Hoe kan je een sensor registreren op het LoRa netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 835871

Topicstarter
Hoe kan je een sensor registreren op het LoRa netwerk?
--
Ik heb een tijd geleden gelezen over het LoRa netwerk en ik vroeg me af hoe ik als particulier op een "goedkope" manier gebruik kan maken van dit netwerk. Het is als schoolproject en het zou fijn mocht ik er een demo over kunnen geven dan enkel theorie.

Ik heb gemaild naar KPN en Proximus maar ik krijg van beide providers hier geen antwoord op. Verder heb ik iets gevonden over een LORAWAN Rapid Development kit. Dit kost ongeveer 300 euro. Is het de moeite waard? Moet ik dan nog heel veel programmeren? Of is er een goedkopere manier? Zijn er nog zaken die ik nodig heb?
Het liefst zou ik op het netwerk in België registreren.

Grtz

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 835871

Topicstarter
ik heb er al even op gekeken maar ik vroeg me af of hier mensen tips hadden en eventueel kits konden aanraden. Hoe de ervaring is met die developers kit en of er een goede tutorial is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KPN Webcare
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-05-2023

KPN Webcare

Bedrijfsaccount KPN
Beste my invention,

Leuk om te lezen dat je voor een schoolproject aan de slag gaat met LoRa.
Jammer natuurlijk dat je geen antwoord hebt gekregen van KPN.

Onze reactie stuur ik je graag hier!

LoRa informatie
Als je meer info wilt over het KPN LoRa netwerk kun je naar het LoRa Forum van KPN. (https://zakelijkforum.kpn.com/lora-forum-16, shortlink: http://kpn-lora.nl)
De topics gaan onder andere over de LoRa basics, devices, geolocation, application servers etc. Wij en andere gebruikers helpen graag met vragen.
Ook vind je er FAQ’s en tutorials van developers, zoals hoe maak je dashboard in node-Red. Hopelijk vind je hier meer informatie voor de theoretische onderbouwing van jouw schoolproject.

Prototype testen
Ik lees dat je zelf ook wilt gaan programmeren en eventueel een demo/prototype wilt maken. Ga je ermee bezig in Nederland? Er zijn mogelijkheden om als developer zelf je prototype te testen op het KPN LoRa netwerk. Dit kan via de LoRa developer portal. Dat zou voor jou een goede optie zijn.
Je zult je dan moeten registreren op de portal en dan krijg je gedurende 10 weken gratis toegang tot de LoRa-keys. Via de portal kun je dan maximaal 10 devices aansluiten op het netwerk. Dat is in jouw geval vast meer dan genoeg ;-)

Heb je al materiaal om mee te spelen? Je hebt natuurlijk een developerkit/board nodig. In de startersguide vind je een link naar het Marvin developerboard of eventueel de Basic IoT starter kit.
(https://zakelijkforum.kpn.../lora-starters-guide-8797)

Wat mij een goed idee lijkt is dat je je gegevens even naar ons stuurt in een PB. Dan gaan we kijken hoe we je verder kunnen helpen met jouw schoolproject.

Groeten,
Tim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Mithrandir
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11-2024

_Mithrandir

tOOt TooT

Ik weet niet precies wat je plannen zijn met LoRaaWAN. Wat meer informatie kan je hier vinden https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1658752

Ik weet ook niet wat je budget is?

Je kunt met je eigen gateway en node gebaseerd op arduino kun je je eigen netwerk op zetten en demonstreren.

Je kan dan de semtech site gebruiken als test server.

At dawn on the fifth day look to the east

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:31

Yucon

*broem*

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe dit verder verlopen is. Is het nog gelukt TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Anoniem: 835871 schreef op maandag 23 januari 2017 @ 18:31:
.....
Het liefst zou ik op het netwerk in België registreren.

Grtz
De TS wil dus in België aan de slag. Biedt KPN ook een netwerk in België aan?
Pagina: 1