Beveiligingscamera plaats & opname

Pagina: 1
Acties:
  • 1.064 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-04 10:02
Hoi

Ik ben aan het zoeken naar een beveiligingscamera voor buiten. Nu is daar hele mooie hardware voor te vinden. Maar twee discussiepunten:
- Waar hangen jullie de camera? Als je deze aan een schuurtje hangt kunnen kwaadwillenden makkelijk de camera eraf slopen of kabels knippen. Een ronddraaiende aan huis is misschien ook al snel buiten zicht door de draaiing verwijderd?
- Ik heb altijd het idee dat als een kwaadwillende ziet dat je een camera hebt gelijk zo slim is om ook computerapparatuur mee te nemen zodat je alsnog geen beelden hebt. Waar/hoe slaan jullie dit op om dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Rct124 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:47:
Hoi

Ik ben aan het zoeken naar een beveiligingscamera voor buiten. Nu is daar hele mooie hardware voor te vinden. Maar twee discussiepunten:
- Waar hangen jullie de camera? Als je deze aan een schuurtje hangt kunnen kwaadwillenden makkelijk de camera eraf slopen of kabels knippen. Een ronddraaiende aan huis is misschien ook al snel buiten zicht door de draaiing verwijderd?
- Ik heb altijd het idee dat als een kwaadwillende ziet dat je een camera hebt gelijk zo slim is om ook computerapparatuur mee te nemen zodat je alsnog geen beelden hebt. Waar/hoe slaan jullie dit op om dit te voorkomen?
1) Volledig afhankelijk van de situatie waarin je de camera kunt ophangen en wat je doel is. Zonder verdere info weinig over te zeggen.

2) Daar zijn tegenwoordig Cloud oplossingen voor. Mijn camera kunnen ze slopen, ze kunnen al mijn computers jatten, zelfs mijn telefoon. Maar dan alsnog kan ik alles terugzien op een website (op andere locatie dan :+ ).

Tip: lees het beveiligingscamera topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinusz op 26-01-2017 11:51 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
martinusz schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:50:
[...]

1) Volledig afhankelijk van de situatie waarin je de camera kunt ophangen en wat je doel is. Zonder verdere info weinig over te zeggen.

2) Daar zijn tegenwoordig Cloud oplossingen voor. Mijn camera kunnen ze slopen, ze kunnen al mijn computers jatten, zelfs mijn telefoon. Maar dan alsnog kan ik alles terugzien op een website (op andere locatie dan :+ ).

Tip: lees het beveiligingscamera topic.
1: Klopt, het is meer ter discussie. Tips/adviezen etc.
2: Welke cloud dienst gebruik je? Duur? Hoelang is de delay tussen opname en upload? Kan dat met elk type camera of is dat bij jou de fabrikant die de cloud dienst voorziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Heel veel tips, adviezen en discussie loopt reeds in dat aangehaalde topic ;) Als je dan nog specifieke en gerichte vragen hebt, na wat onderzoek, is een apart topic meer tot z'n recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:00
Rct124 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:53:
[...]

1: Klopt, het is meer ter discussie. Tips/adviezen etc.
2: Welke cloud dienst gebruik je? Duur? Hoelang is de delay tussen opname en upload? Kan dat met elk type camera of is dat bij jou de fabrikant die de cloud dienst voorziet?
1) zie topic wat ik linkte ;)
2) Ik heb een Foscam, met de cloud service van Foscam. Direct op telefoon of via website te zien, direct beschikbaar.

Prijs afhankelijk van gekozen bewaarduur:
7 dagen: 49,99per jaar
30 dagen: 130 per jaar

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 22:13
Opletten met de Foscam 9900 Die is er met zowel met 70 als 106 graden wat lang niet in iedere shop duidelijk is...
M'n schoonvader heeft ém terug gestuurd en nu de juiste met 106 graden.

Opslag zowel op intern SD kaartje als cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rct124
the noise schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 22:25:
Opletten met de Foscam 9900 Die is er met zowel met 70 als 106 graden wat lang niet in iedere shop duidelijk is...
M'n schoonvader heeft ém terug gestuurd en nu de juiste met 106 graden.

Opslag zowel op intern SD kaartje als cloud.
Weet je dat wel zeker? De 70 graden is de verticale kijkhoek.. Zie nergens een 9900p model met maar 70 graden horizontale kijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Ik denk dat dit soort vragen al ruimschoots beantwoord zijn in het eerder gelinkte: Het grote beveiligingscamera's topic - Deel 2

Vandaar een slotje op deze. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.