Harde moderaties

Pagina: 1
Acties:
  • 885 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
Hoi Tweakers,

Ik kom al jaren op tweakers, maar ik vind het eigenlijk maar weinig meer aan. Het forum is de meest steriele omgeving op de planeet, waar over helemaal niets meer gediscussieerd mag worden, alles gaat altijd maar direct dicht. De moderators komen over als mensen die te graag moderaten. Met steeds minder plezier kom ik hier eigenlijk en bezoek ik steeds vaker andere sites.

Onlangs kocht ik nog een laptop vanuit het aanbiedingen topic in shopping. Er komt een apart topic voor. En bam, topic gaat gelijk dicht omdat mevrouw het idee heeft dat alles wel besproken was. Dit is niet zo en ik denk niet dat ik de enige ben die hier graag nog even over verder had gediscussieerd.

Die kans wordt me volledig ontnomen. Erg jammer..

[Afgelopen] [BCC Prijsfout?] HP Omen 15-ax025nd \[€599]

De moderator ga ik niet mailen, ik vind dit persoonlijk <knip>

doei

[ Voor 4% gewijzigd door zeef op 26-01-2017 15:21 ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Goh, welke discussie ruimte zag jij nog dan?
- Overduidelijke prijsfout
- BCC onderneemt snel actie
- Bestellingen ontbonden
- Einde

Een typisch topic dat al tig keer langsgekomen is. Ik kan me dan ook voorstellen dat het nog weinig bestaansrecht heeft. Om dit nou meteen een nazi moderatie te noemen lijkt me nogal overtrokken. Überhaupt slaat die term helemaal nergens op. Lang leve de Wet van Godwin.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Eens, topic voegt niets toe en is wel klaar. Ervaring leert dat alleen maar gehuild wordt en veel in herhaling wordt gevallen. Terecht slotje vind ik.

Wat zou TS daar in godsnaam over verder willen discussieren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:50

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik vind de moderatie juist wel goed. Er wordt ingegrepen voordat de boel uit de hand kan lopen en dat kan ik alleen maar aanmoedigen. Oeverloos gediscussieer wordt hiermee voorkomen.

Dat de thread over de BCC Prijsfout? gesloten is is ook terecht, er valt niks meer te discussiëren. En volgens mij ook net op tijd voordat de mensen met rechtsbijstand de thread binnen zouden komen. Leuk voor de popcorn maar voegt verder totaal niks toe.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Nazi moderatie? Dat is wel erg overdreven en hopelijk zie je in dat iets een stuk ernstiger moet zijn voordat het als nazi kan worden bestempeld.

Als je al jaren op Tweakers komt heb je vast wel één of meerdere van dat soort prijsfout-topics gezien. Vaak ontspoort het in een discussie over de vraag of de winkel wel of niet de bestelling moet nakomen, terwijl het vanuit juridisch oogpunt al zeer duidelijk is.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:10
Met alle voorgangers. We hebben dit soort topics al vele malen gezien (meestal staat de afhandeling in Shopping Forum). Het BCC topic zou alleen maar kunnen ontsporen, want discussie zat er niet meer aan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aksnes
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-09 21:52
Ik ben wel heel benieuwd waar je dan over verder had willen discussiëren wat in dat topic thuishoorde?

offtopic:
Als je nou even de moeite had genomen om "haar" een DM te sturen waarom het topic gesloten was had je gezien dat het geen mevrouw was.. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Met het risico dat ik nu als SS-officier gezien word haal ik het woord "Nazi" maar uit de titel weg, want dat gaat nergens over. 8)7

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

Rannasha

Does not compute.

NMe schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 14:16:
Met het risico dat ik nu als SS-officier gezien word haal ik het woord "Nazi" maar uit de titel weg, want dat gaat nergens over. 8)7
Ja hoor, de SS is aan de censuur geslagen! ;)

Anyway, net als de anderen zie ik ook niet echt een probleem met de moderatie in die thread. Prijsfout-topics komen vaak langs en verlopen bijna altijd op dezelfde manier en eindigen meestal met een enkeling die heel verontwaardigd is dat de winkel de bestelling heeft ontbonden en er met allerlei dingen als advocaten en rechtsbijstand wordt geschermd, waar uiteindelijk nooit iets van komt. Dit levert eigenlijk nooit een nuttige discussie op.

Door het topic te sluiten nadat alle relevante zaken afgehandeld waren (prijsfout ontdekt -> winkelier wijzigt prijs -> winkelier annuleert bestellingen), is voorkomen dat deze thread verzandt in nutteloze discussie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Nazi moderatie
en dan ook nog in de titel?
Ga eens leren wat dat woord betekent, miljoenen draaien zich om in hun graf (als ze dat al hebben...) omdat jij op je (nogal lange) tenen getrapt bent...
Ook mooi dat je klaagt dat je niet mag discusseren en de ruimte waar je kan discusseren (mail met moderator) niet wil doen...
Verder is dat topic ook wel een pareltje, overduidelijke prijsfout met een handvol mensen die ervan willen profiteren ten koste van de winkel, simpel 'gaan ze leveren ja of nee' topic wat met 1 post dus al klaar is...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:35
Mooi geweest.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.