Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming PC, Max € 900.

Pagina: 1
Acties:

• TV96
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-03 14:47
Hallo mensen,

Ik ben al een tijd aan het sparen voor een gaming pc. Ik zou hem graag zelf in elkaar willen zetten, alleen ik heb geen flauw benul van alle specificaties die komen kijken bij alle losse componenten. Ik zou daarom wat advies willen inwinnen van jullie.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Over het algemeen wil ik gewoon goed kunnen gamen. Een game als BF1 wil ik goed kunnen spelen op een hoge framerate, de graphics vind ik wat minder belangrijk. Ik game namelijk voor het spel en niet voor hoe mooi de omgeving is (dit is overigens mijn persoonlijke insteek). Daarnaast lijkt het me ook leuk om enigszins wat video's op te nemen, maar dit is niet de hoofdreden waarom ik deze pc wil.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De complete desktop mag € 900 zijn. Het liefst wel met besturingssysteem, zodat ik wel alles heb in de kast om hem te gebruiken.

Heb je nog bepaalde voorkeuren?
Zoals hierboven staat weergegeven wil ik graag een hoge framerate en zijn de graphics in een game minder belangrijk. Ik denk dat 1080p. wel prima is.

Het voorkeur van merk is voor de processor Intel, voor een videokaart Nvidia.
Het liefst wil ik een i5-processor, het liefst een van de nieuwere en een snellere.
Daarnaast wil ik graag minimaal 8GB aan ram, dit mag overigens liever 16GB zijn.
Eventueel ook een kleine SSD, van max 128 gb.

Ga je overklokken?
Nee, ik wil dat mijn systeem snel genoeg is zoals het is.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag een aantal mooie samenstellingen willen zien van een complete game-pc waarmee is rekening gehouden met mijn eisen die hierboven staan beschreven.

Graag zou ik ook een uitleg willen zien waarom is gekozen voor combinaties van bepaalde componenten.

Ik hoop snel van jullie te horen,

Ciao!

EDIT: Snel even een lijstje voor mezelf gemaakt, misschien dat jullie me hiermee kunnen adviseren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-7500 Boxed€ 222,70€ 222,70
1MSI B150 GAMING M3€ 107,95€ 107,95
1MSI GeForce GTX 1050 TI 4G OC€ 159,-€ 159,-
1NZXT S340 Zwart€ 65,95€ 65,95
1Microsoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 87,66€ 87,66
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 97,95€ 97,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 78,65€ 78,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 875,81

[ Voor 46% gewijzigd door TV96 op 18-01-2017 16:03 ]

• Boudewijnb
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 15-11 17:40
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016 als je deze build pakt met een b250 noederbord en een intel i5 7400 kom je best ver.(ookal moet je eigenlijk met eigen inzet komen)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen. En weer open.

Succes!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
Ik zou b250 pakken als chipset. je hebt een kaby lake chip en de bios update die kaby lake mogelijk maakt op b150 kun je niet doen zonder in het bezit te zijn van een skylake chip.
Ik zou voor een i5 7400 gaan, dan heb je wat meer geld om in een gpu te steken. Daar stijgt je framerate van. In het kader van 900 euro is een rx480 wel te doen. Ik weet dat je voorkeur uitgaat naar nvidia, dus je kan ook een 1060 pakken. De rx480 is echter wel de betere keuze. Sneller en goedkoper zegmaar.

pricewatch: KFA2 GeForce GTX 1060 OC 6GB
pricewatch: Powercolor Radeon RX 480 4GB Red Dragon

Pak voor je windowslicentie kinguin.net er even bij. Je krijgt een legale licentie voor 30 euro rond. Het klinkt misschien een beetje fishy, maar dat is niet zo.

100 euro voor een non overclock bord is ook nogal veel. Ik snap dat je met een zwart rood color scheme bezig bent, maar als je dit laat gaan kun je weer een paar tientjes besparen en deze in een betere videokaart steken.
pricewatch: ASRock B250M-HDV