Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15
Ik had de locatie van standaardbestanden ( documenten, afbeeldingen, downloads, videos en muziek ) van de c- naar de d-schijf verplaatst.

Nu heb ik inmiddels een schone installatie van windows 10 op de c-schijf uitgevoerd en daarbij gekozen bestanden en instellingen niet te behouden.

Daarna heb ik de standaardlocaties weer verschoven naar de d-schijf.
Op die plek vind ik de oude standaardbestanden echter niet meer terug, hoewel de schijfruimte op de d-schijf niet kleiner lijkt te zijn geworden.

Zijn de oude bestanden nog terug te halen?

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Beste antwoord (via Reinhard op 27-01-2017 15:32)

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-08 14:49
Treesize free downloaden en uitvoeren als administrator.
Daarna de juiste drive scannen en dan kan je zien waar je ruimte gebruikt wordt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Geen backup gemaakt? :o Leermoment... Zorg dat je ALTIJD meer dan 1 backup hebt. Laat staan tijdens dit soort acties.

Kijk je door op Mijn Documenten te klikken, of door in de verkenner naar d:\foo\bar\Docs te gaan? DOe dat laatste anders even.

Of beter: PC hard uitzetten. Nul bits naar de harde schijf schrijven. En readonly kijken via bootable USB/CD, zo nodig daar ook data recovery tools (tips in de nog steeds relevante Thematopic: Datarecovery en in recentere topics in CSA) laten zoeken.

[ Voor 10% gewijzigd door F_J_K op 25-01-2017 07:37 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 07:36:
Geen backup gemaakt? :o Leermoment... Zorg dat je ALTIJD meer dan 1 backup hebt. Laat staan tijdens dit soort acties.

Kijk je door op Mijn Documenten te klikken, of door in de verkenner naar d:\foo\bar\Docs te gaan? DOe dat laatste anders even.

Of beter: PC hard uitzetten. Nul bits naar de harde schijf schrijven. En readonly kijken via bootable USB/CD, zo nodig daar ook data recovery tools (tips in de nog steeds relevante Thematopic: Datarecovery en in recentere topics in CSA) laten zoeken.
d:\foo\bar\docs? Is dat een verborgen directory? ( ik ben een leek )

Win11 Pro 64, 64 GB Asus Z690 Prime, i7-12700K, Watercooling, RTX4090, Valve Index, HP Reverb G2, Oculus Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Nee dat was bedoeld als willekeurige placeholder. (Foo en bar zijn standaardvoorbeelden, laat maar). Ik bedoel: de plaats op de D-schijf waar het "fysiek" staat.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:41:
Nee dat was bedoeld als willekeurige placeholder. (Foo en bar zijn standaardvoorbeelden, laat maar). Ik bedoel: de plaats op de D-schijf waar het "fysiek" staat.
Ja, daar kan ik dus niks vinden wat er op lijkt. Terwijl ik daar toch enige tientallen GB aan spullen had staan. De ruimte op D: is na de nieuwe installatie ook niet minder geworden, het lijkt er dus op dat het ergens op de een of andere manier verborgen staat.
Ik heb nog wel een backup van een vorige Windows-install, ik vraag me dus af of na een restore de bestanden op D: weer zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:03
Het lijkt erop dat als je de standaardlocatie wijzigt hij niet de originele bestanden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Reinhard schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:51:
Ja, daar kan ik dus niks vinden wat er op lijkt. Terwijl ik daar toch enige tientallen GB aan spullen had staan. De ruimte op D: is na de nieuwe installatie ook niet minder geworden, het lijkt er dus op dat het ergens op de een of andere manier verborgen staat.
Ik heb nog wel een backup van een vorige Windows-install, ik vraag me dus af of na een restore de bestanden op D: weer zichtbaar worden.
Je kunt ook bestanden uit de backup halen zonder de hele backup terug te zetten, dat zou moeten voldoen.

Ook kan je eerst even kijken of het niet "simpelweg" verborgen is, of ene rechtenkwestie: heb je de verkenner ingesteld om verborgen en systeembestanden wel te tonen? Doe anders even. (Nu ik weet dat je een backup hebt is het minder belangrijk om readonly te werken, gelukkig). Check ook of je alle NTFS rechten hebt die nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
F_J_K schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:13:
[...]

Je kunt ook bestanden uit de backup halen zonder de hele backup terug te zetten, dat zou moeten voldoen.

Ook kan je eerst even kijken of het niet "simpelweg" verborgen is, of ene rechtenkwestie: heb je de verkenner ingesteld om verborgen en systeembestanden wel te tonen? Doe anders even. (Nu ik weet dat je een backup hebt is het minder belangrijk om readonly te werken, gelukkig). Check ook of je alle NTFS rechten hebt die nodig zijn.
Tussen de verborgen bestanden staat helaas niets. Op de c:schijf staan nog wel een paar flinke windows.old versies. Ik vraag me af of die op een of andere manier te benutten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
Windows.old zijn je oude windows bestanden. Daar zullen jouw persoonlijke documenten niet staan.

Als jouw persoonlijke documenten niet meer op "D:\(locatie waar je het naar verplaatst hebt)\(Username)" staan dan ben je het kwijt.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Quadradial schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 08:31:
Windows.old zijn je oude windows bestanden. Daar zullen jouw persoonlijke documenten niet staan.

Als jouw persoonlijke documenten niet meer op "D:\(locatie waar je het naar verplaatst hebt)\(Username)" staan dan ben je het kwijt.
Ik dacht dat daar misschien de instellingen nog instonden. Op D: wordt nog wel een hele berg ruimte ingenomen door iets wat onzichtbaar is, ook met verborgen bestanden aangevinkt. Qua opslagruimte lijkt er niets verander t.o.v. de oorspronkelijke ruimte

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
Daarna de juiste drive scannen en dan kan je zien waar je ruimte gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Quadradial schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:54:
Dat is een prima tip! Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Quadradial schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 11:54:
Als je een aantrekkelijke vrouw was zou ik je nu zoenen. Alle ogenschijnlijk verloren materiaal werd dankzij dit programma weer zichtbaar ( lukte op geen enkele andere manier ) en alles kon ik kopiëren naar een veilige plek! Hartelijk dank! _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Zonder te weten hoe die harddisks gescheiden zijn (mechanisch/fysiek) en/of ze gepartitioneerd zijn, mogelijk dus een puntje partitie/driveletter-verwisseling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quadradial
Reinhard schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Als je een aantrekkelijke vrouw was zou ik je nu zoenen. Alle ogenschijnlijk verloren materiaal werd dankzij dit programma weer zichtbaar ( lukte op geen enkele andere manier ) en alles kon ik kopiëren naar een veilige plek! Hartelijk dank! _/-\o_ :P
Helaas ben ik een lelijke vrouw :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Zo, die dans hebben de anderen mooi ontsprongen :+

Ik verander het type topic nog even naar Vraag-topic, dan kan je via de knop het antwoord nog even aanduiden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 12:28
Reinhard schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 16:27:
[...]

En waar stonden de bestanden uiteindelijk? Kon je dat ook nog zien?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinhard
Ze bleken inderdaad nog op de D: schijf te staan, werden uitsluitend zichtbaar in het programma Treesize. Dit bood ook de optie om ze te verplaatsen naar andere schijf. Vervolgens heb ik D: opnieuw geformatteerd, en alles ( de zichtbare en oorspronkelijk onzichtbare ) terug geplaatst

Pagina: 1