Adres achter halen via FB.

Pagina: 1
Acties:
  • 45.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 842499

Topicstarter
Hoi, ik had gister een conflict met een onbekende op FB. Nu beweerde hij dat hij er is achter gekomen waar ik woon en dat hij me komt opzoeken. Hij zei trouwens al dat ik in Den Bosch woonde hoe kan hij dat weten? Er staat nergens op mijn FB dat ik daar woon.
Hij zei met een 'IP Adress kan ik veel vriend' Ik weet jouw locatie zei die. Ook iemand anders zei dat hij mijn Locatie getraceerd had.

Is het echt mogelijk om iemands locatie te achterhalen via FB. Ik heb met hem gechat op messenger..

Ik vind het gewoon vreemd hoe hij er achter is gekomen in welke stad ik woon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Met een IP-adres kan je globaal een locatie achterhalen. Nooit een daadwerkelijk postcode/huisnummer (tenzij de onbekende voor jouw ISP werkt en het niet zo nauw neemt met regeltjes, maar die kans is nihil). Voor de rest kan je met openbare bronnen al veel vinden. Of het 100% klopt weet je niet maar er kunnen aannames worden gemaakt. Zoals bijvoorbeeld:

- je bent een man
- je bent 24 (september '92 toevallig?)
- je eet vaker 3 gebakken eieren als ontbijt

Of dit over jou gaat weet ik niet, maar als het zo is dan ben je zojuist redelijk geschrokken. Interessanter is hoe de onbekende aan je IP-adres is gekomen als je enkel via Messenger hebt gesproken met hem. Bij mijn weet kan je vanuit daar geen IP-adres achterhalen..

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:21
Dat ligt er aan wat jij op je Facebook zet, en hoe openbaar het is. Als jij continu in Den Bosch getagged wordt (weetikveel) dan is het makkelijk gokken. Of misschien een familielid (moeder/vader/zusje oid) wat iets minder heeft afgeschermd? Het hoeft niet moeilijk te zijn.

Op basis van external IP-adres iemand z'n fysieke adres achterhalen? Het kan, maar het lijkt me sterk dat hij dat doet.

Ik zou het lekker houden op 'blaffende honden bijten niet'. En doe verstandig, negeer dat soort personen

Dat lijstje van wutwutwhat had ik ook al gevonden, trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2017 15:12 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 16:50

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nee op facebook is dat niet mogelijk, tenzij jij het weergeeft ergens. Al eens gegoogled op je eigen naam tusen aanhalingstekens, dus:

"voor achternaam" ? Moet je maar eens kijken wat een resultaten je krijgt dan.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-07 10:42
Als je bepaalde berichten plaatst op je tijdlijn kan je zien vanuit welke plaats dit is gedaan, wellicht is hier een aanname over gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Als jij 600 vriendjes hebt die allemaal op het ROC Den Bosch zitten, is het natuurlijk een koud kunstje om een educated guess to doen dat jij in Den Bosch woont.

Ik heb geen FB maar op het moment dat je iemand op Messenger toelaat, kunnen hij/zij dan niet meer zien van je dan als je profiel op Private staat?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had volgensmij wel. Feeds aangevinkt ergens.. Alleen ik kan die niet verwijderen ze blijven er staan. Ik had trouwens alles op prive staan. "Mijn locatie" op mijn smartphone stond ook aan perongeluk misschien dat hij er zo is achter gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
Het kan overal vandaan komen. Als je mijn naam op Facebook weet, dan is het met 1x googlen te vinden wat voor werk ik doe, waar ik gewerkt heb, wat voor opleiding ik heb gedaan, wat voor sport ik doe, wie mijn familie is en wanneer je me waar kan vinden (trainingstijden / wedstrijd sport). Het is echt niet zo moeilijk. ;)

Maar toetsenbordhelden heb je altijd. Zoals ik al zei. Gewoon negeren die hap, er gaat niks gebeuren. En laat het ook niet zo ver komen dat je dit soort situaties krijgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2017 15:24 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wutwutwhat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Met een IP-adres kan je globaal een locatie achterhalen. Nooit een daadwerkelijk postcode/huisnummer (tenzij de onbekende voor jouw ISP werkt en het niet zo nauw neemt met regeltjes, maar die kans is nihil). Voor de rest kan je met openbare bronnen al veel vinden. Of het 100% klopt weet je niet maar er kunnen aannames worden gemaakt. Zoals bijvoorbeeld:

