Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ik denk dat het een gevalletje 'toevallig' is. Heb je op je NAS al een disk-error-check gedaan of gekeken op (fout)meldingen? het zou natuurlijk kunnen dat er een disk aan het afsterven is.
Welk merk/type nas is het?
Als je NAS in de meterkast staat, bij het modem, zou het eventueel kunnen dat de monteur je NAS heeft opgeschoven en dat daardoor (als ie het een beetje lomp heeft gedaan) een disk defect is geraakt. Nou wil ik niet zeggen dat het zo is, maar het zou kunnen.
Welk merk/type nas is het?
Als je NAS in de meterkast staat, bij het modem, zou het eventueel kunnen dat de monteur je NAS heeft opgeschoven en dat daardoor (als ie het een beetje lomp heeft gedaan) een disk defect is geraakt. Nou wil ik niet zeggen dat het zo is, maar het zou kunnen.
Dat zou wel heel toevallig zijn, ik zal vanavond eens checken of er disk errors zijn.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hmmz, 't zou ook zo kunnen zijn dat je NAS write-toegang geeft op basis van IP-adres. Met een nieuw modem is het vrijwel zeker dat je computer een ander IP-adres heeft gekregen.
Kun je nog wel in de admin-interface van je NAS?
Kun je nog wel in de admin-interface van je NAS?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik ben wat verder. Het lijkt aan het extracten te liggen. Als ik een grote file kopieer, dan gaat alles oké. Maar als ik een RAR film rechtstreeks naar de NAS uitpak, dan krijg ik deze schrijffout. Daarbij maakt het niet uit of ik WinRAR of 7Zip gebruik. En het is niet bij elk RAR bestand zo. Het modem kan volgens mij het verschil niet zien tussen unrarren en kopiëren toch?
Als ik tijdens het unrarren het geheugen gebruik in de gaten hou, zie ik niets vreemds. Ook mijn C: schijfmet de temp folder is niet vol (50GB vrij).
Oja, als ik dezelfde RAR uitpak naar een lokale schijf, gaat alles goed.
/edit:
IK heb het opgelost door een switch tussen mijn netwerk en het modem te zetten, daarna gaat alles al vanouds. Schijnbaar is de netwerkload bij unrarren anders dan bij file copy en kan het modem daar niet tegen.
Als ik tijdens het unrarren het geheugen gebruik in de gaten hou, zie ik niets vreemds. Ook mijn C: schijfmet de temp folder is niet vol (50GB vrij).
Oja, als ik dezelfde RAR uitpak naar een lokale schijf, gaat alles goed.
/edit:
IK heb het opgelost door een switch tussen mijn netwerk en het modem te zetten, daarna gaat alles al vanouds. Schijnbaar is de netwerkload bij unrarren anders dan bij file copy en kan het modem daar niet tegen.
[ Voor 21% gewijzigd door zonoskar op 25-01-2017 09:28 ]