Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

hoe nauwkeurig is een psu calculator?

Pagina: 1
Acties:

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Hallo,
ik gebruik al een tijd een psu calculator als ik een nieuw systeem samenstel
meestal gebruik ik deze
http://outervision.com/power-supply-calculator

mijn vraag is hoe nauwkeurig zijn deze eigenlijk.
als ik mijn huidige set up er in zet:
i7-6700k
2 x 8gb ddr 4
GTX 1080
2 SSD
2 Led strip 30cm
4 120m fans
1 d5 pomp
kom ik op aanbevolen 430 watt

maar nu ga ik ook mijn clocksnelheden en voltages invullen:
i7 6700k op 4,6 ghz met 1,32v-core
GTX 1080 met 2035 mhz 10 % overvoltage en 2800 mhz memory clock

dan kom ik op aanbevolen 512 watt

dat is een groot verschil en dat roept bij mij toch wat vraagtekens op.
wat kunnen jullie zeggen over de nauwkeurigheid van deze calculators?

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Dat soort calculators zijn eigenlijk meer estimators dan calculators.
Desondanks: SSD, geheugen, LED strips en fans verbruiken nauwelijks iets. Pomp misschien iets meer, maar zou mij niet verbazen als je voor de GTX1080 en CPU al 350W voor mag rekenen - en de resterende 80W voor moederbord en componenten.

Ga je 10% overvolten, dan gaat het verbruik 10% omhoog. Ga je 10% overklokken, gaat het verbruik opnieuw 10% omhoog. Ik heb jouw plan niet doorgerekend, maar 512W vind ik helemaal zo gek nog niet.

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-11 11:28
Dat soort vragen kan je het beste hier stellen. Krijg je ook meteen een accuraat antwoord op je geschatte verbruik.

Voeding advies en informatie topic - Deel 33

[ Voor 22% gewijzigd door Nat-Water op 27-01-2017 15:05 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
vanaalten schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:59:
Dat soort calculators zijn eigenlijk meer estimators dan calculators.
Desondanks: SSD, geheugen, LED strips en fans verbruiken nauwelijks iets. Pomp misschien iets meer, maar zou mij niet verbazen als je voor de GTX1080 en CPU al 350W voor mag rekenen - en de resterende 80W voor moederbord en componenten.

Ga je 10% overvolten, dan gaat het verbruik 10% omhoog. Ga je 10% overklokken, gaat het verbruik opnieuw 10% omhoog. Ik heb jouw plan niet doorgerekend, maar 512W vind ik helemaal zo gek nog niet.
Bij 10% overvolten gaat je stroomverbruik ook nog eens met ruwweg 10% omhoog, dus dar kost nog meer vermogen.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:57
neem liever een iets overbemeten voeding,als een voeding die op de tenen moet lopen,daar ga je echt spijt van krijgen.

Ze rekenen al een lichte overbemeting, ik heb zelf ook even mijn systeem ingevuld en ik kom op 450watt verbruik en een voeding van 500 watt word aangeraden,dat zou zeker kunnen kloppen.

als je pc 450 watt verbruikt,moet je nooit een 450 watt voeding nemen of in ieder geval een voeding nemen die al overbemeten is.

Dus ik denk dat het advies aardig kan kloppen..
Plus je koopt dit soort hardware,die 10 of 20 euro die je er mee wint op bespaard,dat zou me dat gedoe niet waard zijn :)

Een gamepc vreet nu eenmaal veel energie,zeker overklokd,op standaard zal het een stuk minder zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 27-01-2017 16:24 ]

• ronald92
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Ik heb al zich een voeding die het meer dan makkelijk kan doen.. maar vroeg me gewoon af of de calculators enigszins goed waren
Pagina: 1