen nog weinig multiplayer gedaan)

[ Voor 24% gewijzigd door LordOfBones op 31-01-2017 16:39 ]

Mobile Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppx17
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-08 18:09
levik7 schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 14:49:
Daar hebben we het net over in onze discord groep, voel je vrij om die ook te joinen:
https://discord.gg/VrPtf
Wellicht dat we alle nieuwe spelers in <1450 zetten
The instant invite is invalid or has expired.
:-(

40D | 8 | 50 | 100 | 300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Oh, ik had een link voor 30 min. Deze zou het moeten doen:
https://discord.gg/N6Sdwgj

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JornA
Discordlink staat ook in de OP. (werkt wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Laatst online: 25-11-2024
Dude for real? - 1801-1850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 17:48
Het lijkt mij ookleuk om mee te doen, maar ik speel zelden (lees: <10 uur in het spel). Is er ook voor mij nog een kans dat ik mee kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Niekserr schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 18:10:
Het lijkt mij ookleuk om mee te doen, maar ik speel zelden (lees: <10 uur in het spel). Is er ook voor mij nog een kans dat ik mee kan doen?
Ja hoor Niekserr, echter realiseer je dat voor deze competitie wel 2 uur in de week kwijt kan /zal zijn. Dat je nu nog niet zoveel speelt maakt niet zoveel uit, je leert snel met Age of Empires, zeker met een higher rated team maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13-09 23:01
Wauw, wat een leuk idee! Lijkt me erg leuk om mee te doen, maar alleen kan ik niet spelen in de periode 27-02 en 05-03. Kan ik dan nog steeds mee doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaberOne
Frank!in schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:43:
Wauw, wat een leuk idee! Lijkt me erg leuk om mee te doen, maar alleen kan ik niet spelen in de periode 27-02 en 05-03. Kan ik dan nog steeds mee doen?
Ja hoor! Er zal altijd wel een week zijn dat een team niet kan. Zolang de game van die week een keer wordt ingehaald is dat absoluut geen probleem. (Zeker omdat de Admin die week ook in Budapest zit en of bier aan het drinken is in een gek pakje :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
Frank!in schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:43:
FaberOne schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Ja hoor! Er zal altijd wel een week zijn dat een team niet kan. Zolang de game van die week een keer wordt ingehaald is dat absoluut geen probleem. (Zeker omdat de Admin die week ook in Budapest zit en of bier aan het drinken is in een gek pakje :+ )
Haha dat is logisch dan is het carnaval(/vakantie) :D

Dit is mijn steam

[ Voor 28% gewijzigd door LangeTreeDorpie op 31-01-2017 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
FaberOne schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Kijk dat is nog eens goed nieuws. Zou de komende weken wel mn eerste online stappen zetten om te zien wat mn niveau is :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

Ik heb heel, heel veel AOE3 gespeeld, maar zou graag meedoen en heb AOE2HD wel. Is het makkelijk instappen als je AOE3 gewend bent? Ga ook alvast maar eens even met vrouwlief overleg plegen of het mag :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05-09 10:45
Ik doe ook mee, maar verwacht niet te veel in de week tijdens carnaval.
Steamname Shadvet
elo 1560-1600(HD), speel niet op voobly

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JornA
OmeJoyo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:06:
Ik heb heel, heel veel AOE3 gespeeld, maar zou graag meedoen en heb AOE2HD wel. Is het makkelijk instappen als je AOE3 gewend bent? Ga ook alvast maar eens even met vrouwlief overleg plegen of het mag :)
Als je een aantal potjes speelt deze maand, dan zal het vast wel goed komen! Het idee is hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
OmeJoyo schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 10:06:
JornA schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Als je een aantal potjes speelt deze maand, dan zal het vast wel goed komen! Het idee is hetzelfde..
Als ik eerlijk ben vind ik het nogal verschillend. Ik heb veel aoe2 gespeeld en kan niet wennen aan 3. Hopelijk gaat het de anderenkant op makkelijker ;). Het kan ook zijn dat jij het zo oppakt. Sommigen leren nou eenmaal sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 07:40

OmeJoyo

This is me

JornA schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 11:14:
[...]

Dan gaan we maar meteen aan de slag als ik me morgen weer wat beter voel :) Als het bevalt schrijf ik me over een week wel in.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wereldkaart
Pentiumdualcore schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Ja is prima. Ik heb zaterdag wel tijd.

