Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 31-05 16:04
Hey! :)

Na wat denken/overwegen heb ik besloten om niet mijn huidige systeem een upgrade te geven maar om een nieuwe Game PC te bestellen. *O*

Ik had eerder hierover een post en ik heb een nieuwe wenslijst samengesteld met behulp van de reacties/tips. (Helaas reageert niemand meer op die post, ook niet als ik like/reageer/quote, vandaar deze nieuwe post.)

Voordat ik de onderdelen ga bestellen zou ik graag zeker weten of alles bij elkaar gaat passen en goed zal samenwerken.

Ik heb nu het volgende in de wenslijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,95€ 241,95
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 99,75€ 99,75
1Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB€ 302,50€ 302,50
1Aerocool Aero-500 (Wit)€ 42,10€ 42,10
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 106,95€ 106,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,70

Mijn SSD en HDD zijn net vervangen en deze ga ik dus meenemen:

1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 75,-€ 75,-

Ik ben eigenlijk van plan de PC zelf te "bouwen".. Ik heb al wel vaker onderdelen vervangen en ik heb wel eens basis (school) computertjes gebouwd. Zijn er nog dingen waar ik goed rekening mee moet houden als ik mijn Game PC bouw? Of is het echt veel beter om het in elkaar te laten zetten door een ICT bedrijf?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voor de dagelijkse dingen maar ik game er ook veel mee. Ik gebruik soms hobby/beunmatig CAD en 3D modelling software. Ik heb er 2 schermen aan gekoppeld

Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1000 EUR zou fijn zijn :P

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zie boven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Nvidia videokaart. Ik heb nu een AMD processor maar ik heb het gevoel dat intel momenteel beter is. Ik heb nu een Aerocool behuizing en die vind ik ook fijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het goed met elkaar werkt, past en een aantal jaar goed blijft vind ik het prima!

Ga je overklokken?
Nooit gedaan. Kleine kans dat ik dit ga doen aangezien ik de boel niet stuk wil hebben in no-time.

Wat verwacht je van ons?
Advies of alles bij elkaar past. Tips/Aandachtspunten

Alvast bedankt!

Groet, Jelle 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05-09 04:27

UltiemePCNerd

Banaan.

JGHTJUH schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:41:
Hey! :)

Na wat denken/overwegen heb ik besloten om niet mijn huidige systeem een upgrade te geven maar om een nieuwe Game PC te bestellen. *O*

Ik had eerder hierover een post en ik heb een nieuwe wenslijst samengesteld met behulp van de reacties/tips. (Helaas reageert niemand meer op die post, ook niet als ik like/reageer/quote, vandaar deze nieuwe post.)

Voordat ik de onderdelen ga bestellen zou ik graag zeker weten of alles bij elkaar gaat passen en goed zal samenwerken.

Ik heb nu het volgende in de wenslijst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7600 Boxed€ 241,95€ 241,95
1Gigabyte GA-B250-HD3P€ 99,75€ 99,75
1Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB€ 302,50€ 302,50
1Aerocool Aero-500 (Wit)€ 42,10€ 42,10
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16€ 106,95€ 106,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 898,70

Mijn SSD en HDD zijn net vervangen en deze ga ik dus meenemen:

1Samsung 850 EVO 250GB€ 94,99€ 94,99
1WD Blue WD20EZRZ, 2TB€ 75,-€ 75,-

Ik ben eigenlijk van plan de PC zelf te "bouwen".. Ik heb al wel vaker onderdelen vervangen en ik heb wel eens basis (school) computertjes gebouwd. Zijn er nog dingen waar ik goed rekening mee moet houden als ik mijn Game PC bouw? Of is het echt veel beter om het in elkaar te laten zetten door een ICT bedrijf?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voor de dagelijkse dingen maar ik game er ook veel mee. Ik gebruik soms hobby/beunmatig CAD en 3D modelling software. Ik heb er 2 schermen aan gekoppeld

Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1000 EUR zou fijn zijn :P

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zie boven

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Nvidia videokaart. Ik heb nu een AMD processor maar ik heb het gevoel dat intel momenteel beter is. Ik heb nu een Aerocool behuizing en die vind ik ook fijn.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het goed met elkaar werkt, past en een aantal jaar goed blijft vind ik het prima!

Ga je overklokken?
Nooit gedaan. Kleine kans dat ik dit ga doen aangezien ik de boel niet stuk wil hebben in no-time.

Wat verwacht je van ons?
Advies of alles bij elkaar past. Tips/Aandachtspunten

Alvast bedankt!

Groet, Jelle 8)
De RX480 is met de laatste drivers evensnel als een 1060 in DX11 en sneller in DX12. Dit is dus een betere en goedkopere keuze: pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 8GB Red Devil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
Niet veel op aan te merken.

Vergeet niet om windows opnieuw te installeren. Veranderen van moederbord platform geeft vaak problemen als je je oude windows laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
MichaelvD2203 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 21:59:
Niet veel op aan te merken.

