Acties:
  • +3Henk 'm!

• FaberOne
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-11 06:54
Beste Tweakers,

Om weer wat leven in de brouwerij te brengen in de wereld van Age of Empires heb ik in overleg met de Topic-Starter van het AoEII:HD forum Jelv nog iets leuk bedacht.
Het basis-idee is om een Best of 3 1vs1 Tournament te starten onder de gelederen van Gathering of Tweakers. Deze BO3 zal onder de noemer "Age of Tweakers" het wereldwijde web overgaan. Het toernooi zal voor elk niveau toegankelijk zijn en kent de volgende verdere eigenschappen:
  • Het toernooi wordt gespeeld in een Knock-Out Systeem waarin de besten (in meeste gevallen de spelers met hoogste Elo) tegen elkaar spelen, de slechtsten tegen de elkaar spelen en tenslotte de winnaars daarvan in de opeenvolgende rondes tegen elkaar komen.(De winnaar van de op-een-na beste partij dus tegen de winnaar van de beste partij etc.)
  • In dit systeem heeft elke speler heeft het recht om 1 map te kiezen, waarbij de speler met het laagste elo de eerste keus geniet. Bij een 3de beslissende ronde zal de BO3 besloten worden met een game op Arabia
  • Elke speler heeft recht op 1 restart per ronde om zo oneerlijke maps zo veel mogelijk uit te sluiten (bijvoorbeeld ingesloten schapen/resources in BF)
  • De restart moet binnen 7 minuten in-game tijd uitgeroepen worden
  • Bij een desync wint de partij die een duidelijk bovenliggende hand had, mocht deze onduidelijk zijn wordt de game opnieuw gespeeld.
  • Games worden gespeeld met expensions (AoE:FE & AoE:AK) op Steam.
Game settings:
Game : Random Map
Size : 2 player map
Difficulty : Standard
Resources : Standard
Population : 300
Game Speed : Normal
Reveal Map : Normal (Tenzij anders vermeld wordt bij BF e.g.)
Starting Age : Standard
Victory Condition : Conquest
Pick Civ Mirror Match-up

Team Together : [X] Yes
All techs : [ ] No
Allow Cheats : [ ] No
Lock Teams : [X] Yes
Lock Speed : [X] Yes
Record Game : [X] Yes

Als extraatje (en natuurlijk ter promotie van onze Gathering of Tweakers) gaan we de games ook nog casten! Via onze nieuwe eigen 'Age of Tweakers' kanalen op Twitch & YouTube zullen op een E-Sport wijze de rondes verslagen worden. Natuurlijk zal er rekening mee gehouden worden dat het geen Pro-games zijn en zal er verder dus niet negatief getrash talked worden mocht iemand daar bang voor zijn.
Mocht iemand met verdere casting ervaring zich geroepen voelen om ook te streamen voor dit toernooi, stuur mij een PM!

Tijdlijn:
Registratie is reeds gesloten en vanaf 15 maart hebben deelnemers 2 weken de tijd om hun 3 potjes te spelen. Ze mogen zelf beslissen wanneer ze spelen, echter moeten ze wel even laten weten wanneer er gespeeld gaat worden i.v.m. eventuele beschikbaarheid van een streamer. Dit kan gewoon op onder dit topic gepost worden. Volgende rondes zullen wederom twee weken de tijd hebben om gespeeld te worden.

Overig:
De recorded game moet opgestuurd worden naar AgeofTweakers@gmail.com. Hiervoor graag de games hernoemen naar een logische naam.
Voorbeeld: AoT1v1_Ronde2_Game1 PietjePuk vs Jaapie.mgz
De recorded games zijn te vinden via C:\Program Files (x86) -> \Steam ->\SteamApps \ ->common\ ->Age2HD\ -> savegame en dan onder de noemer MP Replay v... @ xxxx . xx .xxx

Prijzenpot:
Zoals het er nu naar uitziet krijgt de winnaar de eeuwige eer om zich de nummer 1 onder de Tweakers te mogen noemen, maar wie weet komt daar nog iets bij.. ;)

Mocht het een succes blijken dan gaan we in de toekomst kijken naar een Team Game editie en nog veel meer! Maar voor nu, veel succes met ons aller eerste Tweakers AoE toernooi! :)F :)B

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=4Md5pCT_VQ4]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
Match-Up
Kwartfinale

• Jelv
  • Registratie: oktober 2005
  • Niet online
Heb Wereldkaart pm gestuurd wanneer we de wedstrijden gaan spelen. Zal het z.s.m. laten weten. Al een caster gevonden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
Jelv schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:29:
Heb Wereldkaart pm gestuurd wanneer we de wedstrijden gaan spelen. Zal het z.s.m. laten weten. Al een caster gevonden?
Ondertussen heb ik twee ervaren streamers gevonden die aangegeven hebben eventueel te willen streamen als het hen ook uit zou komen, dus daar ben ik ze alvast heel dankbaar voor _/-\o_

Casters:
FoghornTV Twitch
Dutch Class Twitch
Age of Tweakers Twitch

Wanneer er een caster is zal dit duidelijk aangegeven worden op het forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 28-11 12:05
Jammer dat ik dit nu pas lees. Wil graag (volgende keer) meedoen. Succes allen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• levik7
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-11 13:57
Foghorn en Dutch Class zijn inderdaad erg ervaren! Gelukkig dat zij niet mee spelen :P
Zou inderdaad leuk zijn als ze wat battles willen streamen. Dan komt er heel wat druk bij :+
Vet dat je wat hebt kunnen regelen, zou misschien wel handig zijn als er dan een tijdschema. Handig voor de streamsers en voor de kijkers!

