Toon posts:

Flashcard.es levert niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Flashcard.es levert niet mij bestelde flashcard na 70 ( ze hebben geen idee waar die is zeggen ze). Toen ik besteld had kreeg ik een mail met een verzendtijd tussen 10-20 dagen. Na 30 dagen gemaild waar blijft het packet en waar is de code. Antwoord: Die is er niet en er is een maximale verzendtijd van 60 dagen.

Nu 70 dagen later vraag ik weer waar mijn pakket is, maar die zal ik waarschijnlijk nooit zien. Nou geen product dan wil ik mijn geld terug, maar dat vinden zij van niet, want ze zeggen dat ik een optie heb gekozen die niet verzekerd is en dat de verantwoordelijkheid dan bij mij ligt.

Ik heb echter al iets verder gekeken en op fora en wetboek gekeken. Daar staat vrij duidelijk in dat als de koper een verzendmethode kiest die de verkoper aanbied de verkoper verantwoordelijkheid draagt voor de levering ( wat hier dus is gebeurd)

Zij zeggen in grammaticaal matige antwoord dat ze dat niet doen, want dan verliezen zij geld.

Wat kan ik hier aan doen?

Alle hulp wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe heb je betaald? Creditcard of PayPal? Dan gewoon bij hen aangeven dat er niet wordt geleverd.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Helaas via iDeal was niet echt een andere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:17
Al contact opgenomen met de ECC? Zij kunnen uitzoeken welke rechten je precies hebt bij een aankoop in een ander Europees land en eventueel bemiddelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssnarf
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-09 19:28
Als ik zo op hun site lees staat er duidelijk dat je de keuze hebt voor gratis verzenden vanuit hongkong en dat als het vermist raakt niet hun schuld is, zij dekken hun hier al mee in als je deze optie kiest.(want je kan ook de verzekerde optie kiezen).
Het is dus een risico die je neemt als je deze optie kiest en je eigenlijk gewoon pech hebt als het niet aankomt.
Dit is ook om fraude te voorkomen als je zegt het is niet aangekomen terwijl dat wel zo is, om zo iets dubbel te krijgen voor de prijs van 1 stuk.
Aangezien het een poststuk uit hongkong is is er een redelijke kans dat er iets mis gaat tijdens de verzending.
Nu kan een bedrijf uit coulance zeggen we sturen het nogmaals naar je op, zo zijn er wel enkele die da doen en ook uit hongkong leveren.
Ik denk dat je gewoon pech hebt met deze aankoop, of je moet geluk hebben en hij komt alsnog een dezer dagen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Tja, je staat in je recht. Maar dat recht krijgen gaat je meer kosten van €70.
Ik zou het verloren beschouwen...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik contacteer het ECC sowieso even. Bedankt voor de reactie. Weet wel dat ik er nooit meer iets bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

hcQd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:03:
Al contact opgenomen met de ECC? Zij kunnen uitzoeken welke rechten je precies hebt bij een aankoop in een ander Europees land en eventueel bemiddelen.
Ze richten zich duidelijk op NL. Ook al is het een .es-domein en schijnbaar gewoon een .cn dropshipper.

TS: Waarom zou je kopen bij een winkel die niet in de pricewatch staat? :o Ik ben inderdaad bang dat het een gevalletje recht hebben <> recht krijgen is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:09:
[...]

Ze richten zich duidelijk op NL. Ook al is het een .es-domein en schijnbaar gewoon een .cn dropshipper.

TS: Waarom zou je kopen bij een winkel die niet in de pricewatch staat? :o Ik ben inderdaad bang dat het een gevalletje recht hebben <> recht krijgen is.
Ben er ook een beetje bang voor. Omdat ik geen kaarten kan vinden op tweakers die ik wou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ze lappen daar wel de nodige regels aan hun laars. In de AV staat onder "Identiteit van de ondernemer" helemaal niks ingevuld. Op de pagina over garantie en retouren staat geen adres achter "Ons retouradres is: ". Er is maar op één manier contact op te nemen, namelijk per mail. Nergens staat hun KVK nummer vermeld, slechts 6 maanden garantie, en ga maar door.
Als ik jou was zou ik iDeal en Afterpay aanschrijven over de zaken die fout zijn met deze shop, met een beetje geluk gaan zij dreigen de samenwerking stop te zetten tenzij Flashcard.es zijn zaakjes op orde krijgt.

Verder vraag ik me af wat er gebeurt als je bestelt met Afterpay, en vervolgens niet betaalt. Je komt dan ongetwijfeld op een zwarte lijst van Afterpay zelf, maar geen enkel incassobureau gaat zich wagen aan een dossier tussen een particulier en een louche webwinkel die zich aan geen enkele regel houdt...

Edit: De reverse DNS van het IP waar flashcard.es op gehost wordt, wijst naar http://shop60.oswshop.nl/ waar alleen een default pagina staat. Op https://support.oswshop.nl/support/ staat meer relevants.. De WhoIs data van flashcards.es heb je niks aan.