Ik heb (heel) misschien nog 2 vrienden die ook mee doen. Die hebben hetzelfde als ik. Wij spelen meestal met elkaar tegen hard AI bots. Dus ze hebben ook een ELO van +/- 1600
Als je 1v1 of 2v2 tegen Hard bots wint dan zit je elo rond de 1700..
In het begin verloren wij 1v2 zelfs tegen hard AI haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjampy
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-03-2017
Ik doe graag mee,

Steamnaam: tjampy

Doe mij maar ik de <1450 xd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ik doe mee.

Steamnaam: Sjoerd aka
elo: 1510

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaberOne
Ik wil niet te veel waarde hechten aan je niveau als je speelt tegen AI. Ik kon als kind al winnen van hardest AI omdat ik hun troepen telkens richting mijn torens lokten zonder dat ik nog maar ooit van buildorders of hotkeys had gehoord. AI doet gewoon vaak domme dingen die een echt persoon nooit zou doen en die zijn te makkelijk te misbruiken.

Nogmaals aan alle echt nieuwe spelers, voeg mij toe op steam en stuur me een keer een berichtje als je een potje wil spelen (ik ben vrijwel elke avond online). Op die manier kan ik je het best plaatsen als je denkt serieus wat te kunnen, ook zonder online gespeeld te hebben, want Dogau is ook praktisch prof geworden door tegen AI te spelen omdat vroeger internet in zijn land te duur was 11

[ Voor 3% gewijzigd door FaberOne op 02-02-2017 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangeTreeDorpie
FaberOne schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 00:48:
Ik wil niet te veel waarde hechten aan je niveau als je speelt tegen AI. Ik kon als kind al winnen van hardest AI omdat ik hun troepen telkens richting mijn torens lokten zonder dat ik nog maar ooit van buildorders of hotkeys had gehoord. AI doet gewoon vaak domme dingen die een echt persoon nooit zou doen en die zijn te makkelijk te misbruiken.

Nogmaals aan alle echt nieuwe spelers, voeg mij toe op steam en stuur me een keer een berichtje als je een potje wil spelen (ik ben vrijwel elke avond online). Op die manier kan ik je het best plaatsen als je denkt serieus wat te kunnen, ook zonder online gespeeld te hebben, want Dogau is ook praktisch prof geworden door tegen AI te spelen omdat vroeger internet in zijn land te duur was 11
Er is tegenwoordig een nieuwe AI die wel weet hoe die moet aanvallen. Zet die maar eens op hard/hardest ;).

Heb je zaterdag middag/avond tijd, en wat is dat je plan 1vs1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Het Towers/Castle probleem is er echter na 17 jaar nog steeds.

Zaterdag middag zou wel kunnen overigens. 1v1 zou kunnen, maar als andere mensen ook mee willen doen kan dat ook.

[ Voor 25% gewijzigd door FaberOne op 02-02-2017 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
Barbarian AI http://www.aoczone.net/viewtopic.php?p=225269
Volgensmij werkt het nog steeds niet op HD (uiteraard kan je het op voobly proberen)
Maar als je dat op Hard aan kan zit je wel aardig goed dit toernooi :D
Barbarian is tevens gemaakt door een 2.1k voobly speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
T-homas schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:50:
Barbarian AI http://www.aoczone.net/viewtopic.php?p=225269
Volgensmij werkt het nog steeds niet op HD (uiteraard kan je het op voobly proberen)
Maar als je dat op Hard aan kan zit je wel aardig goed dit toernooi :D
Barbarian is tevens gemaakt door een 2.1k voobly speler.
Barbarian Ai werkt helaas nog niet op HD. Maar die zijn inderdaad behoorlijk goed: YouTube: 1vs2 Barbarian AI on Hardest Difficulty - #1
Dit is TheViper die 1v2 tegen de Ai gaat op hardest. Hardest houdt in dat ze cheaten door extra grondstoffen te krijgen. Maar je ziet in het filmpje wel dat de Ai nog niet zo goed is als een mens, zo vallen ze continue dezelfde plek aan. Maar als je deze Ai op hard aankan dan weet ik wel zeker dat je boven de 1600 zit op HD.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-homas
levik7 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:20:
[...]