- je bent een man
- je bent 24 (september '92 toevallig?)
- je eet vaker 3 gebakken eieren als ontbijt

Of dit over jou gaat weet ik niet, maar als het zo is dan ben je zojuist redelijk geschrokken. Interessanter is hoe de onbekende aan je IP-adres is gekomen als je enkel via Messenger hebt gesproken met hem. Bij mijn weet kan je vanuit daar geen IP-adres achterhalen..
Ik probeer zover mogelijk al mijn gegevens te verbergen. Daarom zit ik er aan te denken om FB 'helemaal' te verwijderen. Maar volgensmij is het onmogelijk om jouw profiel helemaal te verwijderen omdat je het profiel zogenaamd weer kunt herstellen (tijdelijk weg van fb) ik wil fb gewoon pernament verwijderen. Zonder dat er nog maar een bericht staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:31

Compizfox

Bait for wenchmarks

wutwutwhat schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:10:
Met een IP-adres kan je globaal een locatie achterhalen.
... die meestal voor geen kant klopt. Bij mij laat geo-IP een locatie ergens in Amsterdam zien, waar ik niet woon.

Soms is het accuraat tot op de plaats waarin je woont, maar over het algemeen kun je er niet vanuit gaan dat het accurater is dan landniveau.

Het lijkt me dus onwaarschijnlijk dat hij je locatie heeft achterhaald via geo-IP. Nee, daarvoor moet je eerder kijken naar info die je laat slingeren op internet. Als je op je naam Googlet, wat krijg je dan allemaal te zien? Ben je vrienden met veel mensen die openbaar op hun profiel hebben staan dat ze in Den Bosch wonen? Heb je openbaar op je profiel staan dat je ergens naar school gaat/werkt? Heb je gegeotagde tweets of Facebookberichten vanaf thuis verstuurd?

Het kan natuurlijk dat hij bluft en helemaal niet precies weet waar je woont, maar alleen dat in in Den Bosch woont (dat laatste is dus vrij makkelijk te achterhalen). Of hij denkt precies te weten waar in Den Bosch je woont, maar hij heeft alleen maar een random punt in Den Bosch.

[ Voor 49% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2017 15:37 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-07 16:49
Hoe kan je een conflict hebben met een onbekende? Staat toch een naam? En als die vals is, hoe is die discussie dan op gang gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:21:
Het kan overal vandaan komen. Als je mijn naam op Facebook weet, dan is het met 1x googlen te vinden wat voor werk ik doe, waar ik gewerkt heb, wat voor opleiding ik heb gedaan, wat voor sport ik doe, wie mijn familie is en wanneer je me waar kan vinden (trainingstijden / wedstrijd sport). Het is echt niet zo moeilijk. ;)

Maar toetsenbordhelden heb je altijd. Zoals ik al zei. Gewoon negeren die hap, er gaat niks gebeuren. En laat het ook niet zo ver komen dat je dit soort situaties krijgt.
Ik negeer hem ook, maar ik kan hem pas na 48 uur weer blokkeren. Op google vind je alles ja, mede door profielen zoals FB waar je 'alles' moet invullen.

Iemand tips dat iemand jou op google ook zo min mogelijk kan vinden als hij jouw naam in tikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:18

heuveltje

KoelkastFilosoof

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:23:
[...]

Ik probeer zover mogelijk al mijn gegevens te verbergen. Daarom zit ik er aan te denken om FB 'helemaal' te verwijderen. Maar volgensmij is het onmogelijk om jouw profiel helemaal te verwijderen omdat je het profiel zogenaamd weer kunt herstellen (tijdelijk weg van fb) ik wil fb gewoon pernament verwijderen. Zonder dat er nog maar een bericht staat..
alle gegevens veranderen in onzin namen werkt vaak zelfs beter.
ANders krijg je nog "we konden het niet vinden, dus hier zijn de laatst bekende gegevens"

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Compizfox schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:25:
[...]

... die meestal voor geen kant klopt. Bij mij laat geo-IP een locatie ergens in Amsterdam zien, waar ik niet woon.

