[ziggo] Geen smartcard op mn abonnement

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
Goedendag,

Ik zit met een dilemma met ziggo. Ik ben al sinds 2015 bij Ziggo. Gisteren heb ik een nieuwe 4K tv gekocht bij de Mediamarkt. Echter omdat ik niet wist of ik een Ci 1.2 of 1.3 module had werd mij aangeraden om naar de ziggo store te gaan (gedeelte van ziggo in de mediamarkt).

Zo gezegd zo gedaan:
Tot mijn verbazing wist deze meneer mij te vertellen dat ik helemaal geen smartcards op mijn naam heb staan. En dat ik contact op moest nemen met ziggo om deze kaarten op mijn naam te zetten.

Vervolgens na 20 minuten in de wacht te hebben gestaan, werd de haak door hun erop gegooid net toen de verbinding tot stand kwam (erg pissig p dat moment)

Vervolgens een Fb bericht gestuurd en alles in uitgelegd. Nu krijg ik dood leuk te horen dat zij moet niet gaan helpen omdat er nooit een smartcard op mn account is geactiveerd en dat ik maar 2 euro per tv meer moet gaan betalen. Omdat zij het beleid hebben veranderd.

Nu vroeg hij mij om de smartcards nummers door te geven zodat hij kan uitzoeken bij wie ze horen. Dit heb ik geweigerd puur om te voorkomen dat straks deze kaarten geblokkeerd gaan worden en ik verplicht ben straks per tv te gaan huren.

Nu is mn vraag. Mogen ze zomaar mijn gekochte kaarten weigeren. Die volgens hun niet bij mn account horen?
Ik maak dus al sws 2 jaar lang gebruik van deze kaarten. En nu blijken ze niet op mn naam te staan waardoor ik dus niet gebruik kan maken van die Film 1 actie en ook niet van extra kanalen/zenders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:55
Maar hoe kom je dan aan die kaart? En kon je er eerder wel televisie mee kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
oohh schreef op zondag 29 januari 2017 @ 19:45:
Maar hoe kom je dan aan die kaart? En kon je er eerder wel televisie mee kijken?
Ik heb deze kaarten gewoon gekocht in de winkel. Na mijn weten gewoon geactiveerd in mn account. Heb altijd kunnen kijken (zelfs nu). Alleen nu wij gebruik willen maken van die Sony actie (3 maanden gratis Film1). Kan het niet omdat wij geen kaarten op ons abonnement hebben.

En dat is juist het rare

Ik heb al het idee waar de fout ligt.

Het abonnement stond altijd op mn naam toen ik nog bij mn moeder woonde. In die tijd zijn er dus smartcards geactiveerd. Toen mn moeder schuldvrij werd hebben we met aan getekende brieven en bewijzen het abonnement op haar naam weten te zetten.

Ik ben er dus altijd vanuit gegaan dat deze kaarten p mn naam stonden.

Helaas valt vlgens ziggo hier niets meer aan te veranderen. En ben ik dus illegaal bezig doordat ik smartcards gebruik dat niet op mijn naam staan...

[ Voor 34% gewijzigd door Jboy1991 op 29-01-2017 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:10
Er is een heel topic over Ziggo, en als je daar even zoekt op smartcard dan zie je dat je niet de enige bent waarbij er van alles fout loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
hcQd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:10:
Er is een heel topic over Ziggo, en als je daar even zoekt op smartcard dan zie je dat je niet de enige bent waarbij er van alles fout loopt.
Die zocht ik dus en kon ik niet vinden. Vandaar het nieuwe topic.

Op twitter zag ik meer mensen die er last van hebben (dat er plotseling geen smartcards op hun account staan maar wel altijd digitale tv hebben).

Het rare vind ik dat zij dit zomaar mogen/kunnen veranderen. Tenslotte hebben mensen toen de tijd (ook in) de kaarten inc Ci module gekocht. Het is dus ons eigendom. Daarom vind ik het zo apart dat zij nu mogen zeggen dat ze niets meer met deze kaarten gaan doen en dat (in mn geval) ik maar 2 euro PER maand PEr TV moet betalen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-10 22:09
Die smartcards staan dus op naam van je moeder nu. Lekker doorkjken daarmee en inderdaad niet de nummers daarvan doorgeven. Ziggo kan niet controleren of die smartcards zich in het huiis bevinden waar het abonnemt waar ze aan gekoppeld is, is geregistreerd dus daar hoef je niets van te vrezen.