Eventueel een systeem bedenken waarmee je ook een notificatie krijgt wanneer een game gestreamd wordt? Bijv. een email of slackchat?

• Jelv
  • Niet online
Zijn er al andere spelers die wedstrijd gepland hebben?

• FaberOne
Even voor de duidelijkheid:

Iedereen regelt met zijn tegenstanders zelf wanneer hij gaat spelen. Spreek hem aan via Tweakers PM/Steam-message/briefpost/rooksignalen etc. Zodra je er samen uit bent gekomen wanneer je gaat spelen, laat dit even een iemand posten op het forum hier. Zodra ik de tijden weet, geef ik die direct door aan de casters en kan ik kijken of er van een van die mensen iemand beschikbaar is die dag.
Als dit het geval is laat ik dat ook direct weten op het forum hier. Ik zal voor de duidelijkheid een schema toevoegen van de streams toevoegen zodra ik dit weet.

Mocht je overigens over een week nog niks gehoord hebben van je opponent, laat mij dit dan even weten in een PM. In dat geval schakelen we iemand van de reserve-lijst in. (Ga er vanuit dat het niet hoeft, maar voor de volledigheid)

Ps
@Levik7 Ik wil geïnteresseerden wel een PM sturen voor wanneer er gestreamed wordt, en anders zou je gewoon het forum hier kunnen bookmarken en dagelijks een keertje een kijkje nemen ;)
@Jelv Ik en Ghengis zijn nog aan het plannen.

[Voor 9% gewijzigd door FaberOne op 16-03-2016 18:04]

• Wereldkaart
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 18-10 20:21
Mijn openhaard is kapot, dus rooksignalen worden hem niet :p

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Als het nodig is wil ik wel een fakkel aansteken om een bericht door te geven, heb alleen geen idee of ik die van een van de deelnemers kan zien. :Y)

• Jelv
  • Niet online
As zaterdag 18u is tijd voor mij en wereldkaart.

• RonaldMeer
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 28-11 11:37
Sorry heren,

Koudepinda en ik hebben zojuist het 1e potje al gespeeld. Ik zal hem zo dadelijk mailen.
Voor de uitslag moet de replay maar online gezet worden :9
Als we het de volgende keer van te voren weten zal dit uiteraard gemeld worden zodat mensen kunnen spectaten oid.

Jelv was getuige van dit potje in ieder geval :D

Morgenavond zal rond 7 uur - half 8 de 2e game gespeeld worden. Helaas ,dit gaat niet door 8)7

[Voor 22% gewijzigd door RonaldMeer op 17-03-2016 21:24]

• Jelv
  • Niet online
RonaldMeer schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 21:08:
Sorry heren,

Koudepinda en ik hebben zojuist het 1e potje al gespeeld. Ik zal hem zo dadelijk mailen.
Voor de uitslag moet de replay maar online gezet worden :9
Als we het de volgende keer van te voren weten zal dit uiteraard gemeld worden zodat mensen kunnen spectaten oid.

Jelv was getuige van dit potje in ieder geval :D

Morgenavond zal rond 7 uur - half 8 de 2e game gespeeld worden. Helaas ,dit gaat niet door 8)7
Was een mooie gelijkwaardige wedstrijd. Arena met Persian war. Start map was nadelig voor koudepinda maar hij had wel weer extra grondstoffen achter zijn basisliggen, ookal waren ze iets verstopt. Leuk om te kijken iig!

• Jelv
  • Niet online
Voor wie wil kijken. Stream m'n potje op https://www.twitch.tv/ageoftweakers om 18u.

• Wereldkaart
Congratz JelV, goed gespeeld!

Ben wel beniuwd naar het commentaar op mn gameplay, wie weet word ik dan ooit wat beter:p

• Jelv
  • Niet online
Zo dat zit erop. Twee potjes waren nodig. Eerste ronde arena met de Britten. Tot imp gewacht en toen aangevallen en er doorheen. Ronde twee het zwarte woud met de Turken. Wat vroegere aanvallen en vervelende muurtjes. Uiteindelijk ook pas in imp een vuist kunnen maken en door gedrukt. Bedankt voor de potjes Wereldkaart/Teddybearrr!

Iemand nog belang bij de opnames of gewoon even wachten totdat FaberOne er doorheen werkt?