Soms is het accuraat tot op de plaats waarin je woont, maar over het algemeen kun je er niet vanuit gaan dat het accurater is dan landniveau.
Vandaar het 'globaal' gedeelte. Maar inderdaad, afhankelijk van provider kan het zijn dat er een compleet andere plaats uitkomt. Voor onze zakelijke verbinding maken we gebruik van een VPN connectie naar KPN Zakelijk. Zoeken op dat IP levert dus nagenog altijd als locatie Enkhuizen op.

Hint: we zitten niet in Enkhuizen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je er echt bang voor bent : Politie inseinen!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:25:
[...]

Hmm ik had ergens wel gelezen dat een persoon wel kan zien in welke wijk jij woont aan de hand van een IP Adress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DennusB schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:
Als je er echt bang voor bent : Politie inseinen!
Die doen meestal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Hmm ik had ergens wel gelezen dat een persoon wel kan zien in welke wijk jij woont aan de hand van een IP Adress
Nope, gaat niet gebeuren. Als je geluk hebt dan klopt de plaats, maar het gebeurt vaak dat geo-IP een totaal andere plek in Nederland aanwijst (de plaats waar je ISP gevestigd is of zo).

[ Voor 23% gewijzigd door Compizfox op 17-01-2017 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Exif info in foto's? Daar staat, zeker als ze met een telefoon genomen zijn vaak een vrij exacte lokatie in.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:28:
[...]

Zelfs als dat zou kunnen (wat niet kan, net bij mezelf getest). Je denk toch niet dat een onbekende willekeurig door de wijk heen gaat rijden, op een willekeurig tijdstip in de hoop dat hij je toevallig tegen komt?

Da's praktisch niet te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door Nat-Water op 17-01-2017 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Coach4All schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:29:
Exif info in foto's? Daar staat, zeker als ze met een telefoon genomen zijn vaak een vrij exacte lokatie in.
Facebook verwijderd sowieso de exif informatie tijdens het uploaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nat-Water schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:30:
[...]

Zelfs als dat zou kunnen. Je denk toch niet dat een onbekende willekeurig door de wijk heen gaat rijden, op een willekeurig tijdstip in de hoop dat hij je toevallig tegen komt?

Da's praktisch niet te doen.
Ken je de youtuber 0Fux toevallig? Hij ging ook langs bij Ismial Ilgun om hem op te zoeken. Hoe is hij er dan achtergekomen waar hij woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
mrFoce schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:
Hoe kan je een conflict hebben met een onbekende? Staat toch een naam? En als die vals is, hoe is die discussie dan op gang gekomen?
Ik weet wel zijn naam natuurlijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:32:
[...]

Ken je de youtuber 0Fux toevallig? Hij ging ook langs bij Ismial Ilgun om hem op te zoeken. Hoe is hij er dan achtergekomen waar hij woont.
Niet via geo-IP, maar, zoals al gezegd, via informatie die mensen op internet achterlaten (waar ondertussen al veel voorbeelden van zijn gegegen). Het is gewoon een soort online detectivewerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:45

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Ryan_ schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:31:
[...]

Facebook verwijderd sowieso de exif informatie tijdens het uploaden.
Vaak genoeg komt een foto meerdere keren op het internet voor, Image search van Google kan dan wonderen doen.... :Y :X

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Compizfox schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Niet via geo-IP, maar, zoals al gezegd, via informatie die mensen op internet achterlaten (waar ondertussen al veel voorbeelden van zijn gegegen). Het is gewoon een soort online detectivewerk.
Precies, hoe kan je die informatie zo veel mogelijk beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Coach4All schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:33:
[...]

Vaak genoeg komt een foto meerdere keren op het internet voor, Image search van Google kan dan wonderen doen.... :Y :X
Klopt inderdaad, ik had partyflock pas verwijderd penament.. Lid uitgewist, maar toch blijven sommige foto's staan op google..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:52
Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:35:
[...]

Daar hebben we een speciaal topic voor.

Persoonlijke Privacy Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

[...]

door nergens of zo min mogelijk je persoonlijke gegevens in te vullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:41
[...]

Niet de juiste informatie invullen:P
+ Niet overal op inschrijven en indien toch nodig zoveel mogelijk afschermen.

Bij bestaande accounts. --> Inloggen erop en gegevens veranderen (zoveel mogelijk) en daarna indien mogelijk account verwijderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Cave_Boy op 17-01-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal hem is doorlezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cave_Boy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:37:
[...]

Niet de juiste informatie invullen:P
+ Niet overal op inschrijven en indien toch nodig zoveel mogelijk afschermen.

Bij bestaande accounts. --> Inloggen erop en gegevens veranderen (zoveel mogelijk) en daarna indien mogelijk account verwijderen.
Weet je ook toevallig hoe ik feeds verwijder op FB ze blijven er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat Facebook, Partyflock, Twitter een platform is voor crimelen en aggresieve mensen. Als je een mening geeft op een facebook topic in het nieuws bijvoorbeeld de NOS pagina en ze kunnen het niet winnen worden ze meteen persoonlijk en gaan ze je bedreigen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 842499 op 17-01-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:02

Barrycade

Through the...

Je hebt het goed te pakken. Dus mooi leermoment? bezint eer begint.

Maar op Facebook zelf kan je gewoon zoeken hoe je zaken moet verwijderen: te vinden onder onder "privacy" . Krijg je eens in de zoveel tijd een herinnering over. Volgende keer wellicht beter lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Barrycade schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:44:
Je hebt het goed te pakken. Dus mooi leermoment? bezint eer begint.

Maar op Facebook zelf kan je gewoon zoeken hoe je zaken moet verwijderen: te vinden onder onder "privacy" . Krijg je eens in de zoveel tijd een herinnering over. Volgende keer wellicht beter lezen.
Heb ik gedaan maar die feeds blijven staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wutwutwhat

wutwutwhat

Lomperik.

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:43:
Ik ben er trouwens wel achter gekomen dat Facebook, Partyflock, Twitter een platform is voor crimelen en aggresieve mensen. Als je een mening geeft op een facebook topic in het nieuws bijvoorbeeld de NOS pagina en ze kunnen het niet winnen worden ze meteen persoonlijk en gaan ze je bedreigen.
Welkom op het internet, I guess. Waar anonieme kloodtzakjes menen dat ze de grootste mannetjes ter wereld zijn.. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:43:
Dus wat leren we hieruit? Waar twee vechten hebben twee schuld. Geen verpiswedstrijdjes aangaan op Facebook met onbekenden. Je wint er helemaal niks mee, hoogstens kan je je ego strelen dat je PietjePuk87 eens goed uitgeluld hebt. Of zoals nu met de staart tussen de benen wegrennen omdat Pietjepuk87 je bang gemaakt heeft :N

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
fsfikke schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:05:
[...]

Dus wat leren we hieruit? Waar twee vechten hebben twee schuld. Geen verpiswedstrijdjes aangaan op Facebook met onbekenden. Je wint er helemaal niks mee, hoogstens kan je je ego strelen dat je PietjePuk87 eens goed uitgeluld hebt. Of zoals nu met de staart tussen de benen wegrennen omdat Pietjepuk87 je bang gemaakt heeft :N
Het is beter dat ik helemaal niet meer op facebook kom. Facebook is toch alleen maar bedoeld voor je eigen 'ego'? De mensen die op facebook zitten posten alleen maar over hun geweldig leventje en hun perfecte baan / vriendin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:42:
[...]

Het is beter dat ik helemaal niet meer op facebook kom. Facebook is toch alleen maar bedoeld voor je eigen 'ego'? De mensen die op facebook zitten posten alleen maar over hun geweldig leventje en hun perfecte baan / vriendin..
Als je er zo over denkt moet je er vooral niet komen nee.

Ik ervaar het vooral als goed medium om op de hoogte te blijven van wat mijn vrienden en familie - die voor een flink deel honderden zo niet duizenden km verderop wonen - zoal uitspoken. Met wildvreemden disucssieren laat ik me zelden toe verleiden (of het moest vroeger een leuke dame zijn - maar de laatste tijd ben ik daar iets te voorzien voor). Wel uitnodigingen naar Magnitogorsk of Ulanbataar als ik enigszins kans heb ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
dion_b schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Als je er zo over denkt moet je er vooral niet komen nee.

Ik ervaar het vooral als goed medium om op de hoogte te blijven van wat mijn vrienden en familie - die voor een flink deel honderden zo niet duizenden km verderop wonen - zoal uitspoken. Met wildvreemden disucssieren laat ik me zelden toe verleiden (of het moest vroeger een leuke dame zijn - maar de laatste tijd ben ik daar iets te voorzien voor). Wel uitnodigingen naar Magnitogorsk of Ulanbataar als ik enigszins kans heb ;)
Daar heb ik whatsapp voor om mensen te spreken voor mensen uit een ander land gebruik ik meestal skype. Vrienden die op fb zitten plaatsen vaak onzin zoals ik ben boodschappen doen etc.

Ik merk vooral veel negativiteit op fb. Afgunst richting mensen en mensen die elkaar in de gaten houden. Ook merk ik dat het tegenwoordig alleen bedoeld is om zo groot mogelijke pagina te maken zoals Dumpert en Geenstijl. Die vervolgens mensen voorschut zetten op facebook om er vervolgens zelf veel geld mee te verdienen.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 842499 op 17-01-2017 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Anoniem: 842499 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 15:26:
[...]

Ik negeer hem ook, maar ik kan hem pas na 48 uur weer blokkeren. Op google vind je alles ja, mede door profielen zoals FB waar je 'alles' moet invullen.

Iemand tips dat iemand jou op google ook zo min mogelijk kan vinden als hij jouw naam in tikt?
Alles verwijderen, en dan gaat Google vanzelf dingen updaten en verdwijnen ze na loop van tijd grotendeels. Als het bij de bron blijft staan, blijft het waarschijnlijk bij Google ook staan.

Verder als je Johan de Vries heet is het redelijk makkelijk om onvindbaar te worden. Als je een uniekere naam heb zou ik me afvragen of je dat wil. Als het lukt is het prima, maar anders blijft die ene Partyflock foto die je liever niet wilde hebben bovenaan staan bij je resultaten. Dan kan je beter dat een net LinkedIn profiel, en mogelijk een Facebook wat verder is afgeschermd en je weinig mee doen, hebben die bovenaan tevoorschijn komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 17:46:
[...]

Alles verwijderen, en dan gaat Google vanzelf dingen updaten en verdwijnen ze na loop van tijd grotendeels. Als het bij de bron blijft staan, blijft het waarschijnlijk bij Google ook staan.

Verder als je Johan de Vries heet is het redelijk makkelijk om onvindbaar te worden. Als je een uniekere naam heb zou ik me afvragen of je dat wil. Als het lukt is het prima, maar anders blijft die ene Partyflock foto die je liever niet wilde hebben bovenaan staan bij je resultaten. Dan kan je beter dat een net LinkedIn profiel, en mogelijk een Facebook wat verder is afgeschermd en je weinig mee doen, hebben die bovenaan tevoorschijn komen.
Het lukt me zelfs niet om me 'hotmail' te verwijderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mAiden88
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20-06 08:51
Ik zou me er niet zoveel zorgen om maken..
Waarschijnlijk is het zo gastje dat denkt via " cmd >> netstat " je IP-Adres te achterhalen..
Helaas kom tie dan van een kouwe kermis thuis.. Naar alle waarschijnlijkheid gaat tie dan IP zien van Facebook..

Vroegah, toen mensen nog massaal op IRC zatten, toen was het mogelijk, om aan een externe IP-Adres te komen, of gewoon je IRC-Ops status misbruiken.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Achternaam op Facebook staan? Sociale kringen of gelikte plaatsen zoals een lokale bar of school kunnen een goede indicatie zijn van omgeving. Als je ouders ook op Facebook zitten en in je lijst staan of een broertje of zusje zijn dat ook makkelijke plekken om te kijken of iemand woonplaats heeft ingevuld.

Met de voorletters & achternaam van een ouder of van jezelf zou je bijvoorbeeld dan ook in het telefoonboek kunnen kijken van die regio. Tegenwoordig staan hier ook veel minder mensen in, maar vaak genoeg kun je nog wel adressen achterhalen op naam met een Google opdracht.

Bijvoorbeeld de slagingslijsten van scholen worden ook vaak gepubliceerd. Of verslagen van wedstrijden van de (jeugd)sport verenigingen.

Over IP adres zou ik mijzelf niet snel druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit heeft vrij weinig met Netwerken te maken.
Wel je anoniem zijn kijk dan idd bijvoorbeeld hier eens : Persoonlijke Privacy Topic
Tip: bezint eer ge begint. Beetje makkelijk en naïef om vrolijk iets (FB) te gebruiken om later van de daken te schreeuwen hoe kut het wel niet is en alleen maar een broedplak voor criminelen is.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.