Zelf heb je kennelijk geen smartcards op je abonnement. Dat is best raar eigenlijk, als je wel een abonnement bij Ziggo hebt?

Ziggo heeft haar beleid veranderd, flinke poos terug al. Daar verander je dus niets meer aan, behalve dat je nu dus extra betaald per smartcard kennelijk. Vervelend dat dat niet gecommuniceerd is naar jou.

Ik zou een losse module van marktplaats plukken voor je reeds bestaande kaart en die actie van Film1 vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koektrommeltje
Jboy1991 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:13:
[...]

Die zocht ik dus en kon ik niet vinden. Vandaar het nieuwe topic.

Op twitter zag ik meer mensen die er last van hebben (dat er plotseling geen smartcards op hun account staan maar wel altijd digitale tv hebben).

Het rare vind ik dat zij dit zomaar mogen/kunnen veranderen. Tenslotte hebben mensen toen de tijd (ook in) de kaarten inc Ci module gekocht. Het is dus ons eigendom. Daarom vind ik het zo apart dat zij nu mogen zeggen dat ze niets meer met deze kaarten gaan doen en dat (in mn geval) ik maar 2 euro PER maand PEr TV moet betalen....
Als die kaarten plots van eht abonnement zijn verdwenen maar ze werken nog wel steeds. Wat is dan het probleem? Of ze er opstaan of niet.. zolang je er niet extra voor betaald voorzie ik geen probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
koektrommeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:15:
Die smartcards staan dus op naam van je moeder nu. Lekker doorkjken daarmee en inderdaad niet de nummers daarvan doorgeven. Ziggo kan niet controleren of die smartcards zich in het huiis bevinden waar het abonnemt waar ze aan gekoppeld is, is geregistreerd dus daar hoef je niets van te vrezen.

Zelf heb je kennelijk geen smartcards op je abonnement. Dat is best raar eigenlijk, als je wel een abonnement bij Ziggo hebt?

Ziggo heeft haar beleid veranderd, flinke poos terug al. Daar verander je dus niets meer aan, behalve dat je nu dus extra betaald per smartcard kennelijk. Vervelend dat dat niet gecommuniceerd is naar jou.

Ik zou een losse module van marktplaats plukken voor je reeds bestaande kaart en die actie van Film1 vergeten.
Dat kan dus niet omdat het via Klantnummer van ziggo gaat. En ik heb volgens ziggo dus geen smartcards op mn klantnummer staan... Dus aldus ziggo zal ik nooit extra zendapakketen etc kunnen nemen
koektrommeltje schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Als die kaarten plots van eht abonnement zijn verdwenen maar ze werken nog wel steeds. Wat is dan het probleem? Of ze er opstaan of niet.. zolang je er niet extra voor betaald voorzie ik geen probleem ;)
het probleem is dat wij hierdoor geen Film 1 kunnen ""huren"" die je kreeg bij het aanschaffen van een nieuwe tv (https://www.film1.nl/actie/)

zo doende kwamen wij hier dus ook achter.

[ Voor 50% gewijzigd door Jboy1991 op 29-01-2017 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koektrommeltje
Jboy1991 schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:21:
[...]

Dat kan dus niet omdat het via Klantnummer van ziggo gaat. En ik heb volgens ziggo dus geen smartcards op mn klantnummer staan... Dus aldus ziggo zal ik nooit extra zendapakketen etc kunnen nemen

[...]

het probleem is dat wij hierdoor geen Film 1 kunnen ""huren"" die je kreeg bij het aanschaffen van een nieuwe tv (https://www.film1.nl/actie/)

zo doende kwamen wij hier dus ook achter.
Dan vraag je aan je moeder of ze dat tijdelijk wilt doen ;)
En zeg je je eigen tv abonnement op als dat kan: scheelt je 17-18 euro per maand. Afsluiten doen ze toch niet ;)

[ Voor 8% gewijzigd door koektrommeltje op 29-01-2017 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-10 12:22
Dit topic heeft weinig te zoeken in AZ. Duwtje naar IH

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1