Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• vzc
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-12-2023
Hallo!

Ik weet niet of ik het bij goede heb gezet. zo niet dan kan een Moderator mij helpen.

Mijn probleem begint als volgt;
Ik start mijn pc op. en gaat netjes vloeiend. 30% geheugen. Maar na een uur komt die aan op 95%. geprobeerd om progammas te sluiten. maar zonder resultaat. dag later nog steeds het zelfde.

Mijn belangrijkste specificaties zijn;
Videokaart:Nvidia GTX 970
Processor: i5 6600k
Geheugen: 8,00GB

Wat ook mogelijk is dat er teamviewer gebruikt wordt. Kosten is ook hieraan verbonden. Maar natuurlijk overleggen we dat in PB.En serieuze mensen graag.(Graag zelf. De PC taal ken ik wel een beetje. Maar het geheugen gedeelte niet)

Als iemand mij hieruit kan helpen zou super zijn!.

Mvg,
VZC

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Welk proces vreet volgens taakbeheer veel geheugen? Je kan dit naar voren toveren met ctrl+shift+esc. Je kan ook "Process explorer" downloaden, dat laat wat meer details zien.

Oh, en welk besturingssysteem gebruik je?

[ Voor 11% gewijzigd door TommyboyNL op 27-01-2017 01:32 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ervaar je ook daadwerkelijk hinder? Uiteindelijk is geheugen gemaakt om maximaal benut te worden. Oké, 95% load bij minimaal gebruik is niet gebruikelijk maar zolang je hier qua gebruik geen last van hebt zou je ook kunnen stellen dat het glas halfvol is. Het geheugen doet namelijk waar het voor gemaakt is: maximaal benut worden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• vzc
Wat ik gebruik is Windows 10 Home. Deze PC is ook vrij nieuw. Zaterdag gekregen.

En ja. Als het hoger wordt dan 95% krijg ik erge hinder. Moet soms zelfs pc opnieuw starten en op het knop drukken.

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2v8l5i1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/oj0dqc.jpg

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:39

g0tanks

Moderator CSA
Sorteer even op geheugengebruik (hoog naar laag) en maak opnieuw screenshots, want nu zien we nog steeds niet welk proces het meeste geheugen gebruikt.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:09
Dit zit hem over het algemeen niet in een proces wat heel veel geheugen maar het zijn gewoon memory leaks.

- Virus scanner draaien
- Drivers updaten
- Nadenken wanneer het gebeurt is, na het installeren van x programma?

• vzc
Begon al vanaf dag 1; Wat ik dacht was dat de PC toch nieuw is.En dat het nog gewend moet worden voor eerste gebruik. Maar begint dagelijks ook meer irritant te worden.

CPU:
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/121gbwy.jpg

Private Bytes
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2m2e3ww.jpg

Working Set
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/24ew9vn.jpg

Update: Voor een PC als deze. Zou Norton Antivirusscanner geen probleem zijn toch ?

[ Voor 11% gewijzigd door vzc op 27-01-2017 04:40 ]

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Nu nog in je screenshots naar boven scrollen, zodat we ook kunnen zien hoe de bovenkant van de lijst er uit ziet...

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• vzc
Excuses. heb het laatste screenshot geupdated.

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Zo te zien heeft rolandos582 gelijk en gaat het inderdaad om een geheugenlek. Je zou er achter kunnen komen wat dit veroorzaakt door alle onnodige processen af te sluiten en deze één voor één op te starten, te wachten en te kijken bij welk proces het geheugengebruik significant toeneemt.

Verwijderd

Toevallig een moederbord met een Killer NIC?

• BBTM
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-08 16:05
Linkje die er van af helpt, je bent niet de enige.

http://www.drivethelife.c...er-windows-10-update.html

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 17:53
Ik zie een Killer Network service (door Rivet Networks). Zoek daar eens naar, die zijn berucht vanwege hun geheugenlekken. (Working set plaatje, 2e die rood gemarkeerd is)
Je telemetry voor Nvidea staat trouwens ook nog aan. Dat mag ook wel uit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 27-01-2017 08:06 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• vzc
Dank voor alle reacties!

Heb Norton Antivirus verwijderd. en t lijkt dat het na een uur nog op 53% blijft. Met browser rondt 64%.

De overige kan ik allemaal na 20.00 doen ivm werk. Dus zal jullie up to date houden.

ACB2401; Ik weet niet wat Killer NIC is. Zal straks gaan opzoeken wat het is. En als ik het heb. Moet ik het uitschakelen dan ?

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:02
Killer NIC is een bepaalde netwerkchip. Eigenlijk gewoon een stuk software voor een bepaalde netwerkchip en die software is nogal brak. De killer software ben je niet nodig zolang je alleen de juiste driver maar gebruikt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:11

br00ky

Moderator Harde Waren
vzc schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 01:27:
Hallo!

Ik weet niet of ik het bij goede heb gezet. zo niet dan kan een Moderator mij helpen.
Toch knap dat je met een topic over je computergeheugen het subforum over geheugen over het hoofd ziet. Dit subforum staat zelfs eerder in de lijst genoemd dat dit subforum. Schopje naar PMG.

Tip: in elk subforum vind je een FAQ of sticky met uitleg wat er precies in hoort. Door in OH beleid te kijken had je al kunnen zien dat het hier niet thuishoort.

• vzc
@Zal de FAQ lezen Moderator!

En heb Killer Networking helemaal verwijderd. en opnieuw geinstalleerd. na 1,5 dag steeds aangezet te blijven. lijkt de geheugen steeds op hetzelfde plek blijven. En hopelijk blijft dit ook zo!

Update: Ik wil jullie allen bedanken voor jullie tijd! Het werkt!.

[ Voor 13% gewijzigd door vzc op 30-01-2017 14:01 ]

Pagina: 1