Thanks, had ik idd naar gekeken, op dit moment niets te vinden
DJKroon schreef op zaterdag 17 maart 2018 @ 21:07:
[...]
Kijk eerst even waarom de verdachte motor het niet meer doet, loopt deze vast of krijgt hij geen spanning vanaf de print??
De voedingen van de ventilatoren willen namelijk ook wel eens stuk gaan, dus meten is weten!
Als je voeding defect is, moet er 2 nieuwe voedingsprinten in wat bij een ombouwset geleverd wordt.
Heb geen spanningsmeter voor handen om de voeding door te meten. Enige optie is de fan's te verwisselen van aansluiting, wellicht is de output kant vd voeding kaduk. Mbt voeding vd WTW zie beneden aan de posting.
Als de motor echt defect is (verwissel de stekker van beide motoren even om te proberen) dan zijn de 4 schroeven degene die de motor vast houden aan de behuizing?
Dan zou ik de kop eraf boren en een nieuwe motor met schroefjes bestellen en vervangen.
Helaas geen foto om handen om de boel duidelijker te maken, maar de fan lijkt op een metalen plaat te zitten die op zijn beurt op de wand vd WTW geschroefd is met 4 schroeven
Of eventueel een nieuwe unit, weet niet hoe de verdere staat is, maar denk dat jouw unit van voor 2005 is??
Kijk dan even naar vervuiling van de andere motor, eventueel ook de warmtewisselaar (zie je veel vuil??? geheid rendement verlies)
Indien de unit niet elk jaar onderhoud heeft gehad en elke 2 a 4 jaar groot onderhoud (wisselaar spoelen/reinigen) kan het lonen om een nieuwe te nemen voordat het volgende probleem zich meldt.
Whr91 staat niet echt bekend om betrouwbaarheid.
Ik gok dat de WTW van voor 2005 is aangezien er 1 voedingsunit in zit die beiden fan's van spanning voorziet. Heb idd gelezen over falende voedingen en dat de vervangende voedingseenheid inmiddels een dubbele fanloze oplossing is. De WTW heb ik zelf jaarlijks van binnen uitgezogen (was nooit erg vuil) en de wisselaar heb ik iedere 2 jaar wel uitgespoeld. De kanalen zijn voor t laatst in 2010 gedaan en dus wellicht aan een zuigbeurtje toe.
Als ik kijk naar een complete revisie van deze WTW (2x fan, 1x voeding, 1x platenwisselaar module), dan heb je het ook snel over 800 a 850 euro. Een nieuwe WTW is toch gauw €2000,- verder wat niet echt aangenaam klinkt.
WTW's is helemaal niet mijn ding, dus als je tips en hints hebt houd ik me aanbevolen, ik ga in ieder geval ook eens mijn licht op laten bij wat installateurs van WTW's om info te vergaren.
Thanx
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R