ethernet heeft geen geldige ip-configuratie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
regelmatig (minstens 1 keer per dag) verliest mijn pc zijn netwerkverbinding.
Ik klik dan op het icoontje "netwerk" en klik op probleemoplossing en ik krijg de melding "ethernet heeft geen geldige ip-configuratie" en kan dit op deze manier herstellen.

Soms log ik in op mijn pc van op een laptop via Tight VNC. Mijn pc reageert dan zeer zeer traag, ik krijg hem nauwelijks vooruit (terwijl ik wel goede snelle ervaringen heb met dit programma en dezelfde laptop op een andere oudere pc)

Mijn pc is 1.5 jaar oud en heeft windows 8.1. Kan ik ergens testen of mijn netwerkkaart nog wel naar behoren werkt? Wat zou nog de schuldige kunnen zijn?

Beste antwoord (via Verwijderd op 19-01-2017 13:56)

• YaYo86
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 12:46
Wat heb je zelf al geprobeerd buiten de 'probleemoplossing' van Windows? Wat zijn je specs? Welke sw gebruik je precies? Is er onlangs iets veranderd aan de hw/sw? Welke router/modem gebruik je? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom, de probleemstelling is heel onduidelijk dus je kunt geen tot weinig antwoorden/reacties verwachten. Zet hem op!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
Wat heb je zelf al geprobeerd buiten de 'probleemoplossing' van Windows? Wat zijn je specs? Welke sw gebruik je precies? Is er onlangs iets veranderd aan de hw/sw? Welke router/modem gebruik je? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Kortom, de probleemstelling is heel onduidelijk dus je kunt geen tot weinig antwoorden/reacties verwachten. Zet hem op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 13:23
vergeet ook de netwerkkabel niet te checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
welke specs heb je nodig? het is een Minerva P558 van Alternate met win 8.1
als software gebruik ik de gebruikelijk officeproducten (word, excel, outlook) en voor de rest bedrijfsspecifieke software. Mijn vriend gebruikt dezelfde software en zit op hetzelfde netwerk maar heeft geen problemen.
buiten de "probleemoplossing" van Windows heb ik nog niet veel gedaan omdat ik niet weet wat. Enkel een nieuw netwerkkabeltje uitgeprobeerd, kabeltje in een ander netwerkstopcontact gestoken, en eens gevoeld of alle kabeltjes goed in de router zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YaYo86
En wat waren je bevindingen toen? Is er onlangs iets veranderd aan de hw/sw? Welke router/modem gebruik je? Wifi? Screenshots? Wat zei je vriend? Etc. etc. etc. Het blijft onduidelijk.

Als ik Google op Minerva P558 kom ik op alles behalve IT gerelateerde hits uit.

We verwachten hier wel dat je zelf ook wat onderzoekt en probeert anders mag dit topic wat mij betreft dicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-09 17:32
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:06:
welke specs heb je nodig? het is een Minerva P558 van Alternate met win 8.1
als software gebruik ik de gebruikelijk officeproducten (word, excel, outlook) en voor de rest bedrijfsspecifieke software. Mijn vriend gebruikt dezelfde software en zit op hetzelfde netwerk maar heeft geen problemen.
buiten de "probleemoplossing" van Windows heb ik nog niet veel gedaan omdat ik niet weet wat. Enkel een nieuw netwerkkabeltje uitgeprobeerd, kabeltje in een ander netwerkstopcontact gestoken, en eens gevoeld of alle kabeltjes goed in de router zaten.
De pc specs kunnen we met die naam niet vinden (wel een p610 minerva)
Wat we vragen is wat meer details over je windows (welke versie)
Staat je tijd wel goed?
Is het internet van de pc via een kabel naar de switch of ga je gelijk naar de modem van je provider.

Ik denk dat in de modem het ip ververst wordt, wat staat er bij jou in je netwerkeigenschappen?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Pagina: 1