Laptop bios, password is weg hoe nu verder ?

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Heb een laptop van een vriend meegekregen, een Dell PIII, heeft ie met z'n stomme kop een password in het bios gezet en nu weet ie niet meer wat het password is. Zit dus muurvast, kan ik dit op een of andere manier herstellen ?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Verwijderd

mm de battery eruit halen en er weer inzetten

denk ik weet het niet zeker

veel suc6

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ALARM!! ALARM!!

GEJAT!! :(

ALARM!! ALLARM!!

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 15:34 schreef ZeMoN het volgende:
mm de battery eruit halen en er weer inzetten

denk ik weet het niet zeker

veel suc6
Dat wordt vast een gepruts met een Labtop :P

• Hoyden
  • Laatst online: 19-08 20:47
Op maandag 02 juli 2001 15:35 schreef Chickendorp het volgende:
ALARM!! ALARM!!

ALARM!! ALLARM!!
't zal niet de eerste keer zijn nee...

• Spyro_the_Dragon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2013
Tegen dit soort dingen zijn laptops vaak uitstekend beveiligd.....

De beste oplossing: naar de importeur ermee, met aankoopbewijs en wat centjes.... is het zo voor je opgelost.....

Maak die laptop asjeblieft niet open enzo, want het lukt je toch niet!

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Verwijderd

lama

Verwijderd

Moet toch te doen zijn dacht ik >:)

Er moet ergens een CMOS batje zitten toch :?

Verwijderd

ALARM!! ALARM!!

ALARM!! ALLARM!!
Juist, meestal wel met dit soort vragen. :(
Teveel van die jatwerk en heling topics de laatste tijd hier!

[topic=170260]

[topic=156530]

• Spyro_the_Dragon
ALARM!! ALARM!!

ALARM!! ALLARM!!
Niet gelijk zo negatief aub... de poster heeft best een aantal posts staan al enzo, kan natuurlijk gewoon gebeuren....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
wow, laten we 1 ding voorop stellen.

Die vriend van me is geen verzonnen vriendje dat is iemand die deze laptop als laptop van de zaak gebruikt en volledig op legale manier gebruikt en heeft aangekocht.

Maar euh.. openmaken is dus geen optie begrijp ik.

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 02 juli 2001 15:42 schreef tweakerrrr het volgende:

[..]

Juist, meestal wel met dit soort vragen. :(
Teveel van die jatwerk en heling topics de laatste tijd hier!

[topic=170260]

[topic=156530]
Tweakerrrr, als je goed leest zie je dat die topic over die sony camera gewoon NIET over heling gaat.....(Oke natuurlijk kan ook dat wel weer gelogen zijn, maar ik vind het jammer dat er gelijk weer van alles geroepen wordt over diefstal en heling)

MZL Spyro

Verwijderd

Helaas , de batterij eruit halen zal hoogstwaarschijnlijk niet werken.

Een laptop is hier tegen beveiligd ivm met diefstal.

Zoek op internet of ga naar de importeur.

• Spyro_the_Dragon
Op maandag 02 juli 2001 15:44 schreef Majestic het volgende:
wow, laten we 1 ding voorop stellen.

Die vriend van me is geen verzonnen vriendje dat is iemand die deze laptop als laptop van de zaak gebruikt en volledig op legale manier gebruikt en heeft aangekocht.

Maar euh.. openmaken is dus geen optie begrijp ik.
Is een optie, maar niet erg waarschijnlijk dat het lukt. Makkelijkste is om ff met DELL te bellen/mailen. Als je een aankoopbewijs hebt is er niets aan de hand, behalve dat je wel weer zult moeten betalen...

MZL Spyro

Verwijderd

Er MOET toch een batterij in zitten :?

Lijkt mij :?

In dit topic staat ook iets over Qbasic ????? ( MSXuser )

Is dat niks :?

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 15:56 schreef BaT_leTh het volgende:
Er MOET toch een batterij in zitten :?

Lijkt mij :?

In dit topic staat ook iets over Qbasic ????? ( MSXuser )

Is dat niks :?
Lijkt me ook, maar heb je al eens geprobeerd een laptop open te maken? Ik heb een oude 486 opengeschroefd (ook een dell), maar dat gaat dus best lastig. Het mobo en alles zit nl. aan 2 kanten vast, dus als je de behuizing lostrekt breekt je mobo... (spreek niet uit ervaring, ik stopte op tijd :) )

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Wat een gezeik allemaal.
Okay, een laptop staat op nr 1 op de meest gejatte pc spullen.
Maar waarom wordt dit steeds weer aangehaald.

Ps, is het een Latitude

And The Only One

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:04 schreef Spokkie het volgende:

[..]

Lijkt me ook, maar heb je al eens geprobeerd een laptop open te maken? Ik heb een oude 486 opengeschroefd (ook een dell), maar dat gaat dus best lastig. Het mobo en alles zit nl. aan 2 kanten vast, dus als je de behuizing lostrekt breekt je mobo... (spreek niet uit ervaring, ik stopte op tijd :) )
Daar heb je gelijk in maar als DELL het zelf kan moet een goede electro/knutselman dat toch ook kunnen >:)

Zijn er dan geen softwarematige crack manieren :?

Zonder hier een slotje op te krijgen uiteraard >:)

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 15:33 schreef Majestic het volgende:
Heb een laptop van een vriend meegekregen, een Dell PIII, heeft ie met z'n stomme kop een password in het bios gezet en nu weet ie niet meer wat het password is. Zit dus muurvast, kan ik dit op een of andere manier herstellen ?
gewoon een bios update van internet plukken,op floppy zetten, bios flashen, klaar!!!
weet precies hoe het voelt, heb het zelf ook gehad, wachtwoord op bios gezet ivm irritant broertje, wachtwoord vergeten en voila, kwam er niet meer in, :'( maar bovenstaande remedy werkte perfect bij mij

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 16:23 schreef doophoofd het volgende:

[..]

gewoon een bios update van internet plukken,op floppy zetten, bios flashen, klaar!!!
weet precies hoe het voelt, heb het zelf ook gehad, wachtwoord op bios gezet ivm irritant broertje, wachtwoord vergeten en voila, kwam er niet meer in, :'( maar bovenstaande remedy werkte perfect bij mij
Ja maar dat zal wel geen laptop geweest zijn..

update: het is een inspirion en geen latitude en de goede man gaat het gewoon via Dell spelen aangezien er hier weinig vertrouwen in de mensheid bestaat.

toch bedankt voor de hulp

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:34 schreef Majestic het volgende:

[..]

aangezien er hier weinig vertrouwen in de mensheid bestaat.

:'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Ik had wel vertrouwen hoor ;)

Su6 bij DELL ;)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Dank je !

Ach, t'is gewoon sneu voor die vriend van me, heeft er nogal wat werk opstaan wat ie binnenkort nodig heeft, ach misschien is 1 telefoontje met Dell voldoende om zo weer aan de slag te kunnen.

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:34 schreef Majestic het volgende:

[..]

Ja maar dat zal wel geen laptop geweest zijn..

update: het is een inspirion en geen latitude en de goede man gaat het gewoon via Dell spelen aangezien er hier weinig vertrouwen in de mensheid bestaat.

het was wel een laptop, om precies te zijn het was een compaq armada, probeer het maar eens......

• Spyro_the_Dragon
Nooit geschoten is altijd mis....

Heb je al op de website van dell gekeken? In de FAQ ofzo?

MZL Spyro

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Een beetje ter goede trouw mag wel, zo'n 1,5 jaar geleden had ik ook van iemand een oude Compaq Armada p120 gefixt die ook een power on password had, maar wel geheel legaal was. (Ding is terug geweest naar Compaq, daar onderzocht, alleen de prijs was zo achterlijk hoog dat ik 'm es ging proberen te fiksen).

Was een 2e handse laptop, via internet gekocht. De persoon had het email adres van de desbetreffende verkoper niet meer. Vandaar. Het komt dus echt voor, hoe ongeloofwaardig het ook moge klinken.
Na een dagje pielen heb ik 'm (samen met een vriend van mij) eruit gekregen, het geluk was dat de laptop kon booten wanneer de CMOS battery eruit was gehaald en kort gesloten was. Maar, dit was dus een vrij oude laptop, en ik denk dat ze dat "lek" ook al gedicht hebben.

Doophoofd, hoe wil je een laptop met power on password laten booten ?? Dat gaat niet lukken hoor. Mijn Compaq'je bootte niet hoor, wanneer ik het password niet ingevoerd had.

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Bel Dell op en geef serienummer door dan krijg je zo de oplossing, iedereen die nu nog tips gaat geven maakt zich schuldig aan......... :)
Pagina: 1