• levik7
Ik heb nog een vraagje over de civ's. Er moet perse mirror worden gespeeld? En wie bepaald met welke civ's er word gespeeld? Degene die de map ook kiest? Of juist de ander? En hoe zit het bij ronde 3?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
levik7 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 08:36:
Ik heb nog een vraagje over de civ's. Er moet perse mirror worden gespeeld? En wie bepaald met welke civ's er word gespeeld? Degene die de map ook kiest? Of juist de ander? En hoe zit het bij ronde 3?
Ik heb het gelezen als de laagste elo kiest eerste kaart en civ. Standaard instelling is mirrored. Tweede civ en kaart is van de hoogste elo speler. Derde spel is de civ van de laagste elo weer en de map altijd Arabia.

[Voor 3% gewijzigd door Jelv op 21-03-2016 11:08]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FaberOne
De eerste game:
Jelv vs Wereldkaart

• RonaldMeer
Wel op de goede volgorde casten he;) Nee grapje, goed bezig Faber!

• FaberOne
Haha, dankuu.

Mochten er nog tip/tricks zijn voor verbetering, schroom je niet om het me te melden!

• Wereldkaart
Je hebt soms een moment waarin je niet zoveel te vertellen hebt, wat ik me goed kan voorstellen.
Misschien is het dan leuk om iets te vertellen vanuit ervaring, bijvoorbeeld wat jij op dat moment zou doen (naar castle age gaan, want deze civ kan ....) of de voordelen van een bepaalde build geven die één van de spelers gebruikt..
Op die manier is het nog leerzamer voor de kijkers :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Erg leuke verrassing je commentaar, niveau is prima op orde! Tips over de kaarten en tactieken zoals je gaf zijn nuttig. Volgende keer zal ik wat eerder aanvallen :)

Kleine tips: Teddybearrr vs Wereldkaart uitleggen. Kan voor iemand anders onduidelijk zijn dat Tweakers nickname anders is dan de Steam nickname. En qua camera is soms goed om iets meer rond te bewegen, paar keer zat leger(tje) net buiten de camera.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Jadero
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-11 15:08
Ik ben gisteren afgedroogd door Faber! Echt n gevecht is het nooit geworden, zat van begin af aan in de tang na domme keuzes en een slechte start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FaberOne
Haha, nu doe je jezelf te kort. Die Knights en mangonel waren slimme ideeën, net zoals de Cav Archers. Maar gelukkig heb je nog kansen om de Bo3 binnen te slepen ;)!

Klein verzoekje aan alle deelnemers overigens: niet te veel spoilen van de gespeelde games! Dit houdt het ook iets spannender als je de games terugkijkt. Mocht je toch niet kunnen wachten met de uitslag, pm dan een van de twee van deelnemers.

• Jelv
  • Niet online
Twee weken schieten op. Levi heb jij al gespeeld (zonder uitslag te verklappen :P)?

[Voor 26% gewijzigd door Jelv op 24-03-2016 14:18]

• levik7
Jelv schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:18:
Twee weken schieten op. Levi heb jij al gespeeld (zonder uitslag te verklappen :P)?
Nee, nog niet helaas. Ik en Odysseus(Baelrog) hebben nog geen geschikt moment kunnen vinden. We hebben wel contact, alleen nog even het juiste moment zien te vinden. We hebben nog tot de 28ste toch? Wat gebeurt er eigenlijk als er tegen die tijd nog steeds geen games zijn gespeeld? Of gaan we daar gewoon niet vanuit?

• FaberOne
Ik ging er vanuit dat het inderdaad niet nodig hoefde te zijn. Echter is het allemaal wat moeilijker dan verwacht, zeker met de paasdagen dit weekend.

Wat we doen (mocht niemand hier bezwaar tegen hebben), we verlengen de kwartfinales met een week. Wel zou ik graag wat duidelijker van te voren horen wanneer er gespeeld wordt dan, want zoals nu kan er te weinig gestreamed worden.

Overigens ga ik mijn extra tijd ook nuttig besteden door de youtube verslagen ook in te halen, want ik loop achter op mn planning haha.

[Voor 4% gewijzigd door FaberOne op 24-03-2016 19:26]

• RonaldMeer
Vanavond 21 uur wordt de tweede pot tussen KoudePinda en mij gespeeld. Jelv wil streamen zei hij al!

• levik7
Het is nog steeds niet gelukt om mijn games met Baelrog te spelen. Hij had mij een berichtje gestuurd met dat hij gister(maandag) vrij en thuis was. Ik was vandaag ook de hele dag thuis en heb hem meerdere berichten gestuurd zowel op tweakers als steam hoe laat hij kon. Maar ik heb sinds zondagsavonds niks meer van hem gehoord.

Ik weet niet of iemand anders hem kan contacteren via een andere weg?

Ik ben wel benieuwd of verder iedereen alle games heeft gespeeld? En of het nog gelukt is wat games te casten!

• Jelv
  • Niet online
RonaldMeer schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 20:21:
Vanavond 21 uur wordt de tweede pot tussen KoudePinda en mij gespeeld. Jelv wil streamen zei hij al!
Streamen gaf een te hoge ping en ging daarom niet door. Dus even wachten op FaberOne zijn verslag van het potje.

