Ultrabook vragen en ervaringen gezocht

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissDaisy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-12-2022
Na een tijdje gezocht te hebben naar een lichte 15'' laptop van onder de 1.5 kg ben ik geswitcht naar de 13'' categorie, maar dan zijn er in eens weer te veel opties ipv te weinig :P !
Wat zijn jullie ervaringen met verschillende modellen?

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga vooral surfen, films en series kijken en photoshoppen voor mijn studie. Ik zoek (denk ik) een windows laptop, weinig ervaring met apple computers.

Wat is je budget?
Rond de 1.000

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vandaar de eis dat hij onder de 1.5 kg moet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Minimaal; 8 GB RAM geheugen, 256 ssd opslag, full hd scherm
Maximaal 1.5 kg
En ik twijfel heel erg tussen een glanzend of mat beeldscherm, vind de kleuren op een glanzend beeldscherm vaak mooier maar ben vaak in omgevingen met veel licht achter me en ben bang dat dat onwijs gaat storen.
Verder is mij ook een i5 processor aangeraden van de nieuwste generatie.

Had zelf deze modellen op het oog;
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
(erg mooi maar erg duur ook)

pricewatch: Asus ZenBook UX305UA-FC022T
(in het donkerblauw maar kan die niet zo gauw vinden. Iets goedkoper maar ziet er wat cheaper uit)

pricewatch: HP Envy 13-ab010nd
(mooi, niet te duur maar helaas een glanzend scherm)

pricewatch: Acer Swift 7 SF713-51-M25G
(weer wat duurder maar ook wat mooier dan de asus, maar ook dat glanzende scherm weer)

Dus, wat zijn jullie ervaringen met verschillende ultrabooks? Weten jullie nog andere modellen die aan mijn eisen voldoen? Wat zijn jullie ervaringen met een glanzend of mat scherm? En hebben jullie nog andere tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Liever een mat scherm dan glanzend, maar dat is meer persoonlijke voorkeur. ;)

De DELL heeft een Thunderbolt aansluiting en USB 3.1.
Je zou nog verder kunnen filteren in de PW, en de link hier kunnen delen. :)
Betreft merk keuze; DELL en ASUS zijn beide top merken, nooit problemen mee gehad, al *kan* DELL iets gevoeliger zijn voor het vervangen van onderdelen in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik was zelf opzoek naar een ultrabook met praktisch dezelfde eisen: Ultrabook(ish) voor thuis op de bank

Super mooie laptop is de HP Spectre x360. De Dell XPS is ook een fantastische machine. Ik raad je aan eens langs een grote winkel te gaan en daar te kijken en te voelen. Mij gaf het veel info over het toetsenbord, de trackpad en het scherm.
Ik zelf vond de Spectre qualitatief het beste. Ook de Swift 7 is een mooi product maar niet met een i5 processor.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissDaisy
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-12-2022
korna schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:21:
Ik was zelf opzoek naar een ultrabook met praktisch dezelfde eisen: Ultrabook(ish) voor thuis op de bank

Super mooie laptop is de HP Spectre x360. De Dell XPS is ook een fantastische machine. Ik raad je aan eens langs een grote winkel te gaan en daar te kijken en te voelen. Mij gaf het veel info over het toetsenbord, de trackpad en het scherm.
Ik zelf vond de Spectre qualitatief het beste. Ook de Swift 7 is een mooi product maar niet met een i5 processor.
Ik heb de asus en de envy al gezien en was niet super weg van de asus, maar de envy zit je weer met glanzende scherm. Ik heb de dell nog nergens kunnen vinden overigens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:13
De Dell ga je ook nergens vinden behalve in de Dell online store. Ik heb de Dell XPS 13 inch nu een dag in bezit en ben erg te spreken over de afwerking. Ook het beeld is erg mooi ondanks dat ik liever glanzend wilde. (Dell touch screen is overigens wel glanzend)

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.