.oisyn schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 20:13:
[...]
Helemaal geen nonargument. Ik stel voor dat je aandachtig naar de formulering van mijn post kijkt. Mijn punt is nou juist dat de werknemer in de praktijk meer problemen met de tijden heeft dan je wellicht zou verwachten. Bijvoorbeeld omdat hij een wat meer hands-on begeleiding nodig heeft, of niet in staat is eventuele vragen te stellen in de overlappende uren omdat hij de antwoorden nodig heeft als hij alleen is. Of omdat hij sowieso geen zak doet als hij alleen is. Trekt de werkgever in dat geval aan het kortste eind? Natuurlijk niet.
offtopic: Dat hangt volledig af van de situatie in het bedrijf en de bestaande mores. Punt blijft alleen dat je een afspraak hebt gemaakt met je werkgever om van 7 tot 15 te werken. Als dit in de praktijk niet mogelijk is dan had de werkgever die afspraak niet moeten maken. En ik denk dat je het met me eens bent dat het op zijn minst niet netjes is om daar op terug te komen. Zoals ik dat geformuleerd heb in mijn post.
Gomez12 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 18:33:
[...]
Het issue is hier echter schijnbaar dat werknemer heeft gezegd dat hij zelfstandig kan werken van 7 tot 10, terwijl hij (als vergelijk) zit te duimendraaien totdat zijn collega's komen.
In zo'n situatie is het logisch dat je erop terug komt als werknemer imho.
In zo'n situatie is het logisch inderdaad. Maar nogmaals, als werkgever, denk goed na voor je een dergelijke afspraak maakt. Want als je er op terug moet komen dan mag je als werknemer terecht opmerken dat er iets niet goed is gegaan.
[...]
Er zijn bar weinig bedrijven waar je met contra-productieve tools mag komen aanzetten hoor.
En als je zelf alleen voor jezelf gaat zitten indenten tja dan gaat het al heel snel contra-productief zijn hoor.
Contra-productieve tools inzetten wordt inderdaad door bar weinig bedrijven ondersteund. Maar je maakt hier ook wel een stap van "je eigen tools gebruiken" naar "je eigen contra-productieve tools gebruiken".
Ik werk bij een bedrijf waar we vrij zijn om onze eigen setup te gebruiken. Dit heeft voordelen en nadelen. We werken allemaal in Vim, we hebben allemaal onze eigen plugins, sneltoetsen en instellingen. Het werkt erg goed totdat je een keer de computer van een collega moet gebruiken. Andere plugins, sneltoetsen, en complete desktop omgevingen die je niet gewend bent om te gebruiken
alvast @NMe: Het gaat hier om VHDL werk. Hier is geen goede IDE voor beschikbaar (althans naar onze mening). Wij zouden al bijzonder blij zijn met een simpele lint tool om wat simpele foutjes eruit te halen.
NMe schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 19:04:
[...]
Dat verandert er niks aan dat het geen IDE is. Ongeacht hoeveel plugins je erin stopt is het nog steeds een tekstverwerker. Een IDE geeft code completion, vertelt je op welke manier je functies mag (moet) aanroepen, laat zien dat je code syntactisch niet in orde is, laat je control + klikken op een functienaam om naar de definitie te springen, integreert testing en deployments, heeft een debugger aan boord, enz. enz. enz.
https://github.com/Rip-Rip/clang_complete voor Vim en Sublime. Deze plugin gebruikt Clang voor code completion, static analysis, etc. Xcode doet in feite precies hetzelfde. Die roept ook Clang aan voor dit soort features.
Het zal sowieso enorm per taal verschillen. Voor Java/C# werk moet ik er niet aan denken om zonder een IDE te werken. C, C++, Python, VHDL, ... werkt prima in iedere tekstverwerker of command line.
Misschien interessant om een tooling topic te openen ergens! Daar kunnen vast wat leuke (
en opbouwende) discussies uit voort komen!
[
Voor 5% gewijzigd door
zerokill op 24-01-2017 22:34
]