Hey!
Na wat denken/overwegen heb ik besloten om niet mijn huidige systeem een upgrade te geven maar om een nieuwe Game PC te bestellen.
Ik had eerder hierover een post en ik heb een nieuwe wenslijst samengesteld met behulp van de reacties/tips. (Helaas reageert niemand meer op die post, ook niet als ik like/reageer/quote, vandaar deze nieuwe post.)
Voordat ik de onderdelen ga bestellen zou ik graag zeker weten of alles bij elkaar gaat passen en goed zal samenwerken.
Ik heb nu het volgende in de wenslijst.
Mijn SSD en HDD zijn net vervangen en deze ga ik dus meenemen:
Ik ben eigenlijk van plan de PC zelf te "bouwen".. Ik heb al wel vaker onderdelen vervangen en ik heb wel eens basis (school) computertjes gebouwd. Zijn er nog dingen waar ik goed rekening mee moet houden als ik mijn Game PC bouw? Of is het echt veel beter om het in elkaar te laten zetten door een ICT bedrijf?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voor de dagelijkse dingen maar ik game er ook veel mee. Ik gebruik soms hobby/beunmatig CAD en 3D modelling software. Ik heb er 2 schermen aan gekoppeld
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1000 EUR zou fijn zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zie boven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Nvidia videokaart. Ik heb nu een AMD processor maar ik heb het gevoel dat intel momenteel beter is. Ik heb nu een Aerocool behuizing en die vind ik ook fijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het goed met elkaar werkt, past en een aantal jaar goed blijft vind ik het prima!
Ga je overklokken?
Nooit gedaan. Kleine kans dat ik dit ga doen aangezien ik de boel niet stuk wil hebben in no-time.
Wat verwacht je van ons?
Advies of alles bij elkaar past. Tips/Aandachtspunten
Alvast bedankt!
Groet, Jelle
Na wat denken/overwegen heb ik besloten om niet mijn huidige systeem een upgrade te geven maar om een nieuwe Game PC te bestellen.

Ik had eerder hierover een post en ik heb een nieuwe wenslijst samengesteld met behulp van de reacties/tips. (Helaas reageert niemand meer op die post, ook niet als ik like/reageer/quote, vandaar deze nieuwe post.)
Voordat ik de onderdelen ga bestellen zou ik graag zeker weten of alles bij elkaar gaat passen en goed zal samenwerken.
Ik heb nu het volgende in de wenslijst.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-7600 Boxed | € 241,95 | € 241,95 |
1 | Gigabyte GA-B250-HD3P | € 99,75 | € 99,75 |
1 | Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB | € 302,50 | € 302,50 |
1 | Aerocool Aero-500 (Wit) | € 42,10 | € 42,10 |
1 | Arctic Freezer i32 | € 27,95 | € 27,95 |
1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 106,95 | € 106,95 |
1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 77,50 | € 77,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 898,70 |
Mijn SSD en HDD zijn net vervangen en deze ga ik dus meenemen:
1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 94,99 | € 94,99 |
1 | WD Blue WD20EZRZ, 2TB | € 75,- | € 75,- |
Ik ben eigenlijk van plan de PC zelf te "bouwen".. Ik heb al wel vaker onderdelen vervangen en ik heb wel eens basis (school) computertjes gebouwd. Zijn er nog dingen waar ik goed rekening mee moet houden als ik mijn Game PC bouw? Of is het echt veel beter om het in elkaar te laten zetten door een ICT bedrijf?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik het voor de dagelijkse dingen maar ik game er ook veel mee. Ik gebruik soms hobby/beunmatig CAD en 3D modelling software. Ik heb er 2 schermen aan gekoppeld
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1000 EUR zou fijn zijn
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
zie boven
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie wenslijst
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Nvidia videokaart. Ik heb nu een AMD processor maar ik heb het gevoel dat intel momenteel beter is. Ik heb nu een Aerocool behuizing en die vind ik ook fijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zolang het goed met elkaar werkt, past en een aantal jaar goed blijft vind ik het prima!
Ga je overklokken?
Nooit gedaan. Kleine kans dat ik dit ga doen aangezien ik de boel niet stuk wil hebben in no-time.
Wat verwacht je van ons?
Advies of alles bij elkaar past. Tips/Aandachtspunten
Alvast bedankt!
Groet, Jelle