[Voor 3% gewijzigd door Jelv op 30-03-2016 13:47]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Wereldkaart
Ik mis de filmpjes:(((

Zit al 2 weken op F5 te raggen bij Youtube, maar het blijft leeg:(

• FaberOne
Wereldkaart schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 12:38:
Ik mis de filmpjes:(((

Zit al 2 weken op F5 te raggen bij Youtube, maar het blijft leeg:(
Ik zit midden in m'n tentamenweek dus wacht nog maar even tot volgende week met f5 haha.
Sorry voor de delay, maar ik beloof dat er extra kwaliteit voor terugkomt, want ik heb mijn microfoon wel gefixt. :)

@Levi, Kijk even je PM

• Wereldkaart
Is het een nieuwe rage om gevoelens te uitten op forumposts? xD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• levik7
Wereldkaart schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 15:56:
Is het een nieuwe rage om gevoelens te uitten op forumposts? xD
Hahaha, het is een 1 april grap van tweakers: plan: Tweakers introduceert TweakMoticons

Maar ik vind wel een leuk idee en hoop stiekem dat ze het houden :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koudepinda
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 12-09-2017

koudepinda

raar drankje

Ach nee ze houden het niet, ik vond het echt een leuke nieuwe feature.

• Jelv
  • Niet online
levik7 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 16:48:
[...]

Hahaha, het is een 1 april grap van tweakers: plan: Tweakers introduceert TweakMoticons

Maar ik vind wel een leuk idee en hoop stiekem dat ze het houden :Y
...And it's gone!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FaberOne
Match-Up
Halve Finale

• Jadero
Ik ben toch wel verbaasd dat ik in de halve finale sta daar ik van jou verloren heb Faber?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
Ghengis schreef op maandag 04 april 2016 @ 09:57:
Ik ben toch wel verbaasd dat ik in de halve finale sta daar ik van jou verloren heb Faber?
Zoals ik in mijn PM al aangaf had ik besloten op te geven na het niet kunnen spelen van de resterende pot(jes). Vond dat als organisator wel zo fair.

• Jelv
  • Niet online
Morgenavond spelen Levik7 en ik om 20.00 uur onze potjes. Nog niet helemaal bekend of er een streamer is. In het slechtste geval zal ik hem gaan streamen vanuit mijn perspectief.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FaberOne
Dutch Class gaat het morgen niet redden, dus mijn hoop ligt nu op FogHorn TV.

Het goede nieuws echter, eindelijk weer een game opgenomen! Morgen komt Game 2 van Jelv & Teddybear online en aan de games van Special Hippo Joe & Koude Pinda wordt ook gewerkt!

• levik7
Jelv schreef op maandag 11 april 2016 @ 14:31:
Morgenavond spelen Levik7 en ik om 20.00 uur onze potjes. Nog niet helemaal bekend of er een streamer is. In het slechtste geval zal ik hem gaan streamen vanuit mijn perspectief.
Yes! Dus wees welkom om te komen kijken! Ik zou eventueel ook kunnen streamen vanuit mijn beeld. Mijn internet zou daar snel genoeg voor moeten zijn. Maar het zou leuk zijn als iemand ook commentaar erbij kan geven.

@faberOne, jij zelf kan niet morgen streamen? Mocht foghorn niet kunnen.

• FaberOne
levik7 schreef op maandag 11 april 2016 @ 16:14:
[...]

Yes! Dus wees welkom om te komen kijken! Ik zou eventueel ook kunnen streamen vanuit mijn beeld. Mijn internet zou daar snel genoeg voor moeten zijn. Maar het zou leuk zijn als iemand ook commentaar erbij kan geven.

@faberOne, jij zelf kan niet morgen streamen? Mocht foghorn niet kunnen.
Sinds ik weer op mijn ouderlijk huis woon is mijn internet bagger, dus mijn breedbante redt streamen niet (geen 2mb/s up in het buitengebieden helaas). Wat ik kan doen is als iemand TS open laat staan dat ik als co-comentator meedoe, want ben wel beschikbaar morgen.

Even wachten of FogHorn nog reageert..

Acties:
  • +2Henk 'm!

• FaberOne

Full HD duurt altijd even op YouTube, maar komt eraan hoor :9~

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Casten lukt helaas niet, ga wel vanuit mijn perspectief streamen op https://www.twitch.tv/ageoftweakers. Je kan dus meekijken als we zo gaan beginnen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
Bloedstollende eerste ronde, leuk om te kijken. Heb al zin om te casten ^^

• Wereldkaart
2 minuten met mn vriendin gebeld en gelijk de gg gemist. Snel die dingen uploaden faber! :p

[Voor 15% gewijzigd door Wereldkaart op 12-04-2016 21:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jadero
Zojuist een werkoverleg met ons aller Pinda gehad, hij is betrekkelijk flexibel alleen ben ik het probleem. Ik zit middenin een afstudeerfase dus is het wat lastig (ik had er ook niet op gerekend verder te moeten :P )

Wij proberen z.s.m. een moment te vinden.

