SSD wilt niet formatteren!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13-11-2025
Medetweakers,

Naar aanleiding van [WIN10] Win10 is niet op de juiste wijze geladen. ben ik aan de slag gegaan met mijn pc.

Mijn intentie was om de hele pc te cleanen en een fresh install te geven. Alleen mijn SSD wilt niet bepaald meewerken. Als eerst had ik geprobeerd om op de HDD een verse W7 met een upgrade naar 10 te installeren. Dit zodat ik de SSD kon aansluiten, wipen, en de HDD te clonen naar de SSD. Maar zodra ik met de installatie wil beginnen krijg ik een message met daarop "kan geen apparaatstuurprogramma's vinden.". Ik zit nu met een corrupte SSD en heb geen idee hoe ik hem kan formatteren. Het kan niet door middel van een nieuwe W7 erop te zetten. Ook geeft het aan dat ik er geen admin account op heb.

Het vreemde is dat ik de SSD wel kan betreden door middel van veilige modus.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik ben nu ten einde raad. Alle opties zijn inmiddels al geprobeerd (denk ik).

Eventuele foto's:

http://imgur.com/a/uIRRv

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Beste antwoord (via Amsterdamn op 22-01-2017 19:05)

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
Ja, zorg voor een lege USB-stick of Writable DVD, download de Media Creation Tool, start die op en beslis of je Windows 10 wil (her)installeren vanaf USB-stick of writable DVD. Dan werk je na die keuze dat proces af en je installeert Windows 10 terwijl je het venster voor de licentiecode leeg laat en overslaat. Zodra je na de installatie van Windows 10 voor de eerste keer verbinding met internet maakt, zal het activeren starten. Je kunt dat ook zelf forceren in het eigenschappen-venster waarin in Windows 10 de licentiecode staat. Als het is gelukt, kan je daar ook het woord "Geactiveerd" zien staan.

Dit staat hierboven ook al, maar nu als één compleet verhaal.

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het niet zo wil werken, waarom zet je er niet direct wndows 10 op ipv de ongemakkelijke omweg met een stokoud besturingssysteem?

Bovendien kan je windows 7 niet meer gratis upgraden naar 10, dus wat je precies aan het doen bent is me een raadsel.

[ Voor 31% gewijzigd door Reepje op 21-01-2017 21:20 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:51
formateer hem via disk manager of diskpart en Windows installeren direct op je ssd door te booten vanaf je Windows ISO. en waarom eerst nog win 7 ?

[ Voor 9% gewijzigd door HKLM_ op 21-01-2017 21:23 ]

Cloud ☁️

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Je hebt Windows 10 dus al geinstalleerd op je PC.

Je kan Windows 10 direct op je PC installeren, zonder eerst Windows 7 te hoeven installeren.
Als Windows 10 om een CD-key vraagt, zit ergens onderin het scherm de knop overslaan.
Na de installatie en indien je een Internet verbinding hebt zal Windows 10 zelf activeren obv je hardware id.

Ook is het mogelijk, als je versie 1511 (of hoger) hebt, gebruik te maken van je Windows 7/8.x key.
Wikipedia: Windows 10

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Amsterdamn
Ik heb het denk ik niet goed uitgelegd. Op dit moment is windows corrupt, ik kan er niet inkomen behalve via de safe mode. En ik installeer eerst Win7 omdat ik die installatie cd heb. Via surfspot kan ik een gratis upgrade bemachtigen. Ik zal jullie manieren even uitproberen en dan plaats ik de update.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je Windows 10 er al op gehad hebt kan je die gewoon installeren en herkent MS je installatie zodat je geen activatie nodig hebt. Eerst Windows 7 installeren is dan nergens voor nodig.

Maak een stick voor Windows met de Media Creation Tool en installeer Windows 10 opnieuw.

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:49
Je kan gewoon een image downloaden van MS zelf op een stick zetten en dan instaleren, als je nog een andere computer hebt natuurlijk

Acties:
  • Beste antwoord

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-01 17:34
Ja, zorg voor een lege USB-stick of Writable DVD, download de Media Creation Tool, start die op en beslis of je Windows 10 wil (her)installeren vanaf USB-stick of writable DVD. Dan werk je na die keuze dat proces af en je installeert Windows 10 terwijl je het venster voor de licentiecode leeg laat en overslaat. Zodra je na de installatie van Windows 10 voor de eerste keer verbinding met internet maakt, zal het activeren starten. Je kunt dat ook zelf forceren in het eigenschappen-venster waarin in Windows 10 de licentiecode staat. Als het is gelukt, kan je daar ook het woord "Geactiveerd" zien staan.

Dit staat hierboven ook al, maar nu als één compleet verhaal.

• Amsterdamn
Top, nooit geweten dat het zo makkelijk zou zijn. Heb minimaal 5 uurtjes er mee zitten vechten maar nu blijkt dat ik heb gewonnen.

Super bedankt guys!

Pagina: 1