Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:59:
Zeker en ik zal ook niet zeggen dat het niet zo is. Maar (syntax) highlighting en een linter maken niet automatisch code of zo (ik heb een beetje het idee dat er mensen hier zijn die dat wel denken), ze controleren alleen en tot op zekere hoogte kan een linter code ook aanpassen, zodat het voldoet aan de coding standard, maar daar houdt het zo'n beetje op, ze gaan dus niet jouw werk zitten doen.
Als ik m'n IDE getters en setters laat genereren is 'ie absoluut voor mij 'werk' aan het doen. Dat is nu precies het verschil tussen een echte IDE en een text editor met syntax highlighting.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Hydra schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:25:
Als ik m'n IDE getters en setters laat genereren is 'ie absoluut voor mij 'werk' aan het doen. Dat is nu precies het verschil tussen een echte IDE en een text editor met syntax highlighting.
Maar dat is niet de taak van de (syntax) highlighter of de linter en volgens mij hadden we het over die twee features, niet over de code generation van een IDE. ;)

Als er namelijk in die code generator bugs ontstaan, is het dus logischer om de code generator aan te passen in plaats van elke keer weer achteraf te corrigeren, is het niet? :) Het is dan ook een beetje raar om een linter te zoeken die voor jou de bugs oplost, zoals je het net althans zei, terwijl de bug dan juist in de code generator zit.

Al hoeft de code generation niet per se vanuit de IDE te komen natuurlijk. Bij bijvoorbeeld Laravel heb je een commandline tool (artisan), waarmee je ook bijvoorbeeld controllers, models en validators etcetera kan laten genereren.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2017 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:43:
[...]
Maar dat is niet de taak van de (syntax) highlighter of de linter en volgens mij hadden we het over die twee features, niet over de code generation van een IDE. ;)
Euh nee. Ik had het over alle tools.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:43:
[...]

Als er namelijk in die code generator bugs ontstaan, is het dus logischer om de code generator aan te passen in plaats van elke keer weer achteraf te corrigeren, is het niet? :) Het is dan ook een beetje raar om een linter te zoeken die voor jou de bugs oplost, zoals je het net althans zei, terwijl de bug dan juist in de code generator zit.

Al hoeft de code generation niet per se vanuit de IDE te komen natuurlijk. Bij bijvoorbeeld Laravel heb je een commandline tool (artisan), waarmee je ook bijvoorbeeld controllers, models en validators etcetera kan laten genereren.
Dit is zo ongeveer de fout die de TS ook maakt, benoem alle losse functies en zoek daar een vervanger voor en het zou gelijk moeten zijn.

Alleen je mist dan nog wel de integratie en het gemak en de gebruiksvriendelijkheid waarmee je het in een IDE doet, waardoor je het feitelijk ook echt doet...
Terwijl het met bijv een command line tooltje je het al snel even overslaat als het maar om een piepklein model gaat, dat tik je sneller dan een cmd opstarten, artisan starten en wachten etc.

Een IDE is niet enkel maar simpelweg een verzameling tooltjes random bij elkaar gegooid, het is een geheel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Er zijn in elk geval weinig dingen die Sublime (zij het met plugins) niet zou kunnen ten op zichte van een IDE. Het is tegenwoordig maar net wat de voorkeur geniet. De een blijft liever een IDE gebruiken en de ander kiest liever voor een texteditor. Zeker voor webtalen zoals PHP, Javascript (jQuery), CSS (en LESS / SCSS) om wat voorbeelden te noemen, maakt het zeker niet veel uit. Hoe dit voor andere talen is zoals bijvoorbeeld C++, Java etcetera, daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik geen oordeel over vellen hoe dat dan is.

Ik begrijp dan ook even niet wat er 'fout' is, het gaat immers om het doel toch? Of dat met een IDE of een editor als Sublime is, zou echt niets uit mogen maken.

[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2017 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:46
Hydra schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 09:20:
Ik ken Dreamweaver zelf niet maar 'hier' is het zo dat de meeste Java devs IntelliJ gebruiken met een paar dino's die nog met Eclipse werken.
Pff, typische IntelliJ elitist }:|

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:04:
Zeker voor webtalen zoals PHP, Javascript (jQuery), CSS (en LESS / SCSS) om wat voorbeelden te noemen, maakt het zeker niet veel uit. Hoe dit voor andere talen is zoals bijvoorbeeld C++, Java etcetera, daar heb ik geen ervaring mee, dus daar kan ik geen oordeel over vellen hoe dat dan is.
Ligt er wel een beetje aan hoe je hier mee om gaat. Als je een PHP framework gebruikt denk ik dat een IDE je best kan helpen, bijvoorbeeld. En LESS/SCSS wil je uiteindelijk ook auto-compilen naar CSS; IDE's hebben daar een standaard plugin voor. Ja oke, Sublime heeft dat ook wel via nuget packages - maar wat is dan nog de hele afkeer die je hebt tegen een IDE? TS noemt specifiek dat hij graag zelf alles schrijft :P
Kwistnix schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:09:
[...]