• FaberOne

• RonaldMeer
Haha nice, ben benieuwd! :D

• koudepinda

koudepinda

raar drankje

Zojuist de potjes met Ghengis gespeeld, voor de uitslagen moet je wachten tot de volgende match-up of de filmpjes van Faberone.

• FaberOne
Grande Finale

• levik7
Aahh, de finale! Ik zal contact opnemen met koudepinda voor een datum. Wel moet ik zeggen dat ik 23 tot 30 april weg ben op vakantie. Dus het handigste lijkt mij om daarna af te spreken. Geeft Faber ook wat tijd om up to date te raken met casten. Ik ben namelijk ook wel benieuwd naar de speelstijl van mijn tegenstander ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jelv
  • Niet online
Waar zijn de filmpjes :| Hoe zal het aflopen, ben benieuwd!!!

• FaberOne
Graag zou ik z.s.m. iets meer horen van de finales die nog gespeeld moeten worden.

Daarnaast wat betreft mijn verslagen; ik ben al 3 weken niet meer op de campus geweest waar ik mijn verslagen upload. 12 gb uploaden gaat op mijn huidige woonadres meerdere dagen duren namelijk haha. Daarnaast is er technisch wat mis gegaan waardoor ik alleen het commentaar heb, en geen beeld. Leuk voor op de radio, maar AoEII zonder beeld is nogal lame imho 11. En mijn laatste smoesje is dat ik genoten heb van het heerlijke weer. Ook zeer belangrijk natuurlijk ;)

Hoop dat de finale binnenkort ook gespeeld wordt, zodat we eindelijk weten wie de,beste tweakers is haha

• RonaldMeer
De filmpjes komen niet meer begrijp ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
RonaldMeer schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 17:13:
De filmpjes komen niet meer begrijp ik?
Oh jawel hoor, alleen ik ben een slacker haha. Iedereen komt nog aan de beurt

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 02:10

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Even iets semi-offtopic trouwens; Is er eventueel interesse om in de toekomst zo'n vergelijkbaar toernooi te houden maar dan via Voobly? (Userpatch versie van Age2) Ook in het hoofdtopic lijkt daar steeds meer interesse voor te zijn. Ook voor casting is dat een stuk leuker/prettiger omdat er direct kan worden meegekeken als spectator.

• FaberOne
D4NG3R schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 15:12:
Even iets semi-offtopic trouwens; Is er eventueel interesse om in de toekomst zo'n vergelijkbaar toernooi te houden maar dan via Voobly? (Userpatch versie van Age2) Ook in het hoofdtopic lijkt daar steeds meer interesse voor te zijn. Ook voor casting is dat een stuk leuker/prettiger omdat er direct kan worden meegekeken als spectator.
Dit toernooi is ook enigszins gehouden om de African Kingdoms uitbreiding te showcasen, maar het was inderdaad ook de bedoeling om in het vervolg gebruik te maken van het stabielere Voobly. Echter, je kan nu ook al meekijken met AoE:HD via de (brakke) spectator mode. Via Voobly wil ik echter wel gebruik gaan maken van de spectator lay out.

Waarschijnlijk zal het trouwens in het vervolg ook Team Games gedaan worden, maar denk dat we voordat we met het volgende toernooi gaan beginnen we de zomer al voorbij zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wereldkaart
Voordat de filmpjes zijn geupload in ieder geval wel haha

Acties:
  • +1Henk 'm!

• levik7
Ahh, de finale moet inderdaad nog worden gespeeld. Zelf heb ik sinds vorige week een nieuwe fulltime vakantie baan, waardoor ik doordeweeks 's avond eigenlijk niet kan. En mijn vrije dagen willen ook nogal variëren helaas... Daardoor heb ik nu al drie weken nauwelijks tijd gehad om AoE te spelen. Maar het is inderdaad wel handig om een datum af te spreken, dus dat zal ik proberen.

Mij lijkt het ook zeker leuk om in de toekomst mee te doen met een volgend tournament of zelfs competitie ;)
Teamgame-tournament lijkt mij wel lastig aangezien je dan alle vier moet kunnen. Maar het lijkt mij wel leuk om een keer tweakers vs **** te spelen!

Voobly heb ik zelf nog nooit mee gespeeld maar het schijnt inderdaad beter te werken dan AoE HD (is niet zo heel lastig :+ )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• levik7
Heeft iemand onlangs nog iets van koudepinda gehoord? Ik heb hem al een aantal keer een bericht gestuurd op steam maar nog niks gehoord van hem... En nu net zag ik op steam staan dat hij al 24 dagen niet online is geweest... Wellicht is hij op vakantie? Maar dat is wel een lange vakantie dan?

• FaberOne
Ik heb niks meer van hem gehoord helaas. Probeer het anders eens via de Tweakers PM functie?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koudepinda

koudepinda

raar drankje

Ik was de laatste tijd erg druk met mijn studie, en met de voorbereidingen voor een zeilwedstrijd, dat betekent dat ik ook deze week nog geen tijd heb om age of empires te spelen. Na deze week moet dat wel weer lukken.
Ik hoop dat deze vertraging verder geen groot probleem is.

