Ultrabook(ish) voor thuis op de bank

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:13
Ik heb advies nodig bij het kiezen van een "couhtop". We hebben thuis een tweede laptop nodig dus ik ben opzoek! Ik heb een idee van wat ik zoek maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat ik naar een 13-14" ultrabook zoek.

Wat ga je met je laptop doen?
  • Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Windows 10 met hoofdzakelijk de browser, email, word en excel. Daarnaast, bij uitzondering, adobe lightroom en visual studio
  • Wil je gamen? Af en toe Civ 5 maar ik heb een goeie desktop waar ik games vanaf stream (met Steam). De kwaliteit van de wifi verbinding is dus wel belangrijk.
Wat is je budget?
Max 1500 euro maar mag ook minder. Tis belangrijker dat de machine aan de eisen voldoet

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij blijft thuis maar dat betekent niet dat ik een grote of zware laptop of me schoot prettig vind. Accuduur van 8 uur is prima.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
  • Hij moet er leuk (strak) uit zien. Liefst met een dunne bezel. Degelijk. Zoals bijvoorbeeld een Macbook.
  • Hij moet te gebruiken zijn opschoot
  • Minimaal 8Gb ram
  • 256Gb SSD
  • Lichter dan 2kg
  • 13" of 14" scherm en een resolutie van minimaal full HD
Uiteraard heb ik ook zelf gezocht op basis van de specs en kwam met dit lijstje. Ik ben eigenlijk nieuwsgierig naar de input van anderen. Misschien zie ik wat over het hoofd of weet je een leuke machine.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus ZenBook UX310UA-FC331T€ 899,-€ 899,-
1Dell XPS 13 9360-80VVD€ 1.359,-€ 1.359,-
1HP Spectre 13-w010nd x360€ 1.199,-€ 1.199,-
1Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW0037MH€ 849,-€ 849,-
1Lenovo Ideapad 710S-13ISK 80SW006AMH€ 959,-€ 959,-
1Lenovo Yoga 710-14IKB 80V40048MH€ 899,-€ 899,-
1Lenovo Yoga 710-14IKB 80V40049MH€ 899,-€ 899,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 7.063,-

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Beste antwoord (via korna op 17-01-2017 10:02)

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
Lenovo is geen aanrader.

Kennis van mij heeft deze laptop en de trackpad is een grote blamage. Een kracht wat je moet uitoefenen om iets aan te klikken, zeker niet geschikt als deze op je schoot staat.

Daarnaast, de scharnieren van een Lenovo zijn binnen een paar maanden hun echte kracht al kwijt. Lenovo is groeiende maar ze zijn er nog niet.

Mijn eerste keuze is de Dell en daarna die Hp, beide aan super laptop al is die Dell wel echt een fenomenaal model. Schitterend scherm...

[ Voor 16% gewijzigd door ChristianBurger op 15-01-2017 21:27 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sweatleek
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:57

Sweatleek

404: Member Not Found

Ik zou persoonlijk niet voor die DELL XPS of HP spectre gaan. Zijn vilten duur voor waar ze voor gebruikt worden.

Ik zou persoonlijk voor die asus zenbook gaan reden hier voor = goedkoper, voor wat je wilt doen is het meer dan genoeg. En de wifi is goed genoeg voor "game streaming " van steam.

confused reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amanush
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-06 09:30

Amanush

Saai persoon.

XPS13 is een aanrader! Maar als je enkel lichte- en semi-lichte applicaties gaat draaien, kan je denk ik qua budget beter wat lager gaan zitten.

Ga tot de luiaard, gij mier! Zie haar wegen en wordt wijs.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
Lenovo is geen aanrader.

Kennis van mij heeft deze laptop en de trackpad is een grote blamage. Een kracht wat je moet uitoefenen om iets aan te klikken, zeker niet geschikt als deze op je schoot staat.

Daarnaast, de scharnieren van een Lenovo zijn binnen een paar maanden hun echte kracht al kwijt. Lenovo is groeiende maar ze zijn er nog niet.

Mijn eerste keuze is de Dell en daarna die Hp, beide aan super laptop al is die Dell wel echt een fenomenaal model. Schitterend scherm...

[ Voor 16% gewijzigd door ChristianBurger op 15-01-2017 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
De mi air een optie? Kosten ergens tussen 700-800 euro en looks van een MacBook air... op tweakers al een topic over dit model en de reacties zijn positief als ik het zo lees...

Mi Notebook Air

[ Voor 10% gewijzigd door koentjuh1987 op 16-01-2017 07:26 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
koentjuh1987 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 07:25:
De mi air een optie? Kosten ergens tussen 700-800 euro en looks van een MacBook air... op tweakers al een topic over dit model en de reacties zijn positief als ik het zo lees...

Mi Notebook Air
Ik had hem al gezien, leuk ding. Maar ze worden nog niet in Europa verkocht en dat is wel zo handig voor garantie issues.. zou me niks verbazen dat ie daarom zoveel goedkoper is.

Multiplayer shooting games define community as a community of killers, the high-tech version of a tribe of paleolithic hunters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
ChristianBurger schreef op zondag 15 januari 2017 @ 21:25:
Lenovo is geen aanrader.

Dat is jammer van de Lenovo... ik ben het eigenlijk wel eens met de bovenstaande reacties, een dure machine is overkill voor mijn usecase. Alleen zo'n machine moet ook geen irritatie op wekken.

Heeft iemand ervaring met de HP Spectre of HP Spectre x360? Ik heb gelezen in 'the wirecutter' dat de Spectre warm wordt, wat niet handig is op schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
En een Apple laptop?

Je kunt daarop ook Windows draaien voor school bijvoorbeeld en thuis het gemak van Apple.

Ik zelf heb een Apple laptop voor mijn studie en ben er echt wel tevreden over!

[ Voor 81% gewijzigd door ChristianBurger op 16-01-2017 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
ChristianBurger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:00:
En een Apple laptop?

Je kunt daarop ook Windows draaien voor school bijvoorbeeld en thuis het gemak van Apple.

Ik zelf heb een Apple laptop voor mijn studie en ben er echt wel tevreden over!
is een apple dan niet erg overpriced voor hetgeen TS gebruikt? Ben zelf ook apple gebruiker en inmiddels is de vriendin ook helemaal over op apple. Maar als het een laptop voor erbij is voor wat office, mail internet etc.. kun je ook prima afzijn met een windows laptopje. asus zenbook of vergelijkbaar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
koentjuh1987 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:12:
[...]

is een apple dan niet erg overpriced voor hetgeen TS gebruikt? Ben zelf ook apple gebruiker en inmiddels is de vriendin ook helemaal over op apple. Maar als het een laptop voor erbij is voor wat office, mail internet etc.. kun je ook prima afzijn met een windows laptopje. asus zenbook of vergelijkbaar.
Daar heb je gelijk in. Maar een Apple MacBook air voldoet wel aan zijn wensen.
  • Lange batterijduur
    Dun
    Chique uiterlijk, meningen verschillen hier wel over
    Zowel Windows als mac os
    Lange gebruikersduur, waar een asus bijvoorbeeld na 4 jaar is afgeschreven gaat een Apple MacBook wel 6 jaar mee en heeft hij een mooie restwaarde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ChristianBurger schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:16:
[...]

Daar heb je gelijk in. Maar een Apple MacBook air voldoet wel aan zijn wensen.
  • Lange batterijduur
    Dun
    Chique uiterlijk, meningen verschillen hier wel over
    Zowel Windows als mac os
    Lange gebruikersduur, waar een asus bijvoorbeeld na 4 jaar is afgeschreven gaat een Apple MacBook wel 6 jaar mee en heeft hij een mooie restwaarde
Wanneer is de Apple MacBook air voor het laatst voorzien van nieuwe specs? Zit je al niet half door die 6-jarige cycle heen inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Dell heeft ook zakelijke ultrabooks die aan de eisen voldoen. Wij hebben een E7450, maar die voldoet wellicht niet aan de chique uitstraling eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
Betreft de MacBook, die hebben we al! Ik ben zelf een zeer tevreden Mac OS gebruiker maar mijn vrouw niet. Prijs technisch vind ik de MacBook niet interessant genoeg om het alleen voor Windows te gebruiken. Een XPS is dan een betere keuze. Bedankt voor de suggestie!
loeberce schreef op maandag 16 januari 2017 @ 10:37:
Dell heeft ook zakelijke ultrabooks die aan de eisen voldoen. Wij hebben een E7450, maar die voldoet wellicht niet aan de chique uitstraling eisen.
Ik ga kijken! De Lenovo Carbon (X1 meen ik) is ook een contender .. maar ja, zo'n zwart ding is niet zo fraai maar wel super functioneel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
De Asus ZenBook UX310UA-FC332T is in de aanbieding bij Alternate. Die heeft een i7 in tegenstelling tot de i5 in het FC331T model. Prijs komt daarmee op 899 gelijkwaardig aan het model dat je in de OP noemt. Zit ook een microsoft office sn bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
Bedankt voor alle feedback en input!

Feeling moet er natuurlijk ook zijn dus ik ben langs 1 van de grote winkels gegaan. Wat me opviel is dat de toetsenborden en trackpads beter zijn bij de laptops boven de 1000 euro. Die van lenovo vond ik het minst behalve die van de Yoga 900 serie.

De mooiste en fijnste machines vond ik toch wel de HP Spectre serie en de Acer Swift 7. Ze zien er goed uit, fijn toetsenbord en trackpad, mooi scherm, etc.

Verder vind ik de convertable laptops (laptop en touchpad in 1) toch wel handig. Ik dacht eerst dat het een gimick was maar ik kan nu het gebruik er wel van inzien. Vooral voor een couch-/tabletop

Reviews van de nieuwe HP Spectre x360 (Kaby Lake) zijn behoorlijk lovend, ook zit er in dat model een PCIe SSD wat de performance ook een behoorlijke boost geeft.

Dus ik denk nu dat ik voor een nieuwe Spectre x360 ga!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
korna schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 10:01:
Bedankt voor alle feedback en input!

Feeling moet er natuurlijk ook zijn dus ik ben langs 1 van de grote winkels gegaan. Wat me opviel is dat de toetsenborden en trackpads beter zijn bij de laptops boven de 1000 euro. Die van lenovo vond ik het minst behalve die van de Yoga 900 serie.

De mooiste en fijnste machines vond ik toch wel de HP Spectre serie en de Acer Swift 7. Ze zien er goed uit, fijn toetsenbord en trackpad, mooi scherm, etc.

Verder vind ik de convertable laptops (laptop en touchpad in 1) toch wel handig. Ik dacht eerst dat het een gimick was maar ik kan nu het gebruik er wel van inzien. Vooral voor een couch-/tabletop

Reviews van de nieuwe HP Spectre x360 (Kaby Lake) zijn behoorlijk lovend, ook zit er in dat model een PCIe SSD wat de performance ook een behoorlijke boost geeft.

Dus ik denk nu dat ik voor een nieuwe Spectre x360 ga!
Eind deze maand wss btw-actie bij MM, zou daar eens kijken, misschien kan je de Spectre x360 met een goede korting krijgen. Anders kan je vgm nog steeds code NEW2017 in de HP shop gebruiken voor 10% korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Lenovo is wel een aanrader. Niets mis mee. Scharnieren draaien hier nog altijd goed na 3 jaar. Schitterend mat IPS scherm. Start in 5 seconden op. Pas ook nog iemand hier op het forum die de Yoga 710 had gekocht en ook helemaal lovend erover was. Die had hem dacht ik in de US gekocht als je nog wilt terugzoeken, misschien kan je dan het topic makkelijker vinden.

Juist vaak trammelant met de Dell's als ik het forum bekijk, blue screens en eruit vallende schermen. Weet niet hoe het nu is. En om me heen heb ik wat Latitudes voorbij zien komen met coil wine. Weet niet hoe dat met een XPS is... Zelf vind ik de Yoga 510 wel een goede deal. 14", 8GB/256GB en veel aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• korna
Toch uiteindelijk een tweedehands Dell XPS 13 gevonden voor een mooie prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:01
Niet handig om te kijken naar een Surface Pro 4? (MM actie in het achterhoofd houdende, daarnaast ook vaker in de aanbieding). Of eventueel een Surface Book, die zit nu bij amazon.co.uk rond de 1150.

Edit: ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt, excuses :)

[ Voor 35% gewijzigd door Slomy op 20-01-2017 15:37 ]

Pagina: 1