Edit2: Trustpilot is ook erg lovend... https://nl.trustpilot.com/review/flashcard.es

Edit3: Mijn google-fu vertelt me dat flashcard.es ook een tijd op bigdeal.oswshop10.nl gewoond heeft.

Edit4: Gerelateerd topic met meer ontevreden klanten: Levertijd verstreken

[ Voor 23% gewijzigd door TommyboyNL op 25-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

franssnarf schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:04:
als het vermist raakt niet hun schuld is, zij dekken hun hier al mee in als je deze optie kiest.(want je kan ook de verzekerde optie kiezen).
Het is dus een risico die je neemt als je deze optie kiest en je eigenlijk gewoon pech hebt als het niet aankomt.
...
Aangezien het een poststuk uit hongkong is is er een redelijke kans dat er iets mis gaat tijdens de verzending.
Als iedereen zo gemakkelijk als jij aan zou nemen dat alles wat in de algemene voorwaarden staat ook houdbaar is, dan heb je pech, ja. Als Hong Kong niet betrouwbaar is, dan zou het bedrijf er slim aan doen een andere leverancier te kiezen, in plaats van het op de klant afwentelen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:16

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
franssnarf schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 21:04:
Als ik zo op hun site lees staat er duidelijk dat je de keuze hebt voor gratis verzenden vanuit hongkong en dat als het vermist raakt niet hun schuld is, zij dekken hun hier al mee in als je deze optie kiest.(want je kan ook de verzekerde optie kiezen).
Dit is ook om fraude te voorkomen als je zegt het is niet aangekomen terwijl dat wel zo is, om zo iets dubbel te krijgen voor de prijs van 1 stuk.
Nu kan een bedrijf uit coulance zeggen we sturen het nogmaals naar je op, zo zijn er wel enkele die da doen en ook uit hongkong leveren.
Ik denk dat je gewoon pech hebt met deze aankoop, of je moet geluk hebben en hij komt alsnog een dezer dagen aan.
Nee dus: https://blog.iusmentis.co...k-niet-met-een-keuzemenu/

Maar ga je gelijk maar eens halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Ik denk dat de ham vraag voornamelijk is welke wet zij van een land moeten aannemen. Iets wat altijd lastig is met die grijze bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 11:19

Croga

The Unreasonable Man

loki504 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:10:
Ik denk dat de ham vraag voornamelijk is welke wet zij van een land moeten aannemen. Iets wat altijd lastig is met die grijze bedrijven.
Welke wet ze *MOETEN* aannemen is helemaal niet lastig. Die van het land waar ze zich met verkoop op richten.
Dit bedrijf heeft een Nederlandstalige website en staat betalen met iDeal toe. Er is geen enkele twijfel op welk land ze zich hier richten met de verkoop.

Het probleem met dit soort bedrijven is echter dat als ze simpelweg niet mee werken, je nooit je recht zult halen. Zelfs al breng je dit voor een rechter zullen ze zich nogsteeds niets van een dergelijke uitspraak aan trekken.

Gevalletje hopeloos, gevalletje verlies nemen, gevalletje volgende keer een betere winkel uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Ik had de website nog niet bekeken. Maar na het bekijken was het wel overduidelijk dat zij zich richten op de nederlandse markt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
loki504 schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 07:34:
Ik had de website nog niet bekeken. Maar na het bekijken was het wel overduidelijk dat zij zich richten op de nederlandse markt ja.
Omdat het een Nederlandse site is, alleen domeinnaam is .es
Het is aangevraagd in Nederland, registrant komt gewoon uit Nederland.

..if it walk like a duck and quack like a duck.. O-)

Snel wat op Tweakers posten, zodat anderen voor je gaan lopen, is makkelijker dan zelf beetje research te doen, dan heb ik het over de gemiddelde topicstarter van tegenwoordig.

*Update
Voor zover ik weet is het verboden om flashcard te verkopen in Nederland. Dan gaan die gasten echt niet zijn telnr., adres en KVK nummer op hun site zetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Salo op 26-01-2017 11:19 ]

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:24
Flashcards.es was volgens mij vroeger van bigdennis (die met de cd's verkopen vanuit het buitenland om die kopieerheffing te ontwijken). Toendertijd kwam dat legaliteit van flashcards in het geding hier in Europa, maar in Spanje bleek het toen wel toegestaan aangezien dat kaartje zelf niks verkeerds doet? Waarschijnlijk dat ze daarom een Spaanse extensie hebben.

Topics uit het verleden bieden helaas een somber toekomst en waarschijnlijk kan je fluiten naar jouw geld... ik zou een telefoontje plegen naar bigdennis.com.

[ Voor 18% gewijzigd door Exor op 27-01-2017 10:38 ]

Pagina: 1