Vraag

• geertrb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20-05-2020
Mijn WD My Passport Ultra wordt sinds enkele dagen niet meer herkend door mijn MacBook. Het is een externe harde schijf die geen eigen voeding heeft. Ik heb hem aan een USB-hub aangesloten die gevoed wordt, maar dan wordt hij helaas ook niet herkend. Voor zover ik weet ligt het niet aan het kabeltje of de USB-aansluiting op mijn MacBook, aangezien een andere harde schijf wel gewoon zichtbaar wordt.

Via het schijfhulprogramma wordt de WD ook niet weergegeven. Het lampje gaat wel branden als ik hem aansluit en het zoemende geluid is gewoon aanwezig. Wel maakt de schijf elke minuut een tikkend geluid. Waar zou dit mogelijk op kunnen duiden?

Wat raden jullie me aan om nu te doen? Ik zou de data graag proberen te herstellen, aangezien ik niet van alles op de schijf een backup heb.

Alle reacties

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 14:35

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Voor datarecovery kijk hier eens:

Thematopic: Datarecovery

of hier

BalusC in "OM FAQ"

My Youtube Channel

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Het staat er niet helemaal duidelijk, derhalve: doet de schijf het als hij rechtstreeks op je Macbook wordt aangesloten (dus zonder powered hub)?

• Jism
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Firmware is vermoedelijk stuk of het ding is draaiend omgevallen. Dit los je niet op met software maar vergt datarecovery specialiteit.

M'n magische bol werken.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee