Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertrb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-10-2024
Mijn WD My Passport Ultra wordt sinds enkele dagen niet meer herkend door mijn MacBook. Het is een externe harde schijf die geen eigen voeding heeft. Ik heb hem aan een USB-hub aangesloten die gevoed wordt, maar dan wordt hij helaas ook niet herkend. Voor zover ik weet ligt het niet aan het kabeltje of de USB-aansluiting op mijn MacBook, aangezien een andere harde schijf wel gewoon zichtbaar wordt.

Via het schijfhulprogramma wordt de WD ook niet weergegeven. Het lampje gaat wel branden als ik hem aansluit en het zoemende geluid is gewoon aanwezig. Wel maakt de schijf elke minuut een tikkend geluid. Waar zou dit mogelijk op kunnen duiden?

Wat raden jullie me aan om nu te doen? Ik zou de data graag proberen te herstellen, aangezien ik niet van alles op de schijf een backup heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-05 15:24

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Voor datarecovery kijk hier eens:

Thematopic: Datarecovery

of hier

BalusC in "OM FAQ"

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:51
Het staat er niet helemaal duidelijk, derhalve: doet de schijf het als hij rechtstreeks op je Macbook wordt aangesloten (dus zonder powered hub)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Firmware is vermoedelijk stuk of het ding is draaiend omgevallen. Dit los je niet op met software maar vergt datarecovery specialiteit.