[WIN10] Win10 is niet op de juiste wijze geladen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-09 23:38
Mijn vraag
Oke waar zal ik beginnen..

3 dagen geleden speelde ik een potje csgo. So far so good. Na een halfuur bevroor m'n PC volledig waarbij ik letter niks meer kon doen. Ik liet hem een kwartiertje aan staan met de hoop dat het weer zou reageren. Maar helaas heeft dat niet mogen baten. Daarop voerde ik een harde shutdown uit (powerknop ingedrukt houden totdat hij uitgaat).

Maar nadat ik hem opnieuw wilde starten kwam hij in een loop terecht waar ik niet uit kan komen.
Vlak na de Gigabyte opstartscherm gaat de scherm op zwart en mn toetsenbord gaat dan ook uit.

Dus mijn vraag is hoe kan ik mijn pc herstellen?

Paar foto's van wat ik te zien krijg.

Relevante software en hardware die ik gebruik
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670K Boxed€ 255,50€ 255,50
1Gigabyte GA-Z87-HD3€ 0,-€ 0,-
2Sapphire R9 270 2GB DUAL-X€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R4 Arctic White€ 0,-€ 0,-
1Antec H2O 620€ 0,-€ 0,-
1Logitech G510 Gaming Keyboard€ 0,-€ 0,-
1Logitech G502 Proteus Spectrum€ 67,70€ 67,70
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 54,-€ 54,-
1Antec TP-II 550P, 550W (ATX12V 2.0)€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 377,20

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb geprobeerd om W10 opnieuw te installeren via de herstel optie maar dat heeft niet gewerkt.
Verder kan ik wel via de veilige modus binnenkomen maar als ik naar de backup instellingen ga dan crasht de instellingen.

Ik zie door de bomen het bos niet meer en ik zou wat hulp enorm waarderen.

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
Bump? Alle hulp is welkom.

EDIT 1: Automatic repair geeft aan dat de pc niet goed opstart. Dank maar dat weet ik ook al. Hij geeft als oplossing aan dat ik de pc opnieuw moest starten maar dat werkt niet.

Out of guesses at the moment.

[ Voor 80% gewijzigd door Amsterdamn op 06-12-2016 21:48 ]

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
zo te horen is de windows flink beschadigt(waardoor,kan van alles zijn...).

Ik zou zeggen maak een bootable usb stick van Windows 10 en probeer het opnieuw te instaleren.

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

In het bios de USB stick selecteren als boot,dan zal die moeten starten en alles opnieuw moeten instaleren

[ Voor 34% gewijzigd door freaky35 op 06-12-2016 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je weet ook zeker dat de hardware nog goed is? Geen SMART meldingen van je OS schijf? Het geheugen is ook nog goed?

Dat zijn dingen die ook flink roet in het eten kunnen gooien. Spontaan vastlopen kan een teken zijn van defect geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
CMD-Snake schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:00:
Je weet ook zeker dat de hardware nog goed is? Geen SMART meldingen van je OS schijf? Het geheugen is ook nog goed?

Dat zijn dingen die ook flink roet in het eten kunnen gooien. Spontaan vastlopen kan een teken zijn van defect geheugen.
Alles werkte perfect totdat ene moment. Sinds dien kan ik niet eens die inlogscherm bereiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12AX7
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Ik zou er een tweede HDD bij zetten en die als hoofdschijf installeren en de verdachte volledig loshalen. Kijken of dit werkt. Indien ja, kun je de 'eerste' ernaast zetten als secondaire schijf en eventueel data recovery of wat tests doen.

Als installatie op een tweede schijf niet werk, zit het er dik in dat het het geheugen is.

Gr, Michel

[ Voor 6% gewijzigd door 12AX7 op 07-12-2016 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Hamza schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:30:
Alles werkte perfect totdat ene moment. Sinds dien kan ik niet eens die inlogscherm bereiken
Wat ik wilde zeggen was dat die crash ook kan komen doordat er een defect optrad in de hardware. Test nu eerst het geheugen module voor module. Controleer je opstart schijf op SMART meldingen. Dan kan je een hardwarematige oorzaak uitsluiten eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
12AX7 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:44:
Ik zou er een tweede HDD bij zetten en die als hoofdschijf installeren en de verdachte volledig loshalen. Kijken of dit werkt. Indien ja, kun je de 'eerste' ernaast zetten als secondaire schijf en eventueel data recovery of wat tests doen.

Als installatie op een tweede schijf niet werk, zit het er dik in dat het het geheugen is.

Gr, Michel
Dit, pak een 160GB schijfje en installeer een kale Windows 10. Je licentie zal al verzonden zijn met je moederbord. Ik test mijn moederborden altijd met 1 SSD van 60GB. Een vers installatie zal, met je drivers, echt niet groter nodig zijn voor de test(!).

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amsterdamn
XRayXI schreef op maandag 12 december 2016 @ 20:57:
[...]

Dit, pak een 160GB schijfje en installeer een kale Windows 10. Je licentie zal al verzonden zijn met je moederbord. Ik test mijn moederborden altijd met 1 SSD van 60GB. Een vers installatie zal, met je drivers, echt niet groter nodig zijn voor de test(!).
Bedankt voor je antwoord. Ik heb inmiddels de SSD los gekoppeld een een nieuwe installatie op de HDD gedaan. Dit werkt dus wel dus er is iets mis gegaan met de SSD..

To be continued.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt ;)

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 12AX7
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-12-2023
Precies wat ik dacht...succes!
Pagina: 1