Mijn vraag
ik heb sinds gister de i7 7700k gekocht in combinatie met een gigabyte z270x gaming 7 en de koeler is een h100i gtx! , de cpu loopt idle tegen de 60-70 graden! en als ik een simpele game start of gewoon surf op het internet heb ik al pieken van 100 graden (30%load) , als ik prime95 of realbeanch etc start staan alle cores op 100 graden+
Relevante software en hardware die ik gebruik
Cpu: i7 7700k
Moederbord: gigabyte z270x gaming 7
cpu koeler: h100iGTX
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb de voltage al omlaag gezet naar 1.2v
heb de koelpasta opnieuw er op gedaan en gekeken of alles goed zat , en dat was zo
heb de pomp nagekeken of die het nog deed en die doet het nog
heb gekeken of de koeler goed op de cpu zat en dat zit die.
het is echt een vervelend probleem en het is gewoon niet te gebruiken in deze positie , heeft iemand een idee wat ik moet doen
moet ik hem terug brengen en ruilen voor een i7 6700k? of is hier nog een oplossing voor? ik hoor graag van jullie. mvg, tim
ik heb sinds gister de i7 7700k gekocht in combinatie met een gigabyte z270x gaming 7 en de koeler is een h100i gtx! , de cpu loopt idle tegen de 60-70 graden! en als ik een simpele game start of gewoon surf op het internet heb ik al pieken van 100 graden (30%load) , als ik prime95 of realbeanch etc start staan alle cores op 100 graden+
Relevante software en hardware die ik gebruik
Cpu: i7 7700k
Moederbord: gigabyte z270x gaming 7
cpu koeler: h100iGTX
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
heb de voltage al omlaag gezet naar 1.2v
heb de koelpasta opnieuw er op gedaan en gekeken of alles goed zat , en dat was zo
heb de pomp nagekeken of die het nog deed en die doet het nog
heb gekeken of de koeler goed op de cpu zat en dat zit die.
het is echt een vervelend probleem en het is gewoon niet te gebruiken in deze positie , heeft iemand een idee wat ik moet doen