Barbarian Ai werkt helaas nog niet op HD. Maar die zijn inderdaad behoorlijk goed: YouTube: 1vs2 Barbarian AI on Hardest Difficulty - #1
Dit is TheViper die 1v2 tegen de Ai gaat op hardest. Hardest houdt in dat ze cheaten door extra grondstoffen te krijgen. Maar je ziet in het filmpje wel dat de Ai nog niet zo goed is als een mens, zo vallen ze continue dezelfde plek aan. Maar als je deze Ai op hard aankan dan weet ik wel zeker dat je boven de 1600 zit op HD.
Viper heeft ook al 1v2 gewoonnen hoor :D https://www.youtube.com/watch?v=gb6lsJrT1Cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag Allemaal,

Free_Undertaker hier
Het lijkt me heel tof om mee te doen,
ik schommel rond de 18xx.
Ben wel ruim 2 jaar weggeweest dus ik hoop gedurende het toornooite verbeteren(Maar dat heeft waarschijnlijk iedereen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FaberOne
Overzicht tot nu toe:

Steamnamen - Categorie
  1. Levik7 - 1701-1750
  2. TIJS - ? (1551-1600)
  3. JornA - 1851-1900
  4. Teddybearrrr - 1550-1600
  5. planepix - ? (1551-1600)
  6. Jelv - 1601-1650
  7. Tiwaz -1601-1650
  8. Dude for real? - 1801-1850
  9. Shadvet - 1551-1600
  10. Tjampy - <1450
  11. Sjoerd aka - 1501-1550
  12. Free_Undertaker - 1801-1850
Meer info vereist:
  1. Niekserr
  2. Frank!in
  3. OmeJoyo
Ik ben nu al heel tevreden met de opkomst, dus ik verheug me al op de start van de competitie! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-09 21:55
Ik doe mee. Duplo_NL 1650-1700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
FaberOne schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 00:16:
Overzicht tot nu toe:

Steamnamen - Categorie
  1. Levik7 - 1701-1750
  2. TIJS - ? (1551-1600)
  3. JornA - 1851-1900
  4. Teddybearrrr - 1550-1600
  5. planepix - ? (1551-1600)
  6. Jelv - 1601-1650
  7. Tiwaz -1601-1650
  8. Dude for real? - 1801-1850
  9. Shadvet - 1551-1600
  10. Tjampy - <1450
  11. Sjoerd aka - 1501-1550
  12. Free_Undertaker - 1801-1850
Meer info vereist:
  1. Niekserr
  2. Frank!in
  3. OmeJoyo
Ik ben nu al heel tevreden met de opkomst, dus ik verheug me al op de start van de competitie! _/-\o_
Klopt ik twijfel nog of ik mee doe ivm mega uber grote noob en tijd om te oefenen. Speelde het spel vroeger altijd en het lijkt me leuk om het weer te doen, maar weet niet of ik het kan maken om de hoge speler die toegewezen wordt aan mij zo te benadelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Frank!in schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 09:53:
[...]

Klopt ik twijfel nog of ik mee doe ivm mega uber grote noob en tijd om te oefenen. Speelde het spel vroeger altijd en het lijkt me leuk om het weer te doen, maar weet niet of ik het kan maken om de hoge speler die toegewezen wordt aan mij zo te benadelen :P
Doe vanavond een potje mee dan! Kan je even kijken hoe je schaalt ten opzichte van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
levik7 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 11:52:
[...]

Doe vanavond een potje mee dan! Kan je even kijken hoe je schaalt ten opzichte van anderen.
Vanavond kan helaas niet. Morgenavond kan wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Frank!in schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 12:33:
[...]

Vanavond kan helaas niet. Morgenavond kan wel :)
Ik ben morgenavond ook online als het goed is, dus dan voeg me maar toe op steam (FaberOne) dan kunnen we eventueel een potje spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Heb je toegevoegd FaberOne, heb dezelfde afbeelding als hier op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:21

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb de game in een opwelling ook gekocht, wel veel te duur natuurlijk €20 Maarja de nostalgie... ik wordt nu online hard ingemaakt alleen 😎

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op maandag 13 februari 2017 @ 16:41:
Ik heb de game in een opwelling ook gekocht, wel veel te duur natuurlijk €20 Maarja de nostalgie... ik wordt nu online hard ingemaakt alleen 😎
Zo ben ik ook begonnen ;) Als je wat meer tips wilt hoe je online beter kan worden kan je het grote topic tjekken hier [PC] Age of Empires II HD en als je samen wilt spelen met andere Tweakers is de Tweakers AoE2 Discord de beste plek https://discord.gg/55bmVyG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
Ik ga toch afhaken helaas. Heb te weinig tijd om genoeg te spelen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
@Frankl!N jammer om te horen. Hopelijk zien we je een keer terug in een casual potje!

Voor allen anderen:
Vandaag is de laatste dag waarop aanmelding mogelijk is! Morgen zullen de teams bekendgemaakt worden, dus meld je nu nog aan voordat het te laat is. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gait
Steamnaam: gaittie
ELO: 1551-1600, eerder nog een trede lager dan hoger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLAnaconda
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 12:42
Als het mogelijk is zou ik mij graag nog aan willen melden :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• FaberOne
We zijn eruit! De teams zijn bekend _/-\o_

Om het zo eerlijk mogelijk te doen zijn er 4 poules gemaakt op klasse niveau:
1:
  • Free_Undertaker
  • NLAnaconda
  • Dude for Real?
  • JornA
2:
  • Levik7
  • DuploNL
  • FaberOne
  • Jelv
3:
  • Teddybearrrr
  • Shadvet
  • Gaittie
  • Tiwaz
4:
  • TIJS
  • Planepix
  • Jean Paul (=Tjampy)
  • Sjoerd Aka
Teams zijn samengesteld uit iemand van poule 1&4 en 2&3. Dit is verder random gedaan en er is verder geen rekening gehouden met de elo-verschillen omdat de niveau's per poule vrij dicht tegen elkaar aan zitten. Hieruit zijn de volgende teams gerold:
  1. Levik7 & Tiwaz
  2. JornA & TIJS
  3. Jelv & Gaittie
  4. Dude for Real? & Jean Paul
  5. Free_undertaker &Planepix
  6. Duplo_NL & Shadvet
  7. NLAnaconda & Sjoerd Aka
  8. FaberOne & Teddybearrr
De video waarin dit live is gebeurd zal later vandaag online verschijnen met een korte introductie van de spelers.

Edit: video onderaan het bericht gepubliceerd

Teamcaptains
Daarnaast gaan we gebruik maken van Teamcaptains! De in de video dikgedrukte namen, oftewel de spelers uit Poule 1 en 2, worden de Teamcaptains. Wat wordt er verwacht van de Teamcaptains?
De captain is voornamelijk belangrijk voor communicatie. Hij moet er voor zorgen dat er duidelijkheid is wanneer hij en zijn teamgenoot beschikbaar zijn om te spelen en zorgt er zo voor dat hij onderling met de Teamcaptain van de tegenstanders afspreekt wanneer er gespeelt gaat worden in die week.
De captain van het thuisspelende team laat vervolgens aan mij weten wanneer er gespeeld gaat worden en laten achteraf weten aan mij wat de score is geworden en stuurt ook de recorded game mee.
Verder maakt de captain van het thuisspelende team altijd de gameroom aan en zal hij player 1 zijn met de bijbehorende kleur. Zijn teamgenoot moet consistent player 2 zijn met bijbehorende kleur . Hetzelfde geldt voor het uitspelende team, maar dan met player 3 en 4. Dit in verband met duidelijkheid voor zowel de streams als de teams zelf.
Is het zijn van de captain dan alleen maar werk? :+
Nee hoor, als captain heb je ook het laatste woord over de teamnaam die elk team tot en met 20 februari in kan sturen. Overleg met je teamgenoot over de naam wordt aangeraden desonandanks. :)
Op 21 februari zal er een rooster online gezet worden waarin je ziet wie je tegenstander is in welke week!

[ Voor 3% gewijzigd door FaberOne op 16-02-2017 02:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Wow leuk gedaan@FaberOne! En ook video erbij geweldig. Mooie gelijke teams met 16 spelers. Heb er zin in!

• JornA
Lekker bezig!

Verwijderd

Heel tof gedaan!
Bedankt voor al de moeite!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je random map kiezen uit WiC?
Gevonden: Door middel van WiC_Map_Pack_v4.rms te kiezen en dus niet al een specifieke map erbij.
Nog 1 vraagje, de thuis map, moet die ook uit WIC of mag je dan ook van de laaste uitbereidingen, Bog islands etc?

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2017 08:47 ]

• FaberOne
Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 08:42:
Hoe kun je random map kiezen uit WiC?
Gevonden: Door middel van WiC_Map_Pack_v4.rms te kiezen en dus niet al een specifieke map erbij.
Nog 1 vraagje, de thuis map, moet die ook uit WIC of mag je dan ook van de laaste uitbereidingen, Bog islands etc?
De thuismap mag alles zijn (op dingen zoals CBA na). Gebruik maken van de expensions is daarom ook zeker toegestaan.

• NLAnaconda
Top gedaan. Ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Sjoerd Aka prepare for battle! ;)

• shadvet
Heb er zin in!

i5-6400, r9 280x, 8g ram, BenQ GW2470H, NZXT S340 Black | i5-4570, XFX 7970, 8g ram, Acer X223W, FD Core1000

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gait
De TS heeft een update gehad, zodra er meer bekend is zal ik de boel weer verder bijwerken. Mocht je een andere naam willen dan er nu staat hoor ik het wel.

Ohja en als de teams een teamnaam hebben ook graag even doorgeven.

[ Voor 18% gewijzigd door Gait op 16-02-2017 17:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
All hail Gait en zijn Photoshop-skills _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
hahahaha je hebt mn hele strategie al verklapt nu!!! :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Teamnaam: Hyperion
@Wereldkaart (Teddybearrr) & @FaberOne

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NLAnaconda
Teamnaam: "Team Wololooo"
@Verwijderd & @NLAnaconda

[ Voor 12% gewijzigd door NLAnaconda op 20-02-2017 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Team "Henk"
@Jelv en @Gait

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• levik7
Team "Barbarians"

@Tiwaz & @levik7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Team Original AI
@ppx17 & @Verwijderd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JornA
Tijs & Ik

"22"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldkaart
QUIT TOUCHING ME

1111111111111111

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wereldkaart
Wat is de volgende stap? Een LAN party inclusief onbeperkt bier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levik7
Wereldkaart schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 10:06:
Wat is de volgende stap? Een LAN party inclusief onbeperkt bier?
Goed plan! Wanneer kunnen we bij je langskomen? d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Ik heb oprecht wel ruimte voor 20 man in mn woonkamer, alleen weet niet of daar stroomvoorziening is. Bier zat in ieder geval 11

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gait
Het schema is bijgewerkt en definitief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Is het de bedoeling dat dit forum voor scheduling gebruikt wordt, of dient dit via discord te gebeuren?

edit: Lan lijkt me leuk, maar misschien wat lastig om voor mij een computer mee te slepen. Heb zelf geen auto

[ Voor 35% gewijzigd door shadvet op 22-02-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
shadvet schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 11:06:
Is het de bedoeling dat dit forum voor scheduling gebruikt wordt, of dient dit via discord te gebeuren?
Goede vraag. Zelf regelen (via Discord/Steam/Tweakers PM) lijkt me en dan hier aangeven. Maar wil @FaberOne tijdstip/dag weten voor een overzicht wat hij bijwerkt of alleen zodat je kan streamen? Of ga je trouwens streamen van opnames ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Veel vragen, dus ga ze even bondig beantwoorden:

Game planning zelf onderling regelen. Mag met teamcaptains onderling, maar je mag ook discord plan groepjes aanmaken of iets dergelijks. Zodra je een definitieve datum/tijd hebt hier posten. Op deze manier kunnen streamers/casters/toeschouwers de game joinen. Zelf ga ik voornamelijk recs opnemen omdat ik dat op elk gewenst tijdstip kan doen, maar als ik toevallig er live bij kan zijn dan kijk ik direct mee.

Daarnaast spelen we overigens de normale standaard maps met de eerder genoemde settings in de OP. Echter zijn er wat uitzondering. Dit betreft de volgende maps:
-Fortress wordt gespeeld in Regicide modus (Regicide Fortress)
-Black Forrest wordt in Explored modus gespeeld.

Dit zijn alle uitzonderingen en ik hoop dat zo iedereen op de hoogte is mocht iemand BF of RF kiezen als Homemap.

Ten slotte mocht er een LAN georganiseerd worden (daar ga ik me zelf niet mee bemoeien haha, toernooi unrelated), graag verder discussiëren in het algemene AoEII:HD topic. Maar even off topic, mocht iemand uit omgeving Eindhoven mee willen reizen is carpoolen met mij goed mogelijk 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Woensdag 01/03 20:00 CET
Hyperion vs Wololooo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JornA
FaberOne schreef op woensdag 22 februari 2017 @ 19:40:
Hyperion vs Wololooo
Spannend, Team Wololooo toch wel mijn favoriet voor dit toernooi..
Hoop dat Hyperion wel puntjes kan afpakken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Ik ben bang, kan ik me nog uitschrijven :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JornA
Wereldkaart schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:24:
Ik ben bang, kan ik me nog uitschrijven :(
Nee. ;w ;w ;w :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaberOne
Morgen begint ronde 1. Ik hoop dat het plannen snel lukt met je medespelers en wens jullie veel succes, maar vooral veel plezier toe!

Kleine huishoudelijke mededeling verder:
5.2 is niet uit de beta gehaald zoals verwacht/gehoopt. Echter, het is toegestaan op 5.2 beta te spelen voor het toernooi. Dit echter alleen als iedereen het daar mee eens is. Als iemand het er niet mee eens is speel je op versie 5.1.
Voor de rest van het toernooi houden we continu de laatste door de devs officiëel uitgebrachte versie aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• levik7
Barbarians VS 22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@FaberOne woensdag 1/3 19.00 uur CET
ReaL JP vs Henk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FaberOne
Hyperion - Wololooo
0-2

gg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Sorry dat ik na de eerste game weg moest!
Ik dacht dat je 1 game per avond deed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Jelv schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:12:
@FaberOne woensdag 1/3 19.00 uur CET
ReaL JP vs Henk
ReaL JP 2 vs Henk 0
gg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Vrijdag tussen 7 en 9 (waarschijnlijk 7/half8) Wonderrush vs Original AI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JornA
shadvet schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:38:
Vrijdag tussen 7 en 9 (waarschijnlijk 7/half8) Wonderrush vs Original AI
Daaropvolgend (aansluitend met een kleine pauze neem ik aan! :D):
22 vs Original AI (ronde 2)

Wordt vanuit mijn pov live gestreamd

[ Voor 6% gewijzigd door JornA op 02-03-2017 16:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shadvet
Ik speel vanaf mijn ouderlijk huis, weet niet of ik daar zo snel een stream kan opzetten. Als ik hier tijd voor heb dan word mijn pov uiteraard ook live gestreamd.

twitch.tv/shadvet voor degenen die geinteresseerd zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldkaart
Zou wel tof zijn inderdaad als we deze keer echt veel filmpjes hebben! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Ik ga ook m'n stream testen van het weekend zodat ik volgende week kan streamen. Misschien handig om de twitch kanalen in het ts op te nemen? En sowieso de tijdstippen van de wedstrijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
@FaberOne ronde 2: Henk vs Barbarians is dinsdag 7 maart om 20.00 uur CET.

@Gait werk jij aan het einde van de ronde het klassement in de ts bij of doet FaberOne dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gait
Dat doe ik, in Excel werk ik hem direct bij (FaberOne ook) deze zal ik ook wel even in de TS zetten. En dan werk ik de stand in de TS bij per ronde anders is het geen doen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Vandaag is de stream dus om 7 uur?
Vorig jaar (?) had ik een keer een stream gekeken en dat was de reden om AoE II ook maar weer eens te installeren en ik ben onderhand wel benieuwd of ik het niveau nog steeds waanzin vindt of dat ik misschien ook een keer mee kan doen :P In de vriendengroep wil niemand een potje spelen nl..

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JornA
Ample Energy schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 13:09:
Vandaag is de stream dus om 7 uur?
Vorig jaar (?) had ik een keer een stream gekeken en dat was de reden om AoE II ook maar weer eens te installeren en ik ben onderhand wel benieuwd of ik het niveau nog steeds waanzin vindt of dat ik misschien ook een keer mee kan doen :P In de vriendengroep wil niemand een potje spelen nl..
Als het goed is wel, ik zal in dit topic posten als de stream begint :>

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond, vrijdag 3 maart 2 wedstrijden voor de original AI fans xd
Begin van de avond:
Duplo_NL en hadvet VS ppx17 en Free_Undertaker
Later op van de avond:
Tijs/Pentiumen JornA VS ppx1 en Free_Undertaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadvet
Ik zal posten als ik online ben, nu onderweg naar huis, dan eten en stream configureren. 7u moet haalbaar zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
2 woorden, 9 letters.
Moet nog naar de film vanavond :+

Edit: Is maar een grapje hoor. Laat je vooral niet opjagen door een vreemde spectator :P

[ Voor 45% gewijzigd door Ample Energy op 03-03-2017 19:14 ]

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JornA
Stream is begonnen inderdaad, zie de post hierboven!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• shadvet
1-1 Undertaker & ppx vs Shadvet & duplo_nl

Pagina: 1 2 Laatste