Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ik wil mijn eigen pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

• Coolyo_Lars
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-10 13:06
Hallo allemaal,
ik ben Lars, 14 jaar oud.
ik wil graag mijn eigen pc bouwen, het hoeft geen zwaar geval te zijn, maar hij moet games wel goed kunnen afspelen maar ook zeker programma's als photoshop premiere en after effects moeten niet al te sloom gaan. maar aangezien ik nog vrij weinig verstand heb van hardware dacht ik waarom hier niet eerst eff vragen voor ik allemaal dure spullen ga kopen. :)
Ik wil er ongeveer 300 euro aan uitgeven en als er 16 gb in zit ben ik gelukkig
groetjes Lars

(let niet op mijn spelfouten ik heb dyslexie)

Nikon D7200 | Nikon 18-55 | Nikon 55-200 | Sigma 50-500

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:16
Hey man, je hebt geluk. er is net een Bestbuyguide uit met een low budget pc. Lees 'm even door, dan kunnen wij je wel weer verder helpen.

reviews: Desktop Best Buy Guide - Januari 2017

Verwijderd

Zoals ik ook in je andere topic vroeg (in het verkeerde subforum).
Wat voor games bedoel je: browserspelletjes of bijvoorbeeld GTA V.
'Games' is een zeer algemeen woord.

Je hebt weinig verstand van hardware, waarom ben je dan van plan een eigen PC te bouwen?
Misschien is het verstandiger om eerst meer kennis op te doen voordat je aan zo'n klus begint.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor 300 euro kan je beter iets 2e hands kopen. Dan kan je nog wel een wat ouder i5 systeem vinden. Nieuw moeten alle onderdelen extreem budget en dus relatief langzaam zijn om met het budget iets te kunnen bouwen.

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-11 15:15
Voor 300 euro heb je helemaal nix... ja een pc waarmee je een beetje kan internetten.

• Coolyo_Lars
Nou voor Carl of duty
Nou ik ga informatica kiezen en wil dat ook gaan studeren dus ergens moet ik hier ook dingen over gaan leren dus dacht ik dat ik hier beter eens kon gaan vragen.

Verwijderd

Coolyo_Lars schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 21:50:
Nou voor Carl of duty
Nou ik ga informatica kiezen en wil dat ook gaan studeren dus ergens moet ik hier ook dingen over gaan leren dus dacht ik dat ik hier beter eens kon gaan vragen.
De studie informatica gaat hoofdzakelijk over het ontwikkelen van software, er wordt zeer beperkt in gegaan op hardware. ;)

Het is misschien beter om een computer uit te zoeken in de winkel en zodra je meer kennis hebt een pc te bouwen. En zoals in de reacties hierboven staat is een budget van €300 te weinig voor wat je wilt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2017 21:53 ]

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G4560 Boxed€ 58,90€ 58,90
1Gigabyte GA-B250M-D2V€ 71,50€ 71,50
1Gigabyte Radeon RX460 WINDFORCE OC 2G€ 110,94€ 110,94
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 49,95€ 49,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,-€ 58,-
1Crucial CT8G4DFD8213€ 49,95€ 49,95
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 455,19

Ik denk niet dat je veel goedkoper zal uitkomen dan dit, de pentium die ik heb gepakt heeft dan nog wel 4 threads en zal goed te gebruiken zijn met gamen, daarnaast heb je een videokaart die elk spel op 1080p iniedergeval op medium/high zal kunnen runnen.
Als je dit dan zou vergelijken met een console ben je in eerste instantie zo'n 150€ meer kwijt maar kan je er ook gewoon alles op doen en heb je hogere grafische settings, daarnaast hoef je geen 60€ per jaar te betalen voor online en heb je games voor de helft van de prijs dus dan is het ook zo weer goedkoper op PC.
Bouwen is trouwens niet heel moeilijk, maar let wel op dat je je voordat je begint met bouwen statische elektriciteit laat afstromen en voor het bouwproces een filmpje als YouTube: How to Build a Gaming PC! (2016) volgt.

• Coolyo_Lars
Oké dan heb ik een andere vraag: stel ik ga een computer bouwen wat zijn dan een paar tips en dingen waar mensen vaak intuimen

• Coolyo_Lars
Ik waardeer trouwens wel heel erg dat jullie allemaal zo snel reageren en mee denken THXXXX

• Finntasy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-11 11:46
Let op dat je componenten niet direct op de PCB's pakt en dat je dus statische elektriciteit eerst laat afstromen zodat je geen componenten shockt, verder is het heel erg fijn om een bakje te hebben om de schroeven in te verzamelen en een magnetische schroevendraaier te hebben. Ben zelf 13 en mijn eerste build ging zeker niet vlekkeloos, maar het werkte wel.
1 tip voor je eerste build: aangezien je hoogstwaarschijnlijk een dichte case zal hebben raad ik je aan om voor nu nog niet te letten op cable management maar dat pas te doen als je dan wel werkt met een window.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Coolyo_Lars schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:10:
Oké dan heb ik een andere vraag: stel ik ga een computer bouwen wat zijn dan een paar tips en dingen waar mensen vaak intuimen
Zoek even wat filmpjes op YouTube op waar mensen een PC bouwen en er gelijk over vertellen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IIM11qkD8JkLEqmNgvTto4XQ/full.png weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies. Aangezien dat nu onmogelijk is geworden sluit ik je topic.

Het staat je uiteraard vrij een nieuw topic te openen. Laat hierbij wel de vragen staan en beantwoord ze punt voor punt.

We verwachten dan ook een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum doorzoeken en de recente best buy guides van mei, juli, september en november.

Tevens vind je veel waardevolle informatie in [Guide][advies] Geschikte Onderdelen Kiezen. Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.