Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-08 10:57
Ik zoek een?
Av-surround reciever 7.1/ 7.2.

Wat is je budget?
Ik wil er maximaal 400 euro aan uitgeven.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De reciever zal vooral gebruikt gaan worden om films met surround geluid te kunnen kijken. Wat ik ook wel fijn zou vinden als er af en toe muziek via een iphone/ipad gestreamd kan worden. Dit is echter niet het hoofdoel. Ik vind het vooral belangrijk dat er goed surround geluid wordt weergegeven. (dus echt surround en geen virtueel surround) En dat er geen beeldkwaliteit verloren gaat.

Momenteel heb ik speakers van canton (https://www.canton.de/en/archive/movie-85-cx). Deze geven een impendantie van 4 - 8 ohm (wat wordt hier nu mee bedoeld?). Echter heb ik de subwoofer vervangen door de: canton as cd 102
https://www.canton.de/en/archive/movie-85-cx
Dit is nu een 5.1 set maar ik wil de mogelijkheid hebben om uit te breiden naar 7.1.

Ook heb ik een LG B6V 55'' oled tv en een playstation pro welke ik via de reciever wil aansluiten.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb deze twee recievers gevonden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Denon AVR-X1300W€ 325,-€ 325,-
1Onkyo TX-NR656 Zwart€ 339,-€ 339,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 664,-

Welke vragen heb je hier nog over?
De belangrijkste vragen waar ik nog mee zit zijn:
De speakers geven een impedantie tussen de 4 - 8Ω
De Denon geeft aan bij impedantie 8Ω en de Onkyo 6Ω
Zijn deze versterkers nu wel of niet geschikt voor mijn speakers?
Ga ik deze niet opblazen als de speakers onder de 6Ω komen?

Een andere vraag die ik heb, hoe zit het met de doorgeefkwaliteit van het videosignaal?
Gaat hier kwaliteit verloren of is die niet noemenswaardig?

Verder: heeft de reciever nog effect op de inputlag van de PS4 pro?

You're too slow!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:19
Ne met de mediamarkt actie voor 407 euro een flinke stap hoger: Denon avr x2300

http://www.mediamarkt.nl/...n-avr-x2300w-1454076.html

Speakers zijn geen probleem. Als je alles via je versterker laat lopen ( beeld en geluid) syct die beeld en geluid automatisch. Volgens mij kan je de 2300 sowieso met Bluetooth, netwerk en AirDrop streamen. Net als ingebouwd spotify of van een NAS oid streamen.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:58
Frishe1992 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 14:21:
De Denon geeft aan bij impedantie 8Ω en de Onkyo 6Ω
Receivers en versterkers hebben geen weerstand. Speakers wel, speakers fluctueren over het gehele bereik in weerstand, waarbij 4 - 8 Ohm zeer gemiddeld is en niets speciaals, de versterker past zich daarop aan. Als de weerstand te laag komt kan dat inderdaad schadelijk zijn voor de versterker, maar met de volumes (en daarmee benodigd vermogen) van de gemiddelde huiskamer loopt het zo los niet. Zie ook [FAQ] Audio voor een uitgebreidere uitleg.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
FeaR schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Receivers en versterkers hebben geen weerstand. Speakers wel, speakers fluctueren over het gehele bereik in weerstand, waarbij 4 - 8 Ohm zeer gemiddeld is en niets speciaals, de versterker past zich daarop aan. Als de weerstand te laag komt kan dat inderdaad schadelijk zijn voor de versterker, maar met de volumes (en daarmee benodigd vermogen) van de gemiddelde huiskamer loopt het zo los niet. Zie ook [FAQ] Audio voor een uitgebreidere uitleg.
Thanks voor de verduidelijking. En wat betreft de 2 bovenstaande recievers? Welke zou beter zijn?

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:40
Ik heb zelf de Denon en ben er zeer tevreden over , genoeg aansluitingen voor blu ray speler etc. mooi en duidelijke setup , microfoon meegeleverd en voor een doorsnee woning genoeg volume om je huiskamer uit te dreunen,

Menu's zijn overzichtelijke en eventueel te bedienen met een app, voor rond de 350 euro een uitstekende receiver voor in een doorsnee woning qua power (je gaat je buren niet tot last te zijn met een zwaardere versterker ;)

Heb hem zelf bij hifi klubben gekocht, prima garantie daar, en je kan ze daar (eventueel ) op aanvraag beluisteren en ervaren hoe hij is. Bovendien 5 jaar garantie en een speciaal zaak wat me dus heeft besloten daar te kopen ipv bij een dozenschuiver als de Mediamarkt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frishe1992
Het is uiteindelijk de 2300 geworden. Met name de upscaling van de 2300 tov de 1300 heeft de doorslag gegeven.

You're too slow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Hoi OP, ik ben zelf ook aan het overwegen een nieuwe versterker te kopen en zit me te verlekkeren op de Onkyo tx-nr656, maar zie dat je de Denon hebt aangeschaft. Je hebt het over upscalen, maar ik begrijp niet helemaal wat je daar mee bedoelt en zie het ook niet terugkomen in de vergelijking... Daarnaast staat er bij de denon niet expliciet bij dat deze 4K, HDR, ARC (onderdeel van HDCP2.2?) etc. ondersteunt. Wat was de doorslaggevende factor voor je hierin en mis je nu iets met de denon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Nog een reactie op mijn verhaal hierboven: ik heb de onkyo TX-NR656 weer terug in de doos gedaan. Geluid was niet zoals ik gewend was van m'n 10 jaar oude Harman Kardon AVR-347 (kostte destijds incl. surround speaker set 500 euro, dus had echt verwacht dat de kwaliteit wel wat verbeterd moest zijn). Zit nu te twijfelen tussen de denon 1300 en 2300, maar kan het prijsverschil van de 2300 t.o.v. de 1300 nog niet goedpraten.
Pagina: 1