• Jelv
  • Niet online
Zit wel te wachten op een live stream voor de finale. Plan anders paar weken vooruit een datum en regel een streamer. Dutchclass is nu veel aan het streamen dus heeft vast wel zin om hem te streamen.

En wel graag African Kingdoms civs spelen :) (@levi: de dlc al gekocht?)

[Voor 16% gewijzigd door Jelv op 13-06-2016 10:54]

• levik7
Jelv schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:53:
Zit wel te wachten op een live stream voor de finale. Plan anders paar weken vooruit een datum en regel een streamer. Dutchclass is nu veel aan het streamen dus heeft vast wel zin om hem te streamen.

En wel graag African Kingdoms civs spelen :) (@levi: de dlc al gekocht?)
Hahaha, het duurt inderdaad wel wat lang nu... Ik heb koudepinda een berichtje gestuurd met een voorstel.

Aftican Kingdoms nog niet gekocht helaas, ik weet niet of koudepinda van plan was een AK civ te kiezen? Dan moet ik het nog snel kopen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FaberOne
levik7 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:53:
[...]

Hahaha, het duurt inderdaad wel wat lang nu... Ik heb koudepinda een berichtje gestuurd met een voorstel.

Aftican Kingdoms nog niet gekocht helaas, ik weet niet of koudepinda van plan was een AK civ te kiezen? Dan moet ik het nog snel kopen!
Nog reactie gehad?
Wilde het namelijk eigenlijk graag afronden voor juli :P dan kunnen we dadelijk verder in de 2de helft van het jaar met een ander toernooi o.i.d.

Bij voorkeur met AK, maar het is geen must.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• levik7
FaberOne schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 15:37:
[...]

Nog reactie gehad?
Wilde het namelijk eigenlijk graag afronden voor juli :P dan kunnen we dadelijk verder in de 2de helft van het jaar met een ander toernooi o.i.d.

Bij voorkeur met AK, maar het is geen must.
Nee, helaas nog niet... Ik had hem vorige week gevraagd of hij vandaag zou kunnen(ik was vandaag vrij) maar ik heb helemaal geen reactie van hem gekregen... Beetje jammer. Ik heb nu aan hem gevraagd of hij een datum kan voorstellen, dus ik hoop dat hij reageert.

• Wereldkaart
BUMP, nieuw toernooi? ! :D

• Jelv
  • Niet online

• FaberOne
Zoals al bekend was gemaakt via de Tweakers Discord Chat zal er inderdaad een 2de toernooi plaats gaan vinden om nu dan toch echt opzoek te gaan naar de beste Tweaker!

Van het eerste toernooi heb ik veel geleerd en genoten van enkele prachtige potjes, maar ik ben ervan overtuigd dat we met de wat grotere belangstelling in AoEII van nu en de nieuwe expansion het toernooi naar een hoger niveau kunnen tillen! Echter, hiervoor zou ik graag ook wat meningen van jullie horen.

Het vorige toernooi vond plaats in een 1v1 setting, gespeeld met de Forgotten Empires en African Kindom expansion. Het was desondanks niet verplicht te spelen met een uitbreidings-civ.
Nu heb ik heb enkele wensen vernomen om hier een TeamGame van te maken in het toekomstig toernooi. 4v4 zullen we vanwege technische en organisatorische reden niet gaan spelen, echter ik sta helemaal open voor een 2v2. Dit zou dan bijvoorbeeld gespeeld kunnen worden met pre-made teams, of met een systeem waarbij iedereen zich los inschrijft en mensen met een hoog elo gekoppeld worden aan spelers met een lage.
Graag zou ik van jullie horen welk systeem (1v1/2v2) de voorkeur heeft via de onderstaande poll, en als je op 2v2 stemt welke teamsamenstelling je graag terug zou zien.
http://www.strawpoll.me/12132079

Ten tweede zou ik graag horen op welk platform jullie graag zouden spelen. Hierbij zou de keuze vallen op Voobly of Steam. Deze community is voornamelijk samengekomen door de HD versie, echter tegenwoordig spelen er ook enkelen op Voobly omdat het iets stabieler zou zijn. Desondanks is tegenwoordig met de Save & Restore function Steam ook een zeer goede keus.
http://www.strawpoll.me/12132164

Belangrijk aan de keuze tussen Steam en Vooby zijn ook de expansions. Recentelijk is ook weer een nieuwe expansion verschenen (Rise of the Rajas), en die zou bijvoorbeeld niet gespeeld kunnen worden op Voobly. Echter, ook op HD kun je zonder expansions spelen mocht dat gewenst zijn. Persoonlijk vind ik de expansions wel een leuke verfrissende wending geven aan de game, maar wil eigenlijk niemand verplichten om deze aan te schaffen voor het toernooi.

In elk geval, barst lost zou ik zeggen!

