Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2-1 windows tablet

Pagina: 1
Acties:

• ottermannetje
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:28
oke hier is de situatie, ik werk op de middelbare school op een laptop in de klas wegens schrijfproblemen, nu mag ik net van het uwv weer een nieuwe uitzoeken, voor max 800€. volgens mij is dit zonder studentenkortingen ed. omdat zij hem denk ik voor mij bestellen, dit weet ik niet zeker, als iemand dit weet zou dat fijn zijn. volgend jaar ga ik studeren aan de tu (delft of eindhoven???) dus dan heb ik sws al een laptop met flinke specificaties en dacht dat een 2-1 tablet ernaast de beste optie zou zijn om aantekeningen te maken en filmpjes te kijken enzo.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
het zal voornamelijk licht gebruik zijn, filmpje kijken, aantekeningen maken enz. ik ben wel van plan te gaan fotograferen dus als dat ding een beetje overweg zou kunnen met lightroom of volgend jaar even snel een mathlab bestand ofzo te kunnen openen zou dat wel prettig zijn.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
zoals ik zei, €800,-, aub niet zeggen van ja deze is maar net iets boven je budget, dan vergoed het uwv het volgens mij niet meer dus daar heb ik niet zoveel aan.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
ja, hij zal standaard in mn rugzak zitten, dus zeer veel gebruikt worden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
ik zat zelf te denken aan de lenovo miix 510 met i5, 4gb ram en 128gb ssd, http://shop.lenovo.com/nl...lenovo/miix-series/miix-5
en de acer switch alpha 12, deze beschikt over een i3 processor (liquid cooling, dat dan weer wel), 4gb ramen 96gb ssd, deze is wel uitbreidbaar met een sd kaartje, in tegenstelling tot de miix. http://www.mediamarkt.nl/...P7H08qa29ECFRaJdwodeewLAA
welke denken jullie dat de beste keus is of zijn er nog andere opties die ik over het hoofd heb gezien? ik wil wel graag een kickstand dus niet zoals bij de samsung tab pro s en de huawei matebook dat je maar twee standen hebt die allebei net niet prettig zijn.

• ottermannetje
Niemand?

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Je hebt het over een 2-in-1 tablet. Verwacht je hem veel als tablet te gaan gebruiken?
Ik heb zelf een Lenovo Yoga 2 13, wat een 13.3" laptop is die je helemaal kan omvouwen en dan ook als tablet kan gebruiken. Ik heb hem nu bijna twee jaar, maar in al die tijd heb ik hem misschien twee keer als tablet gebruikt. In de praktijk loop je dan namelijk best wel met een groot en relatief zwaar apparaat in je handen. De Miix is net wat kleiner en het toetsenbord kan er af waardoor hij wat lichter is, maar ik vraag me het nut van zo'n grote tablet wel af. Voor het kijken van films kan je bijvoorbeeld ook een Yoga 510 of 710 nemen en die onder een voor jou prettige hoek omvouwen. Ik kan niet zo snel zien wat het verschil is tussen de 510 en 710; beide beginnen bij €799 en hebben dan een i5, 8Gb geheugen en 256Gb SSD. Dat is dus meer dan bij de Miix; 128Gb is wat aan de krappe kant.
Opslag uitbreiden kan natuurlijk altijd met een USB stick ipv sd-kaart, dus dat hoeft geen belemmering te zijn voor de Lenovo ipv de Acer die je noemt.

Van de twee die jij noemt zou ik de Lenovo nemen, maar als je de tablet functie niet (veel) gebruikt zou ik ook kijken naar 13.3" of misschien zelfs 14" laptops. Die zijn nog steeds prima mee te nemen en hebben een fullsize toetsenbord wat fijner typt dan een kleiner exemplaar. Bij 12.2" weet ik niet of een fullsize toetsenbord past. Dat hangt er een beetje om.
Op die grootte is 1920 x 1080 een prima resolutie. Mijn yoga was ook beschikbaar als 3200 x 1800, maar dat vond ik veel te veel van het goede. Zo'n hoge resolutie is misschien handig als je heel veel detail wil, maar verder zorgt het vooral voor een hoger energieverbruik en rare effecten met schaling in Windows.

Met het oog op je studie kan je ook wachten tot de zomer: vaak hebben universiteiten een nette laptopaanbieding. Zie bijvoorbeeld dit topic voor die van Delft van afgelopen jaar: [TU Delft] Notebookproject 2016 - 2017 of deze voor die van Eindhoven: \[TU/e] Notebookproject 2016-2017

[ Voor 8% gewijzigd door gwystyl op 26-01-2017 15:18 ]

• ottermannetje
ja ik gebruik dus sws de aanbieding van de tu, maar dat is te laat om dan de aanvraag via het uwv te doen want dan ben ik niet meer ingeschreven op mijn middelbare school. het is dus echt als toevoeging op een ws 15" laptop, daarom leek mij een tablet handig ook vanwege de penfunctie enzo. want een 15" en een 13" laptop lijkt me een beetje zinloos.