Vergeet niet om windows opnieuw te installeren. Veranderen van moederbord platform geeft vaak problemen als je je oude windows laat staan.
Thanks! Moet ik de schijven wissen voordat ik ze in de nieuwe computer zet? Of kunnen de gegevens erop blijven staan en dan opstarten met de Windows installatie USB een clean install doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 05-09 19:09
Zou zelf inderdaad ook gaan voor de RX 480 aangezien de Red Devil net zo stil is als bijvoorbeeld de Jetstream, maar 40 watt meer verbruikt, betere prestaties heeft in dx12 en vergelijkbaar in dx11, betere langetijdssupport en support voor freesync bij eventuele nieuwe monitor, maar als je natuurlijk echt graag een GTX 1060 wilt is het ook geen slechte keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-08 13:13
JGHTJUH schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 22:39:
[...]

Thanks! Moet ik de schijven wissen voordat ik ze in de nieuwe computer zet? Of kunnen de gegevens erop blijven staan en dan opstarten met de Windows installatie USB een clean install doen?
Beide kan. Maar net wat het makkelijkste voor jou is. Natuurlijk wel een backup maken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rx 480 ! en misschien kun je goedkoper ram nemen want alles boven 2133mhz word toch terug geklokt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:57:
rx 480 ! en misschien kun je goedkoper ram nemen want alles boven 2133mhz word toch terug geklokt
Ah okay... Tja ik heb het RAM zo van iemand overgenomen omdat mijn huidige 16GB RAM DDR3 is en dit niet samen kan met de processor..

Welke RAM zou beter zijn in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
Ik heb inderdaad ook naar de RX 480 gekeken.. Ik ben echter meer van de Nvidia (sorry team rood :P) en ik zag juist bij spellen die ik wel wil gaan doen (GTA V, Tomb Raider, Far Cry) dat de 1060 daar net iets beter was..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-09 13:51
Verwijderd schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:57:
Icm met de nieuwste generatie CPU's (deze dus) kan het mobo 2400mhz geheugen aan! O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

JGHTJUH schreef op zondag 22 januari 2017 @ 01:56:
Ik heb inderdaad ook naar de RX 480 gekeken.. Ik ben echter meer van de Nvidia (sorry team rood :P) en ik zag juist bij spellen die ik wel wil gaan doen (GTA V, Tomb Raider, Far Cry) dat de 1060 daar net iets beter was..
de rx 480 doet het met de laatste driver update op dit moment beter dan de 1060 maar dat is jou keuze en lees net hier onder dat je toch de 2400mhz kan nemen (ram)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Ik vind het een mooi systeem, maar je keuze van de kast niet zo geweldig. Aangezien je budget het toelaat, zou ik een wat betere, modernere kast nemen. Zeker omdat je voor een window kiest. Een moderne kast heeft meerdere compartementen voor betere airflow en kabelmanagement. Daarnaast hebben ze stoffilters en geluidsisolatie. Het uiterlijk is een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik bedoel een kast zoals de Fractal Design Define C. Als je totaal toch niet meer wilt uitgeven, zou je 2 tientjes kunnen besparen op het moederbord door een uATX bordje te nemen, zodat je dat geld aan een betere kast kan besteden.
Verwijderd schreef op zondag 22 januari 2017 @ 03:05:
[...]

de rx 480 doet het met de laatste driver update op dit moment beter dan de 1060 maar dat is jou keuze en lees net hier onder dat je toch de 2400mhz kan nemen (ram)
Dit is niet waar, het is spelafhankelijk. Volgens onze buren is de GTX1060 zelfs sneller in DX12, al gebruiken ze reference modellen en is het mij volslagen onduidelijk welke drivers ze gebruiken. De benchmarker geeft in de comments nog antwoord op enkele vragen die hij had moeten beantwoorden in de inleiding van het stuk. Waarom ik link is omdat het de meest recente benchmark is die ik ken en ze waarschijnlijk de meest recente drivers gebruikt hebben. Hoewel ik dat niet kan onderbouwen, kan ik me haast niet voorstellen dat het niet zo is.

Volgens mij ligt de waarheid in het midden en is het gemiddeld een gelijk spel. De GTX1060 heeft als voordeel flink zuiniger te zijn, terwijl een RX480 in CF gebruikt kan worden en de GTX1060 geen SLI ondersteunt. Ook speelt de keuze in freesync vs gsync mee.

[ Voor 7% gewijzigd door ABD op 22-01-2017 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-09 14:05
Ziet er leuk uit.

Zoals eerder werd gezegd, scheelt een goede kast veel irritatie bij kabelmanagement.
Ook kan de airflow veel beter zijn.