Pff, typische IntelliJ elitist }:|

;)
Liefde voor IntelliJ! *;

[ Voor 15% gewijzigd door Richh op 25-01-2017 12:17 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:15:
Ligt er wel een beetje aan hoe je hier mee om gaat. Als je een PHP framework gebruikt denk ik dat een IDE je best kan helpen, bijvoorbeeld. En LESS/SCSS wil je uiteindelijk ook auto-compilen naar CSS; IDE's hebben daar een standaard plugin voor. Ja oke, Sublime heeft dan ook - maar wat is dan nog de hele afkeer die je hebt tegen een IDE?
Ik heb geen afkeer tegen een IDE, dat heb ik ook nergens gezegd. Sterker nog, op mijn werk gebruik ik Zend PDT (op basis van Eclipse), een IDE dus en thuis gebruik ik bij voorkeur Sublime, omdat ik dat gewoonweg veel fijner vind werken voor mijn prive project. Volgens mij had ik dit ook eerder aangegeven in een post in dit topic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:33
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:18:
[...]
Ik heb geen afkeer tegen een IDE, dat heb ik ook nergens gezegd. Sterker nog, op mijn werk gebruik ik Zend PDT (op basis van Eclipse), een IDE dus en thuis gebruik ik bij voorkeur Sublime, omdat ik dat gewoonweg veel fijner vind werken voor mijn prive project. Volgens mij had ik dit ook eerder aangegeven in een post in dit topic. ;)
Don't get me wrong, het was ook niet tegen jouw gericht :) Het is TS die een afkeer tegen IDE's lijkt te hebben.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Richh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:19:
Don't get me wrong, het was ook niet tegen jouw gericht :) Het is TS die een afkeer tegen IDE's lijkt te hebben.
Ah, omdat je mij citeert en vervolgens 'je' gebruikt in die zin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:04:
Er zijn in elk geval weinig dingen die Sublime (zij het met plugins) niet zou kunnen ten op zichte van een IDE. Het is tegenwoordig maar net wat de voorkeur geniet.
...
Ik begrijp dan ook even niet wat er 'fout' is, het gaat immers om het doel toch?
Er is niets fout aan totdat het fout gaat zoals bij de TS.

Het is heel simpel, in Sublime werkt het allemaal net even iets anders (ook met plugins etc) waardoor er het gevaar op de loer ligt dat je een andere workflow gaat gebruiken waardoor het niet meer allemaal volgens de standaard gebeurt als het bij jouw bureau vandaan komt.

In principe is daar niets mis mee zolang je het onder controle kan houden en gewoon hetzelfde aflevert als je collega's, dat is ook de reden dat TS het met Sublime mocht proberen in 1e instantie.

Echter als je dan fouten gaat maken, tja, dan zal het veelal toch in 1e instantie zijn : Conformeer maar naar de standaard werkwijze want jouw aparte werkwijze veroorzaakt aparte fouten die we nergens anders zien.
En binnen de standaard werkwijze kunnen we ernaar gaan kijken, maar we gaan er niet naar kijken binnen de werkwijze van 1 devver.

Het is heel simpel : Of TS heeft de meest zeikerige collega's ooit (maar dan had een manager daar wel op ingegrepen, want dan is ook een andere color-scheme bijv uit den boze) want die zeiken over wat er op het scherm van de TS staat terwijl de output 100% gelijk is.
Of de output is niet 100% gelijk en de collega's irriteren zich daaraan.

Al besluit jij om in notepad te gaan werken het moet voor niemand iets uitmaken zolang je maar dezelfde source oplevert binnen grofweg dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Gomez12 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:42:Er is niets fout aan totdat het fout gaat zoals bij de TS.

Het is heel simpel, in Sublime werkt het allemaal net even iets anders (ook met plugins etc) waardoor er het gevaar op de loer ligt dat je een andere workflow gaat gebruiken waardoor het niet meer allemaal volgens de standaard gebeurt als het bij jouw bureau vandaan komt.

In principe is daar niets mis mee zolang je het onder controle kan houden en gewoon hetzelfde aflevert als je collega's, dat is ook de reden dat TS het met Sublime mocht proberen in 1e instantie.
Het gaat pas fout op het moment dat er bijvoorbeeld geen of onduidelijke afspraken zijn over bijvoorbeeld de te gebruiken coding standard. PSR-2 is voor Sublime echt niet anders dan voor Eclipse, NetBeans of welke IDE dan ook. Hoe je je als coder wil gaan houden aan die afspraak, maakt dan toch totaal niets uit?
Echter als je dan fouten gaat maken, tja, dan zal het veelal toch in 1e instantie zijn : Conformeer maar naar de standaard werkwijze want jouw aparte werkwijze veroorzaakt aparte fouten die we nergens anders zien.
En binnen de standaard werkwijze kunnen we ernaar gaan kijken, maar we gaan er niet naar kijken binnen de werkwijze van 1 devver.
In geval van TS gaat het om 3 fouten in 1 jaar tijd...

[ Voor 72% gewijzigd door CH4OS op 25-01-2017 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

Rmg

CH40S schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:45:
[...]

In geval van TS gaat het om 3 fouten in 1 jaar tijd...
Dat is de halfbakken uitleg waar TS verder niet op in gaat, nergens een indicatie hoe groot deze fouten nou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Rmg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:26:
[...]

Dat is de halfbakken uitleg waar TS verder niet op in gaat, nergens een indicatie hoe groot deze fouten nou zijn.
Waarschijnlijk fouten die je in Dreamweaver meteen ziet. Maar een verhaal heeft inderdaad altijd meerdere kanten. Als zijn collega's gaan klagen dat de nieuwe allemaal fouten maakt omdat hij een andere tool gebruikt dan kan zijn baas ook niet veel anders dan zeggen dat TS ook Dreamweaver moet gebruiken.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
En terecht! ;)
Rmg schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:26:
Ik hoop bij dit soort topics ook altijd dat de collega ook een account heeft en zijn kant van het verhaal komt doen. :)

[ Voor 50% gewijzigd door Hydra op 25-01-2017 14:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste