Tele2 geblokkeerde poorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20-09 02:32
Ik maak sinds 1 juli gebruik van de diensten van Tele2 (alleen vast internet basis (50 mb/s)
Modem is een TG789bvn; bij installatie heeft Tele2 het interen ip-adres van dit modem veranderd in 192.168.2.1. Het externe ipadres heb ik gekoppeld aan mijn mikrotik router

Alles werkte naar behoren. Bij eigen sip-accounts waren bereikbaar, ik kon van buiten mijn ftp-servers via poort 20-21 en 22 bereiken. De mailserver was via Imap (poort 993) bereikbaar en telefonie liep keurig via poort 5060.
Dit alles werkte perfect tot vorige week: Al deze poorten zijn nu geblokkeerd.
Bij een reset van het modem is hij weer teruggevallen naar het fabriek-ip 192.168.1.1.
Tele2 wil hem nu niet meer voor mij naar 2.1 zetten..... want het kan niet, terwijl ze uit het dossier voorlezen dat een helpdeskmedewerker het op 24 juni heeft uitgevoerd.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Tele2 zelf helpt natuurlijk nergens mee want ze ondersteunen het niet.

Ik zou graag dat modem vervangen door een eigen modem, maar ook daar helpt Tele2 niet bij. En volgens mij is de wet eind vorig jaar gewijzigd en zou dat nu moeten kunnen.

Ik lees graag ervaringen en tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:46

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Heb je glasvezel?

Kijk dan eens op www.netwerkje.com. Dat is voor het KPN netwerk, waar Tele2 op zit.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-10 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

Lees dit topic even door, grote kans dat je probleem daarmee kan oplossen:
Tele2 (VSDL2)modem settings, Comtrend vervangen door Draytek

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Dat topic is wel uit 2012, in de afgelopen 5 jaar is er nogal wat veranderd op VDSL gebied. Edit: er staan ook reacties uit 2017 in zie ik :)

PPPoE verbinding opzetten met username: tele2@tele2.nl en pass 'tele2' en dan zit internet op VLAN 32 zo te zien. Is wel alleen als je op een wijkkast zit denk ik, als je nog op de centrale zit dan gaat dat niet werken vermoed ik.

Of je op een wijkkast zit kun je hier wel zien: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ dan zouden er bij distributiepunten namelijk 2 namen moeten staan. Als je rechtstreeks op de centrale zit dan staat er maar één naam.

[ Voor 60% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2017 09:55 ]