Net mijn Boneco U7147 (ultrasoon) getest met een nieuwe waterfilter (Boneco A250 Aqua Pro) er in, en vergeleken of de filter uberhaupt iets doet kwa luchtvervuiling. Heb de filter eerste 24 uur lang volledig ondergedompeld in een emmer laten staan, zoals in de handleiding van de ultrasoon staat.
Hier de resultaten:
(Uur lang zonder filter getest, daarna uur lang met filter, beiden beginnend vanuit een nulsituatie.)

Normaal gesproken schommelt de luchtvervuiling in de woonkamer (zonder ultrasoon), tussen de 2 en de 15 ug/m3. De ultrasoon voegt dus behoorlijk veel luchtvervuiling toe. De filter helpt wel iets, maar nog altijd veel en veel te weinig. Terwijl met gedemineraliseerd water van de Albert Heijn (huismerk), me amper/geen toename opviel.
Osmoseapparaat.nl over welk apparaat geschik zou zijn:
Hier de resultaten:
(Uur lang zonder filter getest, daarna uur lang met filter, beiden beginnend vanuit een nulsituatie.)

Normaal gesproken schommelt de luchtvervuiling in de woonkamer (zonder ultrasoon), tussen de 2 en de 15 ug/m3. De ultrasoon voegt dus behoorlijk veel luchtvervuiling toe. De filter helpt wel iets, maar nog altijd veel en veel te weinig. Terwijl met gedemineraliseerd water van de Albert Heijn (huismerk), me amper/geen toename opviel.
Osmoseapparaat.nl over welk apparaat geschik zou zijn:
Zojuist maar meteen besteld, met DI-filter en een losse hand meter. Resultaten volgen als ik hem binnen en werkend hebVoor uw toepassing zal enkel de osmopure 50 BA waarschijnlijk al volstaan, maar om het water nog schoner te krijgen (gedemineraliseerd osmosewater) kunt u een toestel met DI-fitler gebruiken zoals onderstaande:
https://www.osmoseapparaa...aat-di-filter-50-gpd.html
Met behulp van een TDS meter kan bepaald worden wanneer de DI-hars verzadigd is en vervangen moet worden. U kunt uiteraard ook eerst enkel het toestel zonder DI-filter proberen en later indien nodig dit extra filter toevoegen.

/f/image/jhRXwCC4q9Kjqn5JOiWItIxl.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RymjNA51bbGIMTkpp98SMZWB.png?f=user_large)