Ps. begin Februari zal het inschrijf topic aangemaakt worden aan de hand van de discussie hier, want het blijft jullie toernooi. Daarna zal het inschrijven plaatsvinden, en begin maart wil ik losbarsten met het grootste Age of Tweakers Tournament tot nu toe! :)F :)B

• Wereldkaart
2v2 met random teams lijkt me het leukst!

• FaberOne
Update:

Momenteel bekijken we ook een competitie model en een toernooi met combinaties van 2v2 & 1v1.

Voor de random verdeling van teams wordt gedacht aan het onderstaande indelingsysteem waarbij de laatste categorie aan de eerste wordt gekoppeld:
<1450 | 1451-1500 | 1501-1550 | 1561-1600 | 1601-1650 | 1651-1700 | 1701-1750 | >1751 (credits aan Jorn)

Meer info zal volgen!

• FaberOne
Het huidige voorstel voor het toernooi wordt een unieke mix van verschillende stijlen!
In maart beginnen we met een 2v2 competitie waarbij per ronde 2 games gespeeld worden. Een ronde bestaat uit een game met een map naar keuze van het 'Thuis' spelende team en een random map uit een nog nader te bepalen Map-pack. Wanneer in een ronde beide games gewonnen worden, krijgt het winnende team 3 punten. Bij het winnen van een map en het verliezen van de ander krijgt het team 1 punt en zoals je waarschijnlijk wel kunt raden krijg je bij het verliezen van beide games 0 punten. We spelen door met de rondes totdat elk team elkaar getroffen heeft en ook elk team een home-map gespeeld heeft.
Echter, dit is pas het begin! :Y

Aan de hand van de ranglijst die gebaseerd is op de resultaten in de competitie zal er een Bo3 2v2 Knockout toernooi gedaan worden met dezelfde team. Hierbij begint de #1 tegen de #2, de #3 tegen de #4 etc. hierdoor is het nog mogelijk voor de lager geindigde teams om nog te groeien in het toernooi met beter teamwork en dergelijke. Om het ook onderaan spannend te houden in de competitie valt het team dat als laatste ge-eindigt is af voor het toernooi onderdeel. Zo kan het zijn bij inschrijving van 9 teams dat de #9 afvalt zodat de overgebleven 8 kunnen beginnen aan een knockout-fase. Bij inschrijving van bijvoorbeeld 10 teams zouden zowel #9 als #10 afvallen. Eenzelfde systeem is ook in te voeren bij minder inschrijvingen.
De teams die verder gaan in het toernooi-onderdeel spelen een best of 3 waarbij de eerste game de home-map is van het hoog ge-eindigde team (#1 in ons voorbeeld tegen #2), waarna er weer een random-map gespeeld wordt uit het map-pack en ten slotte weer de Home-map van het lager ge-eindigde team. Het loont dus zeer zeker om hoog te eindigen!
We spelen door tot het Bo3 systeem tot de finale. De winnaar zal in de finale rest met een Bo5 bepaald worden. Dit team wordt uiteindelijk bekroont tot het beste AoEII Tweakers-Team van '17 _/-\o_
Maarrrrr, er is meer :D

Met team-games komen we er natuurlijk niet achter wie de beste solo-Tweaker is, daarom gaan we door met 1v1's met wederom een Bo3 Knockout Systeem. Echter, aan dit onderdeel mogen alleen alle halve finalisten meedoen. Deze 8 Tweakers worden op een random wijze aan elkaar gekoppeld als tegenstanders, dus zou het zomaar kunnen dat je opeens tegen je Team-genoot staat van de vorige onderdelen. De kwart finale en de halve finale worden als Bo3 gespeeld en de Finale wederom als Bo5.
De winnaar van dit solo-toernooi mag zich de beste AoEII Tweaker van '17 noemen.

Hele lap tekst, dus kuddo's als je dit al allemaal gelezen hebt. d:)b Echter, zoals je wellicht kan zien is het een groot concept. Afhankelijk van het aantal teams kan dit toernooi wat bestaat uit meerdere onderdelen goed tot sint juttemus duren. Aangezien we niet allemaal altijd even veel tijd hebben voor AoE en er af en toe belangrijkere dingen in het leven zijn, zullen de rondes waarschijnlijk 2 weken in beslag nemen en zal er een pauze tussen de onderdelen plaatsvinden van een nog niet nader vast gesteld aantal weken. Voor sommigen zal twee weken misschien lang zijn, maar gelukkig kun je tegen die tijd hopelijk genieten van een groot aantal game-verslagen en analyses op het Age of Tweakers YouTube kanaal en zo de tussenliggende tijd doden.

• levik7
Oké, dus als ik het goed begrijp;
Als er 14 spelers inschrijven.
Dan ontstaan er 7 teams. Dan worden er eerst 6 wedstrijden gespeeld tegen elk ander team.
Vervolgens gaan #1 en #2, #3 en #4, #5 en #6 tegen elkaar, #7 valt af. Hiervan gaan de winnaars door. En dan gaan deze laatste drie teams nog allemaal een keer tegen elkaar. En dan gaan #1 en #2 nog een keer tegen elkaar in een Bo5
Dit zijn dus al 9 wedstrijden(19 potjes) voor de finalisten. Dus 18 weken, dat is 4,5 maand :/

En in de finale is de kans groot dat #1 tegen #3 komt? Dat is een beetje jammer voor #2...
Misschien een idee om de Bo3 te skippen? En alleen een finale doen tussen #1 en #2?

Daarnaast ben ik wel voorstander van elke week een wedstrijd, daardoor duurt het een stuk minder lang en is de #hype er ook veel meer! En als er een keer uitstel nodig is, dan moet dat vast wel mogelijk zijn.

Ook ben ik nu al fan van de gameverslagen en analyses! d:)b

• T-homas
  • Laatst online: 26-11 16:20
En de teams mogen we zelf maken? :o

• FaberOne
levik7 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:59:
Oké, dus als ik het goed begrijp;
Als er 14 spelers inschrijven.
Dan ontstaan er 7 teams. Dan worden er eerst 6 wedstrijden gespeeld tegen elk ander team.
Vervolgens gaan #1 en #2, #3 en #4, #5 en #6 tegen elkaar, #7 valt af. Hiervan gaan de winnaars door. En dan gaan deze laatste drie teams nog allemaal een keer tegen elkaar. En dan gaan #1 en #2 nog een keer tegen elkaar in een Bo5
Dit zijn dus al 9 wedstrijden(19 potjes) voor de finalisten. Dus 18 weken, dat is 4,5 maand :/

En in de finale is de kans groot dat #1 tegen #3 komt? Dat is een beetje jammer voor #2...
Misschien een idee om de Bo3 te skippen? En alleen een finale doen tussen #1 en #2?

Daarnaast ben ik wel voorstander van elke week een wedstrijd, daardoor duurt het een stuk minder lang en is de #hype er ook veel meer! En als er een keer uitstel nodig is, dan moet dat vast wel mogelijk zijn.

Ook ben ik nu al fan van de gameverslagen en analyses! d:)b
Bij het voorbeeld van 7 teams (14 spelers) is het direct heel spannend in het 'rechterrijtje'. Omdat voor een kwartfinale met knockout-systeem 8 teams nodig zijn zullen er direct 3 teams afvallen. Zo begin je met 4 teams direct in de halve finale.
Daarnaast, om het toernooi gedeelte zo spannend mogelijk te houden wil ik direct op niveau matchen. Een potje van de nummer 1 tegen de nummer 8 zal namelijk naar alle waarschijnlijkheid minder leuk om te volgen/spelen zijn dan direct tegen de nummer 2 te spelen. Op deze manier zou je constant het beste tegen het beste laten strijden en geef je mindere teams nog de mogelijkheid om te groeien in het toernooi. De bedoeling is dat alle teams redelijk gebalanceerd horen te zijn, zodat naast individuele klasse ook teamwork games moet gaan winnen, dus hopelijk zijn de kwaliteitsverschillen minimaal.
Dat de nummer 2, die naar alle waarschijnlijkheid minder goed is, direct tegen de winnaar van de competitie moet spelen en dus misschien niet ver komt in het toernooi blijft inderdaad een beetje lullig klinken, maar het gaat uiteindelijk om het vinden van de beste Tweakers, dus of dat in de kwart finale gebeurt, of de finale maakt denk ik weinig uit. Daarnaast heeft de nummer 2 ook alle mogelijkheden om zich voor te bereiden op de game door bijvoorbeeld het terugkijken vande games van de opponent en zo ons misschien wel te verassen.Overigens is het wel zo eerlijk om dan voor de nummer 1 en 2 een gegarandeerd plaatsje te hebben in het 1v1 onderdeel , omdat anders er inderdaad in potentie wel heel goede spelers direct uitgaan. Dat zal ik aanpassen!

Voor de spelduur zou het wel verstandig kunnen om het aantal games in te korten. Single-elimination rondes zou misschien wel leuk zijn? Met als uitzondering dan de finale.
Denk dat op deze manier je het toernooi onderdeel als toetje op de taart kan zien na een al vrij intensieve competitie die inderdaad het langste onderdeel van het geheel zal zijn.
Qua snelheid is het wel zo lekker om een week per ronde te doen inderdaad! We kunnen na de eerste seizoenshelft van de competitie wel een inhaalweekje doen met rust zodat ook games ingehaald kunnen worden als oplossing.

Er moet in elk geval nog veel gefine-tuned worden aan het concept, maar daarom dat ik het nu al voorstel zodat ik van jullie nog feedback kan krijgen. Keep them coming O-)

@T-homas uhhhh, ben bang dat dan alle 18++ gaan teamen 11
Zo als het er nu uitziet wordt het individueel inschrijven vanaf 1 februari en dan wordt je gekoppeld aan iemand anders. Op 15 februari laat ik dan weten wie je teamgenoot is zodat je nog 2 weken de tijd hebt om te oefenen en dan barst het feest in maart los!

[Voor 5% gewijzigd door FaberOne op 23-01-2017 01:26]

• JornA
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 12-11 15:22
Go Faber go! _/-\o_ :9~
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee