Webshop weigert ontbrekend onderdeel na te zenden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-09 09:45
Onlangs via Bol een luchtbevochtiger gekocht van een externe verkoper.

10-1-2017 Artikel wordt bezorgd.
Ik controleer de verpakking. Ziet er goed uit dus ik begin met uitpakken. Alles lijkt in orde behalve dat er aan de zijkant van het apparaat een klepje mist. Verpakking nog eens goed gecontroleerd of ik niets gemist heb. Dan maar in het boekje kijken of er wel een klepje hoort te zitten. Conclusie: klepje mist.
Te laat om ze nog te bellen dus morgen maar.

11-1-2017 gebeld met de betreffende verkoper. Dame van hun klantenservice belooft mij dat ze gaat navragen bij het magazijn en zou me een mail sturen met de uitslag.
Krijg ik later die dag een mail dat ik voor garantie contact op moet nemen met de leverancier. Dat was een schop tegen het verkeerde been. Ik vroeg niet eens om garantie..
Direct teruggemaild dat ze waarschijnlijk verkeerd geinformeerd is en dat zij als verkopende partij moeten zorgen dat ik een compleet product ontvang. Ik heb deze mail echt netjes opgesteld om geen discussies te voeren.

13-1-2017 Als reactie krijg ik een mail met de vraag of de leverancier me niet wou helpen..
Uiteraard maar weer een mail gestuurd. Ditmaal aangegeven dat ik geen contact wil opnemen met hun leverancier maar dat ik graag een conform product wil hebben en dat zij als verkoper dat moeten regelen voor mij.

16-1-2017 Reactie van verkoper: Goedemiddag, dit is de enige manier om uw klacht in behandeling te nemen.

Daarop teruggemaild dat ik de koop wil ontbinden zonder betaling van kosten voor de korte periode dat ik het product heb gebruikt. Met als reden dat ze mij geen conform product kunnen of willen leveren.
Daarbij gevraagd hoe ze de retourprocedure in gang willen zetten en na welke termijn ik dan mijn geld teruggestort kan hebben.

Vanaf dat moment is het stil aan de andere kant.

Nog even een quote uit hun AV:
Gebreken

Controleer direct na ontvangst van het artikel of het onbeschadigd en compleet geleverd is. Als dit niet zo is, neem dan binnen 24 uur na ontvangst contact met ons op om dit te melden. We zorgen er dan voor dat u een nieuw artikel krijgt geleverd. Wij doen er uiteraard alles aan om een perfect product te leveren.
Volgens mij ben ik correct gebleven en vraag ik niet om iets bijzonders?
Ik wil deze koop graag ontbinden maar krijg van de verkoper dus geen reactie meer. Daarom durf ik het product ook niet terug te sturen omdat ik vrees dat ik dan geen product heb en geen geld terug.

Concrete vragen:

1. Ben ik nu onredelijk dat ik de koop wil ontbinden?
2. Ben ik te snel met mijn conclusie en zou ik ze alsnog tijd moeten geven om te reageren?
3. Mocht ik niets horen, zou het helpen om Bol.com te mailen voor een oplossing?

De AV van deze verkoper bevatten meer twijfelachtige voorwarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:12
Stuur in zo'n geval een mailtje naar de klantenservice van Bol.com en leg daar duidelijk het verhaal uit, in de het beste geval geven ze de verkoper een schop onder de kont en kan het opeens wel opgelost worden.

Terugsturen is ook geen probleem, de verkoper wordt pas na een dag of 30-40 uitbetaald voor je bestelling, dus een retour weigeren oid werkt niet in z'n voordeel (en retourneren is gratis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pearx
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 03-07 11:59
Mijn mening:
1. Nee terechte redenen
3. Ja, in je bericht dacht ik dat je contact had met bol.com maar dat was dus met een verkoper OP bol.com.

Relvante ervaring met Bol.com:
Ik had ook een defect product van Bol.com waarbij mij ook werd gevraagd om contact op te nemen met de verkoper.
Na dit 3x te hebben geprobeert had ik die eindelijk aan de lijn en hebben we erover gesproken.
Dit rapporteerde ik vervolgens aan Bol.com die toen doodleuk zei: "ja wij hebben het ook nog even nagevraag en het klopt ... blablabla"
... -_- waarom moest ik dan bellen?

Maargoed uiteindelijk wel geld terug gekregen via Bol.com

Bol.com handeld het financiele plaatje af.

bron:
https://www.bol.com/nl/m/service/zakelijkverkopen/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
N.a.v. bovenstaande reacties heb ik het mailformulier van Bol.com ingevuld. Ik heb mijn klacht uitgelegd en zal wachten op hun reactie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet handiger om even te bellen met de verkoper of Bol? Dat legt vaak net even wat makkelijker uit, en je kunt direct een antwoord krijgen.

Ik weet dat mailen voor bewijslast wat makkelijker is, maar dat kan altijd nog na het bellen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Question Mark schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:35:
Is het niet handiger om even te bellen met de verkoper of Bol? Dat legt vaak net even wat makkelijker uit, en je kunt direct een antwoord krijgen.

Ik weet dat mailen voor bewijslast wat makkelijker is, maar dat kan altijd nog na het bellen.
natuurlijk is het makkelijker maar bol.com is en blijft verantwoordelijk voor de afhandeling. Met hen is de koopovereenkomst gesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
RodeStabilo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:36:
[...]

natuurlijk is het makkelijker maar bol.com is en blijft verantwoordelijk voor de afhandeling. Met hen is de koopovereenkomst gesloten.
Dat is nog een lastige. Bol heeft het platform georganiseerd waarop aanbieder en klant bij elkaar komen en faciliteert het sluiten van de overeenkomst. Ik heb mijn huis ook niet van Funda gekocht, maar van een aanbieder aldaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:39:
[...]

Dat is nog een lastige. Bol heeft het platform georganiseerd waarop aanbieder en klant bij elkaar komen en faciliteert het sluiten van de overeenkomst. Ik heb mijn huis ook niet van Funda gekocht, maar van een aanbieder aldaar...
Ik vind het geen goede vergelijking aangezien je geen koopovereenkomst via Funda kan sluiten. Via de site van bol.com doe je dat wel en de betaling gaat ook via bol.

[ Voor 3% gewijzigd door RodeStabilo op 20-01-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:15
Mede hierom koop ik eigenlijk niks meer bij Bol.com. Een groot deel van hun assortiment is telkens bij een andere shop. Heb zelf 2x zo'n geneuzel gehad dat ik dan contact moet opnemen met een andere partij terwijl het via Bol was gekocht.

Doe je echter hetzelfde product kopen via de website van de verkopende partij krijg je trouwens vaak nog wat extra korting of service ook.

Dus persoonlijk kijk ik wel via Bol en vervolgens koop ik het via de site van de verkopende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:26
Kurkentrekker schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:39:
[...]

Klopt. Alleen 1 grote kanttekening in je verhaal is dat je dat je geen geld overmaakt naar funda om je huis te kopen. Maar als je iets koopt bij de externe verkoper van bol.com maak je geld over naar bol.com rekening.

Dit is ook de reden dat http://www.huifkarverzendservice.nl/ geen Firetv sticks van Amazon.de(versturen geen firetvsticks naar nederland) bestelt voor je. Omdat zij dan wettelijk verantwoordelijk zijn voor de grappen en grollen. En daar zitten zij niet op te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Question Mark schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:35:

Ik heb in eerste instantie met verkoper gebeld. De klantenservice daar is meer van het 'call & mail back' idee. Je belt ze, krijgt antwoord dat ze moeten navragen en ontvangt daarop een zeer teleurstellende mail.

Ook ben ik op het punt gekomen dat ik alles zwart op wit wil, ik heb niet veel vertrouwen in de verkoper meer.

Update: Bol.com mailde al terug. Ze gaan contact zoeken met de verkoper en indien er geen correcte oplossing komt ontvang ik mijn geld terug :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gadgeteer op 20-01-2017 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-09 14:38

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Terugsturen?
Wet kopen op afstand... Inpakken en terugsturen. Dan ben je van het gelazer af.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:05
Nyarlathotep schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:00:
Terugsturen?
Wet kopen op afstand... Inpakken en terugsturen. Dan ben je van het gelazer af.
En krijg je de deksel in eerste instantie op de neus omdat het klepje ontbreekt. Moet je weer je gelijk gaan halen en zit je met aftrek van kosten omdat het product gebruikt is en niet meer in nieuwstaat.

Bovenstaande is een aanname maar gezien de wijze van handelen geen gekke aanname ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 21:53
Je bent zoals men dat wel zegt "de lul". Ik heb hetzelfde gehad via Bol.com en een Externe verkoper. Dat ging om een duo frituurpan. Temperatuur week erg af van wat je instelde, en beide kanten van de duo pan waren ook nog eens totaal verschillend. Volgens mij wel een verschil van 10 graden. Opgestuurd via Bol.com (naar de Externe verkoper), en kreeg bericht: "Dit is volgens de norm van de fabrikant". Oftewel geen nieuwe/reparatie.

Heb toen nog een paar keer gebeld naar Bol.com maar die willen niets voor je doen als het een Externe verkoper betreft. Niet onderhandelen ofzo, helemaal niets. De garantie heb je bij de Externe verkoper, en niet bij Bol.com. Dit hebben ze ook in de verkoopvoorwaarden verwerkt als je je bestelling doet op Bol.com.

Ik bestel dus nooit meer iets bij Bol.com als het verkocht wordt door een Externe verkoper.

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

[...]

Ik zeg nergens dat Bol.com niet verantwoordelijk is, maar dan kan er toch met Bol.com gebeld worden?

Da's toch veel makkelijker en sneller dan mailen en contactformulieren invullen... Op de site staat dat hun klantenservice 24x7 telefonisch bereikbaar is.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Je bent zeker niet onredelijk als je de koop wil ontbinden en je moet ze ook feen tijd geven, want dan ben je uiteindelijk alleen maar laat terugsturen.

Als je kijkt naar verhalen van andere webshops zie je dat verkopers die overtuigd zijn van hun gelijk, verwijzen naar fabrikant etc., meestal langdurig problemen geven. Hier wil je denk ik gewoon snel van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 16:55
Saeverix schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:13:
Je bent zoals men dat wel zegt "de lul". Ik heb hetzelfde gehad via Bol.com en een Externe verkoper. Dat ging om een duo frituurpan. Temperatuur week erg af van wat je instelde, en beide kanten van de duo pan waren ook nog eens totaal verschillend. Volgens mij wel een verschil van 10 graden. Opgestuurd via Bol.com (naar de Externe verkoper), en kreeg bericht: "Dit is volgens de norm van de fabrikant". Oftewel geen nieuwe/reparatie.

Heb toen nog een paar keer gebeld naar Bol.com maar die willen niets voor je doen als het een Externe verkoper betreft. Niet onderhandelen ofzo, helemaal niets. De garantie heb je bij de Externe verkoper, en niet bij Bol.com. Dit hebben ze ook in de verkoopvoorwaarden verwerkt als je je bestelling doet op Bol.com.

Ik bestel dus nooit meer iets bij Bol.com als het verkocht wordt door een Externe verkoper.
Ik heb precies dezelfde ervaring maar dan met een ander product.
Het viel me zwaar tegen van een gerenommeerd bedrijf als Bol.com.
Ik begrijp nu nog niet dat ze dat zo aanpakken want dat kost ze alleen maar hun goede naam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06:30
Compleet off-topic, *knip*

Orion84: we gaan hier dus geen "spui hier je slechte bol.com ervaringen topic van maken. Graag on-topic a.u.b.

[ Voor 80% gewijzigd door Orion84 op 20-01-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:07

St@m

@ Your Service

[...]

Nope, helaas.
bol.com externe verkopers en garantie

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:25
Als je niet ontbindt vanwege de zichttermijn, zul je ze eerst gelegenheid moeten geven om na te komen. Dat zal de leverancier moeten doen, producent heb jij niks mee te maken.

Stuur gewoon een mail met een termijn van 2 weken om na te komen, waarna je aangeeft dat ze ingebreke zijn, verzuim intreedt en je wenst te ontbinden.

In dit geval zou ik echter gewoon terugsturen op grond van de zichttermijn, scheelt je juridisch wat gedonder. Zijn ze na die 2 weken na ontvangst vanzelf in verzuim.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Dat is helder! Dank. Sowieso vermijd ik altijd artikelen die via-via gaan en dit is een extra reden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Alleen ben je niet naar een rechter gegaan. Dus weten we feitelijk nog steeds niet of het mag. Als ik iets doe wat in strijd is met de wet. En mensen zeggen het wel tegen mij. Maar ik bluf ze af met een papiertje met een lading tekst. Kan niet natuurlijk niet zeggen dat ik ineens niet meer in strijd handel met de wet.

Maar dat Bol.com zijn poot stijf houd had ik ook niet anders verwacht. En het laten toetsen door een rechter kan je duur komen te staan.

@TS gezien je hebt aangegeven dat het product niet aan je wensen voldoet(er ontbreken immers wat onderdelen). Zou ik het nu gewoon netjes inpakken en terug sturen. En je geld terug vragen. En hopen dat je er achteraf geen gezeik mee krijgt. wachten tot de verantwoordelijke partij eens iets gaat doen kan je ook lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
loki504 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:03:

Maar dat Bol.com zijn poot stijf houd had ik ook niet anders verwacht. En het laten toetsen door een rechter kan je duur komen te staan.

@TS gezien je hebt aangegeven dat het product niet aan je wensen voldoet(er ontbreken immers wat onderdelen). Zou ik het nu gewoon netjes inpakken en terug sturen. En je geld terug vragen. En hopen dat je er achteraf geen gezeik mee krijgt. wachten tot de verantwoordelijke partij eens iets gaat doen kan je ook lang wachten.
Ik vind het dan wel netjes van Bol.com dat ze toch actie ondernemen, zoals TS al aangaf ;) :
Gadgeteer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:54:
[...]
Update: Bol.com mailde al terug. Ze gaan contact zoeken met de verkoper en indien er geen correcte oplossing komt ontvang ik mijn geld terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Gismo1979 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Ik vind het dan wel netjes van Bol.com dat ze toch actie ondernemen, zoals TS al aangaf ;) :

[...]
Die Update had ik gemist. Toch wel netjes van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kolderindekop
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-09 18:49

kolderindekop

yeaahhhh

Saeverix schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:13:

Je hebt 14 dagen om terug te sturen zonder opgaaf van redenen.

kolder ?wat is dat voor een kolder (na tientallen jaren dood te zijn wordt er nog steeds om ze gelachen ik ben nog springlevend en niemand lacht?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stresstak
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
kolderindekop schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:28:
[...]
Je hebt 14 dagen om terug te sturen zonder opgaaf van redenen.
In dit geval zou ik wel degelijk de reden vermelden aangezien men ongetwijfeld over het ontbreken van een klepje zal beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Update:

Bol.com heeft contact gehad met de winkel. Ook zij werden doorverwezen naar de fabrikant/leverancier.
Ik werd daarop gebeld en kreeg advies om via mijn account de retourprocedure te starten. Helaas zijn we inmiddels buiten de 14 dagen termijn en werkte dat niet. Opnieuw heb ik Bol.com gebeld en zij hebben de verkoper gebeld en (na een lang gesprek) een retouradres gekregen waar ik het product mag heensturen. Ik schiet de verzendkosten voor en krijg deze van Bol.com terug.

Al met al hulde voor Bol.com voor hun bijdrage en helaas voor de verkoper een onvoldoende in de shopreview.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 20:48
Mag hopelijk aannemen dat BOL.com deze verkoper uit als verkooppunt haalt....Maar ja, dat zal wel niet.
Gadgeteer schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:21:
Update:

Bol.com heeft contact gehad met de winkel. Ook zij werden doorverwezen naar de fabrikant/leverancier.
Ik werd daarop gebeld en kreeg advies om via mijn account de retourprocedure te starten. Helaas zijn we inmiddels buiten de 14 dagen termijn en werkte dat niet. Opnieuw heb ik Bol.com gebeld en zij hebben de verkoper gebeld en (na een lang gesprek) een retouradres gekregen waar ik het product mag heensturen. Ik schiet de verzendkosten voor en krijg deze van Bol.com terug.

Al met al hulde voor Bol.com voor hun bijdrage en helaas voor de verkoper een onvoldoende in de shopreview.

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
WeHoDo schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 16:30:
Mag hopelijk aannemen dat BOL.com deze verkoper uit als verkooppunt haalt....Maar ja, dat zal wel niet.

[...]
Ben er ook bang voor. Vreemde is ook dat deze externe verkoper niet een hele kleine is met een 30.000 artikelen uit voorraad leverbaar (volgens hun eigen site). Ook bestaan ze al een tijdje volgens mij. Je zou denken dat ze dan wel weten hoe het moet :s
Pagina: 1