Bijvoorbeeld deze :

pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Als je budget het natuurlijk toestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
ABD schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:06:
Ik vind het een mooi systeem, maar je keuze van de kast niet zo geweldig. Aangezien je budget het toelaat, zou ik een wat betere, modernere kast nemen. Zeker omdat je voor een window kiest. Een moderne kast heeft meerdere compartementen voor betere airflow en kabelmanagement. Daarnaast hebben ze stoffilters en geluidsisolatie. Het uiterlijk is een kwestie van persoonlijke smaak, maar ik bedoel een kast zoals de Fractal Design Define C. Als je totaal toch niet meer wilt uitgeven, zou je 2 tientjes kunnen besparen op het moederbord door een uATX bordje te nemen, zodat je dat geld aan een betere kast kan besteden.

[...]
marcel4332 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 11:24:
Ziet er leuk uit.

Zoals eerder werd gezegd, scheelt een goede kast veel irritatie bij kabelmanagement.
Ook kan de airflow veel beter zijn.

Bijvoorbeeld deze :

pricewatch: NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood

Als je budget het natuurlijk toestaat.
Ahh dat is minder! ;( Ik had juist deze behuizing gekozen omdat ik m heel mooi en modern vind en omdat je ook losse besturing voor de fans op de kast hebt (heb ik nu ook).

Ik heb best veel research naar de behuizing gedaan en ik dacht dat ie er juist goed uit kwam qua geluidsproductie en filters/kabelmanagement. :?

Ik heb verschillende YouTube filmpjes gekeken waar ze een PC bouwen in deze kast en daar lijkt het kabelmanagement juist heel fijn te werken omdat de kabels door allerlei gaten via de rechterkant van de kast achter het frame langs gedaan kunnen worden. Bij mijn huidige kast is dit niet zo en is het echt een bende qua kabels omdat alles gewoon naast en op het moederbord etc ligt. 8)7

Ook vond ik het makkelijk dat je het stoffilter bovenop heel snel los kunt maken om schoon te maken omdat deze met magneetstrips is bevestigt. Ik begreep ook dat er voor stoffilters zaten maar dat is niet duidelijk te zien op de foto's.

Ik moet nog wel even nadenken over de kast want ik vind uiterlijk heel belangrijk omdat ik er continu tegenaan kijk... De meeste kasten vind ik óf maar een saaie box óf een overdreven geval dat eruit ziet alsof het uit een UFO is gevallen en er elk moment aliens aan kunnen komen om m terug te vorderen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
Als je die kast mooi vind en denkt dat de kabels goed weg te werken zijn, houd ik je niet tegen om hem te kopen.
Ik geef alleen de tip aangezien een kast heel belangrijk kan zijn en dat hier vaak op bezuinigd wordt.
Ik heb zelf even naar de kast gekeken en het is een leuke kast voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JGHTJUH
marcel4332 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:30:
Als je die kast mooi vind en denkt dat de kabels goed weg te werken zijn, houd ik je niet tegen om hem te kopen.
Ik geef alleen de tip aangezien een kast heel belangrijk kan zijn en dat hier vaak op bezuinigd wordt.
Ik heb zelf even naar de kast gekeken en het is een leuke kast voor de prijs.
Thanks! :)

Ik ga er nog even over nadenken B) Klopt dat het fijn is om een stille en goede kast te hebben..

Het is meer dat ik een beetje teleurgesteld ben omdat ik dacht dat ik juist een goeie had uitgezocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ABD
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 02:22

ABD

Losse fancontrols heb je niet nodig, want het bordje wat je op het oog hebt, heeft 3 pwn fan headers waardoor je die kan besturen met software of in de bios. Althans, wanneer je de juiste fans hebt die dat ondersteunen, dus waarop op de 4e pin PWN speed control zit.

Over de kwaliteit van die kast : je kan van een budgetkast een plaatje maken als je er genoeg energie instopt en je kan van een highend kast een rotzooitje maken. Ik denk alleen dat je als je 1000 euro uitgeeft je ook iets moois wilt hebben van mooi materiaal. Geen goedkoop staalplaat met een snel krassende laklaag en krakkemikkig plastic dat snel breekt, maar iets chiqs. Als je een window neemt, vind ik ook dat je wel iets in de kast moet hebben dat je graag wilt tonen. Dus bv dat de kleuren van de onderdelen iig op elkaar afgestemd zijn, dat je een mooie CPU cooler neemt, dat soort dingen.

En als jij een kast mooi vindt, dan moet je je niets van ons aantrekken en die kast kopen:)

[ Voor 5% gewijzigd door ABD op 22-01-2017 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryRaven
JGHTJUH schreef op zondag 22 januari 2017 @ 23:09:
[...]

Thanks! :)

Ik ga er nog even over nadenken B) Klopt dat het fijn is om een stille en goede kast te hebben..

Het is meer dat ik een beetje teleurgesteld ben omdat ik dacht dat ik juist een goeie had uitgezocht ;)
Ik snap je wel, maar het is beter om eerst geadviseerd te worden en dan je besluit maakt.
Je bent veel teleurgestelder als je er later achterkomt dan je veel beter iets anders had kunnen nemen.
Geloof me, ik heb er ervaring mee;)
Pagina: 1